Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Οι "προοδευτικοί" τρώνε και την Αντιγόνη


Αποτέλεσμα εικόνας για συριζαιοι αφελληνισμος
Το θηρίο κατάπιε πέρυσι τον Επιτάφιο του Περικλή, που συνέγραψε ο Θουκυδίδης. Τον κατάπιε και τον έκανε... αόρατο από το πρόγραμμα της Γ' Λυκείου!
Τότε αυτοί που δεν ήθελαν να παραδεχτούν πως το κίνητρο του θηρίου ήταν βαθύτερο, απαντούσαν με μισόλογα πως το κίνητρο ήταν τα λεφτά: για να μειωθούν τάχα οι ώρες διδασκαλίας και να γλιτώσει το υπουργείο παιδείας κάνα φράγκο.
Ναι, αλλά δεν είναι μόνο αυτό.
Διότι αν ήταν απλώς ένα θέμα περικοπής ωρών, τότε θα έκοβαν κάτι από τα Αρχαία, κάτι από τη Χημεία, κάτι από την Πληροφορική, κάτι από τη Λογοτεχνία, κάτι από τη Βιολογία και θα έβγαινε το ίδιο αποτέλεσμα σε λεφτά.
Στα αρχαία όμως δεν τέθηκε θέμα μείωσης ωρών, αλλά απευθείας κατάργησης. Και αποφασίστηκε εύκολα και με... ιδεολογικό υπόβαθρο!

Τώρα καταργούν και τη διδασκαλία της Αντιγόνης στη Β' Λυκείου.
Δύο απ' τα πιο θαυμαστά έργα του αρχαίου ελληνικού θαύματος που κάθε Ελληνόπουλο είχε την ευκαιρία να γνωρίσει και, αν το ενδιέφερε, να εντρυφήσει κιόλας, τίθενται εκτός σχολικού προγράμματος!

Όχι, σας προλαβαίνω! Δε βγήκαν αυτά για να μπουν άλλα, π.χ. ο Οιδίπους Τύραννος ή η Ιφιγένεια εν Αυλίδι.
Βγήκαν απλώς για να βγουν. Για να μην υπάρχουν. Για να μην έρχονται τα παιδιά σε επαφή με αυτά.
Δεν ταιριάζουν άλλωστε με την κουλτούρα των αριστεροφιλελέδων και των δεξιοφιλελέδων.
Είναι λογικό.
Μιλούν για υψηλές αξίες και ιδανικά.
Ο Επιτάφιος δοξάζει τον άνθρωπο-πολίτη και το μεγάλο δημιούργημά του: την ευνομούμενη πολιτεία, που όταν οι θεσμοί της λειτουργούν φτάνει στο ύψιστο σημείο δύναμης και αυτάρκειας.
Η Αντιγόνη απ' την άλλη, μελετά το ηθικό δίλημμα ανάμεσα στο σεβασμό στον ανθρώπινο νόμο και στον ανώτερο ηθικό-θεϊκό νόμο και προβάλλει ένα σπουδαίο μήνυμα αντίστασης ενάντια στην άλογη αυθεντία της εξουσίας.

Είναι τώρα καιροί να μιλάμε για τέτοια;
Αυτά δε χρειάζονται στους νεοέλληνες που χρειάζονται οι εκ δεξιών κι οι εξ αριστερών φιλελέδες.
Σύμφωνα μ' αυτούς αυτό που χρειάζονται οι μαθητές για να βγουν αύριο στην κοινωνία ολοκληρωμένες προσωπικότητες με αρχές και αξίες, ικανοί και άξιοι να διευθετήσουν τα του οίκου τους και να συμμετέχουν στα κοινά, είναι τα σεμινάρια... έμφυλης ταυτότητας!
Ναι, αυτό είναι το όραμά τους για την αυριανή κοινωνία.
Μια κοινωνία του... politically correct.
Σ' αυτήν την κοινωνία σαφώς και δε χρειάζονται οι αρχαίοι ημών πρόγονοι,
Έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι εξ αυτών που αναλαμβάνουν τις τύχες της εξουσίας και της παιδείας, εύχονται να μας είχαν κερδίσει οι Πέρσες.

Αποτέλεσμα εικόνας για το θηριο καταπινει

Τα αρχαία χαλάνε την πιάτσα των δουλοπρεπών στα ευρω-ΜΚΟ-λόμπι υπευθύνων της εξουσίας.
Γιατί η κατάργηση των μεγαλειωδών έργων της αρχαιότητας έρχεται σε συνέχεια της βίαιης υποβάθμισης της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο.
Τότε πολλοί αφελώς (ελπίζω) υιοθέτησαν το γελοίο επιχείρημα του τότε υπουργού πως "αφού δε διδάσκονται σωστά τα νέα ελληνικά, τότε πρέπει να καταργήσουμε τα αρχαία(!)".
Τώρα που κατήργησαν τον Περικλή και καταργούν και την Αντιγόνη, νομίζω πως πρέπει να κατάλαβαν.
Το θηρίο πεινάει και τρώει οτιδήποτε έχει αναφορά σε υψηλές και αιώνιες αξίες.
Στη θέση τους μπαίνουν όσα προωθούν τα ύποπτα ΜΚΟ-χρηματοδοτούμενα ινστιτούτα.
Που όλοι ξέρουμε μέσες-άκρες ποιοι τα χρηματοδοτούν και πώς διεισδύουν στον κρατικό μηχανισμό, την εξουσία και τα πανεπιστήμια. Το ΕΛΙΑΜΕΠ να 'ναι καλά...

Εξάλλου, ο προοδευτικός μας υπουργός της προοδευτικής μας κυβέρνησης στο σχέδιό του για τις μελλοντικές εισαγωγικές εξετάσεις ενέταξε στα τέσσερα μαθήματα πανελλαδικής εξέτασης τα... Αγγλικά!
Τα κατέστησε ισότιμα με τα ελληνικά!
Από την "πίσω πόρτα", δηλαδή, επαναφέρει αυτό που κάποτε είχε προτείνει η Διαμαντοπούλου και τότε είχαμε πέσει όλοι να τη φάμε: τα αγγλικά να γίνουν δεύτερη επίσημη γλώσσα του κράτους.
Ε, ουσιαστικά αυτό εφαρμόζει ο προοδευτικός μας υπουργός και μας το φέρνει πλαγίως.
Και τώρα δεν έχει ανοίξει μύτη γι' αυτό το θέμα.
Κανείς δεν έχει βγάλει κιχ.
Λογικό είναι: έχουμε μαζέψει τόση υποτέλεια αυτά τα χρόνια, ώστε μας φαντάζει λογικό και αυτό.
Αποικία και με τη βούλα, δηλαδή...

Ε, στις αποικίες δεν έχει θέση το αρχαίο ελληνικό θαύμα.
Θα διδάσκονται τα παιδιά μας για την... "τρανσφοβία", για να γίνουν ολοκληρωμένοι άνθρωποι και πολίτες.
Μπας και φορέσουν κάνα ροζ καπέλο να κατέβουν αύριο-μεθαύριο σε διαδηλώσεις με την προοδευτική Μαντόνα και τον προοδευτικό Μπόνο...
Ευρωπαίοι είμαστε βρε αδερφέ!
Αυτά πουλάνε στην Ευρώπη τώρα!

Έχουν αναγάγει σε σκοπό πολιτικής ύπαρξης το ξήλωμα κάθε ελληνικού στοιχείου από την κοινωνία, αρχίζοντας από την παιδεία.
Αν τον Επιτάφιο δεν τον είχε γράψει ο Θουκυδίδης που ήταν αρχαίος Έλληνας, αλλά κάποιος Αχμέτ Θουκυδιδογλάν, τότε θα το είχαν βάλει και στις... πανελλήνιες!
Αν δε μιλούσε για τη δημοκρατία και τα επιτεύγματά της, για τον ελεύθερο, αγέρωχο και φιλόπατρη πολίτη και μιλούσε για τα δικαιώματα της.... ΛΟΑΤ κοινότητας (sic) θα μας έλεγαν τώρα για "έργα παγκόσμιας κληρονομιάς"...


Αποτέλεσμα εικόνας για ανθελληνισμός

Σε λίγο δε θα υπάρχει Ελλάδα.
Κράτος Ελλάδα ίσως να υπάρχει. Το έθνος όμως ουσιαστικά θα έχει εκμηδενιστεί.
Σ' αυτόν τον τόπο θα μιλάμε αγγλικά, τούρκικα, γερμανικά, αλβανικά ή δεν ξέρω 'γω τι άλλο.
Πάντως ελληνικά δε θα μιλάμε.
Και το χειρότερο: δε θα σκεφτόμαστε ελληνικά.
Δε θα ξέρουμε τίποτα από Όμηρο, Θουκυδίδη, Ευριπίδη, Αριστοτέλη.
Θα ξέρουμε μόνο από ΛΟΑΤ, από ΜΚΟ κι από ΕΣΠΑ.
Και θα 'μαστε άξιοι της μοίρας μας, αφού δε μάθαμε απ' τα λάθη μας και βάλαμε εθνομηδενιστές να κυβερνήσουν την Ελλάδα μας.
Μπράβο μας.




ΥΓ.1: Για να σας προλάβω: το αν διεξάγεται σωστά ή λάθος η διδασκαλία ενός μαθήματος, δε δικαιολογεί την κατάργησή του.
Ούτε η γυμναστική προσφέρεται με το σωστό τρόπο. Ούτε τα νέα ελληνικά, ούτε καν τα Μαθηματικά κι η Φυσική.
Φαντάζομαι ότι θα θεωρούσατε γελοίο κάποιον αν πρότεινε την κατάργησή τους από το σχολικό πρόγραμμα, λόγω λαθών στον τρόπο διδασκαλίας τους.
Το ίδιο, υποθέτω, ότι ισχύει και για τα Αρχαία ελληνικά.
Ή όχι;


ΥΓ.2: Όταν το πολιτικό σύστημα αποδεικνύεται τόσο εχθρικό προς οτιδήποτε ελληνικό, μην απορήσετε αύριο αν εμφανιστεί κάποιος που θα επαγγέλλεται τον επανελληνισμό του κράτους και αποκτήσει πολύ μεγάλη απήχηση.
Και τότε δυστυχώς, μαζί με τα ξερά, θα καούν και τα χλωρά.
Και, όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις, αυτός θα είναι ο χειρότερος.
Το δρόμο προς το φασισμό τον στρώνουν οι εκ δεξιών κι οι εξ αριστερών φιλελέδες της αποεθνοποίησης.
Ο ακραίος εθνικισμός θα αποτελεί αυτόματη, ανακλαστική αντίδραση στο άλλο άκρο του ακραίου διεθνισμού.
Ο κοσμοπολίτικος διεθνισμός σε συνδυασμό με την "πολιτική της ταυτότητας" μετράνε ήδη θύματα: εφαρμόζονται χρόνια σε πολλές "προηγμένες" χώρες του κόσμου. Μέσα σε ελάχιστα χρόνια κατάφεραν να γείρουν τους λαούς αυτών των χωρών προς την ακροδεξιά.
Άμα δε θέλουμε να φτάσουμε εκεί, ας διεκδικήσουμε να μας κυβερνούν υγιείς πατριώτες: ούτε μισάνθρωποι φασίστες ούτε μισθοφόροι ανθέλληνες.


ΥΓ.3: Ελπίζω να μην ανασύρει κανείς το γελοίο επιχείρημα ότι "αυτά τα λένε οι φασίστες, άρα κι εσύ είσαι φασίστας", διότι είναι λογικά άκυρο. Αν οι φασίστες λένε ότι σήμερα είναι 3 Φεβρουαρίου, εγώ δε θα λέω ότι είναι... 23 "για να μην ταυτιστώ" τάχα.
Κι εξάλλου, τα συριζαίικα εθνομηδενιστικά τα υποστηρίζουν και οι νεοφιλελεύθεροι. Άρα, με αυτή τη λογική, όποιος συμφωνεί με την κατάργηση των αρχαίων είναι με το Μητσοτάκη, τη Δράση και το Ποτάμι.
Κοινώς, είναι ηλίθιο επιχείρημα και σας παρακαλώ για λόγους αυτοσεβασμού να μην το χρησιμοποιήσετε.

18 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Μαζεστίξ. Όχι εγώ δεν θα σου καταλογίσω κανένα "κοσμητικό επίθετο" από αυτά που κάποιοι ανέξοδα και εύκολα πιθανόν να κάνουν.
    Εγώ, θα συμφωνήσω στο ακέραιο κατ΄ουσίαν κείμενο και στις θέσεις σου.
    Θεωρώ ότι εδώ έχεις απόλυτα δίκιο και, παρά τις κατά καιρούς διαφωνίες μας, ενώνω τη φωνή μου μαζί σου.
    Πηγαίνοντας ακόμα παραπέρα το σκεπτικό μου θα έλεγα ότι η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία είναι άκρως επικίνδυνη για αυριανούς πιστούς και άβουλους αναλώσιμους και φτηνούς εργάτες και υπάλληλους στην αγορά εργασίας.
    Όπως βλέπουμε η παιδεία γίνεται προθάλαμος αναλώσιμων δούλων χωρίς σκέψη, άποψη και ιστορία. Για να γίνεται η δουλειά του αφεντικού καλά, γρήγορα και με χαμηλό κόστος.
    Συνεπώς σε μια τέτοια αγορά, μορφωμένοι άνθρωποι είναι άκρως επικίνδυνοι για το stabilization του συστήματος.
    Τι μένει ;
    Μα είναι απλό: Να το ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ φίλε....! μην το θεωρείς αυτονόητο ότι ο μέσος ΝεοΈλληνας σκέπτεται και καταλαβαίνει πλέον τι παίζεται γύρω του. Παραμυθιάζεται στο πι και φι χωρίς καν να ψάχνεται.
    Απομένει λοιπόν σε εκείνους τους ...ταλιμπάν της αντίστασης να συνεχίσουν και να αφυπνίσουν συνειδήσεις.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αρχαία ελληνική σκέψη και γλώσσα είναι το όχημα του εξανθρωπισμού, της λύτρωσης και της απαγκίστρωσης από τον σωματικό-ηθικό-πνευματικό-αισθητικό εξανδραποδισμό.
      όταν οι κοινωνίες μας επεδίωκαν τα παραπάνω (Διαφωτισμός), ενέταξαν στην παιδεία τους την κλασσική παιδεία.
      Σήμερα όμως οι κοινωνίες μας επιδιώκουν το Περσικό/Αιγυπτιακό μοντέλο των παντοδύναμων αρχηγεσιών και του υπάκουου κι αναλώσιμου πόπολου μέσα στην αχανή νέα οργουελιανή πολιτεία, όπου η πιο μαύρη αντιδραστική πολιτική σερβίρεται στο όνομα της προόδου και του ανθρωπισμού.
      Γιατί λοιπόν να διδάσκουμε αρχαία στα σχολεία της παγκοσμιοποίησης και του ΟΑΣΑ;
      Για να ανοίξει κάνα μυαλό και να 'χουμε άλλα;

      Διαγραφή
  2. αριστεία χαχαχα4 Φεβρουαρίου 2017 - 3:06 π.μ.

    Μου αρεσουν βαθυστοχαστα blogposts που βασίζονται σε fake news...
    http://www.kathimerini.gr/894535/article/epikairothta/ellada/ypoyrgeio-kata-filologwn-gia-thn-antigonh


    Έβγαλε ανακοίνωση η ΠΕΦ με βάση αόριστα δημοσιεύματα. Ελληνική δημοσιογραφία. Έλληνες καθηγητές χαχαχα... hoaxes rulez

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή διαβάσατε τη διάψευση του Υπουργείου το θέμα δεν υφίσταται. Και περισυ κάπως ετσι αφαιρέθηκε από την υλη της Γ΄ λυκείου και ο Επιτάφιος του Περικλή του Θουκυδίδη. Όπως συνήθως μετα τη κατακραυγή από την Π.Ε.Φ το πήρανε πίσω για να το επαναφέρουν στα μουλωχτά. Δεν είναι η πρώτη φορά, για την "πρώτη φορά αριστερά".
      Κ

      Διαγραφή
    2. Με πρόλαβε ο ανώνυμος Κ.
      Φίλε "Αριστεία χαχα", ακόμη δεν κατάλαβες τους συριζαίους;
      Εντάξει, κι άλλοι αργήσαμε να τους πάρουμε χαμπάρι, αλλά εσύ το παράκανες.
      Κάθε φορά, οι συριζαίοι αυτό κάνουν.
      Μέσω των φίλιων μέσων (ΕφΣυν, Έθνος, Ποντίκι κλπ) σερβίρουν τα επικείμενα σχέδια ανεπίσημα.
      Μετά ξεσπούν οι αντιδράσεις και η κυβέρνηση τις κατευνάζει μέσω υποσχέσεων αναθεώρησης ή άλλοτε διάψευσης, ώσπου να εκτονωθούν.
      Και, μόλις ηρεμήσουν τα πράγματα, το περνάνε όπως ήθελαν από την αρχή.
      Και με τα αρχαία του γυμνασίου τα ίδια έκαναν και με το Θουκυδίδη και με όλα...

      Πάντως το ΙΕΠ έβγαλε χτες ανακοίνωση για επανεξέταση... (Ωχ!) Και έχει γίνει διεθνές θέμα (Times Λονδίνου).
      Αλλά εσύ πιστεύεις τον γατούλη το Γαβρόγλου....

      Διαγραφή
  3. Ενώ τόσα χρόνια που διδάσκονταν η Αντιγόνη και ο Θουκυδίδης, είδαμε το επίπεδο, το ήθος και τις αρχές των Ελλήνων που τα διδάχτηκαν και πόσο τους έχουν επηρεάσει στις καθημερινές τους σχέσεις! Ο μέσος Έλληνας δεν ξέρει να μιλάει καλά-καλά, πόσο μάλλον να γράφει σωστά ελληνικά, όσο για την αρχαία ελληνική γραμματεία να μη σου πω που την έχει γραμμένη. Από όσο δε θυμάμαι, στην εποχή μου τουλάχιστον που κάναμε Αντιγόνη, το 90% του διδακτικού χρόνου αναλωνόταν στη γραμματική και συντακτική ανάλυση και μόνο ένα 10% αφορούσε την ουσία του έργου. Αυτό δε σημαίνει ότι επιθυμώ την κατάργηση ή τον περιορισμό των αρχαίων ελληνικών, αλλά και το να βλέπουμε ολόκληρες ιστορίες συνωμοσίας πίσω από κάθε πρόταση αλλαγής μου φαίνεται υπερβολικό. Λες και δεν ξέρουμε ποιοι είμαστε και που ζούμε.
    Επίσης, δεν καταλαβαίνω τη σύγκριση και τον συμψηφισμό με το μάθημα για τις έμφυλες ταυτότητες. Λες και το ένα αποκλείει το άλλο. Κοροϊδεύεις μια προσπάθεια, επειδή προφανώς δε σε αφορά, όμως το επίπεδο της πολιτείας και των πολιτών της φαίνεται από τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις μειοψηφίες. Για μένα ένα μάθημα θα έπρεπε να διδάσκεται κάθε μέρα, η αγωγή του πολίτη, μέσα στο οποίο θα περιλαμβάνονταν και έργα των αρχαίων ελλήνων τραγωδών και φιλοσόφων σε μετάφραση φυσικά, γιατί η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι άλλο μάθημα, και έργα της νεότερης φιλοσοφίας και φυσικά τα δικαιώματα των μειονοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για να αυτοσαρκαστώ, μπορεί να ξέρω να κλίνω το "λαμβάνω" σε όλους τους χρόνους και τις κλίσεις, αλλά για το τι είπε η Αντιγόνη στον Κρέοντα δε θυμάμαι Χριστό, τουλάχιστον όχι από το σχολείο.

      Διαγραφή
    2. Εφόσον συμφωνούμε για τη σημασία της αρχαιοελληνικής παιδείας και απλώς υπάρχουν ενστάσεις για την αποτελεσματικότητά της λόγω του τρόπου που διδάσκεται, γιατί να συμφωνούμε (ή έστω να ανεχόμαστε) την κατάργηση αυτού του μαθήματος και να μη συζητάμε για τις βελτιώσεις και τροποποιήσεις που χρειάζονται για να καταστεί πιο επιδραστικό το μάθημα;

      Οι περισσότεροι επίσης φτάνουν στο λύκειο κι έχουν δυσκολία στη διαίρεση.
      Να εξετάσουμε μήπως και την κατάργηση των μαθηματικών;

      όσο για τις θεωρίες συνωμοσίας, αδυνατώ να αντιληφθώ πώς πιστεύουμε ότι ο καπιταλισμός μπορεί να κάνει τα πάντα, εκτός από το να "πειράξει" την παιδεία μας για να γίνουμε ευκολότερα σκλάβοι των νέου τύπου εξουσιών...
      Και φυσικά δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στην Ελλάδα. Και στη Γαλλία ταυτόχρονα η σοσιαλιστική κυβέρνηση Ολάντ κατήργησε τα αρχαία ελληνικά από τα γαλλικά λύκεια.
      Κι εμείς, για να μην ταυτιστούμε τάχα με τους Λιακόπουλους, θα ανεχόμαστε τα πάντα, ώσπου να τα δούμε να εφαρμόζονται και να μην ξέρουμε από πού μας έρχονται.
      Ακόμη και η γελοιότητα των επαγγελματιών συνωμοσιολόγων (Λιακόπουλος, Βελόπουλος κλπ.) αυτό που πετυχαίνει είναι να εγκλωβίζονται οι προοδευτικοί άνθρωποι στην αντισυνωμοσιολογία, μπρος στον φόβο της ταύτισης.

      Όσο για το "συμψηφισμό", δεν τον διέπραξα εγώ. Το υπουργείο τον έκανε. Δε θα μπω στην ουσία της υπόθεσης των έμφυλων ταυτοτήτων κλπ (νομίζω πως είναι γνωστή η αντίθεσή μου) για να μην αποπροσανατολιστεί η συζήτηση, αλλά θα πω ότι το υπουργείο έβαλε μια προτεραιότητα για να βγει απ' την παιδεία (αρχαία) και μια προτεραιότητα για να μπει (έμφυλες ταυτότητες). Μόνο του προκαλεί τις όποιες συγκρίσεις για τις πολιτικές στην παιδεία.

      ΥΓ.: Σημασία δεν έχει να θυμάσαι τι είπε η Αντιγόνη στον Κρέοντα, αλλά να σου περάσουν οι αξίες του έργου.
      όπως και στα μαθηματικά, δεν έχει σημασία μετά από δέκα-είκοσι χρόνια να θυμάσαι τα συνημίτονα, τις εφαπτομένες και τις παραγώγους, αλλά να αποκτήσεις τη μαθηματική λογική.
      Άρα να 'σαι βέβαιη πως το σημαντικό είναι αυτό που είπες: τουλάχιστον όχι από το σχολείο. Η στροφή σου στις ανθρωπιστικές σπουδές είναι μια επιλογή που εν πολλοίς προετοιμάστηκε από αυτά που διδασκόσουν στο σχολείο.

      Διαγραφή
  4. Λοιπόν εμένα με έχει επηρεάσει και ο Ισοκράτης με τους λόγους του και η Αντιγόνη με τον λόγο της και ο Περικλής με τον δικό του κι όλα όσα μου έλεγαν οι φιλόλογοι χρόνια πριν στο σχολείο μου. Ίσως γιατί, παραδόξως για μερικούς, όλα αυτά έρχονταν και κούμπωναν με όσα διαισθητικά καταλάβαινα ότι προσπαθούσαν να με διδάξουν και οι του δημοτικού Έλληνες γονείς μου. Όλα αυτά και ναι, μαζί με τα Πατερικά της Ορθοδοξίας, συγκροτούν τη σημερινή δύναμή μου. Αυτή τουλάχιστον που διαθέτω για να εξηγώ τα συμβαίνοντα, να τα αναλύω, να μην παρασύρομαι από αυτά.
    Κι όσο κι αν έχω διαβάσει κείμενα άλλων θρησκειών και φιλοσοφιών, μόνο αυτά φτιάχνουν τελικά τη συνείδησή μου
    και την ταυτότητά μου. Και πιστεύω ότι αν δεν δοθούν, ας είναι και με αυτόν τον έστω ελλειπή τρόπο που εγώ τα κατέχω, στις νεότερες γενιές, αυτές θα είναι πραγματικά στερημένες από μια σημαντική για τον άνθρωπο δύναμη σκέψης, έκφρασης κι αντίστασης κι έτοιμες για πλήρη υποδούλωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς επειδή στο σχολείο διδασκόμαστε ταυτόχρονα πολλά αντικείμενα, είναι λογικό εκείνη την ώρα να μην αντιλαμβανόμαστε τα οφέλη από κάθε ξεχωριστό μάθημα.
      Και αν είμαστε τυχεροί και πέσουμε σε καλό καθηγητή, τότε αποκτούμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη ως κτήμα μας σε όλη μας τη ζωή.
      Στην παιδική και εφηβική ηλικία ο άνθρωπος είναι "σφουγγάρι" και απορροφά όλα όσα ακούει και διαβάζει και μαθαίνει.
      Του δίνονται τα ερεθίσματα για να γνωρίσει έναν κόσμο πολύ πλούσιο σε γνώση και αξίες και από κει και πέρα, αν θέλει, θα μπορεί να ασχοληθεί περαιτέρω ο ίδιος.
      Η απαξίωση των ανθρωπιστικών σπουδών θα στερήσει από τους μαθητές τα ερεθίσματα που θα οδηγούσαν κάποιους εξ αυτών στη βαθύτερη αναζήτηση και τους υπολοίπους την επιδερμική έστω επαφή με κάτι που δε θα 'χουν ποτέ ξανά στη ζωή τους την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή..
      π.χ. κάποιος που θα γίνει ηλεκτρολόγος πιθανότατα δε θα ξανάχει την ευκαιρία να γνωρίσει την αρχαία τραγωδία ή την αρχαία ελληνική σκέψη ευρύτερα.
      Θα είναι σα να μην υπάρχει γι' αυτόν.
      Τουλάχιστον σήμερα έχει τη δυνατότητα να τη γνωρίσει και, αναλόγως με τα ενδιαφέροντά του, να ασχοληθεί ή όχι.

      Διαγραφή
  5. Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα και δεν αλλάζει η άτιμη!

    Πριν πω οτιδήποτε, θα τονίσω ότι τα Αρχαία Ελληνικά για μένα είναι το θεμέλιο του τόπου μας και σε μεγάλο βαθμό του κόσμου όλου, οπότε δεν πρέπει να τα πειράξει κανείς. Την κατάργησή τους δεν τη συζητώ ούτε και την υποβάθμισή τους ως γνωστικό αντικείμενο, χρήσιμο ακόμα και στους θετικούς κλάδους. Μην ξεχνάς πόση ορολογία στηρίζεται σε αυτά...
    Πέρα από τη γλώσσα αυτή καθεαυτή, η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία είναι ανεκτίμητη και πάντα θα μιλά στην ψυχή και το πνεύμα του ανθρώπου, αλλιώς δεν θα γέμιζαν ασφυκτικά τα αρχαία θέατρα ακόμα και σήμερα. Αυτό ένα πολύ μικρό παράδειγμα.
    Όμως και η γλώσσα δεν θα πρέπει να είναι ξεκομμένη από το κείμενο και το περιεχόμενό του. Η γλώσσα εξάλλου εκφράζει τον πολιτισμό, τις αξίες και τις συνήθειες ενός λαού. Είναι ένα μέσο που αποδεικνύει πολλά για τον δημιουργό και χρήστη του. Και έτσι οφείλει να διδάσκεται στα σχολεία και όχι εντελώς ξέχωρα. Χωρίς να πνίγεται το νόημα μέσα στους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες, αλλά κι εκείνοι να γίνονται θελκτικοί για τα παιδιά και τους νέους με τη βοήθεια των κειμένων. Η διδακτική της αρχαίας γλώσσας πάσχει σοβαρά και απομακρύνει τα παιδιά δυστυχώς.
    Σε αυτό το κομμάτι είναι ανάγκη να δοθεί το βάρος οποιασδήποτε πρωτοβουλίας από τους φορείς της εκπαίδευσης σε κάθε επίπεδο.
    Αντίθετα, θεωρώ από την εικόνα που έχω, ότι η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία αρέσει στα παιδιά, κι αν πέσουν σε καθηγητή που την αγαπά και διδάσκει με πάθος και καλή γνώση, τότε τη λατρεύουν ως μάθημα στο σχολείο. Μόνο και μόνο που μπορεί να κάνει αναφορές στο σήμερα ο καθηγητής και να αφήσει τους μαθητές να προβληματιστούν κοινωνικά, ηθικά και φιλοσοφικά μέσα από αυτά τα κείμενα, το έχει κερδίσει το παιχνίδι.

    Δυνατό επιχείρημα για τα παραπάνω ένα προσωπικό μου βίωμα, που το έχω αναφέρει παλιότερα εδώ σε αντίστοιχη συζήτηση. Στη Β' Λυκείου αποφασίζω να αλλάξω πορεία σπουδών, γιατί άρχισα να ξενερώνω εντελώς από τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, ειδικά της Γλώσσας. Απογοητεύτηκα τόσο, ενώ λάτρευα τα κείμενα, που δεν ακολούθησα το Ιστορικό-Αρχαιολογικό, που ήταν η πρώτη μου επιλογή. Για να μην παρεξηγηθώ, δεν είχα χαμηλούς βαθμούς στο συγκεκριμένο αντικείμενο, αλλά μου είχε κάτσει...

    Ατελείωτο είναι το σχόλιο...
    Υπομονή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα πρότεινα αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος κυρίως της Γλώσσας (επειγόντως μάλιστα, γιατί εκεί θα βρει πάτημα κάθε κουτσή Μαρία) αλλά και της Γραμματείας, ώστε να γίνουν αγαπητά στα παιδιά. Να τους δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις, επισκέψεις σε ιστορικούς χώρους και επιτόπιο μάθημα, ολιστικές μεθόδους όσο είναι δυνατό με μόνιμες συνδέσεις με το σήμερα. Να θεμελιώνεται η όλη προσπάθεια πάνω σε όσα γνωρίζουν και ζουν τα παιδιά κι έπειτα να πηγαίνει κανείς πιο πέρα. Έτσι έχει πολλές πιθανότητες να επιτύχει.
    Το έχω πει και πιο παλιά εδώ ότι το ιδανικό για μένα θα ήταν να διδάσκονταν σωστά η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, η Ιστορία, η Φιλοσοφία, η Λογική (που δεν την πρόλαβα στα σχολεία...κρίμα)και η Λογοτεχνία και αν μπορούσαν να συνδυαστούν και τα θετικά μαθήματα μαζί τους, τότε τα αποτελέσματα θα ήταν θεαματικά. Άνθρωπος (με κεφαλαίο) πάνω απ' όλα και έπειτα δυνατός γνώστης του κόσμου και της φύσης.
    Με ένα τέτοιο σύστημα στην εκπαίδευση θα καλύπτονταν θέματα που αφορούν σε μειοψηφίες, διαφορετικότητας, οικολογικά και άλλα. Αν και υπάρχουν όλα αυτά στα αναλυτικά προγράμματα, όμως στην πράξη μεταφέρονται με έναν ξύλινο και αδιάφορο τρόπο. Όλα αυτά είναι η καθημερινότητα και από εκεί διδάσκονται αποτελεσματικά. Αυτό οφείλει να εκμεταλλευτεί κάθε εκπαιδευτικός, γι' αυτό μίλησα για ολιστική προσέγγιση.

    Όσον αφορά τους πολιτικούς (όχι μόνο...) και τη στάση τους απέναντι σε όλα αυτά τα ευαίσθητα θέματα, εν μέρει δεν θα διαφωνήσω, αλλά θεωρώ ότι η υπερβολή δεν βοηθά στο πώς βλέπουμε όσα συμβαίνουν, διότι μπορεί να μην επιτρέπουμε στον εαυτό μας να δει την καθαρή εικόνα.
    Θα σου έλεγα εξαρχής ότι μιλάς εντελώς υπερβολικά και θα διατηρούσα πολλές επιφυλάξεις για τον τρόπο που σκέφτεσαι κάποιες φορές, αν δεν θυμόμουν τι είχες πει πριν κάποιο διάστημα για την αφαίρεση ύλης στην Ιστορία της Α΄Λυκείου...!!! Το είδος των κεφαλαίων που αφαιρέθηκαν δεν έχει καλό άρωμα...!!! Εκεί και προβληματίζομαι και ανησυχώ, διότι το φίδι στον κόρφο μας το έχουμε πάρα πολλά χρόνια (το είχαμε πάντα, αν θυμηθείς μέσα από την Ιστορία. Γνωρίζουν ότι αν δεν πετύχεις κάτι άμεσα, ε, τότε πας με έμμεσους πιο ύπουλους τρόπους.

    Πάντως μείωση της ύλης επιβάλλεται σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα και στις δύο βαθμίδες, γιατί τα παιδιά δεν είναι σακιά να τους τα πετάμε ατάκτως μέσα τους, με αποτέλεσμα να μην μένει τίποτα και να οδηγούνται στην ημιμάθεια και την αδιαφορία!

    Ας μου συγχωρεθεί το μέγεθος του σχόλιου, αλλά...

    Υ.Γ.
    Το παράδειγμα που χρησιμοποίησες με τις έμφυλες ταυτότητες ήταν λίγο άκυρο για την περίπτωση, όσο κι αν δεν μου ταιριάζει ο τρόπος που διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Είναι θέμα για μια άλλη συζήτηση εξίσου ενδιαφέρουσα και θα ήθελα να την κάνουμε.
    Και κάτι ακόμα. Δεν είναι ωφέλιμο πάλι για την πιο καθαρή εικόνα των πραγμάτων να βάζουμε όλους και όλα στο ίδιο σακί.

    Με ενδιαφέρουν οι απόψεις και οι προτάσεις σου και διδακτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγραψα ένα μεγάλο σχόλιο και χάθηκε λόγω κακής σύνδεσης. Θα το γράψω όταν μπορέσω, όπως και την απάντηση στη Μαρία.

      Διαγραφή
    2. Το έχω πάθει κι εγώ αρκετές φορές και μετά άντε να το πάρεις πάλι από την αρχή... Ουφ, κουράστηκα μόνο στη σκέψη!
      Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέζεσαι γι' αυτά.
      Καλοσύνη σου που ενημέρωσες.
      Έγραψα κι εγώ πολλά παρασυρόμενη από το θέμα κι εύλογο είναι να μπαίνεις σε παραπάνω δουλειά...
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
    3. Δυσκολεύομαι να ξαναπιάσω το... "feeling" του σχολιασμού, αλλά θα κάνω μια προσπάθεια.
      Λοιπόν, όπως και στα περισσότερα θέματα, έτσι και σε αυτό υπάρχει το "τι", υπάρχει και το "πώς".
      Στο "τι" συμφωνούμε (δηλαδή στην ανάγκη διδασκαλίας των αρχαίων).
      Το "πώς" σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Και δεν έχω κάποια ολοκληρωμένη άποψη επί της μεθόδου. Σίγουρα πρέπει να συνδυάζεται η σπουδή της αρχαίας γλώσσας (ως βάσης για τη βαθύτερη κατανόηση της νέας) με το περιεχόμενο της αρχαίας γραμματείας.
      Το πρόβλημα όμως τώρα είναι πως δεν έχει σημασία το "πώς", εφόσον κινδυνεύει το "τι".
      Κινδυνεύει η ίδια η υπόσταση της διδασκαλίας των αρχαίων στα σχολεία και επομένως δεν έχει νόημα να φιλοσοφούμε επί υποθετικών μεθόδων διδασκαλίας ενός αντικειμένου που το εξαφανίζουν συστηματικά οι Σημιτοσυριζαίοι.
      (όλως τυχαίως, οι διευθύνοντες των ινστιτούτων που εισηγούνται τα νέα προγράμματα σπουδών είναι παλαιοί σημιτοφύλακες. Κολλητάρια της Διαμαντοπούλου κλπ.
      Κι όταν σε κάτι ανακατεύονται Σημιτικοί και Διαμαντοπουλαίοι, νομίζω πως η εκδοχή της συνωμοσίας επανέρχεται ως πολύ πιθανό σενάριο.
      Μπλέχτηκαν αυτά τα λαμόγια με τους αφελείς ιδεοληπτικούς συριζαίους και το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικά επικίνδυνο.
      Τελοσπάντων, με αυτά θέλω να πω πως προέχει η φωνή για να διασώσουμε το αρχαιοελληνικό μεγαλείο από τα νύχια τους και, αν το καταφέρουμε, τότε έχει νόημα η όποια συζήτηση για τις μεθόδους.

      Διαγραφή
  7. Ειδική δεν είμαι, θα μιλήσω σαν μητέρα. Αυτό που ονομάζουμε εμείς οι μεγάλοι "σχολείο", είναι κατ' ουσίαν ένα σφαγείο. Άγριος ανταγωνισμός, βαθμοθηρία, φροντιστήρια, γονείς παράφρονες, παιδιά που μαθαίνουν μόνο να παπαγαλίζουν, που μισούν την τάξη, απαξιώνουν τους καθηγητές, καθηγητές από αδιάφοροι μέχρι επιθετικοί, βία, μπούλινγκ, ρατσιστικά ξεσπάσματα και πολλά άλλα.
    Το αν θα μάθουν αρχαία γλώσσα (που πολύ θα το ήθελα), είναι πια δευτερευούσης σημασίας. Να τα στέλνουμε σχολείο και να μην νιώθουμε πως πάνε στον πόλεμο θα ήθελα. Ουτοπικό, αλλά μόνο σε μια ανθρώπινη κοινωνία ανθεί η γνώση και η επιστήμη.
    Την καλησπέρα μου Μαζεστίξ και καλή δύναμη σ' όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία, θα αντιστρέψω το συλλογισμό σου.
      Λες πως προέχει η δημιουργία μιας ανθρώπινης κοινωνίας, ούτως ώστε να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για γνώση.
      Πώς όμως θα δημιουργηθεί μια ανθρώπινη κοινωνία χωρίς τη γνώση, χωρίς την παιδεία;
      Το αξιακό σύστημα των ανθρώπων χτίζεται μέσα από τη γνώση.
      Και ιδίως μέσα από τις ανθρωπιστικές επιστήμες, που διαδραματίζουν αυτόν ακριβώς το ρόλο: καλλιέργεια συστήματος αξιών.
      Διαβάζεις Θουκυδίδη και μαθαίνεις πού οδηγεί η βία, ο παραλογισμός, ο εμφύλιος σπαραγμός, η απρονοησία, ο άκρατος συναισθηματισμός, η προπαγάνδα.
      Διαβάζεις Αριστοτέλη και μαθαίνεις τι σημαίνει να είσαι καλός άνθρωπος, ποια είναι αυτή η ηθική αρετή, πώς την κατακτάς, αλλά και πώς γίνεσαι άξιος πολίτης.
      Διαβάζεις Πλάτωνα και μαθαίνεις τι σημαίνει δικαιοσύνη, αυτογνωσία, χρέος, καθήκον, αλτρουισμός.
      Διαβάζεις Ευριπίδη και μαθαίνεις τι σημαίνει πόλεμος, ξεριζωμός, ακραίο πάθος, μίσος, εξουσία, έρωτας.
      Διαβάζεις Σοφοκλή και μαθαίνεις τι σημαίνει μοίρα, πόνος, εξουσία, άνοδος και πτώση, αντίσταση και υπομονή.
      Διαβάζεις Ισοκράτη και μαθαίνεις τι σημαίνει ειρήνη, συναδέλφωση, ευημερία. συνεργασία.
      Πώς λοιπόν το σχολείο μας και η κοινωνία μας γενικότερα θα γίνει ανθρώπινη απεμπολώντας όλα αυτά από το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα;
      Πώς αλλιώς θα γίνει ανθρώπινη, αν όχι με την "επιστήμη του ανθρώπου";
      Ο Σωκράτης έλεγε πως "η κακία οφείλεται στην άγνοια του καλού". Πρώτα το γνωρίζουμε το καλό, λοιπόν, και ύστερα είμαστε σε θέση να το πράττουμε σταθερά και συνειδητά.

      Διαγραφή
    2. Εξαιρετικό το σχόλιό σου.
      Το θαύμασα, διότι σε ελάχιστες γραμμές δίνει με απόλυτα εύστοχο τρόπο όσα έχει να προσφέρει η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία.
      Έτσι, για να μην ξεχνάμε.
      Και όσα δεν γνωρίζει κανείς μπορεί να τα διδαχθεί. Να μάθει ποιο είναι το καλό, για να πάψει να πράττει το κακό... Μην περιμένουμε να φύγει το κακό μόνο του, ως δια μαγείας.
      Μπράβο.

      Από μόνο του όλο το σχόλιο μπορεί να γίνει ανάρτηση, ώστε να διακρίνεται το γιατί δεν πρέπει να χαθεί αυτός ο πλούτος...

      Δες κι αυτό για την ελληνική γλώσσα, γιατί υπάρχει πολλή τύφλωση και προσπαθούν από πολλές μεριές να τη διατηρούν, όμως κάποιοι βλέπουν, ξέρουν και αναγνωρίζουν:
      http://tvxs.gr/news/eyropi-eop/treis-epifaneis-galloi-proteinoyn-ta-ellinika-os-episimi-glossa-tis-ee
      Μικρό μεν αλλά κάτι είναι κι αυτό.

      Σχετικά με το δικό μου τεραστίων διαστάσεων σχόλιο και την αναφορά στον τρόπο διδασκαλίας των αρχαίων, συμφωνώ ότι πρώτα ενδιαφέρει να μην χαθεί το "τι". Ίσως δεν θα ήταν κακό να υπάρχει ως επιχείρημα και το "πώς" και μάλιστα ισχυρό, για όσους θα πατήσουν πάνω στην αδυναμία αυτή. Περισσότερο αναφέρομαι στην κοινωνία, η οποία θα ταχθεί εύκολα με την πλευρά της υποβάθμισης των συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων. Ξέρεις τι θα πουν; "Ουφ, θα ησυχάσουμε από την αγωνία για την επίδοση των παιδιών και θα ηρεμήσει και η τσέπη μας"!

      Ευτυχώς, υπάρχουν ήδη έντονες αντιδράσεις από τους φιλολόγους, αν και θα έπρεπε από όλους μας... Αλλά εδώ δεν ξέρει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά σ' αυτόν τον τόπο.

      Διαγραφή