Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016

Το φίδι, ο Φίλης


Αποτέλεσμα εικόνας για συριζα εθνικη καταστροφη
Κοιμήθηκα Ιούλιο και ξύπνησα Σεπτέμβριο.
Κοιμήθηκα τον Ιούλιο με μεγαλεπήβολα σχέδια για διακοπές, με τη μόδα του κυνηγιού... πόκεμον στο δρόμο, με την ανησυχία απ' το εμφυλιοπολεμικό κλίμα στην Τουρκία, με Brexit, με το Μαρινόπουλο να κλείνει και με προαναγγελίες ξηλώματος της τηλεοπτικής διαπλοκής.

Ξύπνησα το Σεπτέμβριο με τα σχέδια για διακοπές ματαιωμένα, με τη μόδα των πόκεμον να έχει ατονίσει, με τον Ερντογάν να σουλτανεύει και να κάμνει μπίζνες με τον Πούτιν, με τη Βρετανία να μη λέει να βγει απ' την Ε.Ε., με τον Σκλαβενίτη να αγοράζει το Μαρινόπουλο, με τον Μαρινάκη να 'χει κανάλι και με τον απίθανο Καλογρίτσα να αναβιώνει τις εποχές Κοσκωτά.
Γι' αυτό σας λέω: δεν είναι να ξυπνάει κανείς σ' αυτή τη χώρα.
Καλύτερα να κοιμάται τον ύπνο του δικαίου.
Μια χαρά κοιμόμουν τόσο καιρό.

Διότι μετά το απότομο ξύπνημα, ήρθε και το κερασάκι στην τούρτα: ο ανεκδιήγητος Φίλης, το χειρότερο προϊόν (εντάξει, το δεύτερο χειρότερο, μετά τη Ζωίτσα) που γέννησε και γιγάντωσε η πολυετής αφέλειά μας.
Αυτό το πολιτικό τερατούργημα με έφτασε στο σημείο να συμφωνώ μέχρι κεραίας με την, ολόσωστη και πλήρη επιστημονικών στοιχείων, επιστολή του αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου (ενός φωτισμένου δεσπότη και βαθέος γνώστη του χώρου της εκπαίδευσης) στον Πρωθυπουργό, όπου διαμαρτύρεται για τα σχέδια Φίλη στην Παιδεία.
Ως εκεί με έφτασε ο αφιλότιμος.,. Ως εκεί!

Πραγματικά διαβάστε την (εδώ: http://www.efsyn.gr/sites/efsyn.gr/files/wysiwyg/ieronimos-epistoli-thriskeftika.pdf ) και αν βρείτε κάποια παρατήρηση ή επισήμανσή του στην οποία διαφωνείτε, πείτε το μου.


Αποτέλεσμα εικόνας για efsyn επιστολη ιερωνυμου στον πρωθυπουργο

Και σχετικά, κατ' αρχάς, με το ζήτημα το θρησκευτικών, εγώ ως αγνωστικιστής, δεν τραβάω τίπτοα ιδιαίτερα ζόρια με αυτά τα θέματα.
Αλλά, δημιουργεί εύλογες απορίες (και υποψίες) η ευθεία πολεμική του υπουργείου Παιδείας ενάντια στην ορθόδοξη παιδεία, όταν την ίδια στιγμή με νομοθετική πρωτοβουλία (ο ίδιος, ο... ανεξίθρησκος Φίλης) δίνει το δικαίωμα στους Έλληνες Ισραηλίτες και Ρωμαιοκαθολικούς, ώστε να διδάσκονται τα παιδιά τους την θρησκευτική τους πίστη με εκπαιδευτικό του δόγματός τους και της επιλογής τους, τον οποίο προτείνει η οικεία θρησκευτική κοινότητα και τον προσλαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας!!!  (άρθρο 55 Νόμου 4386/2016, ΦΕΚ Α΄ 83)
Δηλαδή ό,τι καταργεί για τους ορθόδοξους, το προσφέρει στους υπολοίπους!
Γιατί; Με ποιο σκεπτικό; Με ποιο κριτήριο;

Δεν είναι ανεξίθρησκος, λοιπόν. Δεν είναι διαφωτιστής,
Είναι απλώς εχθρός της ορθοδοξίας.
Και υποτελής σε Εβραίους και Ευρωπαίους. (σ.σ. και σε Μουσουλμάνους φυσικά...)
Απλά πράγματα.
Απλά συμπεράσματα που εξάγονται από τα γεγονότα (βλ. το παραπάνω ΦΕΚ) και όχι από αυθαίρετες μπουρδολογίες ούτε πατριδοκάπηλων εκ δεξιών ούτε ευρωλιγούρηδων εξ αριστερών.
(και το ότι αποφεύγει τη συζήτηση και την επιχειρηματολογία χαρακτηρίζοντας "Άνθιμο" ή "Αμβρόσιο" όποιον διαφωνεί με τα σχέδιά του είναι δείγμα της δολιότητας και της άθλιας επιβουλής του. Έχει προφανώς κατασκευάσει ένα πλαστό δίπολο "ή είσαι με τον εθνομηδενιστή Φίλη ή είσαι με τον φιλοχρυσαυγίτη Αμβρόσιο". Ένα δίπολο άκρως επικίνδυνο.)

Και δεν είναι απλώς εχθρός της ορθοδοξίας.
Δε τη μισεί μόνο για θρησκευτικούς και πολιτικούς λόγους, ως άλλος μπολσεβίκος.
Τη μισεί γιατί είναι κομμάτι του Ελληνισμού.
Διότι πάνω απ' όλα μισεί οτιδήποτε είναι ελληνικό.
Δεν εξηγείται αλλιώς η μανία του να αποδείξει ότι η σφαγή των Ελλήνων Μικρασιατών και Ποντίων, το μεγαλύτερο δράμα της μακραίωνης ελληνικής ιστορίας, δεν είναι γενοκτονία, παρά την αντίθετη επίσημη πολιτική του ελληνικού κράτους που διεκδικεί την αναγνώρισή της ως γενοκτονία και παρά το ότι γνωρίζει ότι αμφισβητώντας την προκαλεί συνειδητή ζημία στην εθνική ελληνική υπόθεση.

Αποτέλεσμα εικόνας για ελιαμεπ δημου ρεπουση

Όπως επίσης δεν εξηγείται αλλιώς και η μανία του ενάντια στα αρχαία ελληνικά.
Προσέξτε συλλογισμό και πείτε μου αν είναι ή όχι τουλάχιστον υποκριτικός.
Λέει "τα παιδιά φτάνουν στο γυμνάσιο και ενώ, λόγω των αδυναμιών στη Γλώσσα του δημοτικού, δεν έχουν μάθουν να κατανοήσουν καλά τα νέα ελληνικά, τα βάζουμε να μαθαίνουν και αρχαία, με αποτέλεσμα να τα μπερδεύουμε. Η λύση είναι λοιπόν να τα... απαλλάξουμε από τα αρχαία"!!!;;;!!!
Αν αυτόν τον συλλογισμό πράγματι τον εννοεί, τότε καταλαβαίνουμε όλοι γιατί η υπουργάρα μας δεν κατάφερε ποτέ να τελειώσει τη Νομική.
Διότι το φυσιολογικό θα ήταν να πει "αφού τα παιδιά τελειώνουν το δημοτικό και δεν έχουν κατανοήσει καλά τα νέα ελληνικά, η λύση δεν είναι να τα απαλλάξουμε από τα αρχαία στο γυμνάσιο, αλλά να αλλάξουμε κάτι στη διδασκαλία της Γλώσσας στο δημοτικό".
Επειδή όμως δεν τον θεωρώ και τόσο ανόητο πια, και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα πεπραγμένα του, είναι φανερό ότι η πολεμική του ενάντια στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών αποτελεί απλώς ένα μέρος του δόλιου εκφυλιστικού αφελληνιστικού σχεδιασμού από μέρους της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και ενδεχομένως της κυβέρνησης συνολικά.

Εξάλλου, όπως φαίνεται, το σπουδαίο διακύβευμα για τα παιδιά, σύμφωνα με το υπουργείο, δεν είναι να μάθουν γράμματα, δεν είναι να οξύνουν το νου τους, δεν είναι να διαμορφώσουν έναν κοινωνικά αποδεκτό κώδικα αξιών, αλλά.. να μάθουν να κολυμπάνε στην πισίνα...!
Ταυτόχρονα, το Συριζαίικο τσίρκο θεωρεί ότι, ενώ δεν έχει παιδαγωγική αξία η γνώση των αρχαίων ελληνικών, την έχει όμως ο Σάββας Ξηρός (γι αυτό και βάλανε έργο του στο Εθνικό Θέατρο) , ο Κουφοντίνας (γι' αυτό και παρουσιάζουν μετά δόξης και τιμής το νέο βιβλίο του με επίσημη συνέντευξη τύπου στα κεντρικά της ΕΣΗΕΑ) και βέβαια τα αξέχαστα... παλλόμενα πέη του αντιεθνικιστή απίθανου Βέλγου διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών(;), ο οποίος όμως δούλευε μόνο με Βέλγους....

Φυσικά το τέρας (μορφώσεως), ο υπουργός μας, (και μαζί του όλο το Συριζομάνι) αντιπαθεί και τις εθνικές παρελάσεις τις οποίες τις βρίσκει φασιστικές και γι' αυτό σκοπεύει να καταργήσει τη συμμετοχή μαθητών σε αυτές, αλλά ταυτόχρονα θαυμάζει τις γκέι παρελάσεις, τις οποίες τις βρίσκει τέρμα προοδευτικές...

Και δεν του έφταναν μόνο αυτά, αλλά το μόνο θεσμό που 'χει απομείνει όρθιος στο ελληνικό κράτος, το μόνο θεσμό που διαθέτει όλα τα εχέγγυα της αξιπιστίας, της αξιοκρατίας, της ισονομίας, της αμεροληψίας και της αδιαβλητότητας, τις πανελλήνιες εξετάσεις, θέλει προφανώς να τις καταργήσει.
Και φυσικά προτίθεται να τις αντικαταστήσει με κάποιον άλλο θεσμό που θα είναι πιο κοντά στις νεοσταλινικές του απόψεις: να αποφασίζει το κομματικό του συνάφι (στο υπουργείο και στα πανεπιστήμια) για την εισαγωγή των μαθητών στα πανεπιστήμια.
Ποιοι; Οι πανεπιστημιακοί! Η χειρότερη κάστα (μετά τους. δικαστές) δηλαδή...
Και το στηρίζει όλο αυτό το επιχειρούμενο ανοσιούργημα στην άποψή του, που περιφέρει ως αξίωμα (δηλαδή σαν να μην επιδέχεται απόδειξης), ότι τάχα "το σύστημα των πανελληνίων εξάντλησε τη δυναμική του". Χωρίς καμία τεκμηρίωση. Έτσι. Γιατί μπορεί...

Αποτέλεσμα εικόνας για συριζαιοι αφελληνισμος

Αν είναι μια φορά καταστροφική αυτή η κυβέρνηση στα οικονομικά και τα εθνικά θέματα, δυστυχώς είναι δέκα φορές καταστροφική στην παιδεία.
Οι άνθρωποι πήραν την εξουσία και, επειδή εφαρμόζουν το μνημόνιο που θα έσκιζαν, προσπαθούν να ξεχρεώσουν την αριστεροσύνη τους βγάζοντας στην Παιδεία ό,τι ιδεολογικό απωθημένο τους είχε ξεμείνει από τις παπαρολογίες των φοιτητικών αμφιθεάτρων του '70 και ισοπεδώνουν κι ό,τι απέμεινε όρθιο σ' αυτή τη χώρα.

Αυτά που εφαρμόζει είναι συνδυασμός αφενός (εμφανώς) της αριστερίστικης ιδεοληψίας των παλιών Ρηγάδων και αφετέρου (αφανώς) των επιταγών του ΕΛΙΑΜΕΠ.
Κι όποιος δεν γνωρίζει τί είναι το ΕΛΙΑΜΕΠ, ας το ψάξει.
Ένα απλό "think tank" είναι, καλέ... Τι νομίσατε; Ότι είναι τίποτε ύποπτο;
Απλώς θα υπενθυμίσω μερικά ονόματα: Θάνος Βερέμης,  Λουκάς Τσούκαλης, Αλέξης Παπαχελάς, Γιώργος Δαυίδ και οι... συμπαθούντες ή συνεργαζόμενοι Θάλεια Δραγώνα, Μαρία Ρεπούση, Νίκος Δήμου κλπ.


ΥΓ.1: Και δυστυχώς το αντίβαρο στον οδοστρωτήρα Σύριζα στην Παιδεία που οραματίζεται γενιές μετρίων απάτριδων και άμορφων αγραμμάτων, αποτελεί ο Μητσοτάκης που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η κερδοφορία στην Παιδεία των ολιγαρχών φίλων του που εποφθαλμιούν τις άδειες των ιδιωτικών πανεπιστημίων και τα voucher φοίτησης σε σχολεία.
Γιατί κι αυτός, ως νεοφιλελεύθερος, φεντεραλιστής και εθνομηδενιστής είναι (και φίλος του ΕΛΙΑΜΕΠ), αλλά τουλάχιστον στο κόμμα του υπάρχουν κάμποσοι κανονικοί άνθρωποι να τον συμμαζέψουν. Τον Συριζαίο, όμως, δεν υπάρχει κανείς να τον συμμαζέψει, γιατί σχεδόν όλοι έτσι είναι.
Μπρος γκρεμός (συριζαίοι ευρωλιγούρηδες νεοασταλινικοί) και πίσω ρέμα (μητσοτακαίοι ευρωλιγούρηδες θατσερικοί).
ΒοήθειαααααΑΑαααΑΑΑΑααααΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!

ΥΓ.2: Ο Φίλης είναι πρόσωπο. Δεν ευθύνεται μόνος του.
Απλώς είναι η "ψυχή" του Σύριζα. Κάνει και λέει όσα θέλουν αλλά δεν τολμούν οι άλλοι Συριζαίοι να κάνουν και να πουν.

ΥΓ.3: Μα τόσο κόμπλεξ ρε παιδί μου;
Αν είναι τόσο πρόβλημα πια, ας βάλουμε ένα μέσο να πάρεις αυτό το ρημάδι το πτυχίο μετά από 30 χρόνια να ησυχάσεις τελοσπάντων!
Μπας και αφήσεις την Παιδεία ήσυχη...

ΥΓ.4: Μια χαρά κοιμόμουν. Τι ήθελα και ξύπνησα; Χίλιες φορές "Φαρλάκαινα" παρά "κύριος Αποστόλου" (βλ. "Ξύπνα Βασίλη")
Wake me up when "September" ends... που τραγουδούσαν κι οι Green Day...


Καλό χειμώνα εύχομαι.
Σιδεροκέφαλοι, εδώ που μπλέξαμε...

18 σχόλια:

  1. Να σου πω καλημέρα για το ξύπνημα; Δεν τολμώ, καθώς δεν την βλέπω να έρχεται.
    Και να θέλεις να κοιμηθείς δεν σε αφήνουν με τη μία βλακεία πίσω από την άλλη.

    Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς εδώ, μια και θα έπρεπε να είναι τρεις οι αναρτήσεις... Ό,τι δεν είπες τόσο καιρό ήρθες να τα πεις μαζεμένα! Με ρέγουλα, γιατί είναι και δύσπεπτα.

    Για τον υπουργό μας τα είχαμε και δεν θα σχολιάσω τίποτε άλλο παρά θα πω αυτό που είχα πει και τότε με την επιλογή του για τ συγκεκριμένο πόστο. Γιατί αυτόν στην Παιδεία; Γιατί; Η απάντηση είναι δοσμένη και χωρίς σχόλια.

    Σχετικά με το θέμα των Θρησκευτικών, πέρα από τις θέσεις του για τα ιστορικά ζητήματα - ασχολίαστα, είναι άτοπο ή εντελώς σκόπιμο να προτείνεις σε μια κοινωνία που έχει αρκετά μεγάλη σύνδεση με την εκκλησία να ακολουθήσει πιο μοντέρνες πεποιθήσεις. Διδάσκω Θρησκευτικά στο δημοτικό, οπότε έχω την εμπειρία. Ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να διδάξει το αντικείμενο, το οποίο έχει να κάνει με την επίσημη θρησκεία (την πλειοψηφία του ελληνικού λαού) του κράτους. Από εκεί κι έπειτα είναι σημαντικό να φέρει σε επαφή τους μαθητές του με άλλες θρησκείες, προκειμένου να έχουν τη γνώση και να μην κρίνουν κανέναν αλλόθρησκο φανατικά, λόγω ασχετοσύνης, αλλά και να σέβονται τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των συνανθρώπων τους. Άσε, που είναι τρομερά εποικοδομητικό να στραφεί το μάθημα σε φιλοσοφικό επίπεδο.
    Όσο για τους εκπροσώπους της εκκλησίας επίσης κρατώ αποστάσεις, διότι δεν έχω καθόλου καλές εντυπώσεις παρά από ελάχιστους, που μέσα από τις πράξεις τους έχουν αποδειχθεί ουσιαστικοί.

    Για τις εξετάσεις είχαμε εξαντλήσει το θέμα σε παλιά σου ανάρτηση, την οποία δεν έχω χρόνο να ψάξω, για να θυμηθώ καλύτερα τι λέγαμε τότε. Όπως ίσχυαν μέχρι τώρα δεν είχαν να δώσουν στα παιδιά τίποτε ιδιαίτερο παρά μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με έναν αδιάβλητο πράγματι τρόπο. Όμως, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας όσοι είμαστε εκπαιδευτικοί, γιατί γνωρίζουμε ότι μόνο ρομποτάκια βγαίνουν μέσα από ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα και με σοβαρές ελλείψεις γενικής παιδείας. Αυτό έρχεται να το ισορροπήσει το οικογενειακό περιβάλλον και το μορφωτικό επίπεδο ή τα ενδιαφέροντα των γονέων.
    Οι εξετάσεις δεν είναι πανάκεια. Υπάρχουν αξιόλογες ιδέες για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα προσφέρει ουσιαστική και πλατιά γνώση σε όλα τα επίπεδα, το οποίο θα προετοιμάζει τα παιδιά και τους νέους ώστε να γίνουν ώριμοι και υπεύθυνοι πολίτες και πάνω απ' όλα άνθρωποι. Όμως ο σχεδιασμός και η υλοποίησή του απαιτεί πολύ καλή γνώση, σοβαρότητα, υπευθυνότητα και άτομα που είναι μακριά από συμφέροντα και φιλοδοξίες δικές τους ή άλλων.
    Δηλαδή, καλόν ύπνο και πάλι...!

    Αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει τελικά ή θα χαίρεται μόνο κάποιες βελτιώσεις, αναλαμπές σοφίας , ανθρωπιάς πού και πού μέσα στον ιστορικό χρόνο και αυτό είναι;
    Μάλλον το δεύτερο, ε; Και ευχαριστημένοι να είμαστε...
    Μετά πώς να μπεις σε μία σχολική τάξη να μεταφέρεις τον αέρα αισιοδοξίας, χαράς, ιδανικών, νοήματος της ζωής;
    Πολύ δύσκολο έργο σήμερα, αν θέλεις να είσαι ειλικρινής με τα παιδιά και να μην τους πουλά φούμαρ αγια μεταξωτές κορδέλες από τη μία και από την άλλη να μην τους ισοπεδώνεις σαν οδοστρωτήρας. Μπορείς κάνοντάς τους πιο προσγειωμένους στην σκληρή και άδικη πραγματικότητα, αλλά αφήνοντας τους ανοιχτά παράθυρα να μπει το φως και η ελπίδα πάντα για κάτι καλύτερο.


    υ.γ.
    Λυπάμαι για τις διακοπές...είναι πολύτιμες και σπάνιες, ειδικά τα τελευταία χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διόρθωση, γιατί θα υπάρξει καμιά παρεξήγηση και γελά το παρδαλό κατσίκι...
      "Για τον υπουργό μας τα είχαμε συζητήσει ξανά..."

      Διαγραφή
    2. Ναι, τα είπα όλα μαζί. Ήτανε μαζεμένα.
      Κι έχω κι άλλα.
      ("λίγο κρασάκι ρε παιδιά! δεν υπάρχει λίγο κρασάκι;" που λεγε κι ο... Τιμολέων στο "Φωνάζει ο κλέφτης")

      Σχετικά με τα παραπάνω, τώρα, στα θρησκευτικά πιστεύω πως τελικά η καλύτερη λύση είναι να είναι μετριοπαθώς ομολογιακό στο δημοτικό και να γίνεται θρησκειολογικό στο λύκειο.
      Τα παιδιά στην ηλικία των 8-9-10 ετών δεν έχουν αναπτύξει τις νοητικές δεξιότητες για να κρίνουν κατ' αντιπαράσταση τις θρησκείες.
      Στην ηλικία των 6-12 τουλάχιστον, όπου βασικός στόχος είναι η καλλιέργεια υγιούς προσωπικότητας, είναι μάλλον καλύτερη η στόχευση στο χτίσιμο ενός αξιακού κώδικα, που επιτυγχάνεται μέσα από την εμβάθυνση σε μία θρησκεία (και εν προκειμένω την... ντόπια) παρά η ακαδημαϊκή στόχευση που τελικά μπερδεύει τα παιδιά που δεν είναι σε θέση ακόμη να κάνουν συγκριτική μελέτη θρησκειών.
      Και απ' ό,τι καταλαβαίνω, δε θα 'ναι τόσο φιλοσοφικό το μάθημα αλλά κυρίως κοινωνιολογικό.

      Όσο για την εισαγωγή φοιτητών σε πανεπιστήμια, δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος από τις εξετάσεις.
      Όποια άλλη ιδέα κι αν ξεκινήσεις, θα καταλήξεις στις εξετάσεις.
      Και επειδή αυτές είναι αναπόφευκτες -για πάρα πολλούς λόγους, αν θες σ' τους εξηγώ), η μοναδική αδιάβλητη μέθοδος είναι οι πανελλήνιες.
      Γενική γνώση δε θα αποκτήσουν τα παιδιά το τελευταίο 9μηνο του σχολείου, όπου ασχολούνται με τις πανελλήνιες.
      Θα την αποκτήσουν στα 11 προηγούμενα χρόνια. Και ούτε καν 11. Και τα 9 αρκετά είναι.

      Ο κόσμος δεν αλλάζει. Πάντα ίδιος μένει και οι άνθρωποι εναλλάσσονται επίμονα στους εφήμερους ρόλους που τους έχουν ανατεθεί.
      Στα παιδιά το μόνο που αξίζει να μεταδόσεις είναι πάθος για τη νίκη.
      Αν το αποκτήσουν, όλα τ' άλλα θα 'ρθουν μόνα τους.

      Διαγραφή
    3. Πώς να μην έχεις κι άλλα να πεις με τόσα που γίνονται καθημερινά... κι έπειτα από τόσο καιρό που κρατήθηκες μακριά από το δημόσιο λόγο;
      Περιμένουμε τη συνέχεια όσων έχεις να μοιραστείς εδώ...

      Ήρθα να προσθέσω και να διευκρινίσω κάποια πράγματα πάνω σε όσα είπες παραπάνω. Είχαμε καιρό να κάνουμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση στον χώρο σου.

      Σχετικά με τα Θρησκευτικά, στο δημοτικό σίγουρα δεν μπορεί το μάθημα να επεκταθεί σε άλλα επίπεδα πέραν του ομολογιακού και ειδικά στις μικρές τάξεις, γιατί όπως λες δεν έχει κανένα νόημα λόγω της φάσης ανάπτυξής τους. Δειλά στην πέμπτη τάξη και πολύ περισσότερο στην έκτη προσφέρεται το μάθημα, το επίπεδο και οι ανησυχίες των μαθητών για μικρές φιλοσοφικές συζητήσεις. Σε πληροφορώ ότι οι μικροί ήρωες μπορούν να σε εκπλήξουν με τα όσα σκέφτονται και λένε. Είμαι πολύ χαρούμενη που συμβαίνει αυτό κι έτσι αναπτερώνεται και το ηθικό μας διαπιστώνοντας πως μπορεί να υπάρξει υγιές μέλλον για τις νεότερες γενιές, δεν το έχουν ευτυχώς "καμμένο". Όσο τους δίνεις κίνητρο και βήμα τόσο το εξελίσσουν. Είναι κρίμα να μην συμβαίνει από τους εκπαιδευτικούς, που έχουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την ευθύνη των αυριανών ενηλίκων.
      Όσον αφορά στις άλλες θρησκείες και την εξέτασή τους στο δημοτικό, γίνεται στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού, κατά την οποία τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή με τις βασικές θρησκείες του κόσμου και τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Δεν περνάμε σε ιδιαίτερες συγκρίσεις μόνο πολύ ευδιάκριτα στοιχεία σχολιάζουμε και μέχρι εκεί. Υπάρχει ανάγκη να γνωρίζουν στοιχειωδώς για τις άλλες θρησκείες του κόσμου κυρίως για να μπορούν να συνυπάρχουν με συμμαθητές άλλων θρησκευτικών πεποιθήσεων χωρίς φανατισμούς, αποδεχόμενοι τη διαφορετικότητα. Μην ξεχνάς ότι κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, ακόμα και στα προάστια της πρωτεύουσας που εργάζομαι - σε μικρότερο αριθμό βέβαια, τα σχολεία έχουν μαθητές από άλλες χώρες με άλλη κουλτούρα και διαφορετική θρησκεία. Δεν συζητώ για τα πολυπολιτισμικά σχολεία του κέντρου... Επίσης, δεν μπορεί να διδάσκεις το μάθημα της Ιστορίας και της Γεωγραφίας στην πέμπτη και την έκτη, μέσα από τα οποία ο μαθητής έρχεται σε επαφή με άλλους λαούς και να μην έχει στοιχειώδη γνώση για τις θρησκείες τους, που επηρεάζουν καταλυτικά τον τρόπο ζωής, τη συμπεριφορά και την πολιτική κατάσταση των κοινωνίων τους.
      Υπερβολές δεν χρειάζονται και επιλογές μέσα από σεβασμό στο αναπτυξιακό και συναισθηματικό στάδιο των παιδιών. Παν μέτρο άριστον.

      Συνέχεια παρακάτω, γιατί δεν το δεχόταν όλο το μακρυνάρι...

      Διαγραφή
    4. Για το θέμα των εξετάσεων εννοείται ότι δεν θα φτάσουν στο τελευταίο εννιάμηνο της υποχρεωτικής τους εκπαίδευσης να πάρουν τις απαραίτητες γνώσεις. Όμως είναι αλήθεια ότι με το που πατάνε οι μαθητές στο λύκειο εργάζονται και προσπαθούν μόνο για τον στόχο τους αρκετά κοντόφθαλμα. Σταματά το ενδιαφέρον τους για οτιδήποτε άλλο έχει να δώσει η εκπαίδευση. Το συνηθισμένο είναι από τη δευτέρα λυκείου κι έπειτα. Διαβάζουν σε βάθος ή παπαγαλίζουν αφόρητα συγκεκριμένα μαθήματα και τα άλλα τους αφήνουν αδιάφορους και κοιτάνα πώς τα ξεπετάξουν. Πώς μπορούμε να μιλάμε τότε για μια καλή γενική παιδεία. Θα πρέπει να αλλάξουν πολλά στα αναλυτικά προγράμματα, για να υπάρξει κάτι τέτοιο.

      Οι εξετάσεις με κάποιο τρόπο θα πρέπει να υπάρξουν, γιατί είναι ίσως ο μοναδικός αδιάβλητος τρόπος, αλλά δεν συμφωνώ καθόλου όπως γίνονται στην χώρα μας.

      Θα με ενδιέφερε να μου εξηγήσεις τους λόγους που τις θεωρείς αναπόφευκτες για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποια είναι η γνώμη σου για την εισαγωγή των μαθητών χωρίς εξετάσεις αρχικά στη σχολή που τους ενδιαφέρει κι εκεί να γίνεται η οριστική επιλογή τους ή όχι από το πανεπιστημιακό τμήμα μέσα από εξετάσεις και αφού έχουν δοκιμαστεί σοβαρά για κάποιο χρονικό διάστημα.

      Ένα τελευταίο.
      Το πάθος για νίκη που λες ότι αξίζει κανείς να μεταδόσει στα παιδιά, προφανώς θα εννοείς με το να μάθουν να βάζουν στόχους και να προσπαθούν να τους επιτύχουν με "υγιείς" τρόπους και όχι πατώντας επί πτωμάτων αν χρειαστεί, γιατί ποιο τ νόημα της νίκης όταν έχεις φτάσει να είσαι ανήθικος και ψυχρός εγωιστής; Έχει γεμίσει ο κόσμος από δαύτους. Εξάλλου, δεν είναι αυτός ο σκοπός της παιδείας, αλλά να δημιουργεί νέους που θα γνωρίζουν τις δυνατότητές τους και τις αδυναμίες τους, θα πιστεύουν στον εαυτό τους, θα θέτουν στόχους και θα είναι ικανοί να βρίσκουν τρόπους για να τους επιτύχουν.
      Το πάθος για τη νίκη, όπως λες, μπορώ να τη φανταστώ μέσα από ένα τέτοιο πλαίσιο μόνο. Όπως λέει και η ομάδα του Bob the Builder, του παιδικού ήρωα: "Μπορούμε να το φτιάξουμε; Μπορούμε!" (αυτό για να γελάσουμε).

      Συγνώμη για το σεντόνι, αλλά έχει ενδιαφέρον το θέμα και η συζήτηση. Ελπίζω να μην σε ζαλίζω.

      Διαγραφή
    5. Για τα θρησκευτικά ξαναλέω πως δεν τραβάω μεγάλο ζόρι, διότι κι εγώ πιστεύω πως πρέπει περισσότερο να μοιάζουν με θρησκειολογία και λιγότερο με κατηχητικό.
      Απλώς λέω ότι αυτό είναι σε θέση να εφαρμοστεί με ασφάλεια σε παιδιά 14+.
      Απ' τα μικρότερα, μπορεί ορισμένα να έχουν κάποια παραπάνω αντίληψη σε τέτοια θέματα, αλλά δε σημαίνει ότι είναι ακόμη σε θέση να αντιμετωπίζουν συγκριτικά ολόκληρα θρησκευτικά-πολιτιστικά-κοινωνικά συστήματα.
      Καλύτερο είναι μέχρι τα 13-14 να διαπαιδαγωγούνται στη βάση ενός συστήματος αξιών (και εν προκειμένω του κυρίαρχου στον τόπο μας) και στη συνέχεια, μετά και τη βιολογικώς καθορισμένη ωρίμανση της σύνθετης σκέψης, να μπαίνουν και στα χωράφια της συγκριτικής θεώρησης.

      Σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στην 3βάθμια, λέω και ξαναλέω ότι δεν υπάρχει κανένας άλλος εφικτός τρόπος πέραν των εξετάσεων.
      Εξετάσεις αναγκαστικά θα υπάρχουν, είτε εντός σχολείου είτε μεταξύ σχολείου και πανεπιστημίου είτε -κατόπιν ελεύθερης πρόσβασης- εντός του πανεπιστημίου.
      Διότι ιδίως στις υψηλής ζήτησης σχολές αναγκαστικά θα υπάρχει πολλαπλάσια ζήτηση θέσεων από την προσφορά.
      Δηλαδή η Ιατρικη΄Αθήνας που σήμερα δέχεται π.χ. 300 άτομα το χρόνο, θα δεχτεί ξαφνικά 2.000 άτομα.
      Τι θα τους κάνει όλους αυτούς; Μπορεί να τους δεχτεί έστω και στο 1ο προπαρασκευαστικό έτος;;
      Φυσικά και όχι.
      Τι θα χρειαστεί λοιπόν;
      Ένας τρόπος αξιολόγησης που θα καθορίσει ποιοι θα γίνουν δεκτοί.
      Δηλαδή; ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!
      Απ' όποια σκοπιά κι αν το κοιτάξεις, στις εξετάσεις θα καταλήξεις.
      Ουδείς άλλος τρόπος υπάρχει. 100%

      Επομένως το θέμα δεν είναι αν θα γίνονται οι εξετάσεις, αλλά πού, πώς, πότε και από ποιους θα διεξάγονται.
      Οι πανελλήνιες λοιπόν είναι η μοναδική πλήρως αδιάβλητη και αξιόπιστη μέθοδος εξετάσεων.
      Οι άλλες μέθοδοι είναι αφενός η εκδοχή των ενδοσχολικών εξετάσεων με ό,τι αυτό συνπεγάγεται για την αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης και αφετέρου η εκδοχή των ενδοπανεπιστημιακών εξετάσεων, όπου είναι προφανής η διαφθορά και η ρεμούλα της ακαδημαϊκής κοινότητας.
      Δεν υπάρχει άλλος τρόπος.
      Και μάλιστα σήμερα δημοσιεύτηκε η έκθεση αυτών που σχεδιάζουν το νέο σύστημα και... τι επαναφέρουν;
      Την περιβόητη τράπεζα θεμάτων!
      Μα φυσικά επειδή δε γίενται χωρίς εξετάσεις και, εφόσον τώρα δεσμεύτηκαν υπερλαϊκίζοντας για τις πανελλήνιες, πρέπει να βρουν άλλον τρόπο εξετάσεων και βρήκαν τον πιο... πρόσφατο!
      Καταλάβετέ το! Δεν μπορεί ποτέ να υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση!
      Δεν είναι εφικτό με κανέναν τρόπο!

      Και τελοσπάντων, η νεοφιλελεύθερη και η αριστερή προσέγγιση για την παιδεία είναι πολύ γειτονικές.
      Και οι δύο βασίζονται στο αξίωμα ότι δεν χρειάζεται κλασική παιδεία και γνωστική κουλτούρα, αλλά μόνο "δεξιότητες" για να αντεπεξέλθει το παιδί στον κόσμο αύριο.Χρησιμοθηρία, δηλαδή.
      Απλώς οι μεν ονειρεύονται την παραγωγή αρίστων CEO και αγράμματων εργατών, ενώ οι δε οραματίζονται την παραγωγή μετρίων γενικώς.

      Διαγραφή
    6. Πριν πω οτιδήποτε για τα παραπάνω θέματα, θα ήθελα να σου μεταφέρω την αίσθηση που είχα διαβάζοντας την απάντησή σου. Μπορεί και να κάνω λάθος, γιατί ο γραπτός λόγος κάποιες φορές ξεγελά, όμως διέκρινα ένα επιθετικό και απόλυτο ύφος που δεν νομίζω ότι το προκάλεσαν τα λεγόμενά μου ή ο τρόπος που σχολίασα.
      Ένα παράδειγμα το "Καταλάβετέ το...". Κάνουμε μεταξύ μας διάλογο και δεν εκπροσωπώ καμιά ομάδα αυτή τη στιγμή ούτε όλο τον κόσμο. Μήπως έδειξα να μην καταλαβαίνω ποιες είναι οι δυσκολίες να εφαρμοστεί ένα αδιάβλητο και δίκαιο (όσο μπορεί να είναι)σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια; Και για τους ακαδημαϊκούς και τη βρωμιά τους γνωρίζω και για την προχειρότητα των κυβερνώντων, των οποίων οι δράσεις σκάνε στα κεφάλια μας. Ανησυχώ παρομοίως για την σκοπιμότητα πίσω από αυτές και όχι τόσο για την εμφανή προχειρότητα.
      Θα σου φέρω ένα παράδειγμα από όσα ζούμε φέτος στα σχολεία και είναι πολύ σοβαρό. Για να κάνουν οικονομία (έτσι φαίνεται με μια πρώτη ματιά) λειτουργούν την απογευματινή ζώνη (ολοήμερο) χωρίς ειδικότητες (μουσική, θεατρική αγωγή, γυμναστική, πληροφορική κλπ)με τη δικαιολογία ότι αυτά τα αγαθά θα τα απολαμβάνουν όλοι οι μαθητές όλων των σχολείων (καλό θα ήταν δεν λέω), γιατί στο ολοήμερο δεν κάθονται όλα τα παιδιά. Αυτό δημιουργεί τεράστι πρόβλημα, γιατι δεν βγαίνουν οι ώρες, οπότε οι δάσκαλοι των τάξεων αφήνουν πολλές ώρες από την πρωινή ζώνη για να εργαστούν στο απογευματινό. Έτσι περνάμε στην αποδυνάμωσή του ως βασικός πυλώνας της τάξης... κάτι το οποίο θα επιφέρει σταδιακά τη διάλυση! Για να βγουν τα προγράμματα γίνονται αλχημείες με την κατανομή ωρών να γίνεται παρτίδα σκάκι. Το αφήνω εδώ, διότι είναι τόσα πολλά που δεν λέγονται μαζεμένα τώρα!

      Όσο για τις ηλικίες κάτω των 13 ετών έχω και τη γνώση αλλά και την εμπειρία πολλών χρόνων στις σχολικές τάξεις, για να ξέρω μέχρι που φτάνουν οι νοητικές τους δυνατότητες. Ερεθίσματα και κίνητρο χρειάζονται, για να αξιοποιήσουν όλο το δυναμικό τους.
      Σαφώς σε αυτές τις ηλικίες ο βασικός άξονας του αντικειμένου και ο τελικός σκοπός του είναι το αξιακό σύστημα και με βάση αυτό που κυριαρχεί στον τόπο μας. Δεν νομίζω ότι υποστήριξα κάτι άλλο, όπως αναφέρθηκα σε απλή γνωριμία κυρίως με τις βασικές θρησκείες και σε καμία ιδιαίτερη σύγκριση. Δες τι γράφω, για να μην τα ξαναλέω, όπου αναφέρω και τους λόγους της αναγκαιότητας αυτής της επαφής.
      Η δευτεροβάθμια δεν έχει επαφή με τη δευτεροβάθμια και το αντίστροφο, οπότε δεν υπάρχει καλή εικόνα στο τι κάνει ο καθένας στον τομέα του. Συχνά ακούω από συναδέλφους της δευτεροβάθμιας ότι οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας κάνουν λίγο περισσότερες προσπάθειες να έχουν γνώση τι γίνεται στην επόμενη βαθμίδα από ό,τι εκείνοι. Σε κάποιο βαθμό είναι αλήθεια, γιατί προσπαθούν να τα προετοιμάζουν ειδικά όσοι διδάσκουν στις δύο τελευταίες τάξεις.

      Μην ξεχνάς ότι η σχολική τάξη και η εμπειρία της είναι μεγάλο σχολείο για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό και δεν συγκρίνεται με καμία άλλη.

      Διαγραφή
    7. Διόρθωση και συγνώμη για τα συχνά λάθη, γιατί είμαι κουρασμένη;
      "Η δευτεροβάθμια δεν έχει επαφή με την πρωτοβάθμια..."

      Διαγραφή
    8. Κατ' αρχάς, συγνώμη για το "καταλάβετέ το". Δεν είχα επιθετική διάθεση. Απλά πάνω στον οίστρο, είπαμε και μια κουβέντα παραπάνω.
      Ουσιαστικά σε ενέταξα (αυθαίρετα έστω) στην πολύ μεγάλη μερίδα ανθρώπων που υποστηρίζουν την ελεύθερη πρόσβαση, πιστεύοντας ότι έτσι θα καταργηθούν οι εξετάσεις.
      Και απλώς επειδή αυτή η συζήτηση έχει γίνει πολλές φορές εσχάτως, μίλησα με φόρα από τις ήδη διεξαχθείσες συζητήσεις...

      Τελοσπάντων, εσύ έχεις καλύτερη εικόνα για τα παιδιά κάτω των 12 και ξέρεις ποιες είναι οι δυνατότητες σε κάθε ηλικία.

      Όσο για τα οικονομικά κριτήρια των "εκπαιδευτικών" αλλαγών, είναι φανερό ότι διαλύουν τη δημόσια παιδεία.
      Και τη διαλύουν περισσότερο οι θιασώτες της απ' ό,τι και θα φαντάζονταν ακόμη οι οπαδοί της ιδιωτικής.
      Το ολοήμερο, απ' ό,τι καταλαβαίνω, ουσιαστικά το έκαναν "φύλαξη παιδιών".

      Αλλά και τις πανελλήνιες τις καταργούν καθαρά για οικονομικούς λόγους, εφόσον επαναφέρουν την τράπεζα θεμάτων.
      Δηλαδή η μόνη διαφορά είναι το γραπτό καίθε μαθητή θα διορθώνεται από τον καθηγητή του. Πράγμα που σημαίνει ότι η διόρθωση θα είναι τζάμπα και θα γλιτώσουν το κονδύλι που χρειάζεται κάθε χρόνο για τις πανελλήνιες.
      Μιλάμε για επικίνδυνη κυβέρνηση. Τουλάχιστον για την παιδεία (ας μην ανοίξω το στόμα μου για τα υπόλοιπα)
      Και σε τελική ανάλυση, εμένα μπορεί και να με συμφέρει τελικά περισσότερο αυτό το σύστημα Φίλη. Αλλά δεν είναι αυτό -μόνο- το πρόβλημα μου. Δηλαδή ο αντίκτυπος στην τσέπη μου (σαφώς και με απασχολεί, αλλά δεν είναι μόνο αυτό).
      Είναι ότι βλέπω ότι τα ηνία της παοιδείας τα κατέχουν τύποι επικίνδυνοι. Μπαλτάδες, Φίληδες, Κουράκηδες είναι καταστροφείς.
      Την κλασική παιδεία την εξευτελίζουν κάθε μέρα.
      Στα αρχαία της Α΄ Λυκείου (τα καλύτερα αρχαία όλου του Λυκείου- ελέω Θουκυδίδη και Ξενοφώντα) τα συρρικνώνουν, πετσοκόβουν την ύλη και ουσιαστικά κατακρεουργούν εκπαιδευτικά ένα σπουδαίο κείμενο.
      Στην ιστορία της Α' Λυκείου έβγαλαν εκτός ύλης τη μισή ιστορία!
      Και τα κριτήρια περικοπής της ύλης είναι αμφιλεγόμενα.
      Έβγαλαν τους ελληνικούς αποικισμούς (μη τυχόν και μάθει κάνα παιδί ότι η Μικρά Ασία είναι ελληνική και χαλάσει το διεθνισμό μας...), έβγαλαν τη σημασία των Περσικών πολέμων (διότι εκεί αναφέρεται ως βασικότερη παρατήρηση ότι οι Περσικοί πόλεμοι ανέδειξαν την εθνική συνείδηση των διεσπαρμένων πόλεων-κρατών), έκοψαν τον Φίλιππο (λόγω της "Πανελλήνιας Ιδέας" προφανώς που εφήρμοσε), έκοψαν και τον Μ. Αλέξανδρο (επειδή νικούσε μάλλον).
      Οι άνθρωποι μισούν καθετί εθνικό.
      Θέλουν να μετατρέψουν όλα τα μαθήματα σε αριστερίστικη κοινωνιολογία.
      Είναι οδοστρωτήρες.
      Και αν πεις ότι δεν τα 'ξερα; Τα 'ξερα. (μη κάνω τον εξαπατημένο - τα ήξερα πολύ καλά).
      Αλλά ας όψεται η ανοησία και η τύφλωση.
      Αυτά.

      Διαγραφή
    9. Αφού ήρθαν λίγοι φίλοι τούτη τη φορά να σχολιάσουν, γεμίσαμε ηρωικά από μόνοι μας τη σελίδα...
      Έχει και την πλάκα του, για όσους σε ξέρουν, όταν σε πιάνει ο οίστρος! Αγορεύεις...;-)
      Καμιά φορά όμως σε πιάνουν οι τσαντίλες σου και μην ανοίξεις τότε το στόμα σου, όπως όλοι μας βέβαια. Άσε, τι ακούν κι εμένα τ' αυτιά μου για τις εξετάσεις από φίλους, γνωστούς, γονείς κλπ...! Ό,τι βολεύει τον καθένα αν ήταν δυνατό! Σίγουρα εσένα θα σε "βομβαρδίζουν"...

      Ναι, κάπως αυθαίρετα με ενέταξες στη μεγάλη μερίδα του κόσμου που θέλει ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια, προκειμένου να γλιτώσουν τις εξετάσεις. Δεν συμφωνώ με κάτι τέτοιο, γιατί θεωρώ ότι η αξιολόγηση των μαθητών πάνω σε συγκεκριμένα κριτήρια και με αυστηρό τρόπο επιβάλλεται και δεν θα εξηγήσω εδώ τους λόγους, για να μην πάμε σε άλλα πεδία συζήτησης, εξίσου ενδιαφέροντα, και θέλουμε σελίδες επί σελίδων. Σίγουρα θα ήταν πολύ πιο ώριμο να μπορούν με κάποια κριτήρια (π.χ. βαθμό απολυτηρίου και άλλα) να εισάγονται στη σχολή που θέλουν κι εκεί να δίνονται εξετάσεις πάνω σε συγκεκριμένα αντικείμενα. Θεωρώ επίσης τις απολυτήριες εξετάσεις απαραίτητες, τουλάχιστον στα πολύ βασικά μαθήματα. Θεωρώ πολύ χρήσιμες επίσης τις εργασίες με βαθμολόγηση ως μία εναλλακτική πάλι όμως για κάποια αντικείμενα. Όλα αυτά όμως θα είχαν επιτυχία μέσα σε ένα σύστημα που δεν καθοδηγείται από συμφέροντα και την προχειρότητα.
      Η παιδεία έχει ανάγκη από όραμα, το οποίο δεν το θέλουν παγκοσμίως. Γνωρίζεις καλά τους λόγους.

      Για την ύλη της Α΄ Λυκείου θα έχω μια καλή εικόνα από την επόμενη χρονιά, αλλά αυτά που μου λες σίγουρα κάτι δείχνουν...!
      Για το θέμα του περίφημου διεθνισμού πάντα είχα την άποψη ότι ο άνθρωπος θα πρέπει να είναι ανοιχτός σε άλλους λαούς, να συνεργάζεται μαζί τους για το καλό όλου του κόσμου, τελοσπάντων για όσα μπορούν να απολαμβάνουν από κοινού, να αγαπά την ειρήνη, να ανταλλάσσει ιδέες, στοιχεία πολιτισμού και ό,τι άλλο είναι χρήσιμο και καλυτερεύει την ζωή του, όμως μέχρι εκεί. Ο τόπος του, η ιστορία του και ο πολιτισμός του θα πρέπει να είναι η βάση του κι έχει την ευθύνη και την υποχρέωση να τα προστατεύει από κάθε κακόβουλο "ιό"...! Αυτά μεταφέρω και στους μαθητές μου και όχι με τη στείρα, στενή οπτική, επίσης κακόβουλη, του εθνικισμού, αλλά τη γνήσια αγάπη για τον τόπο τους. Ο τόπος μας είμαστε εμείς. Μπορούμε να είμαστε περήφανοι για όσα καλά έχει δώσει αυτή η γη και οι άνθρωποί της, όμως να προβληματιζόμαστε για τα όσα άσχημα έχει καταγράψει η ιστορία ή συμβαίνουν στα χρόνια που δεν έχουν καταγραφεί ακόμα.

      Και έρχομαι στα λόγια σου περί ανικανότητας της κυβέρνησης μετά από όσα γίνονται... Ανικανότητα ή σκοπιμότητα; Νομίζω είναι ο συνδυασμός τους που σκοτώνει.
      Τα βλέπαμε. Τουλάχιστον αρκετοί τα βλέπαμε. Δεν είχαμε τυφλωθεί και ούτε εξαπατημένοι είμαστε (τα έλεγα από την αρχή), όμως τότε δεν είχαμε επιλογή και το γνωρίζεις καλά. Η μόνη άλλη λύση ήταν πόλεμος και τίποτε άλλο. Με τα φασιστόμουτρα ποτέ!
      Ούτε ανόητος ούτε τυφλός, λοιπόν, ήσουν και μην απολογείσαι, γιατί έπραξες έτσι τότε.
      Αρκετούς Συριζαίους που έτυχε να έχω γνωρίζω (γείτονες, γονείς μαθητών, άλλους)προσωπικά ή μέσα από φίλους και οι οποίοι ήταν στο κόμμα χρόνια, ακόμα και παλιά στελέχη του, που είναι άνθρωποι που νοιάζονται πραγματικά, έχουν προσφέρει πολλά με συγκροτημένη σκέψη και εξαιρετικές ιδέες έχουν πάθει τέτοια παγωμάρα και απογοήτευση, που ειδικά τον πρώτο καιρό είχα τρομάξει μόνο από την όψη τους - όσους έτυχε να βλέπω από κοντά. Αυτοί δεν φαίνονται πουθενά και κάποιοι εγκατέλειψαν ήδη...
      Τι να πεις, λοιπόν;
      "Πού πάμε, ρε πού πάμε!", όπως έλεγε στην ελληνική ταινία...



      Διαγραφή
    10. Ο καθένας μας από διαφορετική αφετηρία ορμώμενος κατέληξε να βρίζει και να αναθεματίζει την ώρα και τη στιγμή που πήγε και έβαλε μπροστά αυτούς τους ανεκδιήγητους.
      Τώρα τα λέμε όλοι. Αλλά τότε... Άστα, γιατί συγχύζομαι...

      Διαγραφή
  2. Ο συλλογισμός σου είναι σωστός. Σωστά εντοπίζεις την μάχη εναντίον του ελληνισμού, ωστόσο, ο εχθρός περιγράφεται χωρίς τον πυρήνα του. Οι Εβραίοι, οι Δυτικοί, οι Μουσουλμάνοι είναι αναγνωρίσιμες εχθρικές οντότητες, αλλά αποτελούν διαφορετικά φύλλα ενός κρεμμυδιού και μάλιστα, σύνθετης υφής. Όποιο φύλλο κι αν επιλέξεις, δεν θα αποδώσεις την κεντρική αιτία του πολέμου. Εκείνο που λείπει, είναι η κοσμολογική σύνδεση αρχαιότητας και μεταχριστιανικού ελληνικού κόσμου, που θα περιγράψει σωστά και την βαλλόμενη πλευρά.
    Ο συλλογισμός σου είναι σωστός. Σωστά ακυρώνεις τον τίτλο μέσα στο κείμενο, γιατί το θέμα είναι διαχρονικό και υπερβαίνει τα πρόσωπα. Σωστά εντοπίζεις την μάχη εναντίον του ελληνισμού, ωστόσο, ο εχθρός περιγράφεται χωρίς τον πυρήνα του. Οι Εβραίοι, οι Δυτικοί, οι Μουσουλμάνοι είναι αναγνωρίσιμες εχθρικές οντότητες, αλλά αποτελούν διαφορετικά φύλλα ενός κρεμμυδιού και μάλιστα, σύνθετης υφής. Όποιο φύλλο κι αν επιλέξεις, δεν θα αποδώσεις την κεντρική αιτία του πολέμου.
    Εκείνο που λείπει, είναι η κοσμολογική σύνδεση αρχαιότητας και μεταχριστιανικού ελληνικού κόσμου, που θα περιγράψει σωστά και την βαλλόμενη πλευρά.
    Στην περίπτωση αυτή, βέβαια, ελλοχεύει ο σοβαρός κίνδυνος της λανθασμένης γενίκευσης ή να γίνουμε Λιακόπουλοι, αφού πρέπει να εξηγηθεί τι συνδέει τον Πλάτωνα, τον Αλέξανδρο, τον Χριστό και τι είναι αντίθετό του.

    Τουλάχιστον, σήμερα βλέπουμε το πόσο εύκολα ανακαλεί τα λεφτά αυτός που τα παρέχει. Με αφορμή τον προβληματισμό για το ποιος είναι αυτός, η προπαγάνδα της «δυτικής προόδου» καταρρέει πολλαπλά σήμερα, αφού υπάρχει μεγαλύτερη πρόσβαση τόσο στον fake διαφωτισμό και την fake δημοκρατία, όσο και στην ήδη γνωστή επιστήμη (πέρα από τον Νεύτωνα και τον Ευκλείδη) που αφήνει περιθώριο στον άνθρωπο να ξεφύγει από τον υλιστικό καταναλωτισμό και να προσεγγίσει κάπως με το μυαλό του όσα αποκόπτουν οι ατελείς-πεπερασμένες αισθήσεις του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και γράφεις με το γνώριμο αποκρυφιστικό ύφος σου, ωστόσο νομίζω πως καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις και νομίζω πως ξέρεις τη γνώμη μου.
      Από κει και πέρα, η μητέρα των μαχών (ως τώρα) της fake προόδου με τον αναχρονιστικό προκαπιταλισμό (σε αντιστοιχία της παλιάς μάχης Βορείων Νοτίων) διεξάγεται αυτή τη στιγμή στις ΗΠΑ.
      Η έκβαση της μάχης εκεί θα είναι είτε μήνυμα καθεστωτικής επιβολής (Χίλλαρυ) είτε προμήνυμα -ενδεχομένως επικίνδυνων-εξελίξεων σε παγκόσμιο επίπεδο (Τραμπ) και φρονώ ότι θα γίνει το δεύτερο. Και ίσως δικαίως...
      Θα είναι η απόδειξη της κατάρρευσης αυτής της εκφυλιστικής "προόδου"

      ΥΓ.: Δεν κατάλαβα τη φράση "Τουλάχιστον, σήμερα βλέπουμε το πόσο εύκολα ανακαλεί τα λεφτά αυτός που τα παρέχει."

      Διαγραφή
  3. Ως προς το υστερόγραφο: Το καλό μέσα στο κακό σήμερα είναι ότι πολλοί κατάλαβαν πως νόμισμα και δάνεια ελέγχονται ιδιωτικά εδώ και αιώνες στην Δύση. Το ευρώ είναι το πιο τρανταχτό παράδειγμα. Σήμερα μας παίρνουν όσα μας έδωσαν επί Ανδρέα-Σημίτη κι ακόμη περισσότερα. Οπότε, άρχισαν να φαίνονται ποιοι είναι, όχι επειδή τους ξέφυγε, αλλά επειδή δεν κρύβονται οι Φρανκφουρτιανοί και οι Βρυξελλιώτες.

    Ίσως τα ευρύτερα γεγονότα μας προλάβουν (Συρία; Ουκρανία; Αιγαίο;). Όσο για τον Φίλη.. Αυτός ξέρει ότι τον χρησιμοποιούν, αλλά μαζί με την σγουρομάλλα υφυπουργό πιστεύει ότι θα πετύχει εκεί που απέτυχε ο Νέρων, ο Ιουλιανός και το ανέκαθεν σιωνιστικοκινούμενο ισλάμ. Δεν αποτελούν κίνδυνο. Το ζήτημα είναι τι είδους "χριστιανισμό" έχουμε ο καθένας. Γιατί, όπως και ο "ελληνισμός", έτσι και ο "χριστιανισμός" έχουν παραφθαρεί πολύ μέσω του ελλαδιστάν-γραικιστάν παράρτημα του Λονδίνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάντως την ίδια στρέβλωση παιδείας και κοινωνικής οργάνωσης που βλέπω να έρχεται ελέω αριστερών και νεοφιλελεύθερων στην Ελλάδα, την ίδια βλέπω (Από μακριά βέβαια και χωρίς βιωματική εμπειρία) και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτό με κάνει να ανησυχώ περισσότερο. Διότι δηλώνει έναν ευρύτερο σχεδιασμό κοινωνικής αποδόμησης και εκπαιδευτικού μηδενισμού.

      Διαγραφή
    2. Έτσι είναι. Αυτό λέγεται "ενοποίηση της Ευρώπης". Το ερώτημα είναι γιατί η ενοποίηση αυτή ενοχλείται -όπως και το 1800- από τον Χριστό και τον Μ.Αλέξανδρο; Αν ήξερε ο κόσμος πώς καταφερόταν πριν 2 αιώνες η διαφωτισμένη Ευρώπη εναντίον του Αλέξανδρου... δεν θα έψαχνε για άλλες αιτίες στο "Μακεδονικό" ζήτημα

      Διαγραφή
  4. Τι να σου πω αγαπητε μου
    Αν επρεπε να επιλεξω τη δεδομενη στιγμη
    αναμεσα σε μια θεοκρατουμενη κοινωνια ρασοφορων
    και σε μια μπολσεβικικη εκπαιδευση με την υπογραφή του εθνομηδενιστη Φιλη
    Επιλεγω ΠΑΟΚ σαλονικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα
      Σωστόοοοος!
      Η μόνη σωστή απάντηση είναι αυτή!
      -αν έβγαζες και το Κ απ' τον ΠΑΟΚ ακόμη καλύτερα...-

      Διαγραφή