Σάββατο, 2 Ιουλίου 2016

"Ουρά" (απ' το 12ο Συμπόσιο Ποίησης)

Ακολουθεί η συμμετοχή μου στο πάντα υπέροχο Συμπόσιο ποίησης που διοργανώνει χρόνια τώρα η φίλη Αριστέα στο blog της.
Η θεματική λέξη ήταν: "ταξίδι".





Ουρά

Φόρεσες ρούχα γιορτινά
μαύρα κοκκάλινα γυαλιά.
Μπάρκο απ' τα νύχια τ' απαλά
στην αλητεία

Τα ρούχα μαύρισαν μεμιάς
και το αυτί κοσμεί χαλκάς.
Μπάρκο από τη ζεστασιά
στην αγωνία

Τα μάτια μαύρα, σκοτεινά
και η καρδιά να σπαρταρά.
Μπάρκο από τα μυθικά
στην τραγωδία

Τα κάστρα πέφτουν σωρηδόν
δένουν γραβάτες και παπιόν.
Μπάρκο απ' τα ιδεολογικά
στην προδοσία

Ως των προγόνων σου καρμπόν
θα γίνεις αλλουνού πατρόν.
Μπάρκο απ' τα σημαντικά
στη σημασία

Ταξίδι κίνησες να πας
Μα την ουρά σου κυνηγάς...

14 σχόλια:

  1. Πολύ μου άρεσε και ως νόημα αλλά και γιατί θα μπορούσε να γίνει και τραγούδι! Και πολύ χάρηκα που σε πέτυχα αυτή τη φορά, φίλε μου!
    Το πάκμαν (τι μου θύμισες;) παραπέμπει στην εποχή πριν από το μπάρκο απ' τα νύχια τ' απαλά ή στην ουρά σου που κυνηγάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα τα γράφω ψιλοτραγουδιστά.
      Η συνήθεια, βλέπεις, από τη μουσική.
      Με τον ελεύθερο στίχο δεν το 'χω καθόλου, αν και το έχω δοκιμάσει.

      Το πακ-μαν παραπέμπει στην ουρά που κυνηγάμε.
      Η εικόνα είναι κάπως επηρεασμένη από το "Φάε το κερασάκι" του Αρκά, όπου ο κεντρικός ήρωας είναι η φατσούλα του πακ-μαν που αναρωτιέται τί στο διάολο κυνηγάει όλη μέρα...

      Διαγραφή
  2. Καθώς το διάβαζα, το φαντάστηκα μελοποιημένο απ' τον Κραουνάκη να το τραγουδάει στο πιάνο. Μη με ρωτήσεις γιατί, έτσι μου ήρθε αυτόματα. Μου άρεσε πολύ στιχουργικά αλλά κυρίως νοηματικά.
    Πολύ το χάρηκα που είσαι πάλι κοντά μας Μαζ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα που το λες, το ξανακοιτάζω και μάλλον σου έχω την απάντηση γιατί σου θύμισε Κραουνάκη.
      Πρώτα-πρώτα μικροί στίχοι και τονισμός στη λήγουσα.
      Δεύτερον χρήση ξένων και ανοίκειων λέξεων (πατρόν, παπιόν, καρμπόν)
      Τρίτον το σπάσιμο της ομοιοκαταληξίας στον τελευταίο στίχο κάθε στροφής.
      Αυτά είναι κόλπα.. Νικολακοπούλου!
      Εμένα μου βγήκε καταλάθος, αλλά δεν πειράζει. Μου αρέσει που θυμίζει κάτι τέτοιο...

      Διαγραφή
  3. Πολύ χάρηκα αυτή σου τη συμμετοχή αρχηγέ!
    Πανέξυπνο , έπαιξες τόσο ωραία με λέξεις κι έννοιες . Στο μεταξύ όταν μου έστειλες τη φωτό κι εγώ στο φάε το κερασάκι σου πήγε το μυαλό μου- φαν κι εγώ από τα φοιτητικά χρόνια του Αρκά.
    Άξια μέσα στη χρυσή 5άδα!
    Από τις πιο όμορφες 5άδες κατά τη γνώμη μου :)!
    Πάντα τέτοια!
    Σε ευχαριστώ που συμποσιάζεσαι μαζί μας και το απολαμβάνεις -ακόμα κι όταν χάθηκες από δω. Μετράει πολύ για μένα!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, σοβαρά σου 'ρθε κι εσένα στο μυαλό ο Αρκάς; χαχα
      Δεν περίμενα με τίποτα να φανταστεί κανείς τον... συνειρμό μου!
      Τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται!

      ΥΓ.: Όταν κάποια μέρα θα χουμε αφήσει όλοι τα μπλογκ, μία απ' τις 3-4 πιο όμορφες αναμνήσεις μου από δω μέσα θα είναι τα Συμπόσια. Μην το συζητάς καθόλου! Με ξαναέσπρωξες μετά από χρόνια στο στίχο. και μετά από κάθε Συμπόσιο, από κεκτημένη ταχύτητα γράφω και 2-3 τραγουδάκια!

      Διαγραφή
  4. Οι αλήθειες όσο ποιητικά κι αν δίνονται πονάνε λίγο...όσο κι αν με πόνεσαν όμως, δε θα μπορούσα να μη σταθώ σε τούτα τα λόγια, σε αυτό το ποίημα!

    Συγχαρητήρια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι αλήθειες έχουν το κακό συνήθειο να πονάνε.
      Τώρα δεν ξέρω αν αυτό το ποιηματάκι ήταν η αλήθεια, παρά μόνο ότι ήταν η αλήθεια μου.
      Απλώς μάλλον δεν ήταν μόνο "μου"...
      Σ΄ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Απίστευτο! Κι εμένα, διαβάζοντας το ποίημα σου, το μυαλό μου πήγε στο "ανθρώπων έργα" (Νικολακοπούλου-Κραουνάκης-Πρωτοψάλτη).
    Εξαιρετικό Μαζεστιξ! Μην σταματήσεις να γράφεις.Να ελπίζω ότι κάποτε μπορεί να έχω την χαρά να τα ακούσω συνοδεία κιθάρας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, ετσι όπως το πάτε, θα το... στείλω στον Κραουνάκη να το μελοποιήσει!΄
      χαχα
      Δε σταματώ να γράφω ούτε όταν γράφω ότι σταματώ.
      Ελπ΄ζω κάποια στιγμή να καταφέρω όλα αυτά τα στιχάκια από δω μέσα να τα κάνω τραγούδια και να τα δημοσιεύσω.
      Μακρινός στόχος, όμως...

      Διαγραφή
  6. Εξαιρετικό, ευρηματικό και με πολλές αλήθειες!!! Το ξεχωρίσαμε και το αγαπήσαμε!
    Μπράβο σου!!!!
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την πολύ καλή ανταπόκριση στην προσπάθειά μου!
      Είναι ο καλώς εννοούμενος υψηλός "ανταγωνισμός" (εντός πολλών εισαγωγικών) που μας τραβάει προς τα πάνω

      Διαγραφή
  7. Πολλά σχόλια δεν χρειάζονται, μια και ήταν η πρωτιά που έδωσα στο συμπόσιο. Σε έχω πετύχει αρκετές φορές, οπότε δεν έχεις παράπονο. Τα μισθά μου...;-)

    Για το μπάρκο, που ονειρευτήκαμε μα δεν κάναμε, η πρώτη θέση από μένα. Όταν το διάβασα με άγγιξε αμέσως και ιδιαίτερα η τρίτη στροφή και οι δύο τελευταίες (τσιμπάνε άγρια).
    Ναι, θα ήταν υπέροχο τραγούδι.
    Να σε ακούσουμε κάποια φορά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, παράπονο δεν έχω!
      Ούτε ρουσφέτια να σου έταζα, τόσες ψήφους σου δε θα μάζευα.
      Άμα το θέλετε τραγούδι, θα το στείλω στον.. Κραουνάκη! (βλέπε παραπάνω)
      Ή έστω σ' έναν Μπρέγκοβιτς!

      Διαγραφή