Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015

Τα πειραματόζωα της Β' Λυκείου

Τη Δευτέρα ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις και η μισή Ελλάδα είναι σε... επιφυλακή!
Μαθητές, γονείς, καθηγητές, πολιτεία... όλοι σε αναβρασμό!
Υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις και φαίνεται πως το κράτος τους έχει γραμμένους στα τέτοια του.
Είναι αυτοί που αυτές τις μέρες τελειώνουν τη Β'Λυκείου και θα διαγωνιστούν πανελλαδικώς του χρόνου τέτοιες μέρες.
Αυτή η φουρνιά των παιδιών αποτελεί το απόλυτο πειραματόζωο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Έχουν περάσει πάνω απ' τα κεφάλια τους τρία συστήματα σε... τρία χρόνια!

Αυτά τα παιδιά, όταν τελείωναν την Γ' Γυμνασίου, έμαθαν πως φτιάχνεται το "Νέο Λύκειο" του Αρβανιτόπουλου και πως θα έπρεπε να προετοιμαστούν για νέες συνθήκες στο λύκειο, αφού θα ίσχυε γι' αυτούς η περιβόητη "τράπεζα θεμάτων", αλλά -το κυριότερο- πως για την είσοδό τους σε σχολές θα συνυπολογίζονταν οι βαθμοί όλων των μαθημάτων και των τριών τάξεων του Λυκείου.
Έτσι, λοιπόν, τα παιδιά προετοιμάστηκαν γι' αυτό το σύστημα.

Πήγαν στην Α' λυκείου και πράγματι άρχισε να ισχύει αυτό το σύστημα.
Προσπαθούσαν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα, όπερ και εγένετο.
(με αρκετά τραγελαφικά βέβαια- όπως ας πούμε ότι η τράπεζα θεμάτων δημοσιεύτηκε τρεις μέρες πριν αρχίσουν οι εξετάσεις- δηλαδή οι καθηγητές μέχρι την ύστατη ώρα, δεν ήξεραν πώς περίπου θα είναι ο νέος τρόπος εξέτασης)

Στο μεταξύ είχαν αλλάξει οι κατευθύνσεις, άρα και τα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονταν τα παιδιά, ανάλογα με το πεδίο σχολών προτίμησης.
Έτσι, μια κοπέλα που ήθελε να γίνει δασκάλα και μέχρι τα 15 της ήξερε ότι πρέπει να είναι καλή στα Αρχαία γιατί θα πήγαινε στη θεωρητική κατεύθυνση, έμαθε λίγο πριν μπει στο λύκειο, ότι τα παιδαγωγικά άλλαξαν κατεύθυνση και τώρα θα πρέπει να γίνει καλή και στα Μαθηματικά και στη Φυσική, ενώ τα Αρχαία δεν της χρειάζονταν πια.
"Διώξε το Φιλόλογο, φέρε Μαθηματικό και Φυσικό"
Και αφού προσπάθησε αρκετά για να γίνει καλή σε αυτά τα μαθήματα και παράτησε τα Αρχαία, ήρθε και η νέα αλλαγή.


Βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση και (ως είθισται) έπρεπε να αλλάξει κι αυτός το εξεταστικό σύστημα...
Και αφού η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων ήταν μια από τις προεκλογικές εξαγγελίες που δεν περνούσαν από το ΟΚ του Σόιμπλε, φυσικά την έκανε πράξη άμεσα.
Κατήργησε λοιπόν την τράπεζα θεμάτων, κατήργησε την προσμέτρηση του βαθμού όλων των τάξεων του Λυκείου στην πρόσβαση στην 3/βάθμια εκπαίδευση και έκανε κάποιες (σωστές και αναγκαίες) διορθώσεις στο σύστημα πρόσβασης, με εξορθολογισμό των κατευθύνσεων, αφού οι προηγούμενοι είχαν ορίσει καινούρια μαθήματα (π.χ. "Αρχές Φυσικών Επιστημών"), για τα οποία δεν είχαν εκδώσει ούτε καν... βιβλία! Απόλυτο μπάχαλο...

Αλλά η αλλαγή αυτή είχε ως αποτέλεσμα, η κοπέλα του παραπάνω παραδείγματος να μάθει ότι τελικά για να πάει για δασκάλα, τελικά δε θα χρειαστεί τη Φυσική, αλλά... τα Αρχαία!
Και ξανά-μανά από την αρχή...
"Ξαναδιώξε το Φυσικό, κράτα το Μαθηματικό, ξαναπάρε το Φιλόλογο..."

Ένα αγόρι, πάλι, που ήθελε να περάσει στις στρατιωτικές ή στις αστυνομικές σχολές, έμαθε πριν μπει στο Λύκειο ότι αλλάζει το σύστημα.
Ο Αρβανιτόπουλος το σχεδίαζε για μήνες, το ανακοίνωσε στη συνέχεια..
Αυτό δούλεψε 1μιση περίπου χρόνο, αλλά το Υπουργείο μάλλον "ξέχασε" να ανακοινώσει ποιες σχολές θα πάνε σε ποιο πεδίο!
Τόσο καιρό δηλαδή είχαν φτιάξει τα πάντα, εκτός από αυτήν τη... "λεπτομέρεια"!


Έτσι, το αγόρι του παραδείγματός μας, πήγε Α' Λυκείου και περίμενε να μάθει πού θα πάνε οι στρατιωτικές-αστυνομικές σχολές, ώστε να ξέρει κι αυτό σε ποια μαθήματα θα χρειαστεί να προετοιμαστεί καλύτερα.
Αλλά το Υπουργείο επί τόσον καιρό (2,5 χρόνια) δεν ανακοίνωσε ποτέ τίποτα.
Και ο φίλος μας λοιπόν προετοιμαζόταν με... μαντεψιές!
Σκεφτόταν "λογικά θα πάνε στο τάδε πεδίο", άρα επέλεγε να ασχοληθεί περισσότερο με αυτά τα μαθήματα, χωρίς όμως να μπορεί κανείς να του επιβεβαιώσει ότι καλά κάνει.
Παρόλα αυτά, πέρυσι αναγκάστηκε να επιλέξει κατεύθυνση (θετική ή θεωρητική) χωρίς να ξέρει πού θα βρίσκεται η σχολή προτίμησής του και άρα ποια έπρεπε να επιλέξει.
(Αυτό λέγεται και Μπανανία!)

Και βέβαια, μετά την αλλαγή της κυβέρνησης και της ηγεσίας του υπουργείου  παιδείας, έγιναν οι αλλαγές που είπαμε και παραπάνω, εκτός... από μία!
Ένα πράγμα δεν άλλαξε: ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί ποιες σχολές θα πάνε σε ποιο πεδίο!

Τέλειωσε η χρονιά για τα παιδιά της φετινής Β' Λυκείου και ακόμη πολλά εξ αυτών δε γνωρίζουν σε ποιο πεδίο θα είναι η σχολή που προτιμούν ούτε αν επέλεξαν πέρυσι τη σωστή κατεύθυνση.
Και τελοσπάντων θέλουν τα παιδιά να προετοιμαστούν για τα μαθήματα που θα δώσουν του χρόνου και πολλά εξ αυτών δεν ξέρουν τί να κάνουν!
Σε τι να προετοιμαστούν; Στα Μαθηματικά; Στη Φυσική; Στη Χημεία; Στην Πληροφορική; Στην Οικονομία; Στην Ιστορία;
Γιατί, π.χ. οι αστυνομικές και οι στρατιωτικές σχολές μπορεί να είναι είτε στο ένα πεδίο (με τα τρία πρώτα μαθήματα) είτε στο άλλο πεδίο (με τα άλλα τρία).

Πρόκειται λοιπόν για γελοιότητες.
Εντάξει, δεν ευθύνεται για όλη τη γελοιότητα η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου (αφού οι προηγούμενοι έστηναν με την ησυχία τους το νέο σύστημα επί 2,5 χρόνια και δεν εδέησε να ορίσουν σχολές), αλλά πρέπει αύριο κιόλας να έχουν ανακοινωθεί οι σχολές που αντιστοιχούν σε κάθε πεδίο.
Διότι τα παιδιά, που τελειώνουν τώρα τη Β' Λυκείου και αρχίζουν άμεσα την προετοιμασία για του χρόνου, είναι "επί ξύλου κρεμάμενα".
Η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου έχει την ευθύνη να λύσει άμεσα το πρόβλημα.


Και, αν για τις περισσότερες σχολές μπορεί ο καθένας να... υποθέσει (προσέξτε γελοιότητα: "να υποθέσει"...) πού λογικά θα πάει η κάθε σχολή, για αρκετές όμως σχολές, όπως οι στρατιωτικές και οι αστυνομικές, κανείς δεν ξέρει.

Και αυτό είναι πολύ άδικο για τα παιδιά.
Πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην αβεβαιότητά τους.
Πρέπει να τους δοθεί η ευκαιρία να μελετήσουν και να προετοιμαστούν.
Όχι το Σεπτέμβρη. Τώρα πρέπει.
Να ανακοινώσουν επίσημα, αναλυτικά και τελεσίδικα ποιες σχολές ανήκουν σε ποια πεδία.
Για να ξέρουν οι μαθητές ποια μαθήματα να διαβάσουν το καλοκαίρι.
Έστω το καλοκαίρι...


ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, 29 ΜΑΙΟΥ 2015: Έστω και την τελευταία στιγμή, επιτέλους ανακοινώθηκαν εχθές οι σχολές ανά επιστημονικό πεδίο (οι οποίες φέρνουν ανατροπές στο σχεδιασμό πολλών- είναι η αλήθεια). Αλλά τελοσπάντων, κάλλιο αργά παρά ποτέ!
Και μια υποσημείωση: έγινε καλύτερος σχεδιασμός στα επιστημονικά πεδία σε σχέση με πριν.
Ατέλειες πάντα υπάρχουν, αλλά σε γενικές γραμμές είναι σωστή η λογική του.

27 σχόλια:

  1. "Ξαναδιώξε το Φυσικό, κράτα το Μαθηματικό, ξαναπάρε το Φιλόλογο..."
    Πάρε ένα μέντιουμ και είσαι μέσα...
    Δεν ρισκάρεις τίποτε και συμφέρει... ένας σε όλα!
    Άσε που τα παιδιά θα γίνουν εξπέρ στο μπαρμπούτι και στην χαρτομαντεία... με άριστα θα τον βγάλουν τον τζόγο!

    Τι να πω, πάντα σ' εκείνα σκάει η όποια προχειρότητα-ιδιοτέλεια-μπάχαλο-ηλιθιότητα-ο ασυμμάζευτος!
    Δεν έχω παρακολουθήσει τι γίνεται φέτος να σου πω την αλήθεια. Καλά κάνεις και το αναδεικνύεις ως θέμα.
    Τον καημό και την αγωνία των παιδιών δεν νομίζω ότι τα σκέφτονται και ειδικά σε τόσο δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τα οποία μεγεθύνονται υπερβολικά. Θεωρώ ότι είναι η χειρότερη περίοδος οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου για κάθε παιδί. Στα πιο τρυφερά χρόνια τους και μέσα σε όλες τις προσωπικές ανησυχίες τους έχουν το άγχος του μέλλοντος, στο οποίο έρχεται να προστεθεί η απόλυτη αβεβαιότητα και ανοργανωσιά, για να τα αποτελειώσει...
    Οι γονείς όμως δεν "λαλούσαν" για τέτοια θέματα τόσα χρόνια, δεν τους είδαμε ποτέ έξω από το υπουργείο μαζί με τα παιδιά τους...!!!

    υ.γ.
    Καλή επιτυχία σου εύχομαι και υπομονή..., καθώς πολλά πράγματα δυστυχώς δεν αλλάζουν εύκολα ή ποτέ, όπως είπες κι εσύ στην προηγούμενη ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ό,τι γίνεται πάντα στο κεφάλι των μαθητών καταλήγει.
      Και μερικές φορές τους ξεχνάνε όλοι.
      Βλέπω σε εκπαιδευτικά σάιτ τις ενώσεις των εκπαιδευτικών να ασχολούνται όλη μέρα με τον τρόπο ανάδειξης διευθυντών, με τα οικονομικά, με ζητήματα δηλαδή που αφορούν μόνο τη δική τους τσέπη ή θέση, αλλά βλέπω πλήρη αδιαφορία για την απαράδεκτη αυτή καθυστέρηση.
      Δεν είδα τους σπουδαίους επαναστάτες συνδικαλιστές να απαιτούν να λυθεί το ζήτημα που έπρεπε να χει λυθεί ακριβώς ένα χρόνο πριν.
      Επικαλούνται τους μαθητές ως πρόφαση συνήθως, για να εξυπηρετήσουν τα δικά τους και μόνο ζητήματα.
      Όπως έγινε και με την τράπεζα θεμάτων, δηλαδή...

      Και οι καινούριοι υπουργοί βεβαίως το πρώτο πράγμα που τους ένοιαξε ήταν τα πρότυπα και τα πειραματικά. Λες και αυτό η΄ταν το πρόβλημα της παιδείας.

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ μαζί σου, διότι τους ξεχνάνε και αυτοί που δεν θα έπρεπε, κοιτώντας για ακόμη μία φορά τον εαυτούλη τους. Είπαμε για να μας παίρνει η κοινωνία σοβαρά πρώτα επιβάλλεται να δίνουμε σημασία σε ό,τι έχει σχέση με τα παιδιά και το έργο μας κι έπειτα με τα υπόλοιπα εργασιακά. Όχι πως δεν γίνονται συζητήσεις ή αναφορές και σε τέτοια ζητήματα, αλλά συνήθως περνούν στα ψιλά και απουσιάζουν οι ενεργές δράσεις, οι οποίες θα ήταν πολύ αποτελεσματικές αν γίνονταν σε συνεργασία και σύμπραξη με τους γονείς.
      Αυτά είναι για ιδανικές κοινωνίες... οι οποίες φυσικά δεν θα αντιμετώπιζαν καν τέτοια θέματα.

      Όσο για τα φροντιστήρια, που λέει η Αριστέα πιο κάτω, δεν υπάρχει περίπτωση να εξαφανιστούν, διότι κάθε Ελληνάκι θέλει τον φροντιστή του. Ακόμα και ανάγκη να μην έχει, οι γονείς θα το πάνε, για να είναι ήσυχοι ή επειδή πηγαίνουν οι άλλοι . Και δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν μπορούν απλά να το βοηθήσουν. Ανησυχούν ότι θα έχει ελλείψεις από το σχολείο και το στέλνουν (όχι πως δεν είναι ανάγκη για πολλούς μαθητές ή λόγω της μη μεταδοτικότητας των καθηγητών) , εκείνο στη συνέχεια απαξιώνει τη συμμετοχή και παρακολούθηση στο σχολείο, με αποτέλεσμα να αποθαρρύνεται ακόμα και ο καλός εκπαιδευτικός. Αναπτύσσεται ένας φαύλος κύκλος δηλαδή.

      Κάτι που αφορά και τον δικό μου κλάδο και συζητήθηκε πιο κάτω. Οι δάσκαλοι επιβάλλεται να εξετάζονται στα Μαθηματικά... πριν μπουν στις σχολές τους!!!! Ήμουν τυχερή, διότι έδωσα Μαθηματικά από τη Δέσμη που ήμουν (τα αγαπάω κιόλας), αλλιώς στις μεγάλες τάξεις δεν είναι αστειάκι. Δεν μπορείς να τους προετοιμάσεις σωστά, άσε που μπορεί να τα κάνεις χειρότερα... Είχα κατά καιρούς συναδέλφους (άντρες, γυναίκες) που μου χτυπούσαν την πόρτα για να τους λύσω ένα πρόβλημα... (ασχολίαστο γενικά αυτό).
      Είπα και πάλι πολλά. Τέλος.

      Διαγραφή
    3. Ξέρω για ένα σχολείο, στο οποίο υπάρχει ένας καθηγητής ο οποίος δημιουργεί πολύ σοβαρά προβλήματα. Δε δέχεται την προφορική εξέταση σε μαθητές που το δικαιούνται (και ιδίως μια μαθήτρια κάνει... "μπαμ" ότι δεν κοροϊδεύει), βρίζει ως ηλίθιους κλπ τους μαθητές και πετάει διαρκώς σεξουαλικά υπονοούμενα σε κορίτσια, σε βαθμό... παρεξηγήσιμο.
      Παρά τα πολλά παράπονα από μαθητές και γονείς, ο σύλλογος των καθηγητών και η διεύθυνση του σχολείου στηρίζει απόλυτα τον εν λόγω καθηγητή και δεν του κάνει καν επίπληξη ή συστάσεις.
      Αλλά, όταν έχει απεργία, όλοι αυτοί απεργούν "για μια καλύτερη παιδεία"...
      (πρόφαση πίσω απ'τα λεφτά, που είναι το μόνο που τους νοιάζει)

      Τα φροντιστήρια, ως έξτρα βοήθεια στα παιδιά που είτε δεν μπορούν να ανταποκριθούν επαρκώς είτε θέλουν μαι ειδική δουλειά για να πετύχουν το κάτι παραπάνω, είναι φυσιολογικά και πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Και σ'αυτό το επίπεδο είναι και θετικός ο ρόλος τους, αφού τους "κακούς" τους κάνει "μέτριους" και τους "καλούς" τους κάνει "άριστους".
      Από κει και πέρα όμως, η φρενίτιδα που πιάνει τους γονείς να στείλουν το παιδί στο φροντιστήριο, ακόμη κι όταν είτε δεν το χρειάζεται είτε δεν το θελει, απλώς για να ξεφορτωθούν την ευθύνη, δεν έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
      Το παιδί που απλώς θέλει να περάσει την τάξη, δε χρειάζεται φροντιστήριο.
      Απλά τις 3 προηγούμενες μέρες πριν δώσει, πρέπει να ανοίξει κάνα βιβλίο.
      Και μόνος του μια χαρά θα τα καταφέρει.
      Όπως επίσης το παιδί που δεν έχει σκοπό να μελετήσει, να δουλέψει κλπ, αλλά πάει επειδή απλώς "πάνε κι οι υπόλοιποι" κι αυτό... τσάμπα λεφτά δίνει.
      Πρέπει λοιπόν οι γονείς να κατανοήσουν αν και πότε χρειάζετια το φροντιστήριο.
      Δεν το χρειάζονται όλοι.

      Οι δάσκαλοι και τα μαθηματικά είναι μια πονεμένη ιστορία.
      Είναι πολύ ανεβασμένο το επίπεδο των μαθηματικών στο δημοτικό και, όταν ένας δάσκαλος δεν ξέρει να κάνει ούτε μια μέθοδο των τριών ή μια πράξη με κλάσματα, τότε το αποτέλεσμα είναι να μην μπορεί να τα εξηγήσει στα παιδιά και αυτά να πηγαίνουν στο γυμνάσιο αστοιχείωτα.
      Για να μη μιλήσω για την προπαίδεια που αμφιβάλλω πλέον αν την ξέρουν -όχι οι μαθητές-αλλά κι οι δάσκαλοι.
      Παιδιά λυκείου, πάντως, δεν ξέρουν να κάνουν διαίρεση. Διαπιστωμένο αυτό...

      Διαγραφή
    4. Επανέρχομαι μόνο και μόνο για να διευκρινίσω κάποια πράγματα πάνω στο θέμα της διαίρεσης που αναφέρεις και των Μαθηματικών στο Δημοτικό. Ίσως να σε ενδιαφέρει.
      Ξέρω ότι ο χρόνος σου είναι πολύτιμος αυτές τις ημέρες, οπότε δεν είναι απαραίτητο να απαντήσεις αν δεν προλαβαίνεις.
      Η διαίρεση επισήμως δεν υπάρχει στα νέα βιβλία της πέμπτης και της έκτης. Φαντάσου ότι υπάρχει μια μικρή αναφορά στο βιβλίο της πέμπτης κι αυτή επιπόλαιη. Όταν τα είχα πρωτοδεί και τα δύο βιβλία, έψαχνα εναγωνίως την αναφορά τους στη διαίρεση, μια και διδασκόταν κατά κύριο λόγο η πράξη αυτή με πολύ μεγάλους ακέραιους αριθμούς και με δεκαδικούς μόνο σ' αυτές τις τάξεις παλαιότερα. Είχα συγχυστεί τόσο πολύ και όχι τόσο για μένα, διότι είχα την εμπειρία της αναγκαιότητάς της, οπότε θα την δίδασκα έτσι κι αλλιώς εκτός βιβλίου, αλλά ανησυχούσα για τους νέους ειδικά συναδέλφους ή για όσους πάνε το βιβλίο κατά γράμμα και δεν παρεκλίνουν ποτέ. Έτσι κι έγινε φυσικά. Το άσχημο είναι ότι ειδικά με το βιβλίο της πέμπτης έχει γίνει μεγάλο θέμα, αλλά το μόνο που καταφέραμε είναι ν' αφαιρέσουν κάποια κεφάλαια και κάποιες ασκήσεις. Σε γενικές γραμμές είναι απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και αναποτελεσματικό. Τον πρώτο χρόνο έβριζα σε κάθε σελίδα του και αναγκάστηκα να αναπροσαρμόσω την ύλη και να διδάσκω σχεδόν εκτός βιβλίου πολλά κεφάλαια. Ευτυχώς στην πορεία το έκαναν πάρα πολλοί συνάδελφοι.
      Επέφεραν ένα χάος γνωστικό κατεβάζοντας ύλη από το Γυμνάσιο σε μικρότερες τάξεις, όπου με αυτό τον τρόπο δεν είναι δυνατή η αφομοίωση των βασικών μαθηματικών εννοιών. Γίνεται ένα πασάλημα κοινώς και όποιος έμαθε, έμαθε.
      Θα γνωρίζεις φαντάζομαι ότι δίνοντας όσο πιο πολλές πληροφορίες σε κάποιον, μπορείς να τον αφήσεις στην αμάθεια όπως και στην περίπτωση που θα του στερούσες την πρόσβαση σε μέρος αυτών.
      Διατηρώ πολλές επιφυλάξεις ότι είναι τυχαίο όλο αυτό...

      Πριν από αρκετά χρόνια παρακολουθώντας ένα συνέδριο Γλωσσολογίας καθηγητές στο τμήμα Φιλολογίας είχαν εκπλαγεί από το επίπεδο του γραπτού λόγου των παιδιών, όπου περνούσαν για φιλόλογοι κι έγραφαν ανορθόγραφα, ασύντακτα και λοιπά... Όλο αυτό είχε προέλθει από την απαγόρευση της διδασκαλίας της γραμματικής και του συντακτικού για πολλά χρόνια... Κάπως σώθηκε η κατασταση από τους δασκάλους αντάρτες - όπως τους είχε χαρακτηρίσει ένας σύμβουλος - οι οποίοι έκαναν αυτό που έλεγε η συνείδησή τους και όχι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το αναλυτικό πρόγραμμα της καταστροφής μιας ολόκληρης γενιάς!
      Δεν ξέρω αν το γνώριζες αυτό.
      Σταματώ, γιατί πάνω σε θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση δεν κλείνω το στόμα μου...
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
    5. Διόρθωση:
      (Παρέκκλινα κι εγώ της ορθογραφίας λόγω κεκτημένης ταχύτητας... κατά το δάσκαλε που δίδασκες και...)
      "παρεκκλίνουν"
      "πασάλειμμα"
      Κι όποιος βιάζεται σκοντάφτει. Καλά που τα ξαναδιαβάζω κάποιες φορές, έστω και καθυστερημένα.

      Διαγραφή
    6. Γλαύκη, είμαι κι εγώ πεπεισμένη ότι η παραγωγή ημιμαθών ηλιθίων παπαγάλων είναι ο μόνος ευδιάκριτος στόχος που επιδιώκεται συστηματικά από το "εκπαιδευτικό σύστημα", τουλάχιστον περίπου από το '80 και μετά (που εγώ μπορώ να θυμηθώ). Τώρα τελευταία μάλιστα, τείνω να καταλήξω ότι το υψιστο εκπαιδευτικό κατόρθωμα σε αυτήν την χώρα θεωρείται η παραγωγή καλών σερβιτόρων. Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι ανταρτες εκπαιδευτικοι αλλά δεν φθάνουν. Δυστυχώς υποσκελιζονται από τους πολλούς που βρέθηκαν εκεί "κατά λάθος" , όταν το προηγούμενο ευφυες σύστημα πανελληνίων τους "έριξε" σε μια σχολή που δεν αγαπούσαν. Ουφ. Πάω να βοηθήσω τον γιο μου να παπαγαλισει για τις πανελλαδικές, τρεμοντας για την πιθανή ζημιά που υφίσταται το μυαλό του.
      Μαζεστίξ, συγγνώμη για την κατάχρηση χώρου.

      Διαγραφή
    7. Γλαύκη, πάντως εμένα πάντοτε θα μου μείνει η απορία πώς μπορεί να διδάξει κανείς ένα παιδί ότι "ένα κι ένα κάνουν δύο".
      Μάλλον την ίδια απορία θα έχει ακόμη κι αυτός που έγραψε το βιβλίο των μαθηματικών του δημοτικού.


      Άννα... "κρατάς βιβλίο";
      χεχε
      Πωπω δεν είχα χειρότερο!
      Ούτε να κρατάω ούτε να μου κρατάνε!
      (άσε που βαριόντουσαν, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία)
      Και -ξέρεις- έχω παρατηρήσει ότι συνήθως οι γονείς (ή και τα αδέλφια) είναι αυστηρότεροι κριτές από τους εκπαιδευτικούς!
      Πάντως, πιστεύω πως ναι μεν είναι ανώφελο το σύστημα της παπαγαλίας, αλλά δεν παθαίνει καμιά ζημιά από την παπαγαλία το μυαλό ενός παιδιού που έχει μάθει να σκέφτεται.
      Άμα το 'χεις, δεν το χάνεις.
      Αυτούς που δεν το 'χουν να λυπάσαι.

      (υγ.: μα είναι δυνατόν;τι συγνώμες είναι αυτές; και τι... "καταχρήσεις χώρων";)

      Διαγραφή
    8. Πιο αυστηρός κριτής απ ότι είναι ο ίδιος με τον εαυτό του, αποκλείεται να γίνω και να το ήθελα.
      Το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα για το μυαλό του παιδιού μου το πήρα από την φιλόλογό του, που μου δήλωσε πως θα της λείψουν οι "δημιουργικές τους διαφωνίες"! (η φιλόλογος είναι από τους αντάρτες, που λέει και η Γλαύκη).
      Σήμερα για ανταμοιβή για την προσπάθειά του και ενθάρρυνση για τα υπόλοιπα, τον κερνάω ένα θέατρο με την παρέα του.
      Φιλιά πολλά.
      Υγεία και καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά.

      Διαγραφή
    9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    10. Αυτά είναι! Και.. θεατράκι!
      Ό,τι πρέπει για ξέσκασμα!
      Αλλά απ' αύριο, πρωί-πρωί, δουλειά πάλι, πες του...
      Τα αγαθά κόποις (ή copies) κτώνται

      Διαγραφή
    11. Και να ευχηθώ να του πάνε όλα καλά σ' αυτή την ωραία δοκιμασία!
      Η καλή τύχη πάντα χρειάζεται...

      Διαγραφή
  2. Πειραματόζωα! Ακριβώς! Πες μου τώρα τι εμπιστοσύνη να έχουν αυτά τα παιδιά σ' αυτό το κράτος, όταν τους συμπεριφέρεται έτσι;

    ΥΓ. Τι κάνεις εσύ και η από πάνω σου εύχεται καλή επιτυχία; Θα μας πεις; (έχω χάσει επεισόδια τελευταία και με τρώει η περιέργεια!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία εμπιστοσύνη.
      Αυτά τα παιδιά βίωσαν στο πετσί τους ότι αυτό το κράτος είναι κωλοχανείο.
      Μα κανονικά, αυτό ΄έπρεπε να 'χει λυθεί εδώ και δυο χρόνια. Πριν δηλαδή μπουν στην Α λυκείου.
      Αλλά όχι μόνο δε λύθηκε τότε, αλλά τώρα μπαίνουν στη γ'λυκείου και ακόμα... δεν ξέρουν!

      ΥΓ.:Όι, μη φοβάσαι... Δεν... ξαναδίνω πανελλήνιες! Απλά βοηθάω παιδιά να περάσουν...

      Διαγραφή
  3. "Ξαναδιώξε το Φυσικό, κράτα το Μαθηματικό, ξαναπάρε το Φιλόλογο..." αχαχαχαχα έλιωσα!
    Και πότε ήταν σωστό και δίκαιο το σύστημα στη χώρα μας;
    νομίζεις ότι στην εποχή μου ήταν καλύτερα;
    Για αυτό και εγώ τιμή μου και καμάρι μου, πέρασα ΤΕΙ αλλά πέρασα χωρίς φροντιστήρια! Δεν έκανα στη ζωή μου ούτε ώρα ιδιαίτερο! Άσχετο αλλά ήθελα κάπου να το πω! Η μαμά μου είχε πει: θες να σπουδάσεις; Κάτσε διάβασε!
    Αχ θα χάνατε τη δουλειά σας όμως κι εσείς οι καθηγητές αν ήταν όλοι σαν κι εμένα ε; και τώρα θα μου αναπτύξεις πως έτσι που έχουν τα πράγματα χωρίς φροντιστήριο δεν περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα τα φροντιστήρια ήταν μες στο... πρόγραμμα.
      Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι 100% απαραίτητα.
      Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις μαθητών που τα καταφέρνουν χωρίς φροντιστήριο.
      Για να έρθει όμως καλό αποτέλεσμα, θα πρέπει ο μαθητής που επιλέγει να δουλέψει μόνος του να είναι αποφασισμένος να δουλέψει, να έχει καλές βάσεις από τις προηγούμενες τάξεις, να έχει μια ικανοποιητική αντιληπτική ικανότητα, να πηγαίνει σε ένα σχολείο με αξιοπρεπές επίπεδο και φυσικά να διαβάζει σταθερά και συστηματικά.
      Αν τα κάνει αυτά, τότε δε χρειάζεται κανένα φροντιστήριο.
      Συνήθως όμως οι περισσότεροι γονείς και μαθητές κάνουν ό,τι μπορούν για να... ταΐζουν έναν ολόκληρο κλάδο!

      Διαγραφή
  4. Καταρχην ειναι γελοιο που η Παιδεια εν γενει αποτελει το πρωτο πεδιο πειραματισμου καθε μα καθε υπουργου! Ανεξαρτητως κυβερνησης, καθε υπουργος που αναλαμβανει κανει και καποια μεγαλη αλλαγη, χωρις φυσικα καμια υποδομη η προεργασια!
    Οσο για τις σχολες, καποιες σχολες πιστευω θα επρεπε να αντιστοιχουν σε ολα τα πεδια, να ειναι κοινες, οπως τοτε με τις δεσμες, που στρατιωτικες, αστυνομια, παιδαγωγικα και καποια ακομα ηταν κοινα σε ολες τις δεσμες.
    Καλο ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα πώς θα καταλάβουν οι υπόλοιποι ότι κυβερνάς, άμα δεν κάνεις τα δικά σου στα σχολεία;
      Είναι μέτρο τσάμπα, κάνεις ό,τι γουστάρεις, αφού η Τρόικα δεν ανακατεύεται... και κάνεις και το ιδεολογικό σου κομμάτι!
      Αμ πως!

      Όσο για τις παιδαγωγικές, πιστεύω ότι ήταν καλή ιδέα που βάζουν υποχρεωτικά και φιλολογικά και μαθηματικά ως προαπαιτούμενα.
      Γιατί όσο τα παιδαγωγικά ήταν μέσα στις κατευθύνσεις (μέχρι πρόπερσι δηλαδή) υπήρχε ένα βασικό πρόβλημα:πήγαιναν κυρίως από τη θεωρητική΄κατεύθυνση, γίνονταν δάσκαλοι και δεν είχαν ιδέα από μαθηματικά. Έτσι, τα παιδιά στο δημοτικό εμφάνισαν τα τελευταία χρόνια τεράστιες ελλείψεις στα μαθηματικά. Οι μαθηματικοί -ιδιαίτερα των Γυμνασίων- διαμαρτύρονταν για την κάκιστη δουλειά που γίνεται στο δημοτικό και γι'αυτό τροποποιήθηκε αυτό το ζήτημα. Και νομίζω ότι είναι καλή ιδέα.
      Καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  5. Ως μητέρα πειραματόζωου, επιβεβαιώνω αυτά που λες και κάνω επικλήσεις στη θεά τύχη να τον φωτίσει να βρει το δρόμο του...και τον μαθηματικό του.
    Στην μακρινή Μπανανία, ίσως και να είναι καλύτερα οργανωμένο το εκπαιδευτικό σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επομένως σε σένα τι να πω;
      Εσύ τα ξέρεις καλύτερα κι από πρώτο χέρι μάλιστα.

      Ελπίζω το... πειραματόζωό σου να κάνει τις σωστές μαντεψιές και, αν φωνάξει μαθηματικό, να διαπιστώσει τελικά ότι τον... χρειαζόταν!

      Είμαι πάντως πεπεισμένος πως στη Ζιμπάμπουε αλλάζουν εκπαιδευτικά συστήματα με μεγαλύτερη σοβαρότητα...

      Διαγραφή
  6. Αχ Μαζεστίξ! Ήμουνα νια και γέρασα και απ όσο μπορώ να θυμηθώ, σε τίποτα δεν συμφωνούσαν τόσο πολύ όολες οι κυβερνήσεις που πέρασαν από πάνω μας, όσο αυτό το "ως είθισται" με τις τζάμπα μαγκιές στην εκπαίδευση, με το καλημέρα της κάθε νέας κυβέρνησης. (Για την "παιδεία" δεν το συζητώ, γιατί οργανωμένα δεν ασχολήθηκε ποτέ κανείς. Μόνο κάτι ονειροπόλοι δάσκαλοι, σποραδικά).
    Από τότε που έδινα πανελλήνιες, έχουν μεσολαβήσει δεν θέλω να θυμάμαι πόσα χρόνια, έχω κατόπιν συνεχίσει να δίνω δύσκολες εξετάσεις για πάνω από δέκα χρόνια, ακόμα και στην δουλειά μου μπορώ να πω πως δίνω καθημερινά εξετάσεις. Κι όμως σε βεβαιώνω, ότι οι πανελλήνιες είναι εκείνες που έρχονται ακόμα στους εφιάλτες μου. Τώρα μάλιστα που τις αντιμετωπίζει ο μεγάλος μου, διαπιστώνω και με το μάτι του γονιού πόσο συστηματική προσπάθεια γίνεται για την αποτελεσματική εξόντωση του νεανικού πνεύματος.
    Έχω πάντως εμπιστοσύνη σ αυτά τα ταλαίπωρα παιδιά, γιατί διαπιστώνω τακτικά πως το νεανικό πνεύμα δεν έχει ξεχάσει να αντιστέκεται. Είμαι στο πλευρό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντοτε τα ίδια και τα ίδια.
      Όπως το λες: "τσάμπα μαγκιές".
      Έχουν κάνει την παιδεία πεδίο πειραμάτων, που βγάζει ο κάθε πικραμένος υπουργός το άχτι του.

      Το πρόγραμμα για τα παιδιά της Γ' Λυκείου είναι εξαντλητικό.
      Πρωί με μεσημέρι σχολείο- απόγευμα ως βράδυ φροντιστήρια.
      Πάντως θυμάμαι όταν εγώ έδινα πανελλήνιες, ούτε που το κατάλαβα.
      Πότε ξεκίνησε, πότε πέρασε ο χρόνος τότε...

      Βέβαια το πρόγραμμα γίνεται ανυπόφορο κυρίως όταν ένα παιδί δεν έχει μελετήσει σωστά και συστηματικά τις προηγούμενες χρονιές και αρχίσει να σφίγγεται λίγο πριν δώσει πανελλήνιες.
      Τότε χρειάζεται υπερπροσπάθεια και εξαντλούνται οι... υπερπροσπαθούντες.

      Διαγραφή
  7. Oταν λεμε ΜΠΑΧΑΛΟ εννοουμε,αυτο ακριβως...!!

    Μηπως σας περναει απο το μυαλο..
    Οτι ολη αυτη η ΕΞΑΡΘΡΩΣΗ του εκπαιδευτικου συστηματος...
    ΜΠΟΡΕΙ και να μην ειναι...Απλως ΠΛΑΚΑ του καθε υπουργου...;;;
    ΜΗΠΩΣ ακριβως εξαρθρωνοντας την παιδεια....
    Θα βγουν τελικα...
    Ψεκασμενοι Πολιτες;;;...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός είναι ένας προβληματισμός που ποτέ δε θα εκλείψει.
      Τουλάχιστον ώσπου να δημιουργηθεί ένα ορθολογικότερο και αποτελεσματικότερο εκπαιδευτικό σύστημα.

      Απ' την άλλη και ο αντίλογος ότι δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός, αλλά απλώς ο κάθε υπουργός κάνει την παπαρδέλα του είναι μια επίσης πολύ πιθανή αιτία. Για να μην πω ακόμη πιθανότερη.

      Το σίγουρο είναι ότι, είτε από σχεδιασμό είτε από εξυπναδισμό είτε από ασχετοσύνη των υπευθύνων, τελικά παράγονται και αναπαράγονται "ψεκασμένοι" πολίτες.

      Διαγραφή
  8. Kα Kα Ε...Ο Ποιητηs του Αιδοιουουουου....εχει να βγαλει ποιητεsssssss....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα.
    Είδα την ενημέρωσή σου με βάση τα καινούρια δεδομένα.
    Ευτυχώς που τα άλλαξαν έστω και τώρα, για να μην έχουν άλλο παραπάνω άγχος τα παιδιά.
    Καλά έκανες και το αναφέρεις.
    (Δεν ξέρω αν μου φαίνεται εμένα, αλλά το κόκκινο χρώμα γραμματοσειράς που επέλεξες σε μαύρο φόντο είναι κουραστικό και δεν είναι πολύ ευδιάκριτο...)

    Τελικά γνωρίζεις τι θα γίνει με τον τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια από την επόμενη χρονιά; Το συζητούσα εχθές με μια γνωστή μου - που έχει μεγάλο παιδί - αλλά δεν ξέρω τι έχει αποφασιστεί. Θα ισχύσει η ελεύθερη εισαγωγή με προπαρασκευαστικό έτος ή μόνο σαν πρόταση υπάρχει;
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελεύθερη εισαγωγή με προπαρασκευαστικό έτος δεν μπορεί να γίνει σύντομα.
      Χρειάζεται πολύ μεγάλη υποδομή και χρόνια σχεδιασμού.
      Επομένως, για την επόμενη χρονιά είναι εξαιρετικά δύσκολο.
      Θέλει τουλάχιστον 3 χρόνια σχεδιασμού αυτό.

      Δίκιο έχεις για το χρώμα γραμματοσειράς.
      Το έκανα πολύ βιαστικά και δεν το πρόσεξα.
      Θα το αλλάξω.

      Διαγραφή