Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015

Είμαι ένα πνεύμα αντιλογίας


 
Τελικά δεν έχω ιδεολογία.
Είμαι απλά ένα πνεύμα αντιλογίας.
Για κάθε θέμα έχω δυο απόψεις, συνήθως αντίθετες μεταξύ τους, σε απόλυτη συμμετρία.
Ακόμη κι όταν κάποιος εκφράσει μια άποψη, την οποία έχω εκφράσει κι εγώ, τότε δε συμφωνώ μαζί του, αλλά επιστρατεύω την (δική μου πάλι) αντίθετη άποψη και εκφράζω τον... αντίλογο σ' αυτήν!

Για παράδειγμα, όταν μου εκφράσει κάποιος μια δεξιά άποψη, τότε του τη βγαίνω από τ' αριστερά και του αποδομώ τη σκέψη με αριστερή οπτική, επικαλούμενος την κοινωνική δικαιοσύνη, την ισονομία κλπ.
Όταν πάλι κάποιος εκφράσει μια αριστερή άποψη, τότε του τη βγαίνω από τα... δεξιά, επικαλούμενος την παγκόσμια κατάσταση, τους συσχετισμούς δυνάμεων, αλλά και ζητήματα τάξης και ασφάλειας.

Έχω δηλαδή ένα πρόβλημα: δεν μπορώ να συμφωνήσω με κανέναν.
Ούτε με τον... εαυτό μου!
Κατοικεί μέσα μου ένας φλογερός αριστερός, που τον πνίγει η αίσθηση της αδικίας και της ανελευθερίας.
Ένας προσγειωμένος κεντρώος, που απεύχεται τις ακραίες καταστάσεις, τις υπερβολές και την ανομία.
Κι ένας προσαρμοστικός δεξιός, που θέλει να 'ναι με τους δυνατούς και με τους νικητές.

Όταν κάποιος μου μιλά για ασφάλεια, βροντοφωνάζω "Ελευθερία"!
Κι όταν μου μιλά για ελευθερία, αναφωνώ "Ασφάλεια"!

Γι' αυτό μη μου κακιώνετε όταν συχνά εκφράζω απόψεις που δεν περιμένατε από εμένα.
Δε μεταλλάσσομαι.
Απλώς εκφράζω μια άλλη έκφανση του εαυτού μου.

Αυτές οι σκέψεις μου γεννήθηκαν προχθές, μετά από συζήτησή μου με μια παρέα 20χρονων παιδιών.
Τα παιδιά βρίζανε τη Γερμανία και θεωρούσαν αυτονόητο το δίκαιο του "αυτά τα υπέγραψαν οι προηγούμενοι, άρα τώρα που βγήκε άλλη κυβέρνηση, η χώρα μας δεν έχει καμία υποχρέωση".
(Άποψη που έχω εκφράσει κι εγώ, στηριζόμενος στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας.)
Εγώ, όμως, τους απάντησα για τη συνέχεια του κράτους και τους είπα ότι με αυτή τη λογική έχει κάθε δικαίωμα και η Γερμανία να μη δώσει φράγκο για τις πολεμικές αποζημιώσεις, επικαλούμενη τη μη αναγκαστική συνέχεια του κράτους- αφού, "με αυτή τη λογική, η δημοκρατία τους δεν είναι υποχρεωμένη να αναγνωρίσει τις πράξεις του ναζιστικού καθεστώτος".

Οδηγώντας μετά προς το σπίτι, γελούσα με τον εαυτό μου.
Γιατί τα παιδιά λέγανε αυτό που πιστεύω κι εγώ.
Και, διαφωνώντας μαζί τους, στην ουσία διαφωνούσα με τον... εαυτό μου!
Αλλά και αυτό που έλεγα ως διαφωνία.... κι αυτό το πιστεύω εξίσου με το πρώτο!

Τελικά τι μου συμβαίνει;
Είμαι αντιρρησίας συνείδησης;
Ή... "συνειδησίας" αντίρρησης;

Επειδή λοιπόν στον καθένα λέω άλλα, σα να παίζω κάθε φορά ένα ρόλο, πάντοτε ο καθένας με θεωρούσε κάτι άλλο.
Από μικρός, όποιον συναντούσα, ανεξαρτήτως του αν συμφωνούσα κάπου με τις ιδέες του, εγώ του εξέφραζα τον αντίλογο στις απόψεις του.
Κι όταν ήμουν στο σχολείο και το πανεπιστήμιο, οι δεξιοί με λέγανε πασόκο, οι πασόκοι κομμουνιστή και οι αριστεροί... φασίστα!
Και ακόμα και σήμερα...
Για τους εθνικιστές είμαι διεθνιστής και για τους διεθνιστές... εθνικιστής!
Για τους Χριστιανούς είμαι άθεος και για τους άθεους... Χριστιανός!

Στον καθένα λέω αυτό που ΔΕΝ θέλει να ακούσει!
Είναι σαν ένα παιχνίδι για μένα...
Ένα παιχνίδι ελέγχου των απόψεων των άλλων και, διαμέσου αυτών, ένα παιχνίδι ελέγχου και των δικών μου απόψεων.
(Μεταξύ μας, και το μπλογκ γι' αυτό το έφτιαξα.)

Το ίδιο κάνω και στην καθημερινή μου ζωή.
Όταν οι γύρω μου εκθειάζουν κάποιον, τον κατακρίνω.
Κι όταν τον κατακρίνουν, τον υπερασπίζομαι.

Είμαι καλά, γιατρέ μου;

51 σχόλια:

  1. Μαζεστίξ, στον ψυχολόγο σου το 'πες; !!
    Για να σοβαρευτώ, όντως αυτού του τύπου η συμπεριφορά, μπερδεύει και ναι, είναι πολλές φορές που δεν μαντεύει κανείς τι πρεσβεύεις. Μέχρι ενός ορισμένου σημείου, αυτή σου η...ιδιότητα είναι λόγος να φουντώσουν εποικοδομητικές συζητήσεις, από κάποια στιγμή και μετά όμως, γίνεται παρεξηγήσιμη (ενίοτε). Πολύ..ψυχαναλυτική η άποψη μου, αν και δεν είχα αυτό τον σκοπό. Όμως έχω κι εγώ την άποψη ότι οι διαπραγματεύσεις (κάθε τύπου) είναι μια υπόθεση για δυο (μεριές) κι έτσι, σαφώς και γίνονται διμερείς ζυμώσεις, ανεξάρτητα με το τι παρουσιάζεται προς τα έξω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψυχολόγος μου είναι το...μπλογκ!
      Είναι κάτι σαν group therapy!

      Έτσι... λέω εγώ ό,τι μου κατέβει και από κάτω οι μισοί με βρίζουν κι άλλοι μισοί με δικαιολογούν...
      Πιο group therapy δε γίνεται!

      Διαγραφή
  2. Μου θυμίζεις την θεια μου, που είναι "ανάποδη" και "στραβόξυλο"...χεχε!!!
    Κοίτα, ότι πρέπει να το δεις λιγάκι αυτό, είναι μια αλήθεια...:))))
    Αν δεν πίστευα ότι έχουμε πολλές πλευρές ως άνθρωποι και δεν είμαστε ένα, τότε θα σου έλεγα ως "γιατρός" των ψυχών ότι, παιδάκι μου, έχεις ένα θεματάκι και χρειάζεσαι επειγόντως μια αγωγή, που θα σε βοηθήσει να αποφασίσεις ποια διαδρομή πρέπει ν' ακολουθείς κάθε φορά!!! ;-)
    Βασικά πώς θα σου φαινόταν να έκανε μονίμως κάποιος άλλος σε κάθε συζήτηση το ίδιο απέναντι σε σένα (υποψιάζομαι την απάντηση, αλλά δώσε την);
    Από όλα που είπες παραπάνω με ανησύχησε ότι το χρησιμοποιείς για τον έλεγχο του συνομιλητή σου! Για τον έλεγχο του εαυτού σου ίσως καλώς κάνεις και το έχεις ως τακτική. Οι άλλοι τι φταίνε; Τα παιδιά εχθές τι σου κάνανε, άνθρωπέ μου και τα ζούρλανες;
    Πολλά αστεία είπα, όμως ενέχει και το αστείο αυτή η τακτική, την οποία χρησιμοποιούμε στην διδακτική και έχει σχέση με τους δισσούς λόγους, δεν ξέρω αν τα λέω καλά! (την Κυριακή ετοιμάζω να θυμηθούμε εκείνη την προσπάθεια που είχαμε κάνει με την Σοφία-θα ήθελα πολύ να δοκιμάζαμε κάποιοι κάτι τέτοιο ξανά)
    Γίνεται σίγουρα τρομερή άσκηση του νου και έχεις τη δυνατότητα να δεις πολλές πλευρές ενός θέματος!
    Εντάξει, είσαι καλά! Μην ανησυχείς! Να τα σερβίρεις ομαλά όμως, για να αποφεύγεται το σοκ...:)))

    Και μια που είναι πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η τακτική και ίσως αποτελεσματικότερη από άλλες, ας την χρησιμοποιήσω κι εγώ τώρα! Μην διανοηθείς λοιπόν να πατήσεις στο φτωχό μου νεόδμητο "καλυβάκι", γιατί θα λερώσεις τα αστραφτερά από καθαριότητα παπουτσάκια σου... !!! Εξάλλου τι να την κάνουμε την γνώμη σου, έχει καμιά αξία...; Μμμ σιγά τον πολυέλαιο... άντε γιατί πολύ το έχεις πάρει επάνω σου... χεχε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το ότι μπορεί να θυμίζω τίποτα θειάδες-στραβόξυλα... το υποψιαζόμουν και ευχήθηκα να μη συμβαίνει!
      Τα παιδιά δε τα λυπάμαι. Να μάθουν να επιχειρηματολογούν και να με "μπουκώσουν".
      Εμένα λυπάμαι που έχω έτοιμο το αντεπιχείρημα του αντεπιχειρήματός μου και δε μπορώ να βρω την έξοδο.
      (σαν τον Κόκορα του Αρκά που θέλει να βγει απ'το αδιέξοδο, αλλά δεν μπορεί να θυμηθεί από πού μπήκε...)

      Ένας φίλος μου κάποια στιγμή πάντως απηύδισε και μου είπε "Στα @@ μου η γνώμη σου"!!!
      Επομένως, δεν πιάνουν τέτοιες τεχνικές.
      Είμαι εκπαιδευμένος.

      Διαγραφή
    2. Βρε κόκορα του Αρκά... θ' αρχίσω πάλι για τις "θειάδες και τα στραβόξυλα" μου φαίνεται!
      Άμα εσύ δεν βρίσκεις τον δρόμο, για να βγεις από το αδιέξοδο, πώς θα βρει κάθε καψερός την διαδρομή, για να σε βρει εκεί μέσα...;
      Για να μην χάνεσαι στον αέναο τροχό των επιχειρημάτων , αντεπειχειρημάτων κλπ, κλπ... αφού τα έχεις σκεφτεί όλα αυτά στον λαβύρινθο του αδιεξόδου, τότε πράττεις με βάση την πραγματική ανα΄γκη που έχεις εκείνη τη στιγμή, φάση ή ό,τι άλλο. Είναι μια λύση υποθέτω και πάιρνεις και ικανοποίηση. Όλα δεν μπορείς να τα έχεις, οπότε μην αγχώνεσαι.
      Για τα παιδιά συμφωνώ και πλάκα έκανα παραπάνω, όπως και για τα περισσότερα απ' όσα είπα!

      Από πού πήρες αυτή την εκπαίδευση, να μαθητεύσουν κι άλλοι;

      Διαγραφή
    3. Επανέρχομαι κι ας σου είναι πιθανόν κουραστικό, όμως αφενός εχθές το βράδυ ήταν τέτοια ώρα τέτοια λόγια κι αφετέρου με έχει προβληματίσει η ανησυχία σου για το θέμα.
      Εγκλωβιζόμαστε σε αδιέξοδο μέσα από ένα τρόπο σκέψης σαν αυτό που περιγράφεις όταν έχουμε εξυπνάδα ιδιαίτερη και μπορούμε να βλέπουμε ένα ζήτημα από πολλές πλευρές, οπότε είναι για καλό. Αρχίζει ο εγκλωβισμός σε δύο περιπτώσεις κυρίως. Όταν από τη μία υπάρχει έντονη ανασφάλεια για το αποτέλεσμα της επιλογής και από την άλλη συμβαίνει όταν βρισκόμαστε σε περίοδο αλλαγών, σχετικών με τις αξίες μας , αλλαγών σχετικών με την πορεία που θέλουμε να ακολουθήσουμε στο παρακάτω της ζωής μας, δηλ. σε σοβαρές αποφάσεις. Το τελευταίο είναι πολύ φυσικό να συμβαίνει σε ηλικίες κομβικές για τη συνέχεια.
      Αυτά όλα απαιτούν μια περιστροφή γύρω από τον εαυτό μας, για να βρούμε την έξοδο. Φυσικά και πολλή υπομονή!
      Αυτή είναι η ταπεινή μου γνώμη και δεν ξέρω αν σου δίνει κάτι. Μέσα από το γραπτό λόγο δεν είναι πάντα εύκολο να δείξει στον άλλο όλες τις διαστάσεις ενός θέματος, γιατί θα αναγκαστείς να γράψεις διατριβή. Λυπάμαι που δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο, αλλά μέσα από έναν μικρό διάλογο, το μυαλό μας βλέπει μια άλλη διαδρομή.
      Καλημέρα και συγνώμη για τα πολλά λόγια.

      Διαγραφή
    4. Μη σε προβληματίζει η ανησυχία μου, διότι απλούστατα... δεν ανησυχώ!
      Απλώς παρατηρώ τον εαυτό μου και γελάω με κάποιες αστείες πλευρές του.
      Τα αδιέξοδα εξάλλου δεν είναι πάντοτε κακά.
      Άλλωστε είναι σχεδόν πάντα σκιερά.
      Έχουν και τοίχο, να ακουμπήσεις, για να κάτσεις να σκεφτείς και να θυμηθείς για πού ξεκίνησες.

      Διαγραφή
  3. Η αλήθεια είναι ότι μερικές φορές αυτή σου η συμπεριφορά με εκνευρίζει γιατί δεν ξέρω τι εννοείς και τι όχι. Εντάξει, πολλοί από εμάς κάνουμε τον δικηγόρο του διαβόλου σε συζητήσεις αλλά όσο να 'ναι γέρνουμε προς τη μία από τις δύο μεριές. Επομένως θα έλεγα να προσπαθείς να βρίσκεις με ποια άποψη είσαι περισσότερο σύμφωνος κάθε φορά, Μαζεστίξ, αντιρρησία συνείδησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι. Όλα όσα λεώ τα εννοώ.
      Απλά κάθε φορά που αναφέρω ομαι σ ένα θέμα, γράφω τη μία άποψη απ'τις δύο που ε΄χω.
      Επιλέγω να γράψω αυτή που είναι ανάγκη να ακουστεί.
      Όταν οι περισσότεροι γράφουν την άλλη δηλαδή...
      Δε ξέρω με ποια συμφωνώ περισσότερο.
      Γράφω αυτή που νιώθω ότι είναι πιο αναγκαία εκείνη τη στιγμή....

      Διαγραφή
  4. Να..Αυτος ειναι ο Μαζεστιξ,ο φιλος μου...!!

    Συντροφε Μαζεστιξ..Σε τιμω,γι αυτο που εισαι..Και γι αυτο σ αγαπαω..!!

    ΜΕΧΡΙ..

    Και το τηλεφωνο του..
    ΨΥΧΙΑΤΡΟΥ μου να σου δωκω..Να πηγαινουμε ΜΑΖΙ...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με θες για παρέα στον ψυχίατρο;
      χαχα
      Καλά θα περάσουμε!
      Και μετά θα πρέπει να βρούμε κι έναν... ψυχίατρο για τον ψυχίατρο!
      Διότι θα με ρωτήσει ο καψερός κάποια στιγμή:
      "καλά, το χεις που το 'χεις αυτό το κουσούρι... μπορείς να μου πεις γιατί κάθισες και το 'γραψες;"
      Εκεί τι να του απαντήσω του ανθρώπου;

      Διαγραφή
  5. Αχ, κι εγώ το έχω αυτό σε ένα βαθμό. Καλό μου φαίνεται γενικά, δείχνει εγρήγορση αν μη τι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό είναι μέχρι ένα σημείο, που λέει κι η Πέτρα.
      Όσο σε κρατάει σε εγρήγορση και δεν έχεις τίποτα δεδομένο, καλά είναι.
      Όταν αμφισβητείς το δεδομένο καλά είναι.
      Όταν αμφισβητείς την αμφισβήτηση, είσης καλά είναι.
      Όταν, απηυδισμένος, αμφισβητείς το δικαίωμα στην αμφισβήτηση, σιγά-σιγά οδηγείσαι στην αναγκαστική επίλυση του γρίφου του "ποιος άρχισε πρώτος": η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι αυτό ένα χούι, που τό'χουνε οι άνθρωποι που "δεν το μπορούν το άδικο". Κι επειδή θεωρητικά, σε οποιοδήποτε άποψη μπορεί να κρύβεται κι από λίγο άδικο, αυτόματα ξυπνάει η αντιπολίτευση μέσα τους. Το ξέρω καλά εγώ αυτό το έργο· κι ακόμα καλύτερα ο ταλαίπωρος ο άνδρας μου, που με φωνάζει... Λυκουρέζο (γιατί άραγε;). Στην καλή του εκδοχή, αυτό το χούι κεντρίζει γόνιμους διαλόγους. Στην κακή του, μπορεί να σε κάνει να χάσεις το μπούσουλα. Με ρέγουλα την αντιπολίτευση, σύντεκνε, αλλά μην την καταργήσεις ποτέ εντελώς. Θα χάσεις το "αλάτι" σου! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με έφαγε η αντιπολίτευσή μου!
      Τώρα κατάλαβα: καμία άποψη μέσα μου δεν πιάνει.. αυτοδυναμία!

      Λυκουρέζο σε φωνάζει;
      Ωχ αμάν!
      Τι τραβάει ο δύσμοιρος!
      χεχε

      Αφού πάντως εκείνος βρήκε γυναίκα-Λυκουρέζο, τότε πάει να πει πως κι εσύ βρήκες άντρα-Λάσκαρη!

      Διαγραφή
  8. Κοίτα, αν σκεφτείς ότι τίποτα στη ζωή δεν είναι άσπρο-μαύρο, είναι λογικό ως ένα βαθμό. Μόνο μην το παρακάνεις ή τέλος πάντων μην το κάνεις εσκεμμένα σε βαθμό που να συγχύζεις τους άλλους, γιατί τότε όντως το μπινελίκι δεν το γλιτώνεις, φίλε μου...
    Καλό (ερωτικό λόγω της ημέρας) ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν το κάνω εκσεμμένα, ακριβώς επειδή ταυτόχρονα με το Α πιστεύω και το αντίθετο του Α!
      Το μπινελίκι δεν το γλιτώνω απ'τους υπόλοιπους. Αλλά από μέσα τους.
      Διότι απ' έξω τους δε συνηθίζουν να με βρίζουν, αφού πάντα έχω κι ένα καλό επιχείρημα γι' αυτό που λέω...
      (είμαι και μετριόφρων, εκτός των άλλων...)

      Κι αφού η ζωή δεν είναι μαύρο-άσπρο, παίρνουμε πινέλο και της αλλάζουμε τα φώτα.
      Και η καλύτερη ζωγραφική είναι η σουρρεαλιστική!
      (είμαι θαυμαστής του παλάβρα του Νταλί)

      Διαγραφή
  9. Τείνω να συμφωνήσω με την αγαπημένη μας Αννούλα... είναι που υπηρετείς το δίκαιο ακόμα κι αν κάτι τέτοιο είναι σε βάρος σου! Είναι η ίδιο με αυτό που σου έλεγα.... εμείς τα καρκινάκια θέλουμε να βοηθάμε! Δεν γίνεται να βλέπουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε και να μην το κάνουμε! Ακόμα κι αν φαινομενικά αλλάζουμε σαν ΟΦΑ( =όπου φυσάει ο άνεμος... Ξέρει καλά όμως ότι μόνο ΟΦΑ δεν είσαι! Έχεις σταθερές κι ακλόνητες θέσεις σε βασικά θέματα της ζωής σου! Κι ας λες ότι είσαι λίγο έτσι και λίγο γιουβέτσι! Είσαι κράμα από πολλά και διαφορετικά κομμάτια και δεν το βρίσκω κακό καθόλου για σένα! Για αυτόν που σε έχει δίπλα του δεν ξέρω πάλι! ☺ χεχε!!!)

    Πάντως συνέχισε να είσαι πνεύμα αντιλογίας κι όποιος αντέξει!
    Με το να είσαι και προβατάκι είναι ανιαρό βρε αδερφέ μου...
    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεί να μην είμαι ΟΦΑ (Όπου Φυσάει ο Άνεμος), αλλά είμαι ΟΦΛ (Ότι του Φανεί του Λολοστεφανή).
      Δεν ξέρω αν το κίνητρο είναι να βοηθήσω ή να βοηθηθώ.
      Άγνωσται αι βουλαί του κυρίου Μαζεστίξ!

      Αυτή που μ' έχει είναι... εκπαιδευμένη και δεν εκπλήσσεται -σχεδόν- ποτέ.
      Μια φορά μόνο που το παράκανα, της γύρισε το μάτι και ούρλιαζε "Δε σ' αναγνωρίζω! Δε μπορεί να τα λες εσύ αυτά!"
      Είναι ωραίο να κάνεις... εκπλήξεις, λένε, και να μην είσαι προβλέψιμος, αλλά απ' την άλλη είναι κι αυτό που λένε: "μην το παρα**σουμε κιόλας!"

      Διαγραφή
  10. Εισαι απλα πνευμα αντιλογιας! Χαρακτηρισμος που συχνα μου εχουν προσαψει, για αυτο και διαβαζοντας σε μια ταυτιση την ενιωσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α είμαστε πολλοί τελικά;
      Είναι μια ανακούφιση κι αυτό...
      Η διαφωνία με τον κόσμο τον πολύ είναι απλώς η αναζήτηση του τέλειου!
      Ε; Καλή δικαιολογία;

      Διαγραφή
  11. Λίγο πολύ οι περισσότεροι το ίδιο κάνουμε, αλλά δεν το καταλαβαίνουμε πάντα!!
    Ή το καταλαβαίνουμε και το κάνουμε μόνο και μόνο για να γίνεται συζήτηση...
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχείς όσοι δεν το καταλαβαίνουν!
      Το πρόβλημα αρχίζει από κει που το καταλαβαίνεις.
      Και τότε δεν ξέρεις τι να κάνεις!
      Με ποιον να συμφωνήσει ή να διαφωνήσεις, αφού συμφωνείς και με τη συμφωνία και με τη διαφωνία;

      Διαγραφή
  12. Δηλαδή αυτά που κατά καιρούς γράφεις και μεταξύ μας διαφωνούμε πώς να τα εκλάβω; Ως θέσεις σου ή ως προσπάθεια να ανοίξει μια μεγάλη κουβέντα; Ή, στην καλύτερη, ως προσπάθεια να ακουστούν διαφορετικές απόψεις και να γίνει σύνθεση;
    Το θέμα είναι αυτά που γράφεις να μην τα αναιρείς με επόμενα άρθρα γιατί κι εμείς ψαχνόμαστε. Κάτι σαν να υπάρχει και άλλος διαχειριστής του μπλογκ και να γράφουν δύο.
    Το να κάνουμε εδώ μέσα ψυχανάλυση το καταλαβαίνω. Εδώ μέσα όμως! Γιατί στο ξεκαθαρίζω, λεφτά για ψυχίατρο δεν έχω.
    (άσε που δεν με αναλαμβάνει κανένας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε προσπαθώ να ακουστούν διαφορετικές απόψεις ούτε να γίνει σύνθεση.
      Απλώς για κάθε θέμα έχω τουλάχιστον δυο απόψεις και συνήθως ανάλογα με αυτήν την άποψη που κυριαρχεί στο δημόσιο λόγο, ο αντίλογός μου... αντιδρά προκειμένου να αποκαταστήσει τις ισορροπίες.
      Αν όμως βλέπω ότι πάει να κυριαρχήσει η άλλη άποψη, τότε αντιδρά ο άλλος αντίλογός μου, ενεργοποιούνται τα αντανακλαστικά του και εκφέρει την αντίστοιχη άποψη, προκιεμένου πάλι να πειφέρει τις ισορροπίες.
      Οι ισορροπίες που επιχειρεί να φέρει στους έξω ο αντίλογός μου είναι οι ισορροπίες που χρειάζεται ο... μέσα!
      Επομένως, μπορούμε να διαφωνούμε άνετα.
      Και άμα πεις τα αντίθετα για να συμφωνήσουμε, τότε θα πάω κι εγώ απ' την ανάποδη για να ξαναδιαφωνήσουμε...

      Όπως βλέπεις, θα χρειαστεί σύντομα ψυχίατρος.
      Και μια και παίζουν αφραγκίες, θα το πάμε ρεφενέ.
      Θα μαζευτούμε όλοι οι ενδιαφερόμενοι και θα πάμε για group therapy.

      Διαγραφή
    2. Μαζεστίξ, δεν πιστεύω να παίζεις σκάκι μόνος σου !

      (..αν και, τελικά, είχες δεν είχες, καθόμαστε εδώ και πάλι όλοι μαζί, και ψάχνουμε να βρούμε γωνία στο δεκάρικο -του μυαλού σου!)

      Διαγραφή
    3. Σας αναλαμβάνω ! Τα γκρουπ θέραπι τα'χω!

      ΥΓ: Σκάκι έπαιζα εγώ μόνη μου ...μικρή!

      Διαγραφή
    4. Εγώ σε γκρουπ με δυο καρκινάκια, δεν κάθομαι λέμε! Αχαχαχα!

      Υ.Γ Κι εγώ έπαιζα κουμ καν! Μάλλον μας πρέπει πιο...εξειδικευμένη θεραπεία!

      Διαγραφή
    5. Πέτρα, όχι μόνο σκάκι, αλλά και τάβλι έχω παίξει μόνος μου!
      Και συνήθως κέρδιζε ο... "άλλος"!

      Τι... πρόβλημα υπάρχει με τους καρκίνους, το καλύτερο ζώδιο του ζωδιακού;


      Αριστέα, ανάλαβέ μας, μπας και μας σώσεις!
      Αν σώζεται τίποτε, βέβαια...
      Αλλά δε σε φοβάμαι. Θα τη βρεις τη λύση!
      Θα μας βάλεις να ντεκουπάρουμε...

      Διαγραφή
    6. Ε καλά ! Εννοείται!
      Η καλύτερη εργασιοθεραπεία! ☺☺☺☺όσα και τα κεφάλια μας!

      Διαγραφή
    7. Αν μας βάλει να ντεκουπάρουμε θα είναι καλά.
      Μην μας ντεκουπάρει όμως!

      Για τα καρκινάκια δε λέω αλήθεια, διαφωνώ με τον εαυτό μου, δεν ξέρω που το είδα αυτό τελευταία!

      Διαγραφή
    8. Όποιος διαφωνεί με τον εαυτό του, να πάρει ένα πίνακα, να τον ντεκουπάρει και μετά, διαφωνώντας με τον εαυτό του, να ρίξει μια μαύρη μπογιά πάνω.
      Αφηρημένη τέχνη, βοηθητική και για ψυχοθεραπείες...
      Προσφέρεται και για άλλα ζώδια.
      Απλά οι καρκίνοι θα είναι οι μόνοι που θα δουν τι "αχνοφαίνεται" π΄σιω απ' τη μαύρη μπογιά...

      Διαγραφή
    9. Όσο λείπει "ο άλλος" μόνο, και δεν εννοώ τον άλλο του εαυτό, ξέρετε καλά και οι δυο ποιον εννοώ!!! ☺

      Διαγραφή
    10. Να σου πω; Έχεις πάρει χαμπάρι ότι Σαββατόβραδο του Αι αγαπούλη και είμαστε εμείς μέσα;☺
      Θα βάλω να πιω... πάλι στα σκληρά θα πέσω ..τσάμπα τόση αποτοξίνωση!

      Διαγραφή
    11. Εγώ σας χαιρετώ.
      Πάω για group therapy εξωτερικών χώρων...
      Τις σιχαίνομαι αυτές τις μέρες, αλλά...☺

      Διαγραφή
    12. Ναι, καλά τις σιχαίνεσαι αυτές τις μέρες, αλλά πρέπει να ακολουθήσεις την πατροπαράδοτη συνήθεια... μήπως είσαι υπερήλικας και δεν το ξέρεις;
      Παιδιά, μην του δίνεται και πολλή σημασία, γιατί από ό,τι φαίνεται για ακόμη μία φορά είναι λίγο "φευγάτος" κι εμείς όλοι την πληρώνουμε πάλι... και πού να ξέρουμε ποιος άλλος!

      Διαγραφή
    13. Το τελευταίο σχόλιο, που ήταν αναπάντητο, παραπάνω το διέγραψα, γιατί δεν έχει νόημα να σπαταλάμε τα λόγια μας κι εσύ να είσαι άνετος. Παρατήρησα μέσα σε όλα τα σχόλια ότι όταν σε εξυπηρετεί μιλάς σοβαρά και ότι το θέμα σε απασχολεί, γιατί είναι κάτι που σε δυσκολεύει, ενώ σε άλλη περίπτωση μάς λες ότι αστειεύεσαι. Εντάξει... τώρα μπορείς να σοβαρευτείς και λίγο.

      Διαγραφή
    14. Petra & Airis, μόλις τελειώσετε με τον ακατανόμαστο κοιτάξτε λίγο τι θα γίνει και με μένα.
      Κάθε φορά που τον διαβάζω γίνομαι χειρότερα.

      Διαγραφή
    15. Γλαύκη, και με τη σοβαρότητα-μη σοβαρότητα κάνω το ίδιο που κάνω και στα υπόλοιπα.
      Όταν πάει να παρασοβαρέψει το χαλαρώνω και τούμπαλιν.

      Πέτρο, εσένα σε κοιτάνε συνέχεια.
      Άσε με κι εμένα τώρα που βρήκα να με προσέχουν λίγο.

      Διαγραφή
  13. Μόλις διάβασα τον τίτλο σιγοψυθίρισα "εμένα μου λες;" οταν μπήκα και σε διάβασα γέλασα με την ψυχή μου. Είσαι εξαιρετικός ακόμα και όταν αντιμάχεσαι του εαυτού σου! Είναι πολλές οι φορές που σε διάβαζα και ήθελα να πάρω θέση, αλλά ήμουν σίγουρη ότι θα με κάψεις και δεν μιλούσα η έρμη καθόλου... χαρά στο κουράγιο της κοπελιάς σου!!
    Και εκτός των άλλων τυχερός (αφού βρήκες γυναίκα να σε "ανέχεται" βρήκες και τσάμπα ψυχολόγο (δες Αριστέα, μπράβο στο κορίτσι έχει κότσια να σε αναλάβει)...χαχαχαχα. Τουλάχιστον έχεις το γνώθι σαυτον είναι μια καλή αρχή για την ψυχανάλυση...χιχιχιι
    ααα και να μην ξεχάσω μια παρατήρηση, για να μην ξεχνιέσαι και συ (ότι είσαι ΟΦΛ) την επόμενη φορά να βάφεις το ένα πόδι με κόκκινο βερνίκι και το άλλο με μαύρο,έτσι για να ταιριάζει και αυτό με τα έσω-έξω σου!
    (πέρα από την πλάκα κάποτε λειτουργούσα και γω έτσι ακριβώς όπως εσύ, γι'αυτό και το διαπίστωσα γρήγορα σε σένα... μέχρι που το άλλαξα και βρήκα την ηρεμία μου).....
    Καλό ξημέρωμα Μαζεστιξ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "ήμουν σίγουρη ότι θα με κάψεις και δεν μιλούσα η έρμη καθόλου..."

      Αμάν! Έχω γίνει δημόσιος κίνδυνος;
      Τρομάζω τον κόσμο πάλι;
      χαχα

      Πλάκα-πλάκα τώρα που έλεγες για το βερνίκι... σήμερα το πρωί έφυγα με δυο διαφορετικού χρώματος κάλτσες... Ούτε εκεί δε βγαζεις άκρη!

      ΥΓ.: Πώς το άλλαξες εσύ; Και ήταντ όσο αποτελεσματικό; Βρήκες την ηρεμία σου;

      Διαγραφή
    2. Άντε και οι κάλτσες ψιλοκρύβονται, όταν το θέμα προχωρήσει στα παπούτσια τότε να σε δώ μάγκα μου....χαχαχχαχα
      Εγώ το άλλαξα που λες γιατί κάποια στιγμή είχα αρχίσει να συνειδητοποιώ ότι αγχώνω και στενοχωρώ δικούς μου ανθρώπους. Και βέβαια όταν συνειδητοποίησα ότι όλο αυτό το υποκινούσε ο εγωισμός. Απλά το βούλωνα όσο ήθελα να μιλήσω, τόσο σιώπαινα, μέχρι που έμαθα να με ελέγχω.....Αυτοψυχανάλυση και αυτοθεραπεία (αν μπορώ να χρησιμοποιήσω τέτοια ορολογία).
      Είμαι φοβερή ε; χαχαχαχχαχαχα φιλάκια

      Διαγραφή
    3. Με διαφορετικά παπούτσια, θα... κουτσαίνω και θα το καταλάβω!
      Πιθανότατα δηλαδή...

      Το πρόβλημα του να αναλύεις τον εαυτό σου είναι ότι, όσο καλύτερα τον γνωρίζεις, τόσο καλύτερα μαθαίνεις και τους άλλους.
      Και όταν μάθεις τους άλλους, τότε δυσκολεύεσαι να χαρείς και να χαλαρώσεις, γιατί αναζητάς πάντα πίσω απ' τις πράξεις τους τα κρυφά κίνητρα.
      Εγώ κάποτε ξεκίνησα την "αποψυχανάλυση".
      Δηλαδή άρχισα να μην αναλύω συνειδητά ούτε τους άλλους ούτε τον εαυτό μου, με αποτέλεσμα να αρχίσω να ξανανιώθω τη χαρά της έκπληξης.
      Και έκτοτε, άρχισα να κινούμαι καλύτερα σε κάθε τομέα.

      Διαγραφή
    4. ουάου! (ωχ βαρουφέρνω;)
      Είναι μια οπτική που δεν είχα σκεφτεί ποτέ. Σε εμένα αυτό λειτούργησε αντίστροφα. Όσο καλύτερα μάθαινα τον εαυτό μου, τόσο μεγαλύτερη ήταν η έκπληξη μου (γιατί ναι κατάφερα να με εκπλήξω με το πόσο κάφρος μπορούσα να γίνω) και τόσο μειωνόταν η σιγουριά της αντίληψής μου για τα κίνητρα των άλλων. Εδώ καλά καλά δεν μπορούμε να βρούμε ή να παραδεχτούμε τα δικά μας κίνητρα θα μπορούσα εγώ ποτέ να συλλάβω τα δικά σου;
      Και έτσι απελευθερώθηκα...όταν ουσιαστικά έψαχνα κίνητρα. Εγώ ακριβώς εκεί βρήκα τη χαρά και την ελευθερία.
      Όσο για τα παπούτσια αν βάλεις το καθένα στο σωστό πόδι (μαύρο δεξί στο δεξί και μπλε αριστερό στο αριστερό ) μάλλον δεν θα κουτσαίνεις... μια δοκιμή όμως θα μας πείσει τι λες; Ψήνεσαι για ένα τεστ;

      Διαγραφή
    5. Για τον ίδιο δρόμο (προσωπική ηρεμία) μπορεί να ακολουθη΄σιε κανείς πολλούς δρόμυοτς, ακόμη και αντίθετους μεταξύ τους.
      ΤΟ θέμα είναι να 'ρθει το αποτέλεσμα.
      Άμα έρθει, τότε ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

      ΥΓ.: Το τεστ το 'χω κάνει και τα αποτελέσματα ήταν τα προβλεπόμενα.

      Διαγραφή
  14. Λοιπον επανερχομαι κι εγω..Και διαβαζω ολα τα σχολια...
    ΜΑΛΛΟΝ προς τον ΛΟΛΟΣτεφανη το βλεπω..Πραγμα ομως...
    Που δεν το..
    Βρισκω παραλογο...!!
    Αντιθετως το βλεπω,ειληκρινα..Σαν χαρισμα...!!
    ΣΚΑΚΙ βεβαιως παιζει ενας παιχτης...!!
    Και μαλιστα εφαρμοζονται και..Ιδια τεχνικη επιθεσης και αμυνας...!!

    Απο τις οραιοτερες παρτιδες...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο σόι του Λολοστεφανή, πάντως, μόνο ο ίδιος χαίρεται συνήθως.
      Όποτε δοκίμασα να παίξω σκάκι, υιοθετούσα ρόλους για τηνκάθε πλευρά.
      Ο ένας "τολμηρός και επιθετικός" και ο άλλος "συντηρητιός και επιφυλακτικός".
      Το πρόβλημα ήταν μόνο ότι ο ένας... μάντευε τις κινήσεις του άλλου!
      Αλλά εχε χάρη που δεν ξέρω καλό σκάκι κι έτσι γίνονταν και ανατροπές!

      Διαγραφή
  15. Λέγε το "ευελιξία" για να μην καρφώνεσαι ;-)

    Καλή εβδομάδα Αρχηγέ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή