Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014

Βαρδινοπνίχτρες

 
Μια και το συγκλονιστικό "ατύχημα" των ημερών αφορά σε πλοίο της ΑΝΕΚ, εμείς που ταξιδεύουμε με πλοία μπορούμε να πούμε και δυο κουβεντούλες παραπάνω για την "Αγία Οικογένεια" της ελληνικής επιχειρηματικής ελίτ.

Πέντε απλές επισημάνσεις:
  1. Τα πλοία της ΑΝΕΚ είναι σκυλοπνίχτρες. Το ξέρουν όλοι αυτό. Το πώς διατηρείται η εταιρία στη ζωή είναι άξιον απορίας. Βάλε π.χ. δίπλα-δίπλα ένα πλοίο της ΑΝΕΚ και ένα της ΜΙΝΟΑΝ και θα δεις τη διαφορά.
  2. Η ΑΝΕΚ διατηρεί το μονοπώλιο στη βασική της γραμμή (Χανιά-Πειραιάς) με περίεργες μεθόδους. Το φθινόπωρο του 2011 ο όμιλος Grimaldi που ελέγχει τη ΜΙΝΟΑΝ έκανε επίσημο αίτημα να επιτραπεί να μπει πλοίο της στη γραμμή των Χανίων, για να υπάρξει επιτέλους ανταγωνισμός στη γραμμή. Ο υφυπουργός Ναυτιλίας τότε Άδωνις Γεωργιάδης "άργησε" μερικούς μήνες να εγκρίνει το αίτημα της ΜΙΝΟΑΝ και περίμενε ώσπου να ναυλοχήσει τα πλοία της σε άλλες γραμμές. Μόλις βεβαιώθηκε ότι έγινε αυτό, προχώρησε.... καλοκαιριάτικα στην περιεργως καθυστερημένη έγκριση του αιτήματος! Προφανώς η ΜΙΝΟΑΝ είχε βάλει στο μεταξύ όλα τα πλοία της σε γραμμές και ήταν αδύνατο πλέον να βρει δυο πλοία για τη γραμμή των Χανίων, όταν μάλιστα η τουριστική σεζόν ήταν ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Λογικά θα το ήξερε αυτό υφυπουργός. Και ο Άδωνις βρήκε στασίδι ολημερίς στο Mega και το Star...
  3. Η ΑΝΕΚ ήλεγχε και τη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς. Είχε ένα καράβι να πηγαινοέρχεται, ώσπου κάποια στιγμή σκέφτηκε ότι συμφέρει περισσότερο να καταργήσει τη γραμμή του Ρεθύμνου και να αναγκαστούν έτσι όσοι θέλουν να ταξιδέψουν σε αυτή τη γραμμή, να εξυπηρετούνται από την πιο κοντινή γραμμή σε αυτούς, η οποία είναι -μαντέψτε!- η γραμμή των Χανίων, την οποία ελέγχει η ΑΝΕΚ ως μονοπώλιο! Κι έτσι το πλοίο των Χανίων ταξιδεύει καθημερινά εξυπηρετώντας και τον κόσμο του Ρεθύμνου! Με τα μισά έξοδα δηλαδή (ένα πλοίο αντί δύο), πολύ περισσότερα έσοδα! Σατανικό; Μπα, αυτό δεν είναι τίποτα. Γιατί κάποια στιγμή η ρεθυμνιακή κοινωνία ξύπνησε και αποφάσισε να στήσει μια εταιρία λαϊκής βάσης και να αγοράσει ένα καράβι για να εξυπηρετεί το νομό Ρεθύμνου. Πράγματι, έγιναν έτσι τα πράγματα. Έγινε μεγάλη κινητοποίηση. Μαζεύτηκαν τα χρήματα, αγοράστηκε το καράβι, ξεκίνησαν τα δρομολόγια. Ανάσαναν οι Ρεθυμνιώτες. Αλλά πολύ λίγο καιρό μετά, ξαφνικά ανακοινώθηκε πως υπήρξε πρόβλημα με το πλοίο και σε συνθήκες μυστηρίου... το καράβι δεν ξαναφάνηκε ποτέ! Για.... "αδιευκρίνιστους λόγους"... Άλλοι μιλούν για... "ανήκεστο μηχανική βλάβη", άλλοι πάλι είναι λιγάκι πιο καχύποπτοι...
  4. Η ΑΝΕΚ χρωστάει πολλά εκατομμύρια ευρώ σε δάνεια σε τράπεζες. Τον Οκτώβριο πούλησε δύο πλοία αξίας 21 εκατομμυρίων ευρώ.
  5. Μετοχικό κεφάλαιο της τάξης του 23% πέρασε από τα χέρια των Βαρδινογιάννηδων στα χέρια του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς. Φυσικά ΔΕΝ πρόκειται για ενδοομιλική συναλλαγή, αφού η Τράπεζα Πειραιώς δεν ανήκει στον Βαρδινογιάννη αλλά στον Σάλλα. Ναι, ναι, ο Βαρδινογιάννης ΔΕΝ έχει καμία σχέση με την Τράπεζα Πειραιώς, την αυτοαποκαλούμενη "πράσινη τράπεζα". Καμία μα καμία σχέση. Σας το ορκίζομαι στην ψυχή του Σαμαρά, που ισχυρότερο όρκο δεν έχω... Ναι ρε, ο Σάλλας κάνει κουμάντο στην Πειραιώς... Όχι βέβαια ο Βαρδινογιάννης. Καμία σχέση.

Πριν κρίνει λοιπόν κανείς οτιδήποτε έχει σχέση με πλοία της ΑΝΕΚ, καλό είναι να λάβει υπόψη του τα παραπάνω.

Και πάμε και τώρα σε μια επισήμανση:
οι επιβάτες του προχθεσινού πλοίου-σκυλοπνίχτρας μαρτυρούν ότι δε χτύπησε ο συναγερμός και ότι η έντονη μυρωδιά του καπνού έφτασε στις καμπίνες και από μόνοι τους πετάχτηκαν έξω.

Κι έχω να πω τα εξής:
Η κακή διαχείριση του πανικού από το προσωπικό μπορεί να είναι ανθρώπινο λάθος.
Η κακή οργάνωση της διαχείρισης κρίσης σε ώρα ατυχήματος μπορεί να είναι ανθρώπινο λάθος.
Ο κακός χειρισμός από έναν πλοίαρχο μπορεί να είναι ανθρώπινο λάθος.
Όλα αυτά δεκτά.
Αλλά...
Το να μη χτυπήσει συναγερμός ΔΕΝ είναι ανθρώπινο λάθος.
Το να μη χτυπήσει συναγερμός είναι ΔΟΛΟΣ. 
Κατά συρροήν ανθρωποκτονίες εκ προθέσεως.


ΥΓ.1: Δεν πειράζει αδέρφια.
Θα ισοφαριστούν οι χαμένες ζωές με τίποτα φιλανθρωπικά γκαλά της Αγίας Οικογένειας. μερικές βραδιές στο Μέγαρο και οι ευπατρίδες της αρπαχτής θα "ισοφαρίσουν" το κακό. Θα τραγουδήσει και ο βραβευθείς Ρουβάς, που τώρα που έγινε και ηθοποιός θα υποκριθεί άψογα το φιλάνθρωπο. Προς τιμήν της Πρέσβειρας Καλής Πνίξεως της Χουντέσκο.


ΥΓ.2: Μ' αυτά και μ' αυτά, δεν καταφέραμε να απολαύσουμε στο βαθμό που θα θέλαμε αυτή τη σκηνή που την περιμέναμε 2,5 χρόνια τώρα.
Η εγκληματική οργάνωση Σαμαρά-Βενιζέλου επιτέλους έπεσε!
ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΔΙΑ.-


37 σχόλια:

  1. Σημείωσε επίσης ότι πριν μερικά χρόνια ιδρύθηκε η Λασιθιώτικη Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (λαϊκής βάσης) η οποία αγόρασε πλοίο (το Βιτσέντζος Κορνάρος) και το δρομολόγησε στη γραμμή Σητεία - Άγ. Νικόλαος - Πειραιάς). Ξαφνικά η ΛΑΝΕ αγοράστηκε από την ΑΝΕΚ και τα δρομολόγια σταμάτησαν. Έτσι οι κάτοικοι του νομού Λασιθίου εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά από το Ηράκλειο, στο οποίο δραστηριοποιείται επίσης η ΑΝΕΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τα ξέρω τα λασιθιώτικα ζητήματα, γι αυτό ευχαριστώ που πρόσθεσες αυτήν την πληροφορία.
      Σε όλες τις γραμμές τα ίδια κάνουν.
      Άγονη γραμμή κατάντησε η μισή Ελλάδα εξαιτίας τους.

      Διαγραφή
  2. Άντε γεια, χαχα!

    Εγώ δεν έχω ταξιδέψει σε αυτές τις γραμμές - ευτυχώς, γιατί ακούω οτι είναι και πανάκριβα τα εισιτήρια για Κρήτη - αλλά ταξιδεύω με άλλα πλοία στη γραμμή της Ραφήνας Κυκλάδων που είναι πολύ καλά, αρκούντως μεγάλα και σε πολύ καλή κατάσταση από κάθε άποψη. Σε αυτή τη γραμμή το Φεβρουάριο του '83 είχε γίνει ένα φοβερό ναυάγιο, της Χρυσής Αυγής, - ναι, πλοίο ήτανε - στο κάβο ντόρο και έκτοτε η γραμμή έχει τεράστια και πολύ καλά πλοία και φυσικά και πολύ χρήμα το καλοκαίρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να ταξιδεύψεις στην Κρήτη πρέπει να πληρώσεις μια περιουσία, αν διανοηθείς να θες να κοιμηθείς και σε κρεβάτι...
      Το πλοίο "Χρυσή Αυγή" το χω δει και σε ενα παλιό έργο με τον Βέγγο, εκεί που έκανε τον "ποιητή Αυγερινό" (ήσυχο-ήσυχο το ποταμάκι κλπ)
      Τα ταξίδια απ'τ η Ραφήνα είναι μάλλον πιο βολικά, παρακάμπτεις και Σαρωνικό και Κάβο Ντ'όρο. Δεν το χω δοκιμάσει ποτέ ο ίδιος βέβαια.

      Διαγραφή
    2. Ναι, ναι όντως έχω δει κι εγώ αυτή την ταινία! Πού τη θυμάσαι, μνήμη ελέφαντα μιλάμε! Κάβο ντόρο περνάς απαραίτητα από Ραφήνα για Κυκλάδες και ακριβώς γι αυτό τότε ξεσηκώθηκαν οι νησιώτες και απαίτησαν να μη σκυλοπνίγονται πια. 28 νεκρούς είχε τότε, με 42 επιβαίνοντες, 10 μποφόρ με απαγορευτικό και είχε φύγει...! Το κάβο ντόρο είναι το στενό μεταξύ Εύβοιας και Άνδρου όπου πάντα φυσάει αρκετά γιατί έρχεται αέρας από τη Μ. Ασία.

      Διαγραφή
    3. Μνημη ελέφαντα και υπομονή γαϊδάρου έχω.
      :-)

      Κάποτε πνιγόταν πολύς κόσμος και, επειδή τα τελευταία 30 χρόνια δεν είχαμε πολλά περιστατικά (με εξαίρεση το Σάμινα), νομίσαμε πως ξεμπερδέψαμε με ττο θέμα της ασφάλειας.
      Το "κόψε-κόψε" όμως των ναυτιλιακών, όπως λέει κι ένας φίλος παραπάνω, γίνεται κυρίως από την ασφάλεια.
      Κι έτσι θα πρέπει να αρχίσουμε να προσέχουμε περισσότερο με τι ταξιδεύουμε, γιατί θα πάμε άκλαυτοι.

      Διαγραφή
  3. Και να ήταν μόνο τα πλοία της ΑΝΕΚ. Βέβαια προσωπικά δεν είχα την "ευτυχία" να ταξιδέψω με κάποιο απ' τα πλοία της, αλλά καθότι φοιτητής σε νησί, είχα πολλαπλές εμπειρίες με μια άλλη παρόμοια εταρεία, αυτή της ΝΕΛ (Ναυτιλιακή Εταρεία Λέσβου). Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα υπήρχαν καθυστερήσεις μερικών ωρών (χωρίς καμία ειδοποιήση βεβαίως), ενώ στη χειρότερη το πλοίο θα έγερνε επικίνδυνα (με θάλασσα λάδι) σε σημείο που θα αναρωτιώσουν τι θα γινόταν αν υπήρχαν και μποφόρ... Και φαντάζομαι πως θα ακούσατε πέρσι την ιστορία που ένα από τα πλοία της έχασε την άγκυρα (!) στη μέση του Αιγαίου... Αλλά αυτοί όλα αυτά τα έγραφαν εκεί που δεν πιάνει μελάνι, καθώς και η ΝΕΛ απολάμβανε το μονοπώλιο στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, μέχρι και πριν από λίγο καιρό που απεπέμφθη από τις συγκεκριμένες γραμμές και τοποθέτησαν το Νήσος Μύκονος της Hellenic Seaways, που είναι ένα αξιοπρεπέστατο πλοίο...

    Σε γενικές γραμμές, η ανάγκη των μεγαλοεπιχειρηματιών για γρήγορο κέρδος μεταφράζεται σε περικοπές από τα μέτρα ασφάλειας, καθώς είναι τα μόνα που κοστίζουν, και από προχθές και σε ανθρώπινες ζωές. Και πολύ φοβάμαι πως μια τέτοια αντιμετώπιση στην ασφάλεια των επιβατών θα αναπτυχθεί και στα αεροπλάνα, αν δεν έχει ήδη συμβεί, καθώς δεν χρησιμοποιώ καθόλου συχνά αεροπλάνα και δεν γνωρίζω τα πεπραγμένα εκεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με την ένταξη του "Νήσος Μύκονος" στη γραμμή της Μυτιλήνης έχει παιχτεί μεγάλο πανηγύρι.
      Ήταν στη γραμμή της Σάμου και το βγάλανε και το αντικατέστησαν με ένα σαπιοκάραβο 36 ετών και έγινε χαμός εκεί.
      Στο μεταξύ όλο αυτό ξεκίνησε από μια κόντρα μεταξύ ΑΝΕΚ και ΜΙΝΟΑΝ που είναι συμμετοχοι στη Hellenic Seaways και η ΑΝΕΚ απ' όσο καταλαβαίνω φέρει την κύρια ευθύνη για την αλλαγή αυτή.
      Έχει πολύ παρασκήνιο η ιστορία.
      Και φυσικά τότε υπουργός ήταν ο Άδωνις...

      Αν θες, δες ενδεικτικά αυτά τα δύο άρθρα για το ζήτημα.
      http://www.tovima.gr/society/article/?aid=433750
      http://www.kathimerini.gr/463957/article/oikonomia/epixeirhseis/se-rh3h-oi-dyo-megaloi-metoxoi-ths-hellenic-seaways


      Όσο για τα αεροπλάνα, κι εγώ πολύ το φοβάμαι αυτό τελευταία.

      Διαγραφή
  4. Το ότι δε χτύπησε κανένας συναγερμός, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των επιβατών που διασώθηκαν, είναι εξωφρενικό. Το ότι τα μέλη του πληρώματος ήταν άφαντα και δεν προσπάθησαν στοιχειωδώς να οργανωθούν σε ένα τέτοιο σοβαρό ατύχημα (που κατέληξε σε δυστύχημα) είναι επίσης απαράδεκτο κατά τη γνώμη μου. Μπορώ να δεχτώ ότι σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ δύσκολο να υπάρχει ψυχραιμία και σωστός συντονισμός, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχει μία, έστω βασική, αντίδραση του πληρώματος. Πώς γίνεται εν έτει 2014 να μη μπορεί το προσωπικό ενός πλοίου (που υποτίθεται έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης για να βρίσκεται σε αυτό) να βοηθήσει; Να ειδοποιήσει τουλάχιστον ότι υπάρχει φωτιά στο πλοίο;

    Σίγουρα έπαιξαν πολλά πράγματα ρόλο και φτάσαμε σε αυτή την έκβαση με τόσους νεκρούς και αγνοούμενους. Και εννοείται ότι τη μεγαλύτερη ευθύνη έχει η ίδια η ΑΝΕΚ που υπερφόρτωσε το πλοίο, δεν τηρούσε τους κανόνες ασφαλείας και, όπως λες, τα πλοία της είναι σκυλοπνίχτρες. Αυτά που αναφέρεις για τον Βαρδινογιάννη έχουν πολύ ενδιαφέρον, μιας και γνωρίζεις αρκετά που κρύβονται από πίσω.

    Πραγματικά, είναι πολύ άδικο αυτό που έγινε. Δεν ξέρω τι άλλο να πω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την κακή οργάνωση μέχρι ένα σημείο μπορώ να την καταλάβω.
      Τον κακό συντονισμό επίσης.
      Ναι μεν είανι απαράδεκτο και αυτό, αφού οφείλουν να ε΄χουν εκπαίδευση στρατιωτικού επιπέδου, αλλά απ την άλλη σκέφτομαι "και τί λειτουργεί σωστά στην Ελλάδα, για να λειτουργήσει κι αυτό;"
      Αλλά αυτό που δεν μπορώ να χωνέψω με τίποτα είναι το ότι δε χτύπησε ο συναγερμός.
      Αυτό δεν μπορεί να είναι λάθος.
      Και ενδεχομένως να κόστισε πολλές ζωές.

      Διαγραφή
  5. Υπαρχει ξεγυρισμενος ΔΟΛΟΣ..
    Το καραβι,ειναι ενα μιλι απο τις Αλβανικες ακτες..Και ΔΕΝ θα παει εκει;;;;;
    Γιατι;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα ντε...
      Αυτό είναι κάτι που εξ αρχής δεν κατάλαβα.
      Ένα "γιατί" θα πλανιέται.
      Και φοβάμαι πως ούτε αυτό θα απαντηθεί...

      Διαγραφή
  6. Λες γι’ αυτό το μούγκα να στηρίζει τρελαντώνη;
    Λες γι’ αυτό να χάρισαν την Αγροτική στον Σάλλα;
    Λες γι’ αυτό να φοβούνται την αλλαγή του πολιτικού σκηνικού;
    Λες από εκεί να περισσεύουν τα φράγκα για αγαθοεργίες βιτρίνας;
    Λες γι’ αυτό να έχουν μόνιμο καλεσμένο την τηλεγλάστρα που τσιρίζει;
    Λες να έφτασε η ώρα να τους πάρει και αυτούς ο διάολος;
    Λες ε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην είσαι καχύποτπος.
      Ο Βαρδινογιάννης δε βρίσεται κάτω από όποια βρωμόπετρα κι αν σηκώσεις σητν Ελλάδα.
      Δεν παίρνει πολλά κονδύλια για τις "πράσινες εταιρίες" του και για τα προγράμματα εκπαίδευσης μέσω ΕΣΠΑ.
      Δεν κάνει τέτοια πράγματα.
      Και το άγαλμα της (ζώσας ακόμη) Μαριάννας δεν μπήκε στο ίδρυμα ενώ ο κύριος χρηματοδότης του ιδρύματος είναι (και καλώς είναι) το κράτος.
      Δεν πουλάει μουρη και φιλανθρωπία με κρατικά λεφτά.
      Δεν είναι κρατιοδίαιτοι επιχειρηαμτίες.
      Είναι απλώς... Μαριάννας γιοι!

      Διαγραφή
  7. Ας προσθέσω κι εγώ την διεστραμμένη σκέψη μου. Πως γίνεται τέτοια γεγονότα να συμβαίνουν παράλληλα με προεκλογικές περιόδους, δεν μπορώ να το εξηγήσω.

    Υ.Γ Στα τσακίδια και στα κάτεργα, μπας και ισχύσει έστω και για μια φορά, η λέξη "δικαιοσύνη" να υφίσταται και πρακτικά και όχι μόνο στα λεξικά της ελληνικής γλώσσας... (το παρατράβηξα νομίζω το θετικό σενάριο ε;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως αυτή η σύνδεση των δύο γεγονότων πέρασε με κάποιον τρόπο απ' όλων μας το μυαλό.
      Ενδεχομένως να είναι αυτό που σκέφτηκες, ενδεχομένως να πρόεκιται απλώς για εκμετάλλευση της πολιτικης ανωμαλίας (οποτ να περάσει στα ψιλά η αναζήτηση ευθυνών), ενδεχομένως να είναι και απλή σύμπτωση... τι να σου πω- δεν ξέρω.

      Πάντως αυτό που με ανησυχεί είναι πως το όνομα της Αγίας Οικογένειας δεν τολμά να το ψελλίσει κανείς.
      Από κανένα κόμμα.
      Μηδενός εξαιρουμένου.
      Από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, Ποτάμι μέχρι ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ έως και Χρυσή Αυγή!
      Μπορέι να μου πει κάποιος το γιατί;
      Γιατί άλλοι αναφέρονται και στοχοποιούνται, ενώ αυτοί όχι;

      Διαγραφή
  8. Γαλάτη, μην το ψάχνεις… Ξέρεις ότι μας αντιμετωπίζουν ως αριθμούς και τίποτε παραπάνω!
    Η Αγία Οικογένεια περνά παντού και πάντα και έχει το «ιερό» και «όσιο», οπότε δεν την πειράζει κανείς… Ποιος τολμά;
    Με τα σαπιοκάραβα γίνονται οι περιουσίες και τις ζωές πολλών ανθρώπων, που μπροστά στο κέρδος δεν έχουν καμιά αξία. Ο ανταγωνισμός πολύ σκληρός και δίχως έλεος πίσω από την κουρτίνα, όπου δεν θα μάθουμε ίσως και ποτέ το μέγεθος της ασυδοσίας τους.
    Μία από τις πιο ανόητες κινήσεις, αλλά γι’ αυτούς οικονομικά εύστοχες, είναι ότι βάζουν σε γραμμές δύσκολες με πλεύση πολλών ωρών πλοία ακόμα και πενήντα ετών… με ένα τέτοιο ταξίδεψα κάποτε από Χίο για Καβάλα! Ταξίδι σχεδόν 24 ωρών!!! Στην άγονη γραμμή που τους έχουν ξεχασμένους, αφού από εκεί δεν θα βγάλουν φράγκα; Όσο για την ΑΝΕΚ έχω ταξιδέψει πολλές φορές και δεν έχω διαφορετική γνώμη από σένα… Τελοσπάντων, άκρη δεν θα βγάλουμε ποτέ!
    Καλά κάνεις και αναδεικνύεις το θέμα με αυτό τον τρόπο, γιατί επιβάλλεται πια έστω να τα λέμε!
    Πάνω απ’ όλα λυπάμαι πολύ για τις ψυχές που χάθηκαν άδικα στον βωμό της αλητείας και για τις οικογένειές τους, που αντί για γιορτές ζουν μαύρες μέρες και θα τις ζουν για πολύ καιρό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσχετο, αλλά οι γιορτές είναι εδώ ακόμα. Στην προηγούμενη ανάρτηση υπάρχουν ευχές κι ένα «δώρο» για σένα ξεχασμένα στο λιβάδι…
      Αν και το μεγαλύτερο δώρο είναι οι πολιτικές εξελίξεις, κι ας μην τις χαρήκαμε όσο θα έπρεπε, μιας και φρόντισαν κάποιοι… να τις μαυρίσουν κι αυτές!!!
      Εύχομαι για όλους μας μια χρονιά χωρίς ναυάγια – μεταφορικά και κυριολεκτικά – για τον τόπο μας και για μας τους ίδιους!!!
      Καλή Χρονιά!

      υ.γ.
      Σαν λαός ετούτου του τόπου έχουμε μεγάλη ανάγκη τις ευχές και δεν κοστίζουν τίποτε!

      Διαγραφή
    2. Η άγονη γραμμή είναι μη ανταποδοτική για ελεύθερη ναυτιλία.
      Γι' αυτό και επιδοτείται.
      Και η επιδότηση ήταν τόσο καλή, ώστε μέχρι πριν κάποια χ΄ρονια οι ναυτιλιακές σκίζονταν για να τις πάρουν, αφού άφηναν καλύτερο κέρδος και από τις κανονικές!
      Τώρα όμως, λόγω της νέας πολιτικής, τους έχουν γράψεισ τα 2@ τους την άγονη γραμμή.
      Και σιγά σιγά κάνουν και τις... γόνιμες, άγονες.
      Όταν Ρέθυμνο και Λασίθι δεν έχουν πλοίο, τι ψάχνεις;
      Και στα Χανιά ακόμη, ο Βαρδινοτζών προσανατολιζόταν προ καιρού να κόψει τα καθημερινά δρομολόγια.
      Μεσαίωνας.

      Διαγραφή
  9. Όλα για το συμφέρον τους πια...ακόμα και οι ανθρώπινες ζωές!
    Τι να πω...σκέτη φρίκη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπροστά στο Θεό του χρήματος, δεν έχουν το Θεό τους.
      Για μια αποζημιωση είνα ικανοί να πνίξουν τη μισή Ελλάδα.

      Διαγραφή
  10. Τι να πω που να μην ειπώθηκε;
    Εύχομαι να χαρούμε στις 25 αλλά και μετά τις 25 να μην διαψευτούμε!
    Καλή χρονιά αρχηγέ με περισσότερα χαμόγελα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά ειπώθηκαν κι ακόμη έχουμε να πούμε πιο πολλά γι' αυτό το έγκλημα.
      Ελπίζω το '15 να μας βοηθήσει να χαμογελάμε!
      Καλή χρονιά!

      Διαγραφή
  11. Α ρε Μαζεστίξ... πληγές ξύνεις.
    Θυμάσαι το Πρέβελη; Μια χαρά το στήσανε οι ντόπιοι και εξυπηρετούσε τον κόσμο που τώρα υποχρεούται να επιβαρύνεται με πρόσθετο κόστος και χρόνο για να εξυπηρετηθεί. Το ότι θέλουν θαμμένο το Ρέθυμνο και το Λασήθι είναι ξεκάθαρο. Να υποστηρίζονται μόνο οι τοπικές αγορές στους άλλους δύο νομούς κι ας ταλαιπωρείται ο κόσμος. Αυτή τη φορά όμως το πράγμα αλλάζει. Θρηνήσαμε θύματα και οι διασωθέντες δεν θα αποζημιωθούν ποτέ για τον εφιάλτη που έζησαν. Ατιμώρητο κι αυτό το έγκλημα; Ως πότε ρε γμτ;
    Να'σαι καλά, με εκφράζει απόλυτα το κείμενο και η σκέψη σου.
    Να ευχηθώ καλή χρονιά, πιο δίκαιη και ανθρώπινη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ντόπιοι ξύπνησαν και φτιάξανε τη δική τους εταιρία, αλλά δυστυχώς στο Ρέθυμνο κουμάντο κάνει ο Βαρδινογιάννης και τα μαντρόσκυλά του, οι Κεφαλογιάννηδες.
      Αυτοι ελέγχουν πολύ-πολύ κόσμο εκεί και δεν αφήνουν να ξεσηκωθεί ο τόπος για την πουστιά που έγινε με το πλοίο που "χάλασε".

      Διαγραφή
  12. Σκυλοπνίχτης ήταν και το ΕΛΛΗ Τ. του Ρεθύμνου -μάντεψε σε ποιες γραμμές ήταν πριν- κι ο Βιτσέντζος Κορνάρος όπως και τα περισσότερα οχηματαγωγά-επιβατηγά στις ελληνικές θάλασσες, με λίγες εξαιρέσεις. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια η νομοθεσία το επέτρεψε να είναι σκυλοπνίχτες και να μετράει η μείωση του κόστους περισσότερο από την ασφάλεια. Άσε που παίρνουν τα δρομολόγια με υποχρέωση για την παράλληλη εξυπηρέτηση άγονων γραμμών, και μόλις περάσει η τουριστική περίοδος, ως δια μαγείας χαλάνε τα βαπόρια για κει. Με την επιδότηση στην τσέπη.

    Α, κι ο ποιητής Βέγγος ήταν στο ξενοδοχείο Χρυσή Αυγή θαρρώ, όχι στο καράβι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δε το θυμάμαι το "Έλλη". Τον "Κορνάρο όμως φυσικά τον θυμάμαι.
      Της πλάκας καραβάκια για να εξυπηρετείται ολόκληρη Κρήτη!
      Άστα να πάνε στο διάολο.
      Η νομοθεσία είναι όμηρος των εφοπλιστών, οι οποίο προστατεύονται απ' όλες τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες και δεν μπορείς να τους κάνεις και σχεδόν τίποτα.
      Απελπιστική η κατάσταση.

      ΥΓ.: Ναι, δίκιο έχεις. Πάντως, εχω δει πλοίο Χρυσή Αυγή και σε άλλη ταινία, αλλα δε θυμάμαι σε ποια. Ίσως εκείνη με τον Κωνσταντάρα και το ναυάγιο; Δεν είμαι βέβαιος..

      Διαγραφή
  13. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι η διαστροφή να σκέφτομαι ότι σκέφτεσαι δεν υπάρχει στο μυαλό μου. Δεν θέλω να σχολιάσω τίποτα για την άγια οικογένεια, δεν θέλω να μιλήσω για δόλο, για προεκλογική δολοφονία. ΔΕΝ ΘΕΛΩ...
    Έχασα την ξαδέρφη μου 18 χρονών στο Σάμινα και ήταν σκληρό.
    Είδα την περιπέτεια αυτή των ανθρώπων που δεν έχει τελειωμό και με πήγε πάλι πίσω σε εκείνες τις μέρες που το δικό μας κορίτσι ήταν αγνοούμενο και τελικά βρέθηκε θαμμένο στον υγρό της τάφο.
    Δεν θέλω να μιλήσω Μαζεστίξ μου για απάτες γιατί πολύ απλά δεν το χωράει το μυαλό μου..Πως είναι δυνατόν να σκοτώνεις, να βασανίζεις τόσες ψυχές! (όχι μόνο αυτοί που ήταν πάνω στο καράβι, αλλά οικογένεια, συγγενείς και φίλοι που μείναν πίσω).
    Δεν το χωράει το μυαλό μου πόσο πόνο μπορούν να προκαλέσουν κάποιοι που απλά έχουν χρήμα και δύναμη (υλική μόνο) :-((((
    Καλή χρονιά παρόλα αυτά, εύχομαι το 2015 να γίνει το ξεσκαρτάρισμα από τα σκουπίδια και να πάρουν τη θέση που τους αναλογεί στον ανθρώπινο χάρτι.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια και ε΄χεις προσωπικό βίωμ από τέτοιες ακταστάσεις, νομίζω πως ξε΄ρεις πολύ καλύτερα απ' όλους πώς είναι αυτά τα πράγματα.
      Εμείς, οι υπόλοιποι τα βλέπουμε και λίγο "απ' έξω".

      Υπάρχουν όμως άνθρωποι εκεί έξω που δε σοκάρονται, δε συγλνίζονται από τέτοια γεγονότα και τα περνούν αδιάφορα, λες και συμβαίνουν σε κάποιο άλλο σύμπαν και όχι στη διπλανή μας πόρτα, που αύριο μπορέι να είναι και δική μας.

      Για να φύγει όλη αυτή η μαυρίλα απ' τις ζωές μας, καλή χρονιά να έχουμε.

      Διαγραφή
  14. Να ευχηθώ πρώτα καλή χρονιά σε όλους βρε παιδιά,και να πω και εγώ για τις πρώτες σκέψεις που ήρθαν στο νου μου όταν άκουσα για το φλεγόμενο καράβι. Τα νέα τα έμαθα στο δρόμο- μέσα στο λεωφορείο-και η κυρία που τα περιέγραφε στη φίλη της έλεγε ότι η φωτιά ξεκίνησε στις 4 τα χαράματα και πως ο κόσμος παρακαλούσε στις τηλεοράσεις να τους σώσουν. Η ώρα ήταν ήδη 6 το απόγευμα και οι πρώτες σκέψεις μου ήταν "πως πάνε για να το τελειώσουν"(τα κατάλοιπα της ναυτοοικογένειας).
    Οι δεύτερες ότι μπορεί να είναι υπερβολές ή παραπληροφόρηση. Δεν μπορεί, δεν γίνεται, αυτά δεν τα κάνουν με επιβατικά πλοία, παρά σπάνια. Και γυρνώντας στο σπίτι διαπιστώνω πως είναι αλήθεια.
    Το καράβι είναι κοντά στις Αλβανικές ακτές,και αντί να το πάνε στην Αυλώνα το ρίχνουν στην παραπληροφόρηση ότι το λιμάνι αυτό δεν είναι κατάλληλο, και το στρέφουν προς Ιταλία(τελικά το σενάριο δεν τους έκατσε, μέχρι σήμερα σε Αλβανικά ύδατα ήταν). Ε,τώρα πια, μετά από τόσες αψυχολόγητες ενέργειες, ξέρουμε πως θάθελαν πολλά να κρύψουν ή να κερδίσουν..όσα πιο πολλά θύματα,κλπ, κλπ. Τελειώνοντας να πω, πως οι άνθρωποι θρέφονται με τη χαρά και τα μιάσματα με τον πόνο..και οι καταστάσεις αυτές δεν αφορούν μόνο τα χρήματα. Ακόμη, όσο πιο γρήγορα επιτρέψει κανείς στον εαυτό του να το συνειδητοποιήσει αυτό,τόσο το καλύτερο γι'αυτόν τον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως, τις πρώτες δειλές υποψίες μας ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, τις επιβεβαίωσαν και με το (πολύ) παραπάνω τα όσα αποκαλύφθηκαν αργότερα και εμρικά απ' αυτά τα αναφέρεις εδώ.
      Έχω πάρα πολλές απορίες σχετικά με το "ατύχημα" και φοβάμαι πως δε θα μου λυθούν ποτέ.
      Η βαρδινο-προπαγάνδα προσπαθεί τις τελευταίες ώρες να στρέψειτ ην οργή του κόσμου, των ναυτικών και των συγγενών προς την ιταλική πλευρά, μιλώντας τάχα για "ελληνοϊταλικό πόλεμο ευθυνών", μπας και πάρουμε το μέρος τους λόγω εθνικότητας.

      Διαγραφή
  15. Δες κάτι στην προηγούμενη ανάρτησή σου, γιατί θεώρησα ότι δεν ταιριάζει εδώ, σε ένα τόσο βαρύ θέμα. Από εκεί έτσι κι αλλιώς είναι για την παράγκα του... Καραγκιόζη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Απαντήσεις
    1. Αν δεν άνω λάθος, αληθεύει.
      Διότι πριν πολύ καιρό είχε δημιουργηθεί θέμα και αναγκάστηκαν πολλά σάιτ και μπλογκ να κατεβάσουν την εν λόγω ανάρτηση, για να μη διωχθούν ποινικά.
      Από κει και πέρα, δεν ξέρω.

      Διαγραφή
  17. Και ο ΑΓΟΥΔΙΜΟΣ της ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑΣ Ε/Ο κάνει διακοπές στην Ελβετία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή