Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2014

Η γυμνή και η γύμνια


Τα αγάλματα που βλέπετε στα αριστερά της σελίδας, είναι βέβηλα.
Βεβηλώνουν τον ιερό χώρο των μουσείων.
Πώς σας ακούγεται αυτή η άποψη;
Σχιζοφρενική;
Εμένα πάντως σχιζοφρενική μου ακούγεται.
Πώς γίνεται να υποδυόμαστε τους λάτρεις της αρχαίας ελληνικής παράδοσης και να ποινικοποιούμε το γυμνό στην τέχνη;
Πώς γίνεται να ποινικοποιούμε το γυμνό στην τέχνη εις το όνομα του σεβασμού στην αρχαία τέχνη, η οποία... αποθέωσε το γυμνό;;;
Προ ημερών συνελήφθη κινηματογραφικό συνεργείο στην Επίδαυρο για "προσβολή του μνημείου", επειδή στο γύρισμα εντοπίστηκε ηθοποιός γυμνή.

Αυτά δηλώνουν την απόλυτη αμάθεια (ούτε καν ημιμάθεια) των σύγχρονων Ελλήνων και κυρίως των κρατούντων σε ό,τι αφορά στην αρχαία Ελλάδα.
Αν το γυμνό στην τέχνη είναι ασέβεια και βεβήλωση, τότε είναι βέβηλοι ο Ερμής του Πραξιτέλη, η Αφροδίτη της Μήλου, ο Ποσειδώνας (ή Δίας) του Αρτεμισίου, οι κούροι, ο Δισκοβόλος και τόσα άλλα αγάλματα...
Κι αν είναι βέβηλοι, να τους "διορθώσουμε", για να συνάδουν με τα ήθη μας.
Να τους φορέσουμε ένα φόρεμα. Μια μπούργκα.

Ναι, σωστά μαντέψατε! Οι Ισλαμοταλιμπάν στο Κατάρ, σε εκδήλωση σχετική με ολυμπιακούς αγώνες (πού κατάντησαν κι αυτοί), επιχείρησαν να φορέσουν πέπλο σε αρχαιοελληνικά αγάλματα για να μη φαίνεται η... γύμνια τους!
Μα να φαίνεται το "πράμα"του ανδρός και το "γατάκι" της γυναικός; Να αποθεώνεται το σώμα; Να μη το φορτώνουν με ενοχές προπατορικών αμαρτημάτων και με μενού ραμαζάνιων αμαρτιών;
Ντροπής πράγματα!
Ευτυχώς, πάντως, οι ελληνικές αρχές απαγόρευσαν στους Ισλαμοταλιμπάν του Κατάρ να σακατέψουν την αρχαιοελληνική τέχνη.
Δυστυχώς όμως αυτό το επίπεδο το επιδεικνύουν μόνο έξω απ' τα σύνορα. Διότι μέσα...


Η σύλληψη των αρχαιελληνιστών σκηνοθετών Ολιβιέ Ζοσουά και Ματίας Λάνχοφ για "προσβολή της Επιδαύρου", επειδή σε σκηνή του ντοκιμαντέρ που γύριζαν αμφανιζόταν μια γυναίκα γυμνή, είναι απ'αυτές που σηκώνουν πάντοτε συζήτηση.
Την ώρα που έκαναν το γύρισμα, ο αρχαιοφύλακας είδε ότι υπήρχε μια γυναίκα γυμνή και αυτός κάλεσε την... Αστυνομία!
Και τους συνέλαβαν...
Χαρακτηριστικό είναι ότι η σύλληψη για... "πορνογραφικό περιεχόμενο" έγινε μόνο και μόνο επειδή υπήρχε γυμνό και όχι γιατί υπήρχε πράγματι προβολή πορνογραφικού περιεχομένου!
Δηλαδή η προβολή του γυμνού χαρακτηρίζεται πορνογραφία!
(πιο Μεσαίωνας... πεθαίνεις!)
Και μάλιστα οι δημιουργοί είναι γνωστοί αρχαιολάτρες που συνεχώς στα έργα τους κάνουν αναφορές στην αρχαία ελληνική γραμματεία και κυρίως στην Ιλιάδα.
Κάθε άλλο παρά να προκαλέσουν είχαν σκοπό οι άνθρωποι.

Η άγνοια των ελληνικών αρχών και η ασχετοσύνη τους σχετικά με την φιλοσοφία της αρχαίας Ελλάδας είναι προφανής.
Το ιδανικό των αρχαίων Ελλήνων ήταν το "καλός καγαθός", που σημαίνει όμορφος, ευσταλής, γυμνασμένος, ανδρείος και ενάρετος (αναλύοντας τη σημασία των λέξεων "καλός" και "αγαθός")
Τα περισσότερα αγάλματά τους (ακόμη και αυτά των θεών) τα παρουσίαζαν γυμνά, αποθέωνοντας έτσι την ομορφιά του γυμνού σώματος.
Το σώμα δεν είναι αμαρτωλό για τους αρχαίους.
Γι αυτό και δε δημιουργούν ενοχές σε σχέση με αυτό.
Όπως κάνουν οι σημερινοί Ταλιμπάν πάσης προελεύσεως.

 

Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να αρχίσουμε να κυκλοφορούμε γυμνοί στο δρόμο.
Ούτε οι αρχαίοι το έκαναν αυτό.
Επειδή ακριβώς θαύμαζαν το ωραίο, το αληθινό, γι' αυτό θαύμαζαν και το γυμνό.
Αλλά το θαύμαζαν όταν παρουσιαζόταν καλαίσθητα.
Άρα ο σεβασμός ή η ασέβεια δεν κρίνεται από την παρουσία ή όχι του γυμνού, αλλά από τον τρόπο χρήσης του, δηλαδή από την αισθητική του.
Και η αισθητική ορίζεται από την "αίσθηση του μέτρου" που διαπερνά ολόκληρη την αρχαιοελληνική φιλοσοφία.

Σκεφτείτε, φερ' ειπείν, να θελήσει κάποιος σκηνοθέτης να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ σχετικό με τους αρχαίους ολυμπιακούς αγώνες.
Να πάει στην αρχαία Ολυμπία και να βάλει τους ηθοποιούς να κάνουν τα αθλήματα όπως ακριβώς τα έκαναν και οι αρχαίοι:  δηλαδή γυμνοί.
Τότε θα συλλαμβανόταν ο σκηνοθέτης, για "προσβολή του αρχαίου ολυμπιακού χώρου";
Στον οποίο μάλιστα τότε οι αθλητές αγωνίζονταν γυμνοί....

 

Μιλάμε για παράνοια, για άγνοια, για ασχετοσύνη και για έναν υφέρποντα μεσαιωνίζοντα ταλιμπανισμό, ο οποίος παραμορφώνει την πραγματική απαράμιλλη ομορφια του αρχαίου κοσμου και την προσαρμόζει στα γούστα του κάθε αρχιμανδρίτη.

Οι αρχαίοι Έλληνες δε μας περίμεναν. Όρισαν από μόνοι τους τί είναι προσβολή και τι όχι στους χώρους που οι ίδιοι έφτιαξαν.
Ας μην τους φορτώνουμε το δικό μας φαρισαϊσμό κι ας μην προβάλλουμε πάνω στα κομψοτεχνήματά τους το δικό μας ενοχικό ηθικό κώδικα.
Το γυμνό σώμα είναι "προσβολή" και "ασέβεια" μόνο για τους Ταλιμπάν.
Εγώ δεν εννοώ να ζήσω σε μια χώρα "λευκών Τζιχαντιστών".
Και η αρχαία Ελλάδα είναι ο φάρος της δημοκρατίας, της ελευθερίας γνώμης και έκφρασης, της διαρκούς αναζήτησης και αμφισβήτησης, της επιστήμης, των τεχνών, της αρετής και της ομορφιάς.
Και δε θα την αφήσουμε στα χέρια ούτε των άσχετων ούτε των Ταλιμπάν.

Η γυμνή της Επιδαύρου αποκάλυψε την πνευματική γύμνια της νέας "Ελλάδας".



ΥΓ.: Συγνώμη για τη χρήση "βέβηλων, προσβλητικών και πορνογραφικών εικόνων" ως συνοδεία στο κείμενό μου.
Τη μήνυση για προσβολή της δημοσίας αιδούς να την απευθύνετε στους αρχαίους γλύπτες και αγγειοπλάστες που είχαν το θράσος να απεικονίζουν τα βυζιά χωρίς σουτιέν...

38 σχόλια:

  1. " Η γυμνή της Επιδαύρου αποκάλυψε την πνευματική γύμνια της νέας "Ελλάδας". "

    Αυτή σου η φράση τα λέει όλα. Ο πουριτανισμός στην Ελλάδα έχει παραπάει. Μη φανεί λίγο σάρκα, μη ξεφύγει μια παραπάνω "κακή" λέξη, αμέσως όλοι να σε φάνε. Λες και αυτό είναι (το) πρόβλημα...

    Και αυτό με την τέχνη. Όλοι να τρέχουμε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να της βάλουμε περιορισμούς. " Μην κάνεις αυτό, μην κάνεις το άλλο, καλύτερα να το κάνεις έτσι κι όχι αλλιώς. " Μα τέχνη με περιορισμούς εξωτερικούς δεν είναι τέχνη. Μόνο ο δημιουργός μπορεί να ορίζει την τέχνη του. Κανείς άλλος!
    Μου άρεσε η ανάρτηση. Πες τα για να τα ακούν μερικοί-μερικοί αλαζόνες της δήθεν ανώτερης ηθικής τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ΕΣΡ αποτυπώνει τέλεια το πνευματικό πρόβλημα.
      Επιτρέπει τη διεξαγωγή τηλεπαιχνιδιών που υποβιβάζουν τη νοημοσύνη του πολίτη (αυτά με τους αναγραμματισμούς) και ρίχνει πρόστιμα σε όποιον πει "μαλάκας".
      Στην τέχνη δεν μπορεί να υπάρχουν προκαθορισμένα όρια.
      Τα όρια τα θέτει το κοινό που, αν προσβληθεί από την αισθητική ενός έργου τέχνης στην καλύτερη περίτπωση δε θα χαρίσει εμπορική επιτυχία και αναγνώριση στο έργο ή στη χειρότερη θα το γιουχάρει κιόλας.
      Οι έξωθεν και άνωθεν περιορισμοί, όμως, ευνουχίζουν τη δημιουργικότητα.
      Ας τοα φήσουν όμως να παιχτεί. Έτσι κι αλλιώς, καμιά κοινωνία δεν κατέρρευσε από ένα κακό έργο τέχνης.
      Και τελοσπάντων ποιος είναι αυτός ο "ειδικός" που θα κρίνει (για μας, πριν από μας) αν είναι κακό ή καλό ένα έργο τέχνης;

      Διαγραφή
  2. Δεν θεωρώ ότι αναφέρεται στην Αρχαία Ελλάδα ντε και καλά καλό κ' αγαθό! π.χ. δούλοι, περιορισμένα δικαιώματα γυναικών, θεσπισμένη πορνεία (ετέρες), η Πηνελόπη που περιμένει 20 χρόνια τον Οδυσσέα πιστή και αφοσιωμένη ενώ ο Οδυσσέας κάνει τα δικά του!. Είναι υποχρεωτικό να το υιοθετήσουμε;

    Δεν αναφέρομαι όμως στο γυμνό στην τέχνη ή στον αθλητισμό κλπ εκεί συμφωνώ με όσα γράφεις.

    Αλλά η εποχή μας δεν είναι αθώα, ούτε η χώρα και ο πολιτισμός μας έχει έλλειμα γυμνού, το ακριβώς αντίθετο, το σώμα, ιδαίτερα το γυναικείο και η εικόνα του είναι τόσο κακοποιημένο όσο δεν πάει άλλο. Γι αυτό καταλαβαίνω οτι ένας φύλακας μπορεί να αντέδρασε παρορμητικά και να θέλησε να διαφυλάξει το χώρο από κάποια πιθανή κακοποίηση - προσβολή.

    Επίσης δε σημαίνει οτι επειδή ένας θεωρείται καταξιωμένος καλλιτέχνης, δεν κάνει πορνό, δεν αναφέρομαι στον συγκεκριμένο που δεν γνωρίζω τη δουλειά του αλλά σε άλλους πολύ διάσημους δημιουργούς που προσωπικά θεωρώ απόλυτα διεστραμμένους και οτι κάνουν απλό και καθαρό πορνό με το φερετζέ της δήθεν τέχνης.

    Και φτάνει πια με το πολύ large που ντε και σώνει είσαι αντιδραστικός, θρησκόληπτος, μούχλας, ταλιμπάν, εθνικιστής, συντηρίκλας και ότι άλλο βδελυρό άμα δε γουστάρεις τις τσόντες και όλη την κυρίαρχη και πανταχού παρούσα αισθητική της πορνείας.

    Πόσες φορές όλες οι γυναίκες δεν έχουμε ζήσει τον απόλυτο περιορισμό της ελευθερίας μας όταν π.χ. πάμε για μπάνιο στη θάλασσα και βρίσκεται πάντα κάποιος να παίρνει μάτι, να μας κολλάει ή να βλέπει στα κρυφά, ιδιαίτερα σε πιο απομονωμένες παραλίες; Η ακόμα και στο δρόμο ή όπου και να κυκλοφορείς που το σώμα σου είναι διαρκώς υπό παρακολούθηση και σχολιασμό. Αυτά τα έζησα από μικρή και είναι το αποτέλεσμα ενός πολιτισμού που θεωρεί οτι το γυναικείο σώμα υπάρχει μόνο και μόνο για να ικανοποιεί τις ορέξεις το κάθε ...καραγκιόζη και αρχίζεις να νιώθεις το σώμα σου όχι δικό σου αλλά ένα πράγμα που πρέπει να είναι κάπως, πιο αδύνατο εδώ, πιο γεμάτο εκεί και γενικά να το κακοποιείς προκειμένου να αρέσει στο κάθε ένα και εσύ να υποφέρεις, να μην τρώς ή να τρώς πολύ, να φοράς κάτι που δε σε βολεύει και σε καταπιέζει, να ισορροπείς πάνω σε τακούνες και άλλα βασανιστήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ιδανικό "καλός καγαθός" δεν έχει ο περιεχόμενο της χριστιανικής καλοκαγαθίας, αλλά αναφέρεται σε κάλλος και σε αρετή.
      Όπου αρετή, εννοείται κυρίως η καλή διευθέτηση των ιδιωτικών υποθέσεων και η συνετή και υπεύθυνη πολιτική στάση.

      Μιλήσαμε λοιπόν για κάλλος. Για ομορφιά.
      Η ομορφιά είναι ένα κυρίαρχο ιδανικό που ενυπάρχει σε όλες τις κοινωνίες και όλους τους ανθρώπους από γενέσεως κόσμου.
      Κια η αληθινότερη και καθαρότερη προβολή της ομορφιάς είναι το όμορφο γυμνό σώμα.
      Ποιος απ' όλους μας δεν ενδιαφέρεται να είναι όμορφος;
      Ποιος δε θέλει να αισθάνεται όμορφος, να αρέσει στο άλλο φύλο;
      Ποιος αρνείται ότι η όμορφη εξωτερική εμφάνιση δημιουργεί μια κατ αρχήν καλή εντύπωση; (αφού ανοίξει τοσ τόμα του κάποιος βέβαια μπορεί να αμβλυνθούν οι αρχικές εντυπώσεις, αλλά δεν παύει να χει κάνει μια καλή πρώτη εντύπωση- γι αυτό ντυνόμαστε "καλά" στις εξόδους μας)

      Το ότι το γυμνό σώμα καθίσταται πολύ συχνά προϊόν κακόγουστης εμπορικής εκμετάλλευσης, μεσω της προβολής του προτύπου της στραλετίτσας που ανοίγοντας τα πόδια ανέρχεται κοινωνικά και οικονομικά, δε σημαίνει ότι πρέπει να κατηγορήσουμε το γυμνό σώμα γι αυτό.
      Το γυμνό σ' αυτήν την περίπτωση είναι απλως το μεσο.
      Και δεν πρόκειται για έργο τέχνης, όταν απλώς δείχνει τον κώλο της ή τα βυζιά της μια βιζιτού στο Θέμο.
      Δηλαδή το ότι το γυμνό εχει χρησιμοποιηθεί και για σκοπούς μη αποδεκτους, δε σημαίνει ότι δικαιολογείται κανείς να αφορίζει το γυμνό η να καλεί την αστυνομία (καλή ώρα ο αρχαιοφύλακας) για να συλλάβει τους "βέβηλους".
      Διότι, με την ίδια λογική, επειδή η σημαία έχει χρησιμοποιηθεί πολλάκις ως μέσο προώθησης εθνιιστικού μίσους, θα έπρεπε να δικαιολογήσουμε κάποιον που μόλις δει κάποιον να κρατάει τη σημαία, να πάει να τον πλακώσει στις μπουνιές, επειδή τον συνέδεσε με τον φασισμό.

      Και να σημειώσω εδώ ότι δε θεωρώ "κακή τέχνη" την πορνογραφία.
      Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα τέχνη, η οποία μπορεί να φτάσει και σε πολύ υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα.
      Και η αποδοχή ενός πορνογραφικού έργου σχετίζεται με την αισθητική του δημιουργού και τη σύμπτωσή της με την αισθητική του εκάστοτε κοινού.
      Υπάρχουν πορνογραφικά έργα τέχνης εκπάγλου καλλονής.

      Όσο για τα πειράγματα στο δρόμο, αυτά δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν κάπως, διότι είναι στη φύση του ανθρώπου το αναπαραγωγικό ένστικτο και επομένως αναπόφευκτα όταν περπατάει μια γυναίκα και περνά μπροστά από άνδρες, αυτοί θα τη σχολιάσουν, όπως επίσης και το αντίστροφο.
      Εγώ το βρίσκω χαριτωμένο.
      Εάν και εφόσον δεν είναι προσβλητικό δηλαδή.
      Γιατί άμα γυρίσει και πει ο άλλος "πού πας μωρή φακλάνα;" φυσικά δεν είναι καθόλου χαριτωμένο και δικαίως σηκώνει "τσαντιά".
      Αλλά το να τραβάει κάποιος τα βλέμματα του αντίθετου φύλου και να ακούει κολακευτικά σχόλια, είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα του ανθρώπου στη ζωή του.

      Διαγραφή
    2. Τι να πει κανείς, εγώ τη γνώμη μου την έγραψα, ας κρίνει ο καθένας από κει και πέρα. Απλώς μόλις αυτοαναίρεσες την ανάρτησή σου αφού ουσιαστικά λες οτι και για πορνό να επροκειτο δεν θα σε ενοχλούσε, αφού υπάρχει και ποιοτικό πορνό! Εγώ πάντως δεν έχω τέτοια χόμπι.

      Διαγραφή
    3. Δεν αναίρεσα. Είπα ότι υπάρχει και η καλαίσθητη πλευρά της πορνογραφίας.
      Αυτό ειπώθηκε παρεμπιπτόντως συζητώντας περί πορνογραφίας γενικότερα. Και αποτελεί προσωπική μου άποψη και δε στήριξα την επιχειρηματολογία μου σ' αυτήν.
      Αλλά στα περί Επιδαύρου κατέθεσα την γενικώς αποδεκτή θεώρηση ότι το γυμνό δεν ισούται με την πορνογραφία.

      Διαγραφή
  3. Ώπα: "Υπάρχουν πορνογραφικά έργα τέχνης εκπάγλου καλλονής".
    Για εξηγήσου. Κι εμένα μ' αρέσει η πορνογραφία αλλά τέτοιο πράγμα δεν συνάντησα ακόμα. Μην το κρατάς για πάρτη σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα τώρα που δεν ξέρεις!
      Έχω δει σε σπίτια πορνογραφικούς πίνακες, με καταπληκτική αισθητική.
      Ή πολλές φορές και ταινίες (κυρίως ευρωπαϊκές, αλλά ενίοτε και αμεριάνικες) με πλήρη κινηματογράφηση του σεξ πάρα πολύ ωραία δοσμένες.
      Ακόμη και πορνογραφική μουσική.
      Ψάξε-ψάξε και θα τα βρεις!

      ΥΓ.: Εκτιμώ πολύ και τον Μίλο Μανάρα.
      Όπως και τον... σχετικό στίχο από τα "Ημισκούμπρια"!
      ;-)

      Διαγραφή
  4. πιο Μεσαίωνας... πεθαίνεις!
    Αυτά!
    Τι άλλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλα;
      Δεν έχει άλλα!
      Κολοκοτρωνίτσι: "εμπρός να πάμε πίσω"!

      Διαγραφή
  5. Κάθε λαός κουβαλάει τις παραδόσεις του, τον πολιτισμό του -εντός ή εκτός εισαγωγικών-, τις εμμονές του.
    Όπως δεν μπορώ να αντιληφθώ (με τίποτα όμως) τον δικό τους πολιτισμό, ομοίως δεν έχω την απαίτηση να καταλάβουν και αυτοί τον ελληνικό.

    Προσωπικά γελάω αφάνταστα και ταυτόχρονα θλίβομαι με βίντεο όπως αυτό, την ίδια στιγμή που κάποιοι άλλοι λαοί το θεωρούν απλά αυτονόητο.

    Δεν μπορώ να εκνευριστώ με τους Ισλαμοταλιμπάν που πιστεύουν ότι το γυμνό άγαλμα μπορεί να …ερεθίσει!!! Μόνο να γελάσω μπορώ!
    Άλλο όμως αυτό και άλλο να κυκλοφοράει στην παραλία ανάμεσα σε παιδάκια ο κάθε ξεβράκωτος και η κάθε ξεβράκωτη και να μας δείχνουν τους κώλους τους και τα υπόλοιπα.
    Υπάρχουν χιλιάδες μέρη όπου ο καθένας μπορεί να κάνει γυμνισμό. Σε ερημική παραλία θα γούσταρα κι εγώ. Όταν όμως βρίσκεσαι ανάμεσα σε οικογένειες και επιδεικνύεις τα κάλλη σου, μάλλον κομπλεξικός είσαι.
    Συμπερασματικά, φυσικά λέω ‘ναι’ στο γυμνό στην τέχνη. Όχι και στο ξεβράκωμα οπουδήποτε και ότι ώρα να’ναι.


    Και μιας και το θέμα μας είναι τα αγάλματα έχω μια ερώτηση: αληθεύει ότι στην Καλαμάτα ήδη ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το μουσείο της Αμφίπολης; Ξέρει κανείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει, για τους Ισλαμοταλιμπάν, γελάμε αι δνε μπορούμε τίποτα παρά πέρα να κάνουμε.
      Βέβαια, όταν αναλαμβάνουν να μετέχουν στο δυτικό πολιτισμό διοργνώνοντας ολυμπιακούς αγώνες και γκαλερί με αρχαία έργα τέχνης, θα πρέπει να σέβονται κι αυτοί τα αγάλματά μας και τη... γύμνια τους!
      Το πρόβλημα είναι στην Ελλάδα που υποτίθεται είναι και του "δυτικού" και ακόμη δεν εχουμε λυσει αυτά τα θέματα.

      Καλά, βρε Πέτρο, κι εσύ αμέσως το παράκανες!
      Δεν είπαμε να τριγυρίζουμε στους δρόμους σαν τους.. επιδειξίες!
      Είπαμε: με μέτρο!


      Αυτό για την Καλαμάτα, κρίνοντας από την προηγούμενη εμπειρία, νομίζω πως πρέπει να μαστε σίγουροι ότι ισχύει!

      Διαγραφή
    2. Άφησα το βίντεο για το τέλος.
      Καλά, είναι μεγάλη έμπνευση!
      Κορυφαίο!
      Μα πού πας και τα βρίσκεις;

      Τώρα θέλω κι ένα βίντεο με μουσουλμάνες με μπούργκα που ανάβουν τισγάρο.
      Θα ναι ίδια η κίνηση όπως όταν ανάβουμε, όταν έχει πολύ αέρα...
      Αλλά έχω απορία να δω από πού θα βγάζουν τον καπνό...

      Διαγραφή
    3. Το βιντεάκι το είχα δει 2 χρόνια περίπου πριν...θλιβερό!
      Συμφωνώ με όσα λες Πέτρο.
      Το γυμνό είναι ωραίο στην τέχνη και ποιος δεν έχει θαυμάσει τον πολιτισμό και την τέχνη των αρχαίων Ελλήνων; Αλλά αν θεωρήσουμε τη γύμνια μας στην κοινωνία που ζούμε τέχνη τότε, είμαστε φτηνό κακέκτυπο της τέχνης.
      Στην αρχαία Ελλάδα οι δικαστές αθώωσαν την γνωστή εταίρα Φρύνη γιατί όταν την αντίκρυσαν γυμνή ήταν τόσο απίστευτο το φυσικό της κάλος που δεν μπόρεσαν να ρίξουν καταδικαστική απόφαση. Σήμερα δεν νομίζω να υπάρχει εταίρα που να ανταποκρίνεται σε τέτοιο μοντέλο. Οι περισσότερες εταίρες ξέρουμε όλοι πως είναι σήμερα.
      Ένας σοφός γέροντας είπε " Οι καημένοι άνθρωποι ντύνονται όπως είναι μέσα τους"
      Πόσο πιο αληθινή έκφραση για να δείξει ότι οι σημερινοί Έλληνες (δεν θα μιλήσω για άλλο λαό) είναι φτηνοί ενώ οι Έλληνες της τέχνης, του πολιτισμού, της ελευθερίας, της προόδου ήταν πλούσιοι στη φορεσιά και στη γύμνια τους.

      Διαγραφή
    4. "Πλούσιοι στη φορεσιά και στη γύμνια τους".
      Ακριβώς αυτό συμπυκνώνει όσα λέμε.
      Όταν κουβαλάς πάνω σου έναν σπουδαίο πολιτισμό, δε σε τρομάζει η γύμνια. Ο πολιτισμός σου διασφαλίζει το αισθητικό επίπεδο.
      Όταν απλώς σέρνεις το πολιτιστικό κουφάρι σου (καλή ώρα η νέα Ελλάδα), τότε παντού κουβαλάς και τη χυδαιότητά σου: και ντυμένος και γυμνός.

      Διαγραφή
  6. Εμμονή που την έχουν αυτοί οι άνθρωποι με το γυμνό! Ας σεβαστούν πρώτα τα στοιχειώδη, τη γυναίκα και τη θέση της στην κοινωνία τους, κι ύστερα ας μιλήσουν για τέχνη. Όσο είναι ακόμα θεσμοθετημένη η κλειτεριδοκτομή στα ισλαμικά ιδρύματα, δεν δικαιούνται να έχουν άποψη περί τέχνης.
    Καλό βράδυ Μαζεστίξ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, αυτοί ζουν ακόμη σε άλλη χιλιετία.
      Και το χειρότερο είναι ότι αντί να έρχονται αυτοί προς εμάς...
      τελικά πηγαίνουμε εμείς προς αυτούς!
      Και απορώ πώς διάολο δεν αντιδρούν οι άνθρωποι σ' αυτά τα κράτη ενάντια στην καταπίεση των αυτονόητων, που υφίστανται.
      Τόσο ζώα πια;

      Διαγραφή
  7. " Συγνώμη για τη χρήση "βέβηλων, προσβλητικών και πορνογραφικών εικόνων" ως συνοδεία στο κείμενό μου."
    Παρακαλώ! Κάνε τη δουλειά σου!
    Ξεκινώ από το τέλος, μια και πάντα εκεί είναι η ουσία... Η τελευταία "πορνογραφική" εικόνα δώρο των αρχαιόπουλων! Είδες τα αρχαιόπαιδα κάτι περισσότερο ήξεραν από εμάς τα φρικιά.
    Προσωπικά σ' ευχαριστώ για τις υπέροχες εικόνες γυμνών. Γαληνεύουν την ψυχή με την ομορφιά τους.
    Ντροπή για πολλά άλλα θα έπρεπε να έχει τούτος ο κόσμος και όχι για την όμορφη φύση του, που είναι τέχνη από μόνη της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρωνική ήταν η συγνώμη- μην ξεχνάς ότι συνοδεύεται κι από την εξήγηση!
      Τα αρχαιόπουλα δεν ντρέπονταν για την καλοπέραση.
      Δεν θεώρησαν ποτέ αμαρτία το να περνάς καλά, το να ζεις σαν άνθρωπος.
      Δε θεώρησαν ποτέ αμαρτωλό το σώμα.
      Άρα γιατί να μην αναπαριστούν αυτό που θεωρούν όμορφο και θεϊκό;
      Λογικό.
      Εμείς πρέπει να πάμε να δούμε τι λάθος κάνουμε!

      Διαγραφή
    2. Καλά πλάκα κάνεις, χαζοπούλι; Λες να μην κατάλαβα; Δεν το έχω βάψει ξανθό...
      Απλά συνέχισα με ειρωνεία απέναντι σ΄αυτούς που υποκρίνονται κι όχι σε σένα φυσικά.
      Έλα μου ντε, τι λάθος κάνουμε;
      Εκείνοι είχαν βρει το μυστικό της ζωής!

      Διαγραφή
    3. Ειρωνεία στην ειρωνεία.. μπερδεύτηκα κι εγώ.
      Εντάξει, λοιπόν.

      Διαγραφή
  8. Σημαντικη και καθοριστικη,στην περιπτωση της γυμιας,των Αρχαιων,ΤΟ ΑΞΙΑΚΟ επιπεδο πανω στο οποιο κινουνταν...
    ΔΕΝ τους επηρρεαζε καθολου το γυμνο,σεξουαλικα,ΑΚΡΙΒΩΣ επειδη δεν ηταν απαγορευμενο...
    Τους επηρρεαζε ομως πολυ..Οταν επρεπε να επηρρεαστουνε..[Φαινομηριδες]

    Ομως,παιδια..Το αξιακο συστημα αυτο των Αρχαιων.[.Βεβαιως και με τα ελαττωματα που αναφερει η ΚΕΡΑΣΙΑ..]

    ΕΧΕΙ ΠΕΘΑΝΕΙ....Μη λεμε ψεμματα...

    Η ΔΙΣχιλιετης επιδραση του Χριστιανικου ηθικου κωδικα..Με τους Ταλεμπανισμους και τις υποκρισιες του..Μας εχει ΠΛΗΡΩΣ εγκολπωσει,κατα πως οι ιθυνοντες θελησαν...
    Γι αυτο θεωρουμε ΠΟΡΝΟ την θεαση της ερωτικης συνευρεσης....
    Γι αυτο επηρρεαζομαστε,οταν στο μετρο κυκλοφορανε υπαρξεις με ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ντυσιμο..[Ποιος το καθορισε;;;]

    Γι αυτο,και η τεχνη σημερα,ειναι εξοχως σεξουαλικη....[αιμα και σπερμα]

    Δεν ειν ετσι πονηρε Μαζεστιξ;;;

    ΤΩΡΑ..Αν θελουμε να ειπουμε την αληθεια,και μονη...
    ΑΚΡΙΒΩΣ στην αρρωστημενη Ιουδαικη αντιληψη του αμαρτωλου γυναικειου,αλλα και ανδρικου σωματος βασιζεται ΟΛΗ η "τεχνη" που μας σερβιρουν...!!!

    Βαζει ο αλλος,μια ΠΕΟΛΕΙΞΙΑ σε μια ασχετη σκηνη..Και...
    Γινεται διασημος...!!..[Αλμοδοβαρ..Κουροσαββα....]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαριτωμένο το "πονηρέ"!
      Επειδή μου αρέσει η τοποθέτησή σου (και περίμενα ποιος επιτέλους θα σημειώσει κι αυτήν την παράμετρο), θα πιαστώ απ' αυτήν και θα πω τα εξής:
      α) Δεκτό ότι πρόκειται για αξιακό σύστημα άλλο που χει πεθάνει. Όμως στην Επίδαυρο αυτό που βαυκαλιζόμαστε ότι απρουσιάζουμε δεν είναι αυτό το πεθαμένο αξιακό σύστημα; Δηλαδή, το να ντύνονται οι άντρες ηθοοιοί γυναίκες και να πα΄ζιουν ε΄τσι, γενικως το θεωρούμε μάλλον κακόγουστο και κιτς. Όμως στην Επίδαυρο το δεχόμαστε, διότι συμπνέει με το αρχαίο αξιακό σύστημα.
      Δηλαδή η Επίδαυρος έχει μουσειακό χαρακτήρα και επομένως τα έργα που παρουσιάζονται εκεί αντιεμτωπίζονται ως εκθέματα μουσείου. Επομένως, θα έπρεπε, με το τρέχον αξιακό μας σύστημα, να το αποδεχτούμε.

      Και επίσης, ανεξαρτήτως των λεχθέντων παραπάνω, που είναι μια κριτική... "εντός τρέχοντος πολιτιστικού συστήματος", κρίνω αναγκαία και την γενικότερη αλλαγή μας, για να ξεφύγουμε απ' αυτήν την αρρωστημένη ιουδαϊκή αντίληψη που αναφέρεις κι εσύ, του "αμαρτωλού" σώματος.
      Η οποία, εκτός από συντηρητική μούχλα, παράγει ταυτόχρονα και προοδευτικίζοντα εκτρώματα, όπως η "πρόκληση για την πρόκληση".

      Διαγραφή
  9. Κι ένα ωραίο σχόλιο επί του θέματος, που βρήκα σε άλλη σελίδα:

    Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός (Δημοσιογράφος)20/09/201400:15

    Σωτήρης Μουστάκας: Γυμνό; Ποιο γυμνό; Έτσι όπως είναι η παράσταση, κανείς δε θυμάται το γυμνό! Την 1η Αυγούστου 1998, ο αείμνηστος Σωτήρης Μουστάκας είχε πραγματοποιήσει συνέντευξη τύπου στην Κατερίνη με σκοπό να μιλήσει στους δημοσιογράφους της Πιερίας για την παράσταση "Ειρήνη του Αριστοφάνη", η οποία θα παρουσιαζόταν στο Αρχαίο Θέατρο Δίου. Εγώ τότε, ως δημοσιογράφος παρακολούθησα εκείνη τη συνέντευξη, την παρουσίασα στην εφημερίδα που τότε εργαζόμουν ενώ σήμερα με αφορμή το γεγονός σύλληψης ηθοποιού που ήταν γυμνή, θα ήθελα να επαναφέρω αποσπάσματα από εκείνη τη συνέντευξη όχι βέβαια για να πάρω θέση υπέρ ή κατά του γυμνού στα αρχαία θέατρα αλλά για να κατατεθεί και μια άλλη άποψη από τα χείλη ενός καταξιωμένου ηθοποιού που σήμερα δεν είναι πια κοντά μας. ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ | Σωτήρης Μουστάκας: Κατ' αρχήν, είμαστε αναγκασμένοι να το κάνουμε από τον Αριστοφάνη, να παρουσιάσουμε δηλαδή γυμνή την κοπέλα που παριστάνει τη Θεωρία. Απλώς, ορισμένοι δημοσιογράφοι το εκμεταλλεύθηκαν αυτό, ήθελαν να βγάλουν λίγο κουτσομπολιό, και πιστέψτε με ότι στο τέλος, έτσι όπως είναι η παράσταση, κανείς δεν θυμάται τη γυμνή. Θυμάται μόνο την παράσταση. Νομίζω ότι η παράσταση είναι πολύ πιο δυνατή, ώστε το γυμνό πάει στην... άκρη! Δεν θέλω να προσβάλλω τους δημοσιογράφους, είχε πει τότε ο αείμνηστος Σωτήρης Μουστάκας, δεν θέλω βέβαια να προσβάλλω ορισμένους από αυτούς, όπως διευκρίνισε, διότι δεν έχουν διαβάσει Αριστοφάνη και είναι φυσικό να μην έχουν διαβάσει. Θα ήθελα να πω ότι ο Αριστοφάνης στο έργο του Ειρήνη έχει μέσα το γυμνό, τελείως γυμνό. Δηλαδή έχει τη Θεωρία τελείως γυμνή. Πρέπει να πω επίσης ότι η Θεωρία αντιπροσωπεύει, ουσιαστικά, τους νόμους, τη δημοκρατία κλπ. Και την έχουν φυλακισμένη μαζί με την Ειρήνη, της οποίας είχαν αλλάξει τα φώτα οι βουλευτές και οι πρυτάνεις όταν ήταν η Ειρήνη στην Ελλάδα. Και την ξαναφέρνουνε πάλι και ο Αριστοφάνης την έχει γυμνή. Παρόλα αυτά, εμείς δεν την έχουμε και τελείως γυμνή, γιατί δεν θέλαμε να προβάλλουμε το γυμνό και να μας κατηγορήσουν ότι βάζετε το γυμνό για να εντυπωσιάσετε. Νομίζω ότι το γεγονός που σχολιάστηκε έτσι από κάποιους δημοσιογράφους και προβλήθηκε από τα ΜΜΕ, δείχνει και το επίπεδο που υπάρχει σήμερα στην τηλεόραση. Αυτό θέλανε να προβάλλουνε, θέλανε να το κάνουν reality show... Σ' αυτό όμως δεν φταίμε εμείς. (1/8/1998) Ανδρέας Κατσιάπης - Γαλανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλά κάνεις και παραθέτεις εδώ αυτό το σχόλιο, διότι η άγνοια οδηγεί στον φόβο και τον φανατισμό, την υποκρισία, την άρνηση, την απομάκρυνση κάθε υποτιθέμενου κινδύνου κλπ. Αν μελετούσαν λίγο παραπάνω, δεν θα τους ενοχλούσε το γυμνό στη σωστή του διάσταση. Φυσικά ούτε θα είχαμε το reality show με όλη τη φθήνια που κουβαλάει. Φαντάσου ότι μια γενιά μεγάλωσε με αυτό τον τρόπο. Είναι τρομακτικό.
    Ένας άνθρωπος που ψάχνεται, μελετά και γνωρίζει μπορεί και την ποιότητα ν' αναγνωρίσει χωρίς να μπερδευτεί, αλλά και την πορνογραφία (ειδικά την προσεγμένη) να απολαύσει - αν το θέλει - γιατί μπορεί να τα διαχωρίζει με άνεση.
    Τι ψάχνουμε τώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γνώση σώζει σε όλους τους τομείς.
      Το θέμα είναι να μπορούμε να ξεχωρίζουμε το ορθό από το ελλιπές και το υπερβάλλον.
      Αυτ'π βέβαια προϋποθέτει την αίσθηση του μέτρου και αυτό είναι που απουσιάζει στις μέρες μας.

      Διαγραφή
  11. Έχω μια θεωρία, που φυσικά δεν μπορεί να αποδειχτεί: η πορνογραφία και οι διαστροφές είναι αποτελέσματα του πουριτανισμού. Αν οι άνθρωποι μεγάλωναν φυσιολογικά, όλα αυτά δεν θα υπήρχαν.
    Και οι αρχαίοι ήταν πουριτανοί. Κυρίως όσον αφορά τις εταίρες και τους ανήλικους "ερωμένους". Ενώ δεν έδιναν σεξουαλική ελευθερία στα κορίτσια, ήθελαν να πιστεύουν ότι τα αγόρια ερωτεύονταν το μυαλό των ανδρών με τους οποίους συνευρίσκονταν. Και περιφρονούσαν όσα από αυτά το έκαναν τελικά επάγγελμα.
    Εντάξει, δεν συγκρίνονταν με τους ταλιμπάν ή τους εβραίους, αλλά το σεξ δεν ήταν απαλλαγμένο από ενοχές, αφού απλούστατα επιτρεπόταν μόνο στον μισό πληθυσμό. Δεν μπορείς να έχεις αληθινή ελευθερία έτσι.
    Ίσως τελικά να βελτιωνόταν η κατάσταση αν δεν εισέβαλλαν οι Ρωμαίοι και μετά ο χριστιανισμός, ο οποίος έκανε ό,τι μπορούσε για να καταστρέψει ένα από τα καλύτερα ένστικτα των ανθρώπων.
    Η εικόνα της ελληνικής κοινωνίας σήμερα, με την υποκρισία και τις αντιφάσεις της, είναι ακριβώς το αποτέλεσμα αυτής της σχιζοφρενικής κατάστασης.
    (Ελπίζω να βγάζει νόημα το κείμενό μου, επειδή είναι αργά και νυστάζω. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και φαίνεται εκ πρώτης όψεως λογική, έχω ενστάσεις σχετικά με τη θεωρία.
      Διότι ο άνθρωπος έχει την τάση να μεταβάλλει σε τέχνη τις φυσικές καταστάσεις που βιώνει.
      Άρα πορνογραφία θα υπήρχε έτσι κι αλλιώς, ίσως όμως να είχε άλλον προσανατολισμό και ύφος από τον συνήθη.
      Οι διαστροφές είναι απόρροια της "ηθικής απαγόρευσης" κάποιων σεξουαλικών επιλογών οι οποίες χαρακτηρίζονται ακραίες από την κοινή ηθική.
      Επομένως, για να επιβεβαιωθεί αυτή η θεωρία, θα έπρεπε να θεωρούνται όλα αποδεκτά.
      Αν υποθέσουμε, όμως, πως μία απ' τις χειρότερες διαστροφές είναι η παιδοφιλία, τότε για να επιβεβαιωθεί αυτή η θεωρία, θα έπρεπε να νομιμοποιηθεί ηθικά αυτή η στρέβλωση!
      Πήρα την ακραία περίτπωση της απιδοφιλίας, διότι αν μιλούσαμε απλώς ιγα φετίχ, μπορεί να χανόμασταν.

      Όσο για τους αρχαίους, έχεις δίκιο για τον αποκλεισμό των γυναικών από την κοινωνική ζωή.
      Αλλά πρέπει κι εμείς να κρίνυομε αυτήν την εποχή με κάποια επιείκεια.
      Δηλαδή, όταν εν έτει 2014 δεν ε΄χουμε λυσει βασικά κοινωνικά ζητήματα που 'χαν λύσει οι άνθρωποι τότε, δεν μπορεί να εγκαλούμε τους ανθρώπους προ 25 αιώνων γιατί δεν προχώρησαν και στην ισότητα των δύο φύλων, όταν προχώρησαν σε τόσα πολλά!
      Όπως περίπου λες κι εσύ, αν συνέχιζε αυτός ο πολιτισμός, θα 'χαν λυθεί κι αυτά τα θέματα.
      Και βέβαια, αν δει κάποιος την κοινωνικη θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα και τη θέση της γυναίκας στην Ελλάδα του 1920, όχι μόνο δε θα δει πολλές διαφορές, αλλά ενδεχομένως να ήταν και καλύτερη τότε, 25 χρόνια πριν.

      Διαγραφή
    2. Δεν νομίζω ότι οι διαστροφές απαγορεύονται από τον πουριτανισμό. Απαγορεύεται το σεξ, φορτώνεται με ενοχές και συμπλέγματα, με αποτέλεσμα να κρύβεται η επιθυμία, να διαστρεβλώνεται. Ο άνθρωπος μισεί το σώμα του, τα άλλα σώματα, τη χαρά, την ίδια τη ζωή.
      Σύμφωνα με κοινωνιολόγους των αρχών του 20ού αιώνα, φυλές που δεν είχαν απαγορεύσεις στο σεξ, ζούσαν ευτυχισμένες και χωρίς βία.
      Η παιδεραστία δεν είναι μια απλή διαστροφή. Είναι αποτέλεσμα τραγικής παιδικής ηλικίας και πιθανότατα κακοποίησης του ίδιου του θύτη.
      Αλλά κι ο σαδομαζοχισμός είναι απόρροια των ενοχών απέναντι στο σεξ.
      Όσο για την πορνογραφία, γιατί κάποιος να προτιμά να παρακολουθεί τη σεξουαλική πράξη αντί να τη βιώνει;

      Διαγραφή
    3. Δεν ξέρω αν έχω απαντήσεις για όλα όσα θέτεις.
      Ο πουριτανισμός πάντως δεν απαγορεύει το σεξ, αλλά του δίνει νομιμοποίηση μόνο σε "νόμιμο"πλείσιο (π.χ. γάμος), που και πάλι το φορτώνει με ενοχές, αφού αποδέχεται μόνο τον αναπαραγωγικό χαρακτήρα της πράξης και όχι τον σκοπό της ηδονής που τον θεωρεί "αμαρτία" (εξ ου και η κλειτοριδεκτομή).
      Βέβαια εδώ να σημειωθεί ότι υπάρχουν διάφορες βαθμίδες πουριτανισμού και δεν ξέρω αν μιλάμε για τις ίδιες.
      Άλλος ο πουριτανισμός της θειας απ'το χωριό, άλλος της θεούσας, άλλος του ψυχανώμαλου χρυσαυγίτη κι άλλος του ψυχανωμαλώτερου ισλαμοταλιμπάν.

      Όσο για την παιδεραστία, τα αίτια που αναφέρεις φυσικά και είναι τα σημαντικότερα.
      Δεν είμαι βέβαιος όμως πως είναι πάντοτε αυτές οι αιτίες εμφάνισής της.
      Σίγουρα είναι οι συχνότερες, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο έχουν μεταξύ τους αναγκαία αιτιακή σχέση. Επαρκή σχέση έχουν σίγουρα πάντως.

      Στο τελευταίο ερώτημά σου η απάντηση είναι πολύ δύσκολη και θα προσπαθήσω να δώω μια εξήγηση.
      Να υποθέσω ενδεχομένως πως πρόκειται για κάποιον εθισμό;
      Δηλαδή, κάποιος που ξεκινά να παραολουθεί πορνογραφικό υλικό, το κάνει γιατί του αρέσει το σεξ.
      Αλλά μετά από ένα διάστημα, ενδεχομένως αυτή η συνήθεια μετατρέπεται σε εμμονή ή και σε εθισμό.
      Διότι το άτομο έχει συνηθίσει να έρχεται σε διέγερση και οργασμό με αυτόν τον τρόπο (φαντασίωση και αυτοϊκανοποίηση), με αποτέλεσμα το σημαίνον (τσόντα) να αντικαταστήσει το σημαινόμενο (σεξ).
      Η υποκατάσταση δηλαδή μετατρέπεται σε αντικατάσταση.
      "Έξις δευτέρα φύσις", που λένε...

      Διαγραφή
  12. Γαλάτη, έχεις "αναμετάδοση" στο tvxs!
    Άντε, ποιος στη χάρη σου...
    Ωραίος!
    (Περήφανη η συντροφιά της μπλογκογειτονιάς, άλλη μια φορά, για τον αρχηγό της!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού λεφτά δεν παίρνουμε, δεν υπάρχει λόγος χαράς.
      Άμα σκάγανε και κάνα 50άρικο (γιατι παίζουν και αφραγκίες), θα το πανηγύριζα.

      Εξάλλου, αν δημοσίευσις είναι η ψυχή της δικαιοσύνης,
      η ανα-δημοσίευσις είναι η ανα-ψυχή της δικαιοσύνης.

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ πως θα ήταν το ιδανικό να βγάζεις χρήματα μέσα από τις ιδέες και τις απόψεις σου, ειδικά όταν δυσκολεύεσαι οικονομικά. Απόλαυσε όμως την αίσθηση ότι σου δίνεται η δυνατότητα να μεταφέρεις όσα πιστεύεις ή σκέφτεσαι σε ευρύτερο κοινό. Είναι μια ηθική ικανοποίηση τουλάχιστον... ξέρω, η οποία δεν γεμίζει το στομάχι. Έχεις δίκιο, όμως πόσοι υπάρχουν γύρω σου με συγκροτημένο νου, καθαρή ματιά, εύστοχο και ουσιαστικό λόγο ή αξίες και ανησυχίες που λείπουν σε μεγάλο βαθμό στην εποχή μας; Το έχεις σκεφτεί αυτό;
      Είσαι χρήσιμος ακόμα κι άφραγκος. Εξάλλου, αν είχες περισσότερα φράγκα μήπως δεν ασχολιόσουν καθόλου με όσα συμβαίνουν γύρω, οπότε θα ήταν και διαφορετικός ο τρόπος σκέψης σου ή η προσέγγισή σου σε όσα αφορούν την ζωή;
      Έχεις κοιτάξει αν μπορείς να πουλάς άρθρα ή κείμενά σου σε επαγγελματικά σάιτ ή στον τύπο; Για δες το.

      Παραπάνω ειπώθηκε από την Λάχεσις κι εσένα κάτι που είναι το ρεζουμέ της ανάρτησης :
      "Όταν απλώς σέρνεις το πολιτιστικό κουφάρι σου (καλή ώρα η νέα Ελλάδα), τότε παντού κουβαλάς και τη χυδαιότητά σου: και ντυμένος και γυμνός."
      Τα λέει όλα και μακάρι η συνειδητοποίηση αυτού από πολλούς να αποτελούσε το έναυσμα για ν' αλλάξει ο τροχός πορεία...
      Μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση τελικά με πολύ εύστοχα σχόλια.

      Μακρηγόρησα πάλι, αλλά νομίζω άξιζε τον κόπο.

      Διαγραφή
    3. Αυτό με τα λεφτά το είπα ειρωνικά, για να σου πω ότι έχω αρκετή αυτοεκτίμηση, ώστε να μην πανηγυρίζω επειδή το χ, ψ blog αναδημοσίευσε ένα κείμενό μου.

      Επίσης, θεωρώ ότι μερικά κείμενά μου ήταν πράγματι καλά και πως ενδεχομένως αν ήταν δημοσιευμένα όχι εδώ μέσα αλλά σε κάποιο δημοφιλές σάιτ θα είχαν μεγαλύτερη απήχηση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα μπορούσα να γράφω επαγγελμταικά κάπου, διοτι αυτό θα προϋπέθετε να έχω τη δυνατότητα να γράφω σε διαρκή βάση καλά.
      Κι αυτό είναι κάτι που δεν το 'χω.
      Μια φορά το μήνα (και αν), θα μου κάτσει καλό κείμενο.
      Επομένως δεν τρώγομαι για επαγγελματικές αποκαταστάσεις.
      Μια χαρά είμαι εδώ.
      Γράφω καμιά μαλακία να περνάει η ώρα μας και να ξεσπάνε τα νεύρα μας...

      Διαγραφή
    4. Σειρά μου να μπερδευτώ με την ειρωνεία μέσα στο σχόλιο.
      Την έκανα πάλι την μπούρδα!
      Δεν είπαμε να πανηγυρίσεις εσύ καλέ! Οι αναγνώστες σου όμως, και ειδικά αυτοί που τους αρέσουν όσα λες, μπορούν να χαρούν που ακούγονται οι απόψεις σου και παραπέρα. Γιατί θα δώσεις ή θα δώσουμε λογαριασμό σε κανέναν; Σιγά. Ανάγκη έχουμε κανέναν;
      (Φυσικά γράφω κάνοντας χιούμορ και με μικρή δόση αλήθειας.)
      Εσύ μια χαρά γράφεις και συνέχισε όπως ξέρεις κι ας είναι για να περνάει απλά η ώρα. Φράγκα έτσι κι αλλιώς δεν βλέπουμε σ' αυτή τη χώρα...

      Διαγραφή
  13. Χμμμ...
    Έχουμε και λέμε.
    Γυμνή γυναίκα (ή και άντρας) θεωραίται πορνογραφία
    Η αναπαράσταση της σεξουαλικής πράξης είναι σκληρό πορνό και απαγοραύεται δημοσίως. Κάτι κακό δηλαδήςςςς.
    Σε ορισμένες κοινωνίες - όπως στην Ιαπωνία, αν κρύψεις το αντρικό όργανο (το πουλάκι ντε) μπορείς να προβάλεις τα πάντα, τύφλα νάχουν οι πίπες
    Αρκεί να μην φαίνεται καθαρά ο παντελής.
    Οι περισσότεροι έμαθαν να πηδάνε και να απολαμβάνουν, χάρη στις τσόντες, Οι κρυόκωλοι δεν πρόκειται να μάθουν ποτέ, αρκούνται να το παίζουν με τις ανομολόγητες (πραγματικά ανομολόγητες όμως), φαντασιώσεις τους που περιλαμβάνουν από παιδάκια ως ζώα. Και μετά πλήρεις κατανύξεως παρακολουθούν τη θεία λειτουργία.
    Θεωρείται παιδαγωγικό το να προβάλεις σκήνές από ακρωτηριασμένα παιδάκια της Γάζας, ως τους αποκεφαλισμούς των ομήρων και έγκλημα καθοσιώσεως το να καθιερωθεί η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση τουλάχιστον στους έφηβους μπας και ξεστραβωθούν επιτέλους και αποφευχθούν ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες και κολλητικές ασθένειες.
    Τα κορίτσια εδώ, μπερδεύουν το φεμινισμό με το κάλος. Ποιός σας είμε πως αποκλείεται νάσαι φεμηνίστρια, δυναμική αν θές γυναίκα και σέξυ γκομενάρα; Αφού εκ των πραγμάτων κι εσείς το απολαμβάνετε κι επωφελείστε.
    Η αρχαιότητα ήταν μια άλλη εποχή και φρονώ πως κακώς την συγκρίνουμε σ αυτό το θέμα.
    Απ την άλλη, το σεξ είναι μια καθαρά ιδιωτική υπόθεση που σε τελική ανάλυση δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να παρακολοθεί τον οργασμό δύο πολύ προχώ στην παραλία φερ ειπείν. Και δεν θάπρεπε ούτε να αρέσει σε κάποιον να τον παρακολουθούν. Γιατί αν το πάμε κι έτσι, γιατί κάνουμε εν κρυπτώ τα κακάκια μας;
    Συμπέρασμα; εγώ δεν έχω βγάλει. Και προφανώς, ούτε οι κοινωνίες. Γι αυτό και ταλανιζόμαστε μ αυτό το θέμα ακόμα...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω πως η σημαντικότερη παρατήρηση απ΄όλες είναι ότι θεωρούμε λογικό και φυσικό να προβάλλονται αποκεφαλισμοί, σκοτωμοί, βομβαρδισμί και κάθε εικόνα ασχήμιας, ενώ ταυτόχρονα θεωρούμε "επικίνδυνη" την προβολή του γυμνού σώματος.
      Επίσης, μου άρεσε και η ατάκα σου για το φεμισνισμό...

      Διαγραφή
  14. Ε μα...αν φεμινισμός σημαίνει αξύριστες μασχάλες, αν ενοχλεί το μάτι στις παραλίες, αν η σεξουαλικότητα καταντά ενοχή...
    Μήπως χάσαμε κι εδώ το μέτρο;

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή