Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

Ευτυχώς ο Γαλιλαίος πρόλαβε τον Αρβανιτόπουλο...

 
Όχι δεν είμαστε Μπανανία! Υπάρχει άλλωστε περίπτωση σε μια Μπανανία ένας συγγραφέας σχολικού βιβλίου (που εξετάζεται πανελλαδικώς) να έβγαινε και να έγραφε δημοσίως το παρακάτω μήνυμα και να μην είχε μεταναστεύσει ο υπουργός Παιδείας σ' άλλη θάλασσα, άλλη Γη;

Δημήτρης Μπουραντάς, λοιπόν, γνωστός οικονομολόγος, συγγραφέας του βιβλίου των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΑΟΔΕ) της Γ' τάξης του γενικού λυκείου.
Γράφει τα εξής:

"Αισθάνομαι έντονα απόψε την ανάγκη να ζητήσω δημοσίως συγνώμη από χιλιάδες παιδιά και από το γιό μου που δίνουν αύριο εξετάσεις στο ΑΟΔΕ , βιβλίο που συνέγραψα μαζί με 3 καθηγητές του Λυκείου το 1998. Η ευθύνη είναι συνολικά δική μου. 
Τα λάθη που έκανα είναι: 
  • 1ο πίστεψα ότι το βιβλίο αυτό θα ήταν επιμορφωτικό και ότι ποτέ δεν θα έμπαινε στις πανελλήνιες,
  • 2ο δεν δημοσιοποιήσα ποτέ ότι ζήτησα να το ξαναγράψω χωρίς αμοιβή και οι αρμόδιοι αδιαφόρησαν 
  • 3ο δεν μπορούσα να φανταστώ ότι η ΠΟΛΙΤΕΙΑ θα διατηρούσε ένα βιβλίο που γράφτηκε πριν 16 χρόνια πριν καλά καλά εμφανισθεί το Internet.
OΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΕ ΑΠΑΛΛΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΜΟΥ.
ΖΗΤΩ ΞΑΝΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΖΗΣΕΤΕ ΠΑΙΔΙΑ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ."


Τάδε έφη Δημήτρης Μπουραντάς.
Τι να σχολιάσεις τώρα;

 

Ο άνθρωπος είναι σαφής. Έγραψε το βιβλίο με άλλο σκοπό και αλλού τελικά βρέθηκε αυτό. Επειδή, λοιπόν, δεν είναι κατάλληλο για πανελλαδικές, ζήτησε να το ξαναγράψει αφιλοκερδώς διότι, εκτός του ότι είναι κακογραμμένο, αφορά μιαν άλλην εποχή, πριν 16 χρόνια, διαφορά που για το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι πολύ σημαντική, για να μη μαθαίνουν τα παιδιά παρωχημένες και μη ισχύουσες πλέον γνώσεις. Και φυσικά το υπουργείο Παιδείας στα παπάρια του...  
Και εχθές που τα παιδιά έδωσαν εξετάσεις στο συγεκριμένο μάθημα, εξετάζονταν σε πράγματα που ενδεχομένως σε κάποιο βαθμό δεν ισχύουν πια! 
Γιατί, όταν μιλάει ένα βιβλίο για μάρκετιγκ και διαφήμιση και επιχειρήσεις, αλλά δεν έχει προλάβει  (επειδή είχε γραφτεί το 1998) να συμπεριλάβει τα όσα συνεπάγεται η εξάπλωση του ίντερνετ, είναι ένα τόσο δα προβληματάκι- όπως και να 'χει...

Ευτυχώς δηλαδή που ο Γαλιλαίος είπε το "και όμως γυρίζει" πριν αναλάβει υπουργός ο Αρβανιτόπουλος, διότι ακόμη και σήμερα μάταια θα ζητούσε η Ένωση Φυσικών να γίνει αλλαγή στο κεφάλαιο της Φυσικής Γ΄ Λυκείου που θα 'λεγε πως "η Γη είναι σαν ταψί"!

Μην ανησυχείτε, όμως!
Ο υπουργός Παιδείας είναι ακόμη στη θέση του.
Κι εμείς δεν είμαστε Μπανανία...

26 σχόλια:

  1. Εδώ άλλοι Υπουργοί εμπλέκονται κατά καιρούς σε πράξεις ποινικά κολάσιμες και δεν ιδρώνει κανενός τ' αυτί, θα παραιτηθεί αυτός για παροχή παρωχημένης γνώσης στα παιδιά; Το τελευταίο που τους ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι η παιδεία και η μόρφωση των νέων. 'Η μήπως νομίζεις ο (κάθε) Υπουργός διάβασε ποτέ το βιβλίο κι αν το διάβαζε θα καταλάβαινε τη διαφορά; Τα στελέχη του Υπουργείου που ασχολούνται με τις εξετάσεις και τη διδακτέα ύλη θα έπρεπε να εντοπίσουν προ πολλού το θέμα αλλά από ό,τι φαίνεται λείπει γενικώς η κοινή λογική και σε όσους εισηγούνται και σε όσους αποφασίζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντάξει να μην το χει διαβάσει. Αυτό είναι ανθρώπινο και λογικό.
      Αλλά να προσφέρεται ο άλλος να ξαναγράψει (σ.σ. διορθώσει) το βιβλίο δωρεάν και το υπουργείο να μην το δέχεται;;;
      Αυτό είναι τρελό!

      Διαγραφή
  2. Στην Χώρα του "Φρόνησιν άσκει" και του "Μέτρον άριστον", ξεχειλίζει η υπέρμετρη αφροσύνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η έννοια του μέτρου έχει εξαφανιστεί απ' αυτόν τον τόπο.
      400 χρόνια ήταν πολλά, συν άλλα 1100...

      Διαγραφή
  3. Από μια χώρα που έχει βουλευτές εν ενεργεία στην φυλακή και τους ξαναψηφίζει ο λαός, ε, αυτό τα λέει όλα...!!!
    Χαίρομαι που ο συγγραφέας του βιβλίου βγήκε και παραδέχτηκε το σφάλμα δημόσια, όμως όσοι εμπλέκονται στη μελέτη αυτού δεν φταίνε.
    Είναι σίγουρο πάντως πως και οι καθηγητές να έχουν ζητήσει την αλλαγή του εγχειριδίου, το αίτημά τους θα έχει πέσει στο κενό.
    Το ίδιο έχει συμβεί με τα βιβλία των Μαθηματικών της Β΄και Ε΄ του δημοτικού, τα οποία είναι επιεικώς απαράδεκτα! Το 2007 έγινε πολύ μεγάλη φασαρία γι' αυτά, όπως και με το βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄ (Ρεπούση...). Το βιβλίο Ιστορίας αντικαταστάθηκε άμεσα σχεδόν, ενώ των Μαθηματικών τα χρησιμοποιούμε ακόμα, γιατί δεν υπάρχει συγγραφική ομάδα και χρήματα για την συγγραφή καινούριου. Μόνο αφαιρέθηκαν κεφάλαια και ασκήσεις που είχαν το παράλογο και άλογο μαζί. Η ανάλυση δεν είναι της παρούσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλοί δάσκαλοι αναγκαστήκαμε να κάνουμε αναπροσαρμογές της διδακτέας ύλης και δίνουμε την θεωρία σε σημειώσεις. Για μένα και αρκετούς άλλους δεν είναι κάτι πρωτότυπο, γιατί το εφαρμόζουμε από την πρώτη στιγμή που εργαστήκαμε στο δημόσιο σχολείο και τελικά πετυχαίνουμε τους στόχους μας, με περισσότερο φυσικά κόπο για το αυτονόητο!!! Αυτοί που δυσκολεύονται είναι άλλοι συνάδελφοι, και ειδικά οι νεότεροι, οι οποίοι δεν έχουν την ευελιξία, την εμπειρία, τον χρόνο ή τη διάθεση να το κάνουν.
    Πάντα όμως την πληρώνουν τα παιδιά!

    υ.γ.
    Γαλάτη, όπως πάντα, δευτερολόγησα (λόγω της έκτασης του σχολίου).
    Α, και δεν είμαστε η Μπανανία, αλλά η χώρα του Ανανία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πρώτη εικόνα απίθανη και ... βρίσκει εύκολα τον στόχο της!!!

      Διαγραφή
    2. Όταν το σύστημα δε λειτουργεί, τότε όλο το βάρος πέφτει στους ανθρώπους.
      Και αυτοί πρέπει διαρκώς να υπερβάλλουν εαυτούς για να καλύπτουν τις αδυναμίες του συστηματος.
      Και στο τέλος τα ακούνε κιόλας...

      Διαγραφή
    3. Με τα τελευταία σου λόγια πάτησες ευαίσθητο σημείο...
      Σ' ευχαριστώ για την ενσυναίσθηση που δείχνεις. Με βοηθά στην δύσκολη φάση που βρίσκομαι. Είναι πολύ άσχημη αυτή η αίσθηση σε κάθε επαγγελματικό χώρο για κάθε εργαζόμενο.
      Καλή δύναμη και σε σένα!

      Πολύ απαισιόδοξο το σχόλιο προς την Άννα. Άλλα 1100 ;((((((
      Μαύρη μαυρίλα πλάκωσε στου Λιάκου το λημέρι... και μαύρο φίδι που μας έφαγε!
      Θα το αντέξουμε;
      Καλημέρα, αρχηγέ!

      Διαγραφή
  4. Το υπουργείο θέλησε να τον ξεπληρώσει για την εξυπηρέτηση που έκανε ο Μπουραντάς στην κυβέρνηση.Δεν μας τα λέει όλα ο κύριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το υπουργείο θέλησε να τον ξεπληρώσει για την εξυπηρέτηση που έκανε ο Μπουραντάς στην κυβέρνηση.Δεν μας τα λέει όλα ο κύριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανεξαρτητα από ό,τι κι αν έχει προγηθεί (που δεν το ξέρω, αλλά σε πιστεύω), το γεγονός αυτό δεν αποδεικνύει τη γελοιότητα του υπουργείου;

      Διαγραφή
  6. Να΄ταν η μόνη τους βλακεία!
    Συμφωνώ με τη Γλαύκη ...είναι πολλά τα άχρηστα βιβλία!
    ( το συγκεκριμένο βιβλίο στο μεταξύ έχει περάσει από τα χέρια μου όταν βοηθούσα στις πανελλαδικές τον ανιψιό μου ... το παιδί, καταπληκτικός στην παπαγαλία, έγραψε 20 ...τι έμαθε είναι άλλου παπά ευαγγέλιο!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού καταντήσαμε να βγάζουμε ταλέντα και στην παπαγαλία, πάει να πει πως πρέπει να τα ξηλώσουμε όλα...
      Τώρα δε θα θυμάται ο ανηψιός ούτε τον τίτλο του μαθήματος!

      Διαγραφή
  7. Κι εγώ έγραψα σήμερα για τον υπουργό "υγείας" αλλά το θέμα δεν είναι "πιασάρικο". Προφανώς οι Έλληνες είναι ασφαλισμένοι ιδιωτικά και ποιος χέστηκε για την (πρώην) δημόσια υγεία.. Δεν ήξερα, δεν ρώταγα κι εγώ;... Πάμε στο θέμα σου τώρα: Γιατί παραπονιέσαι ρε άνθρωπε; Εμ φρόντισε η κυβέρνηση να μας γυρίσει ολοταχώς πίσω στο 1998, εμ έχεις και παράπονο ότι δεν είναι επίκαιρο το βιβλίο; Πιο επίκαιρο από ποτέ είναι μη σου πω, αλλά είμαστε αχάριστος λαός. Και προπαντός κοιτάμε και πέρα από την τύφλα μας, αλλά δεν βλέπουμε τίποτα.

    Υ.Γ Τώρα για να την πω και την υποψία μου/την καχυποψία μου (είπες τίποτα Μαζεστίξ; χαχα!), υπάρχει μήπως κάποιος λόγος που δεν τον γνωρίζουμε κι ο καθηγητής έκανε αυτήν την κίνηση; Λέω. Εκδοχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχουμε ανάγκη από χαλάρωση φαίνεται και πως τα βαριά θέματα δε συγκινούν πλέον πολλούς.
      Ο άλλος τη βιώνει την κατάσταση και συχνά θέλει να ακούει και να διαβάζει άλλα πράγματα για να ξεσκάσει ξαθ να ξεχαστεί.

      Εκδοχή δεν εχω και δεν ξέρω πού πήγε το πανούργο σου μυαλό...

      Διαγραφή
  8. Τάσος, λαθρεπιβάτης6 Ιουνίου 2014 - 6:34 π.μ.

    Γαλάτη καλημέρα,
    και εγώ βλέπω ότι πολλά από αυτά που διδάσκονται στο σχολείο είναι αναχρονιστικά.
    Όμως πιο παιδί τολμάει να ρισκάρει να γράψει κάτι παραπάνω ειδικά στις Πανελλαδικές έστω και αν είναι σωστά και σύγχρονα. Θα δει το γραφτό του να βαθμολογείται με μείον για τα παραπανίσια. Και άντε εσύ μετά να αποδείξεις ότι η παπαγαλία (την οποία βέβαια δεν συμμερίζομαι) δεν είναι μονόδρομος.
    Τα βιβλία δύσκολα θα αντικατασταθούν γιατί λεφτά δεν υπάρχουν και δεν βλέπω και τον τρόπο που αυτή η Κυβέρνηση θα το αντιμετωπίσει. Μάλλον συνεχίζουμε ρετρό κατάσταση και ότι βγει.
    Έτσι και αλλιώς το καράβι μπάζει νερά από παντού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελευθερία έκφρασης δεν υπάρχει σε μεγάλο βαθμό στις εξετάσεις.
      π.χ. στην έκθεση μαθαίνεις να επιχειρηματολογείς άψιγα για να αποδείξεις ότι ισχύει αυτό που σου επιβάλλουν ως άποψη.
      Λεφτά για παροχές δεν υπάρχουν. Αλλά για φαγοπότι πάητα υπάρχουν και μην ξεχβάμε ότι ΟΕΔΒ έχει κλείσει...

      Διαγραφή
  9. Τουλάχιστον αναγνώρισε δημόσια το ρεζιλίκι του και του υπουργείου που υπηρετούσε. Κάτι είναι κι αυτό... Τώρα, γιατί τα παιδιά παπαγαλίζουν διοίκηση επιχειρήσεων, σε μια χώρα που δεν υπάρχουν πια επιχειρήσεις, είναι αλλού παπά ευαγγέλιο...
    Αρχηγέ μου, δεν ήξερα την ύπαρξη αυτής της δήλωσης και σ' ευχαριστώ που τη μοιράστηκες. Όπως όλοι οι γονείς που έχουμε παιδιά στο λύκειο, δηλώνω προβληματισμό έως και απόγνωση. Οι τύποι είναι επικίνδυνοι και χειρίζονται τα παιδιά σαν να πρόκειται για εκκολαπτήριο κοτόπουλων. Όσα δεν είναι φαβορί στη βαθμολογική κούρσα, πετιούνται ως άχρηστα προϊόντα. Τόσο απλά...
    Καλό υπόλοιπο Κυριακής να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύστοχη η παρατήρηση!
      Πράγματι οξύμωρο το σχήμα αυτό ("διοίκηση επιχειρήσεων") στη χώρα μας σήμερα...
      Σήμερα ακόμη -έστω και με τα χίλια στραβά- παλεύεται η κατάσταση στην παιδεία.
      Αύριο που 'ρχεται το "κουπόνι", τότε αρχίζουν τα όργανα...

      Διαγραφή
    2. Μαζεστίξ, κατάλαβες γιατί τα λέω αυτά παραπάνω και σ' ευχαριστώ για την ενσυναίσθηση.
      Αναφέρομαι στις τρομακτικές αλλαγές στην παιδεία με αφορμή το κουπόνι που αναφέρεις.
      Αυτό σχολίαζα μόλις τώρα στου Πέτρου, που με ρώτησε γι' αυτή την χαριστική βολή που ετοιμάζονται να δώσουν και στον χώρο της εκπαίδευσης.
      Αντιλαμβάνεσαι τώρα κι εσύ πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση για όλους τους εμπλεκόμενους αλλά και την κοινωνία ολόκληρη;
      Ίσως τώρα μπορείς να καταλάβεις γιατί αγωνιώ τόσο καιρό και θέλω να φύγω από τον χώρο που έχω καταθέσει πολλή ψυχή και να στραφώ σε κάτι άλλο παίρνοντας όλο το ρίσκο μέσα σε μια τόσο δύσκολη οικονομική κατάσταση;
      Ένα εφιαλτικό μαύρο φίδι που μας τρώει τα σωθικά μας, λοιπόν!
      Και δυστυχώς δεν θα σταματήσει πουθενά μέχρι να ολοκληρώσει την καταστροφή...

      Διαγραφή
    3. Αν δεν "την παλεύεις" καθόλου με τη νεά κατάσταση, τότε δεν υπάρχει λόγος να μένεις σε κάτι που σε κατατρώει- αν και εφόσον βέβαια υπάρχει εναλλακτική λύση.
      Δε χρειάζεται πανικός.
      Το θέμα είναι να είμαστε ψύχραιμοι και να μην παίρνουμε βεβιασμένες αποφάσεις.

      Διαγραφή
    4. Την εναλλακτική την ψάχνω, προσπαθώντας να είμαι ψύχραιμη, για να μην κάνω βεβιασμένες κινήσεις.
      Ότι δεν την "παλεύω" την νέα κατάσταση αυτό είναι το μόνο σίγουρο, γι' αυτό και η αγωνία μου είναι μεγαλύτερη. Ρίχνεις το ζάρι, αλλά από αυτό έχεις πάρει γεύση.
      Σ' ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  10. Υποθετω, απ' αυτα που διαβαζω, οτι οι περισσοτεροι σχολιαστες ειναι εκπαιδευτικοι και παρ' ολα αυτα βλεπετε λαθος το θεμα. Το σχολειο δεν μπορει εκ των πραγματων να διδασκει σε ολους τους τομεις επικαιροποιημενη γνωση. Νομοτελιακα δεν προλαβαινει και δεν ειναι αντικειμενικα εφικτο. Για παραδειγμα οταν αρχισε τη αναπτυξη του το internet υπηρχαν διαφοροι "προφητες" που ελεγαν για την επικρατηση του νεου μεσου αλλα και αλλοι που το απαξιωναν. Πια ταση και με ποια κριτιρια επρεπε να ακολουθησει η εκπαιδευση??
    Το ζητουμενο δεν ειναι τοσο το "ποια" γνωση θα παρεχει το σχολειο αλλα το κατα ποσο μαθενει στα παιδια να "μαθαινουν". Διοτι η γνωση του σημερα σε τεχνικα θεματα το πολυ σε 10 χρονια θα ειναι αχρηστη ετσι κι αλλιως. Κανενας δεν μπορει να ειναι ανταγωνιστικος με μονες τις γνωσεις απο τις σπουδες του σημερα.
    Επικεντρωθειται λοιπον στο να μειωθει (και να εξαληφθει) η παπαγαλια και αφηστε τις δικαιολογιες περι αναχρονιστικων βιβλιων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν αντιλέγω σε όσα λες.
      Το ζήτημα είναι ότι, εφόσον αυτοπροσφέρεται ο συγγραφέας του βιβλίου να το επικαιροποιήσει ιδίως σε ζητήματα ουσίας για το συγκεκριμένο μάθημα, τότε η μη ανταπόκριση από πλευράς του υπουργείου είναι τουλάχιστον δείγμα γελοιότητας εκ μέρους του.

      Να ρποσθέσω εδώ ότι οι περισσότερες αναφορές και στα σχόλια αφορούσαν στην παπαγαλία και όχι σε μια ανούσια γκρίνια περί συστήματος.

      Διαγραφή
  11. Για αυτά τα στοιχεία τί έχετε να πείτε;
    http://imperatorlex.blogspot.gr/2014/06/blog-post_5663.html

    Μπερμπάτοφ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο, την έανες την "επανάστασή" σου.
      Τα θερινά ανάκτορα για σένα είναι η επιβίωση 600 γυναικών.
      Συγχαρητήρια.
      Είμαι περίεργος να μάθω τι δουλειά κάνεις εσύ και πώς έχεις προσληφθεί.
      Ναι, ξέρω. "Εσύ με την αξία σου". Έτσι λένε όλοι...
      Μηδένα προ του τέλους μακάριζε.
      Θα ρθει η μέρα που θα βρεθείς κι εσύ στο δρόμο και κάποιος άλλος θρασύδειλος θα γελάει πάνω απ' το εργασιακό σου κουφάρι.

      Διαγραφή