Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Οι μισθοί μου όλοι είναι ένα τσιγάρο...


 

Για να μη με κράξουν οι αντικαπνιστές, θα αρχίσω με το κοινωνικό μου μήνυμα:
"Μάγκες και όμορφες, μην καπνίζετε! Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την τσέπη!"
Λοιπόν, κι αφού ξηγήθηκα αντικαπνιστικά, επί του προκειμένου τώρα.
Μόλις παρατήρησα ότι η εταιρία καπνού, την οποία προτιμώ τα τελευταία χρόνια, αύξησε για πολλοστή φορά την τιμή του πακέτου.
Και μάλιστα το έκανε με πουστιά.
Δηλαδή, αντί να μειώσει απευθείας την τιμή, το κάνει γλυκά, με φροντίδα και προδέρμ.

Ενθυμούμενος το πρόσφατο παρελθόν, η τιμή του καπνού είχε σταθεροποιηθεί για αρκετό διάστημα στα 3,20 ευρώ το πακέτο των 20g.
Είχε υποστεί βέβαια αυξήσεις πιο πριν, αλλά το συνηθίσαμε σ' εκείνη την τιμή για αρκετό διάστημα.
Και μετά τι κάνανε τα ατιμούτσικα;
Βγάλανε μια συσκευασία των 25g στα 4 ευρώ και κάτι. Γλυκάθηκαν πολλοί και είπαν "ε αφού συμφέρει το 25άρι, γιατί να παίρνω το 20άρι που μου τελειώνει και πιο γρήγορα;"
Έτσι, για ένα διάστημα πολλοί εγκατέλειψαν το 20άρι και πήγαν στο 25άρι.
Στο μεταξύ η εταιρία αρχίζει και αυξάνει το 20άρι και το πάει γρήγορα-γρήγορα στα 3,80, ενώ ταυτόχρονα το 25άρι το πάει κοντά στα 6 ευρώ.

Οι καπνιστές τρελαίνονται βγάζουν τα κομπιουτεράκια και -με το 'να χέρι στο τσιγάρο και το άλλο στο κομπιούτερ- υπολογίζουν τί τους συμφέρει περισσότερο.
Διαπιστώνουν ότι πάλι τώρα τους συμφέρει το 20άρι και ξαναγυρίζουν σ'αυτό.
Και μάλιστα τώρα δεν... τους πολυπειράζει το 3,80 που θα χρειαστεί να δίνουν, διότι μέχρι πρότινος έδιναν 4 για ένα πακέτο! (Ασχέτως αν αυτό ήταν κατά 25% μεγαλύτερο)

Λοιπόν, εκεί που είναι στα 3,80 το 20άρι, λένε να αυξήσουν κι άλλο την τιμή ανά γραμμάριο καπνού.
Αλλά τι κάνουν; Αντί να αυξήσουν την τιμή του πακέτου και να εξαγριώσουν τους πελάτες, κρατούν ίδια την τιμή και μειώνουν το περιεχόμενο!
Έτσι, δεν πολυχτυπάει στο μάτι και στην τσέπη εκ πρώτης όψεως η αλλαγή, αφού και πάλι 3,80 δίνεις, και απλούστατα η συσκευασία των 20g γίνεται συσκευασία των 18g.!
Κέρδος; Τεράστιο για την εταιρεία! Σα να αύξησε 10% την τιμή του πακέτου!
Είτε 2g μειώσεις το περιεχόμενο (δηλαδή κατά 10%), εξάλλου, είτε αυξήσεις την τιμή του υπάρχοντος κατά 10% (δηλαδή 38 λεπτά), ένα και το αυτό είναι!
Επομένως γιατί να τσαντίσεις τον καταναλωτή με άυξηση τιμής;
Μείωσέ του το περιεχόμενο, που θα γκρινιάξει λιγότερο και δε θα αλλάξει εταιρία!

Και μετά, δεν μας έφτανε αυτό, αλλά αυξάνει στο τέλος και την τιμή άλλο λίγο και το κόστος του πακέτου διαμορφώνεται στα 4 ευρώ.
Παραμένοντας, βέβαια, το περιεχόμενο στα 18g.
Και τώρα, μόλις χθες, πήρα πακέτο και διαπιστώνω ότι η νέα συσκευασία των 4 ευρώ περιέχει μόλις 17g καπνού...!



Τι να πει κανείς;
Κι όσο σκέφτομαι πως το τσιγάρο το άρχισα, όταν το πακέτο των Marlboro κόστιζε 600 δραχμές περίπου.
Δεν έκανα τότε καπνό (δεν ήταν ακόμη πολύ τρέντυ) και δε θυμάμαι την τιμή του, αλλά προφανώς και ο καπνός τότε κόστιζε περίπου τόσα, ίσως και λιγότερα.
Και τώρα; Μικρότερη συσκευασία και κόστος αντίστοιχο των 1200 δραχμών σε συναλλαγματική ισοτιμία, ενώ υπολογίζοντας την αλλαγή του κόστους ζωής, μιλάμε για αντιστοιχία κοντά στις 2000 δραχμές!
Δηλαδή μιλάμε ουσιαστικά για 4πλάσια τιμή σε σχέση με πριν 15 χρόνια, ενώ ο βασικός μισθός έχει επιστρέψει στα δεδομένα του 1999!
Κι αν συνυπολογίσουμε πως οι 170.000 δραχμές δεν αντιστοιχούν, με βάση το τωρινό κόστος ζωής, στα 570 ευρώ αλλά περίπου στα 350 ευρώ (σα να λέμε 120.000 δραχμές), διαπιστώνουμε ότι δεν έχει 4πλασιαστεί η τιμή του πακέτου, αλλά στην πραμγατικότητα έχει σχεδόν... 7πλασιαστεί!

Τι; Να το κόψω;
Αφήστε μου βρε παιδιά κι εμένα μια χαρά!
Αφού μια μέρα θα μου το κόψουν οι γιατροί έτσι κι αλλιώς! (αν προλάβουν...)
Τι; Καλά μας κάνουν και μας ταράζουν στους φόρους και στις ανατιμήσεις, γιατί είναι κακή συνήθεια;
Άμα είναι έτσι, είναι ακριβοπληρώνουμε όλοι τις κακές μας συνήθειες.
Αλλουνού του αρέσει το τσιγάρο, αλλουνού το ποτό, αλλουνού οι τσόντες, οι πουτάνες, οι δονητές, τα μπουζούκια, τα πατίνια, το ψαροντούφεκο, το μπάρμπεκιου, το ξενύχτι, το φαΐ...
Όλοι το 'χουμε το... "κουσουράκι" μας!
Κι επειδή "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω", που είπε και ο Τζίζας, ας αναλογιστεί ο καθένας πόσο άσχημο είναι να ΄χεις μια αγαπημένη κακή συνήθεια και να στη βγάζουν απ'τη μύτη!

Διότι στο βγάζουν απ'τη μύτη, σαν τον καπνό, το τσιγάρο που το ακριβοπληρώνεις τόσο!
Μ' έχουν κάνει και τραγουδάω με παράπονο και με νταλκά:
"Οι μισθοί μου όλοι
είναι ένα τσιγάρο..."

48 σχόλια:

  1. Προχθές έπιασα ένα πακέτο μάλμπορο στα χέρια μου (μετά από χρόνια) και έγραφε 3,90. Τις εποχές που κάπνιζα θυμάμαι το πακέτο αρκετά μεγαλύτερο αλλά υπέθεσα πως δεν θυμόμουν καλά. Τελικά συμβαίνει αυτό που περιγράφεις.
    Στην παρέα ήταν ένας φίλος περιπτεράς και τον ρώτησα πόσο είχε πριν την αύξηση. Μου απάντησε 3,80. Το 10λεπτο είναι η μαλακία του άδωνι (που έλεγε για αύξηση 5 λεπτών) ή να περιμένουμε και αυτή;
    Αυτό που περιγράφεις είναι πολλάκις δοκιμασμένο.
    Παραγγέλνεις μια μπύρα και σου φέρνουν ένα σκατό της μιας γουλιάς. Τα σάντουιτς μίκρυναν, ανοίγεις πατατάκι και διαπιστώσεις ότι τα μισά σου λεφτά αγόρασαν αέρα και πολλά άλλα.
    Όταν διαμαρτυρηθείς θα σου απαντήσουν πως το κάπνισμα κάνει κακό. Αφού λοιπόν έχουν έτοιμη την απάντηση, τι θέλεις και ρωτάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλούστατο: δεν καπνίζεις, δεν τρως πατατάκια, σάντουιτς και πολλά άλλα που διαπιστωμένα κάνουν κακό!
      Και τώρα βρίστε ελεύθερα!

      Διαγραφή
    2. Πέτρο, αυτό που λες με τη μπύρα κι εμένα μου τη δίνει στα νεύρα.
      Πας σε ταβέρνα και σου φέρνουν την Αμστελάρα την 500άρα, πίνεις και το φχαριστιέσαι και την πληρώνεις άντε ένα δίευρω.
      Και πας στο μαγαζί το σικάτο στο Κολωνάκι, σου φέρνουν μια μπύρα που δε φτάνει ούτε για μετάληψη, σου κοτσάρουν κι ένα λεμόνι (ξοδευτήκανε) και σου ζητούν από 6 ως 9 ευρώ...
      Και σου λένε "τόσο κάνει παντού"
      Και σου ρχεται αν του πεις Ῥε ξεφτίλα, τόσο κάνει κι αλλού, αλλά είναι η διπλάσια μπύρα, τι να τον κάνω εγώ αυτόν τον αγιασμό που μου φερες;"


      Ααααα Αριστέα, θα σε μαλώσω!
      Είμαι πολέμος της υγιεινής ζωής!
      Εσένα σ'έχει πια΄σει η μανία της γυμναστικής βέβαια, και καλά κάνεις, εγώ όμως είμαι του "ό,τι φάμε κι ό,τι πιούμε" (χωρίς το τρίτο σκέλος της παροιμίας)

      Βασικά δίκιο έχεις.
      Προφάσεις εν αμαρτίαις βρίσκουμε οι παραστρατημένοι.

      Διαγραφή
    3. Προφάσεις εν αμαρτίαις ..τι είπες και μόνος σου!
      Η μανάι της υγιεινής διατροφής-ζωής κρατάει πάνω από 3,5 χρόνια!
      Junk food και γλυκά πάνω από 3,5 χρόνια δεν έχουν ακουμπήσει τον ουρανίσκο μου! Φυσικά έχω κι εγώ το ευαίσθητο σημείο μου: κρασάκι λέγεται και ...το παλεύω!

      Διαγραφή
    4. Εντάξει, άμα το τιμάς το κρασάκι, δεκτό!
      Γιατί ούτε τσιγάρο ούτε ποτό ούτε σάλτσες ούτε κραιπάλες... δεν είναι ζωή αυτή!

      Διαγραφή
    5. Καλέ πριν 3 χρόνια και κάτι άλλαξα εντελώς! Μη σου πω τι έκανα στα νιάτα μου κι εγώ!
      αχαχα!
      Καλημέρα!!!

      Διαγραφή
    6. Όλοι τις κουβαλάμε τις αμαρτιούλες μας, ε;
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  2. Η Φρειδερίκη ήταν περισσότερο ειλικρινής.Το πακέτο των 22 τσιγάρων το έκανε με 20 στην ίδια τιμή και τη διαφορά ΕΠΙΣΗΣ την τσέπωνε για ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΕΣ ΣΤΟ ΛΑΟ (κανείς δεν τις είδε,μόνο κάτι ελβετοί...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον τότε έβριζες την τύχη σου που σου τυχε μαλάκω βασίλισσα!
      Τώρα τι να πεις που τον Σαμαρά τον ψηφίσαμε μόνοι μας;
      Πληρώνεις και πίνεις και καπνίζεις για να ξεχάσεις σε τι &*%^ χώρα ζεις...

      Διαγραφή
  3. Προχτές αγόρασα κάτι κορντέτοια. Ανοίγεις την χαρτονένια κουτάρα και μέσα έχει μια νάυλον σακούλα ίδιου μεγέθους περίπου.
    Και στον πάτο βλέπεις τα κορνφλέικς. Πιάνουν χώρο ακριβώς στο μισό της σακούλας. Αγόρασα χαρτόνι ρε πούστη μου. Οι μαλάκες δεν κάνουν καν τον κόπο ν αλλάξουν τις συσκευασίες σε μικρότερες.
    Ρε δε μπίπ ν ασπρίσετε κουφάλες!


    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα αν μικρύνουν τις συσκευασίες, αγαπητέ, θα πρέπει να μειώσουν τις τιμές!
      Επομένως, αφού μπορούν με την ίδια συσκευασία, να σου δίνουν λιγότερα και με την ίδια τιμή, μαλάκες είναι να τη μικρύνουν;

      Εδώ θα προσθέσω και το σκάνδαλο της Kinder-έλπληξη, που ναι ένα κούφιο πράγμα που τρώει χώρο βάζου και είναι αέρας κοπανιστός.

      Διαγραφή
  4. Είμαι καπνίστρια, και μάλιστα καπνού, οπότε καταλαβαίνω από πρώτο χέρι τι λες!
    Άμα, όμως κι εσύ βρε παιδάκι μου καπνίζεις με πάθος, δε σου φτάνουν όλα τα μισθά, όπως έλεγε και η Σαπφώ Νοταρά...
    Αφού δεν θέλεις να το κόψεις - όπως κι εγώ - πάρε μια πιπίλα, είναι και οικονομικότερη (ατάκα που έλεγα στον πατέρα μου, όταν παλιότερα κάπνιζε σαν φουγάρο)!!!
    Οι άλλοι την πονηρή δουλειά τους κάνουν... άκρη δε θα βγάλουμε!
    Γλαύκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιπίλα λες, ε;
      Κι αν με βλέπουν και γελάνε, να πω ότι ήταν δική σου ιδέα;;

      Υπάρχει βέβαια και η πιο ανώδυνη λύση του κομπολογιού.
      Βέβαια το κακό είναι πως μπορώ να καπνίζω και να παίζω κομπολόι ταυτόχρονα...

      Διαγραφή
    2. Τσ, τσ, κομπολόι! Τον παππού θα κάνεις;
      Άσε, κάπνιζε μόνο καλύτερα!!!
      Όσο για την πιπίλα, πες ότι είναι δική μου ιδέα. Κανένα πρόβλημα. Θα ξεκινήσει και νέα μόδα...!!! Τόσα έχουν δει τα μάτια μας...
      Αν δεν έκανες πιπίλα όσο ήσουν μικρός,όπως εγώ, μεγάλος μένεις με το τσιγάρο!!!
      Γλαύκη

      Διαγραφή
    3. Καλά τότε, επιστρέφουμε στη λύση "πιπίλα"...

      Διαγραφή
  5. Πριν πολλά χρόνια είχα ακούσει τον Μπεχράκη ειδικό πνευμονολόγο ( μανιώδη καπνιστή ) που όμως είχε καταφέρει να το κόψει και έλεγε ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη εξάρτηση από εκείνη της νικοτίνης ! Ισχυρότερη και από εκείνη των ναρκωτικών ! Είχε πει επίσης ότι έχει βρεθεί ότι χρειάζεται 40 ημέρες για να φύγει από το σημείο όπου πηγαίνει και στρογγυλοκάθεται στον εγκέφαλο !!!
    Αν λοιπόν Μαζεστίξ καταφέρεις και απέχεις από το τσιγάρο και την νικοτίνη 40 ημέρες μετά θα σου βρωμάει από μακριά και δεν θα το θέλεις ! Σου προτείνω λοιπόν ν΄αρχίσεις ΠΑΡΑΥΤΑ να μετράς και να σβήνεις ημέρες σαν τον φαντάρο στην τσατσάρα ! ΄Οσο για την πιπίλα της Γλαύκη έχει μεγάλη βάση γιατί σύμφωνα με τον Φρόυντ όσοι έχουνε εξαρτήσεις που αφορούν το στόμα ( όπως κάπνισμα , φαί , η να μιλάνε ασταμάτητα ) , βρίσκονται προσκολλημένοι στο στοματικό στάδιο της ΠΙΠΙΛΑΣ και του ΘΗΛΑΣΜΟΥ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πωπω αυτός ο Μπεχράκης μου τη δίνει στα νεύρα!
      Κάθε φορά που τον πετυχαίνω μου μαυρίζει την ψυχή ο μαυρόψυχος, ο μαυροφίδας, ο μαυρογυαλούρος.
      Μόνο μαυρίλα νιώθω όταν τον βλέπω.
      Κι έχω αναπτύξει άμυνα απέναντί του: τον αποφεύγω.

      Δηλαδή, αν με πετύχαινε ο Φρόϋντ σε καμιά γωνιά να καπνίζω, θα μου σύστηνε πιπίλα και θηλασμό;
      Ρε γαμώτο, κακή εποχή μου το 'πες.
      Δε μου το 'λεγες λίγο καιρό πριν; ;-)

      Διαγραφή
    2. "...βρίσκονται προσκολλημένοι στο στοματικό στάδιο της ΠΙΠΙΛΑΣ και του ΘΗΛΑΣΜΟΥ ..."

      Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτές οι εξαρτήσεις και περνάνε καλά ορισμένοι με τοιουτοτρόπως εξαρτημένες γυναίκες...
      :-P

      mbiker


      ΥΓ.
      Αρχηγέ κακός δάκτυλος μου εξαφανίζει τα σχόλια

      Διαγραφή
    3. Κάτι ξέρουμε εμείς που προτιμάμε τις καπνίστριες...
      Έτσι, Mbiker;;;;

      (αυτός ο κωλοδάκτυλος που σου εξαφανίζει τα σχόλια μου 'χει σπάσει τα νεύρα! μόνο με σένα το κάνει! τυχαίο;;;; δε νομίζω!)

      Διαγραφή
  6. Κι εμένα μου τη δίνει αφάνταστα ο Μπεχράκης, όπως ακριβώς μου τη δίνουν οι αναγεννημένοι χριστιανοί!
    Επειδή, χριστιανέ μου, έκοψες το τσιγάρο και έχεις κακιώσει, τώρα θες να μας προσηλυτίσεις όλους; Άει παράτα μας.
    Εκείνο δε που μου τη δίνει περισσότερο, φίλε Μαζεστίξ, είναι το ότι δεν υπάρχουν έρευνες για τον αλκοολισμό στην Ελλάδα. Η συμπεριφορά του μεθυσμένου και του αλκοολικού είναι αντικοινωνική κι επικίνδυνη, αλλά κανείς δεν κυνηγάει τους πότες.
    Μόνο με τους καπνιστές τα βάζουν. Δεν πα' να πνιγούν όλοι οι κομπλεξικοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πες τα Λωτοφάγε!
      Μας έχουν πρήξει τα συκώτια με το τσιγάρο και για το ποτό κουβέντα!
      Κι όταν μάλιστα ξέρουμε πολύ καλά πως η μισή Ελλάδα γίενται τύφλα κάθε τρεις και λίγο κι έχει καταστρέψει τα στομάχια της!
      Ή για την παχυσαρκία, που 'μαστε πρώτοι στην Ευρώπη!

      Αν είναι να μας βάζουν φωτογραφίες με καμμένους πνεύμονες στα πακέτα τσιγάρων, το δίκαιο είναι να βάζουν και φωτογραφίες με φραγμένες αρτηρίες έξω από κάθε χάμπουργκερ!
      Να δω χαρές που θα κάνουν τότε όλοι!!

      Διαγραφή
  7. Χα!χα! Γελάω μαζί σας Μαζεστίξ και Λωτοφάγος γιατί δεν καταλαβαίνετε πόσο είσαστε ΕΘΙΣΜΕΝΟΙ και πόσο έχει επηρεαστεί η σκέψη σας και τα λεγόμενά σας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν αντιλέγουμε σ'αυτό.
      Το θέμα είναι ότι είμαστε εθισμένοι σε μία απ'τις κακές συνήθειες και μας έχουν αλλάξει τα φώτα όλοι στη μαυρίλα, ενώ ταυτόχρονα όλοι οι άλλοι κάνουν τις κακές τους συνήθειες... ανενόχλητοι!
      Αντιμετωπιζόμαστε λες κι είμαστε λεπροί!
      Λες κι είμαστε η ντροπή της κοινωνίας!

      Αν δεις αμερικάνικο σήριαλ (π.χ. "Φιλαράκια"), θα δεις ότι όταν κάποιος λέει ότι καπνίζει, αντιμετωπίζεται περίπου σαν τον Πάσσαρη!

      Διαγραφή
  8. Καλά μην μου λες για U.S.A, εκεί προωθούν τα σκληρά ...εκεί κι αν έχουν εθισμούς από τον μικρότερο που παίρνει τα όπλα να βάλει ΤΑΞΗ στην τάξη του σχολείου του μέχρι τον μεγαλύτερο που σπάει όλα τα ρεκόρ και τα ΓΚΙΝΕΣ στην υπερφαγία όλων των ΜΕΤΑΛΛΛΑΓΜΕΝΩΝ και των ΤΡΑΝΣ !Πάντως εδώ που τα λέμε παιδιά είναι σπουδαίο πράγμα να είναι ο άνθρωπος ΕΓΚΡΑΤΗΣ και να είναι ΙΣΧΥΡΌΤΕΡΟΣ των παθών του και των κάθε λογής και είδους έξεων ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά είναι όλα αυτά τα επικούρεια περί εγκράτειας.
      Αλλά, να σου πω την αλήθεια, τα φιλοσοφώ καλύτερα με παϊδάκια, κρασάκι χύμα και τσιγάρο...
      Όταν κάποιος απέχει απ' αυτά, δεν μπορεί να τα ερμηνεύσει!
      Για ερευνητικούς λόγους ξεφεύγουμε δηλαδή...

      Διαγραφή
    2. Όποιος δεν απολαμβάνει τις μικρές χαρές της ζωής -δεν μιλώ για βουνά από κρέατα και ποτάμια από ουίσκι, ούτε για τα πασοκικά γλέντια, έτσι;- δεν έχει καμιά σχέση με τον Επίκουρο, αγαπητέ.

      Διαγραφή
    3. Εντάξει, σχήμα λόγου ήταν ο Επίκουρος.
      Αυτός έλεγε για την αποφυγή του πόνου ως ευδαιμονία και επομένως ο πόνος που προκαλεί το πολύ κρασί δυσχεραίνει την ευδαιμονία.
      Βέβαια για λίγο κρασάκι δεν έλεγε όχι ούτε ο Επίκουρος...

      Διαγραφή
  9. Κι εγώ έχω τόσες μα τόσες εξαρτήσεις , αλλά κάπου ξεγελάω τον εαυτό μου ότι κάποτε ίσως τα καταφέρει να στοχεύσει στην ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ... και στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ από τις εξαρτήσεις του !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι απολαύσεις δημιουργούν εξαρτήσεις.
      Διότι η τήρηση του μέτρου είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση όταν κάποιες απολαύσεις μας δίνουν τέτοια ευχαρίστηση, ώστε δεν μπορούμε να περιοριστούμε εντός των ορίων που αντιλαμβανόμαστε με τη λογική ότι πρέπει να τηρήσουμε.
      Επομένως, τσάμπα κόπος.
      Θα αντιπρότεινα να κάναμε ενδοσκόπηση και να παρατηρούσαμε ποιες απολαύσεις μας προσφέρουν πραγματική ευχαρίστηση και να χυθούμε σ'αυτές, περιορίζοντας αυτές στις οποίες πέφτουμε, χωρίς να μας προσφέρουν την ανάλογη ευχαρίστηση.
      Καλό βράδυ, συνεχίστε χωρίς εμένα!

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς αυτό που λες εννοούσα κι εγώ όχι τίποτα άλλο βαρύγδουπο !
      Καλό ξημέρωμα !

      Διαγραφή
  10. Εγώ κάπνιζα χρόνια. Τον τελευταίο καιρό έκανα καπνό. Τον καπνό τον ξεκίνησα όχι από οικονομία, αλλά από παρότρυνση. Εννοείται ότι αν ξεκινήσεις καπνό δεν θες ούτε να ξαναδείς τσιγάρο βιομηχανικό. Τα σιχάθηκα. Η γεύση του καπνού και η μυρωδιά δεν συγκρίνετε με τα κανονικά τσιγάρα. Αφού όταν καμιά φορά ξέμενα προτιμούσα να μην κάνω τράκα τσιγάρο αν κάποιος δεν είχε καπνό. Και αυτό ήταν και η αρχή τους τέλους. Μετά δεν μπορούσα να καπνίσω άλλο καπνό (κάμελ έκανα). Και ένα βράδυ, που ήταν βασικά πρωί, σε ένα μπαρ, πριν ένα χρόνο περίπου και αφού μας είχα τελειώσει όλα τα τσιγάρα, πήρα από κάποιον καπνό τράβηξα μια τζούρα και ένιωσα τόση αηδία. Σαν να γέμισα από καπνό και νικοτίνη. Και από τότε τέλος. Δεν ξανακάπνισα.
    Μετά το είδα και κάπως πιο επαναστατικά. Ότι είναι ένα είδος εξάρτησης και επειδή γενικώς θέλω να είναι ένα ελεύθερο, ένιωσα ότι το τσιγάρο με φυλάκιζε.
    Και γενικώς μετά από αυτό προσπαθώ περισσότερο να αποβάλω όλες τις εξαρτήσεις μου ως άνθρωπος, φαγητό, ποτό, μαλάκες φίλοι. Και είδα ότι τελικά σιγά σιγά τα καταφέρνω.
    Επίσης σκέφτομαι και άλλα που όταν είσαι καπνιστής τα παραβλέπεις. Ότι το πιο σκληρό ναρκωτικό του κόσμου πωλείται μαζικά σε όλους χωρίς κανένα περιορισμό. Πλουτίζουν εταιρίες και κυβερνήσεις. Και αν πιάσουν κάποιον με μικροποσότητα χασίς, θεωρείτε έμπορος και τραβιέται στα δικαστήρια.
    Μεγάλη συζήτηση αυτή.
    Εν ολίγοις αυτά.
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κι αυτή μια λύση, βέβαια.
      Αλλά για να το όψεις αποτελεσματικά, πρέπει να το έχεις ήδη πάρει απόφαση.
      Και η αλήθεια είναι πως δεν το έχω πάρει απόφαση, ώστε να το υποστηρίξω με το σθένος που χρειάζεται.

      Το κακό είναι πως , αντίθετα με σένα, εμένα μου αρέσουν και άλλες μάρκες εκτός απ'αυτή που κάνω.
      Δε με χαλάει ούτε η τράκα.
      Αυτό είναι το δράμα μου!

      Διαγραφή
  11. εγω εκοψα πριν 3 χρονια σχεδον το καπνισμα και ομολογω πως μου εμεναν αρκετα χρηματα και φαντασου πως τοτε τα τσιγαρα δεν ηταν τοσο ανεβασμενα.

    σιγουρα οι ανθρωποι που καπνιζουν αρκετα προτιμουν να διαθεσουν τα χρηματα εκει παρα πχ στο φαγητο.

    δεν εχω να πω κατι, οπως τη "βρισκει" ο καθενας αλλα σιγουρα το τσιγαρο εκτος απο την τσεπη βλαπτει και την υγεια.

    να εισαι καλα! καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όποιος κόβει το κάπνισμα, είναι σα να παίρνει αύξηση μισθού!
      Δηλαδή, λεω καμιά φορά, πως αντί να κάνουμε απεργίες για αυξήσεις, καλύτερα να κόψουμε το κάπνισμα!

      Βέβαια το καό είναι πως συνήθως αυτοί που κόβουν το τσιγάρο, πε΄φτουν με τα μούτρα στο φαΐ και τους έρχεται μία η άλλη.
      Και περισσότερα ξοδεύουν στα σουβλάκια και τα σάντουιτς και τριπλοί γίνονται!

      Διαγραφή
  12. Στην περίπτωση μου, ένας εθισμός πέρασε με έναν άλλον εθισμό: όταν λοιπόν εθίστηκα στο ίντερνετ, έκοψα το τσιγάρο! 15 μήνες τώρα έχω ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο με σχεδόν μηδέν νικοτίνη. Δε σου κρύβω πως, ενώ το τσιγάρο μού λείπει μερικές φορές, με ενοχλεί πάρα πολύ η μυρωδιά του κι ενώ, μέσα σε 15 μήνες έχω καπνίσει περίπου 6 τσιγάρα, ήταν αηδιαστική η αίσθηση και το τελευταίο το έσβησα πριν καν το καπνίσω. Μόνο αν σου γίνει το κλικ από μόνο του, θα το κόψεις, αλλιώς κάτσε εδώ να λέμε (αντι)καπνιστικές ιστορίες, όσες θες!

    Υ.Γ Όσο για την οικονομία, δεν το συζητώ καν! Το καλοκαίρι πήγα ταξίδι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήρθα να συμπληρώσω αυτό που λέμε για τις μειωμένες ποσότητες και την ληστρική κατάσταση που επικρατεί στο εμπόριο, ότι το έχω παρατηρήσει με πολλά προϊόντα στο σούπερ μάρκετ: χαρτικά-γάλατα-γιαούρτια-σάλτσες-πατατάκια-καφέδες-κλπ-κλπ, ΣΕ ΟΛΑ μάς κλέβουν κανονικότατα και τα πληρώνουμε ακριβότερα! Και δεν υπάρχει κανείς να βρούμε το δίκιο μας, αφού το κράτος τα επιτρέπει όλα με τη βούλα, μη σου πω ότι τα πριμοδοτεί κιόλας κάργα!

      Διαγραφή
    2. Φοβάμαι μήπως πάθω το ίδιο με σένα.
      Δηλαδή, φαντάσου να το κόψω και μετά να με ενοχλεί ο καπνός!
      Πωπω δράμα!
      Θα υποφέρω στους κλειστούς χώρους....
      Άστο καλύτερα!

      Διαγραφή
  13. Επιτέλους μια καπνοανάρτηση, να μιλήσουμε κι εμείς οι δακτυλοδεικτούμενοι καπνιστές απενοχοποιημένα για το κάπνισμα!
    Το κόλπο με τη μείωση της ποσότητας του καπνού ενώ η τιμή έμεινε σταθερή το 'χα παρατηρήσει κι εγώ. Μάρκετινγκ το λένε! Πάντως σε κάθε περίπτωση ο καπνός είναι πιο οικονομικός από τα τσιγάρα και πιο απολαυστικός και πιο καθαρός. Ψάξου να παίρνεις σε χοντρική τα χαρτάκια και τα φιλτράκια. Τα έχουν στο 1/3 της τιμής που πωλούνται στα περίπτερα. Επίσης, τελευταία ορισμένοι το 'χουν ρίξει σε χύμα καπνό από παραγωγούς (πάμφθηνο και καθαρό), αλλά δεν ξέρω εκτός από το γνωστό φυτό αν έχετε παραγωγή καπνού στην Κρήτη! Τι να κάνουμε; όταν δεν υπάρχει δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών και μας τα παίρνουν από παντού, ο καθένας αναπτύσσει τις άμυνές του. Είναι κι αυτό μια μορφή αντίδρασης αλλά είναι και ανάγκη.
    Όπως καταλαβαίνεις είμαι κι εγώ εξαρτημένη. Το κάπνισμα έχει γίνει κομμάτι της προσωπικότητάς μου καλώς ή κακώς. Σε σημείο να με ρωτάει ο γιος μου "μαμά πότε θα κόψεις το τσιγάρο;" κι εγώ να του απαντάω "όταν θα κόψεις εσύ τα γλυκά!" (κακούργα μάνα!!!)
    Μ' ένα σύννεφο καπνού σε χαιρετώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι! Αλληλεγγύη οι καπνιστές!
      Έχουμε καταντήσει να είμαστε στα πρόθυρα της Σπιναλόγκας!
      Μπορεί ένας μη καπνιστής να απολαύσει ζεϊμπεκιά όπως εμείς;
      Μπορεί να απολαύσει μια ροκ μπαλάντα όπως εμείς;

      Μπορεί οι άλλοι να 'χουνε καλύτερα πνευμόνια, αλλά έχουμε κι εμείς τις απολαύσεις μας!
      χεχε κι εγώ εξαρτημένος είμαι και ψάχνω επιχειρήματα!

      Καλά, η δικαιολογία στο γιο σου είναι όλα τα λεφτά!

      Διαγραφή
  14. Να το πάνε 20 ευρώ το πακέτο για να το κόψετε. Δηλητήριο είναι που προωθήθηκε μέσω της διαφήμισης καθαρά και μόνο, ως μαγκιά, ελευθερία - στη χώρα του Μάλμπορο - και άλλα φαιδρά. Κάποτε οι άνθρωποι είχανε κανένα φύλο εκεί πέρα και το μασουλάγανε με τις ώρες καθισμένοι στη ραχούλα τη βουνίσια, ή καπνίζανε αργιλέ στον τεκέ. Όχι παφ πουφ εκατό φορές την ημέρα, στον ύπνο, στον ξύπνιο, στο κρεβάτι, πριν το φαί, μετά το φαί, στην τουαλέτα. Αηδία πια!

    υ.γ. και για το ποτό την ίδια γνώμη έχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα βρε Κερασιά κι εσύ εναντίον μας;
      Όλοι δεν το 'χουμε το κουσούρι μας;
      Τόσο ακριβά να το πληρώσουμε εμείς το δικό μας;
      Δε σκοτώσαμε και κανέναν...

      Διαγραφή
  15. Δεν καπνίζω. Μου βγήκε μέσα από την οικογένειά μου. Δεν τόχουμε που λέει ο λόγος.
    Άλλες ασχολίες εξαρτησιογόνες. Ναι έχω. Φίλε μου ξέρεις τι θα πει νάρχονται εκλογές να έχεις ψιλοαποφασίσει να μην ασχοληθείς για τους όποιους λόγους και να βλέπεις τους άλλους να σκίζονται σε τραπέζια σε ατέρμονες συζητήσεις για το "καλό του τόπου".....
    Οι έμπειροι αρχηγοί το ξέρουν και απλά το μόνο που κάνουν είναι να περιμένουν τους "δύσκολους". Που θα πάει σου λέει θα έρθει να κτυπήσει την πόρτα έστω και τη τελευταία ώρα. Μιλάμε για ναρκωτικό. Και ασφαλώς κανένας δεν σκέφτεται πόσα θα ξοδέψει, πόσο θα μείνει πίσω στη δουλειά του, πόσα θα ακούσει.
    Γι αυτό δεν είναι τυχαίο που κανένας μα κανένας πολιτικός δεν φεύγει εν ενεργεία. Θα χάσει, ίσως θα ξαναχάσει και τότε θα φύγει..........
    Γι αυτό καπνίστε, κάντε ότι γουστάρετε.... Σας καταλαβαίνω !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγαλύτερη εξάρτηση από την εξουσία δεν υπάρχει!
      Άμα είσαι είκοσι χρόνια καπνιστής, μπορεί να το κόψεις.
      Άμα έχεις για μια μέρα εξουσία, τότε δεν μπροείς να ζήσεις χωρίς αυτήν ούτε στιγμή!
      Πιο σκληρό ναρκωτικό δεν υπάρχει.
      Και αυτή, σε αντίεθση με το τσιγάρο, βλάπτει την υγεία μόνο των άλλων!

      Διαγραφή
  16. αγαπητέ καλησπέρα(σε χάσαμε και απο το ενωμένοι)
    για το άρθρο,είναι η ίδια λογική,που αυξάνουμε τους φόρους,όπως στο πετρέλαιο,με αποτέλεσμα να ανθεί το παρεμποριο!η λογική αυξάνουμε τα τέλη στα αυτοκίνητα,ο άλλος παραδίδει πινακίδες,και το κράτος χάνει χιλιάδες έσοδα!όλα είναι φόροι!σε καπνό 50 γραμμαρίων κίτρινο πακέτο,που κάνει θραύση ελλαδα ,η αντίστοιχη τιμή ολλανδια είναι 5 ευρω!
    τώρα για το κάπνισμα!
    αυτό τουλάχιστον ως χρόνια καπνιστής είναι άσχημη συνήθεια,και πρέπει να κοπεί!
    έχω αρχίσει το ηλεκτρονικό,αφού έχω κάνει όλες τις προσπάθειες!
    όσο το οικονομικό,όντως αν ενα ζευγάρι θέλει ημερήσιος 8 ευρω για κάπνισμα,τουτέστιν 250 ευρω το μηνα,πέρα απο κακη συνήθεια,οικονομικά σε γονατίζει πλέων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και σήμερα βγήκε εντολή εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για εντατικούς ελέγχους για το κάπνισμα παντού.
      Ο Άρειος Πάγος που τα βλέπει όλα... συνταγματικά, κατάφερε να βρει αντισυνταγματικό μόνο το... τσιγάρο σ' αυτή τη χώρα!
      Μ' έχουν πιάσει τα διαόλια μου.
      Πήγα να πιω έναν καφέ προ ημερών και στο μισάωρο έφυγα.
      Καφές χωρίς τσιγάρο δεν κατεβαίνει.
      Θα ξαναπάω για καφέ; Μπα! Έτσι θα κλείσουν κι οι υπόλοιπες καφετέριες, τα υπόλοιπα ουζερί.
      Όσα δηλαδή απέμειναν ανοιχτά από την κρίση, θα κλείσουν λόγω τσιγάρου...
      Σχετικά με την τιμή των τσιγάρων, έχω να πω πως τα τελευτραία ένα-δυο χρόνια βρίσκω παντού παράνομα τσιγάρα και -το καινούριο- καπνό χύμα σε σακκούλες.
      Όπως το 'πες, σαν το πετρέλαιο θα γίνει η δουλειά.

      Όσο για τη διακοπή του καπνίσματος, νομίζω πως αυτό που ρπέπει να βρεθεί είναι το πολύ ισχυρό κίνητρο.
      Κάτι που θα βαραίνει μέσα μας περισσότερο κι από την εξάρτηση.

      Τέλος, σχετικά με την αποχή μου από τους Ενωμένους, δεν αισθάνομαι σε θέση να γράφω κάτι που να εκφράζει περισσότερους από μένα, γενικώς έχω την αίσθηση του απέχειν, και επομένως, μια και το 'φερε η κουβέντα, αν θες με βγάζεις από τη λίστα, για να μην κρατάω και τη θέση κάποιου άλλου που ίσως να ενδιαφέρεται και να είναι σε θέση αυτήν την περίοδο να συμμετέχει σ' αυτήν την ωραία προσπάθεια.

      Διαγραφή
  17. και όπως είπε ο Παύλος Σιδηρόπουλος - “Πρέζες υπάρχουν πολλές. Η ηρωίνη όμως σκοτώνει…”
    Αντε... και καλή τύχη μάγκες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. akousate paidia , anevainoun tsigara sta 5 evrw TRELA PRAGMATA

    ΑπάντησηΔιαγραφή