Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2013

Άμα ξανακούσω "είναι πιο επίκαιρο από ποτέ"...

 Άμα ξανακούσω την έκφραση "το μήνυμα της σημερινής επετείου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ", θα δείρω άνθρωπο!

  • Έρχεται επέτειος της 28ης Οκτωβρίου και σου λέει ο άλλος από -οποιουδήποτε- άμβωνος: "το μήνυμα του όχι είναι πιο επίκαιρο σήμερα για να πούμε τα δικά μας όχι στο φασισμό και στους επίδοξους πάσης φύσεως κατακτητές"!
  • Έρχεται επέτειος 25ης Μαρτίου και λέει πάλι ο ίδιος "το μήνυμα της εθνικής ενότητας και της εθνεγερσίας είναι πιο επίκαιρο από ποτέ σήμερα που καλούμαστε να δώσουμε εθνικές μάχες"
  • Έρχεται επέτειος 17ης Νοεμβρίου και ξαναλέει "το μήνυμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ σήμερα όπως και το αίτημα για ψωμί, παιδεία και ελευθερία".
  • Έρχεται επέτειος του Γοργοποτάμου και ξαναματαλέει "το μήνυμα της ανατίναξης της γέφυρας κατόπιν εθνικής συνεννόησης και εκεχειρίας είναι πιο επικαιρο από ποτέ σήμερα, που πρέπει να συνθέσουμε τις δικές μας εκεχειρίες προς όφελος των ανώτερων εθνικών σκοπών. Αμήν!"
  • Έρχεται επέτειος της κατάκτησης του euro και σου λέει "το μήνυμα της κατάκτησης της κορυφής της Ευρώπης είναι πιο επίκαιρο από ποτέ σήμερα, που πρέπει να καταλάβουμε πως ενωμένοι κάνουμε θαύματα."
  • Έρχεται εέτειος του Γουέμπλεϊ και σου λέει "το μήνυμα της σημερινής επετείου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ σήμερα, που ο Παναθηναϊκός δεν μπορεί να αλλάξει δυο πάσες"..
  • Έρχεται επέτειος του γάμου του και λέει στη γυναίκα του "το μήνυμα της σημερινής ημέρας είναι πιο επίκαιρο από ποτέ για να πάψεις να μου ζαλίζεις τ' αρχίδια"!
(και πάει λέγοντας...)

Για κάθε επέτειο έχει ο καθένας την παραρδέλα του να πει.
Γιατί, ρε φίλε, είναι σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ το μήνυμα της τάδε σπουδαίας πράξης;
Το μήνυμα της κάθε πράξης είναι πιο επίκαιρο από ποτέ τη στιγμή που πραγματοποιείται.
Εκείνη τη στιγμή έχει πραγματικά αξία το μήνυμα που στέλνουν οι άνθρωποι που παίζουν το κεφάλι τους κορώνα γράμματα σε εκείνους που κάνουν τις πάπιες την ίδια στιγμή.
Μετά Χριστόν προφήτες, μετά Πολυτεχνείον επαναστάτες και μετά Κατοχήν αντάρτες έγιναν πολλοί.
Το μήνυμα είναι εκείνη την ώρα από τους λίγους που βάζουν τα στήθια τους μπροστά στους πολλούς που βάζουν τον κώλο τους στην πολυθρόνα του ζεστού τους σαλονιού.

Αντί να αναρωτιόμαστε αν τα Αλβανάκια δικαιούνται ως αριστούχοι να σηκώνουν τη σημαία στη μαθητική παρέλαση, καλό είναι να αναρωτηθούμε γιατί στα σχολεία μας αριστεύουν τα Αλβανάκια και όχι τα Ελληνάκια, που είναι και η μητρική τους γλώσσα... 


Κι εμείς καλό είναι να αποσυνδεθούμε από τη συνεχή επίκληση του παρελθόντος.
Με την ίδια φρασεολογία, με τα ίδια συνθήματα, με τις ίδιες ιδέες, με τα ίδια τραγούδια, δεν δίνεις μάχες, αλλά μάλλον κάνεις... αφιερώματα!
Δε μας ανήκει το παρελθόν. Ανήκει σ' εκείνους που το ζήσαν ως παρόν.
Εμείς είμαστε απλοί μελετητές των επιτευγμάτων τους.
Το μόνο που μας ανήκει είναι το παρόν.
Κι αυτό δεν είναι και ιδιαίτερα τιμητικό για μας...

Δε λέω να σταματήσουμε να τιμούμε τις εθνικές γιορτές και τις άλλες επετείους (ακόμη και του γάμου), αλλά να μη νομίζουμε πως -επειδή κρατάμε ένα σημαιάκι ή κατεβαίνουμε στην παρέλαση ή στην εθιμοτυπική διαδήλωση (ναι, για του πολυτεχνείου λέω)- κάνουμε κάτι ή παίρνουμε κάτι απ'τη δόξα των αγωνιστών.
Αυτοί την πήραν τη δόξα όλη μόνοι τους και μαγκιά τους.

Το να αισθάνεσαι περήφανος ως αριστερός για το πολυτεχνείο είναι σα να ξανακρεμάς τις αφίσες του πατέρα σου στο εφηβικό σου δωμάτιο ή σα να προσπαθείς να βάλεις στο αυτί σου το σκουλαρίκι της προσωπικής επανάστασης του πατέρα σου.
Το να αισθάνεσαι περήφανος ως Έλλην για το '40 ή το '21 είναι σα να γαμάς με τα αρχίδια του παππού σου.

16 σχόλια:

  1. Με ξένα κόλλυβα μνημόσυνο! Είμαστε περήφανοι για την Αρχαία Ελλάδα, για το '21, για το '40 και παραμυθιαζόμαστε ότι είμαστε ξεχωριστοί για την ιστορία μας και μόνο ενώ κατά βάθος ντρεπόμαστε γι' αυτό που είμαστε σήμερα! Καιρός να φτιάξουμε τα δικά μας μηνύματα, αλλά, όπως είπα και στην Πέτρα, είμαστε πρωτάρηδες ακόμα, πανάθεμά μας! Οι παππούδες μας, βλέπεις, δεν είχαν καναπέδες να βουλιάζουν μέσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάστα!
    Ταπερνοκρανίαση τη λένε. Και δεν πρόκειται για κράνος σε τάπερ.
    Ηρέμησε … πάρε δυό ανάσες … βγάλε τον αέρα … καλύτερα τώρα;
    Άμα προτείνεις να καταργηθούν οι επέτειοι, οι εορτασμοί, οι παρελάσεις, οι αναφορές … τα μνημόσυνα, είμαι αλλού (γι’ αλλού).
    Άμα προτείνεις να μη τις πιάνουν στο στόμα τους και παριστάνουν τους τιμητές οι πουλημένοι της πολιτικής και τα διανοητικά καθυστερημένα χρυσαβγά, τότε μαζί σου.
    Να μη τα καταργήσουμε/σβήσουμε όλα από τη μνήμη μας και τα βιβλία, επειδή ο κάθε παπάρας θα πει την παπαρδέλα του για να είναι στη μόδα των ημερών.
    Ο παπάρας ούτως ή άλλως θα την πει και στην επέτειο την κοτσάνα του.
    Για να είναι πιο επίκαιρος από ποτέ.

    (τώρα πες αν μαλώνεις...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια παρωδία έχουν καταλήξει όλες οι επέτειοι!
    Το λέω, γιατί το γνωρίζω από μέσα!
    Δυστυχώς ένα φιάσκο και μια αγγαρεία έχει φτάσει να είναι για εκπαιδευτικούς και μαθητές και τον υπόλοιπο κόσμο που στέκονται θεατές και χειροκροτούν στον γάμο του Καραγκιόζη!!
    Λυπάμαι που μιλάω έτσι, αλλά είναι η αλήθεια!
    Προσπαθώ να δίνεται στα παιδιά η ουσία πίσω από κάθε επέτειο-αφιέρωμα (όπως είπες), γιατί δεν μπορεί να είναι αλλιώς σήμερα!!
    Επιδιώκω να περάσει σε 'κεινα η μνήμη και παράλληλα ο προβληματισμός για το τώρα και το αύριο...
    Έχουμε ξαναπεί εδώ πως χωρίς τη γνώση του παρελθόντος δεν μπορεί να υπάρξει υγιές μέλλον! Όχι, όμως στείρα γνώση, η οποία δεν οφελεί κανέναν, παρά μόνο φανατίζει και παπαγαλίζει μία από τα ίδια!
    Φυσικά, και επιβάλλεται να εγκαταλείψουμε τις κορώνες σχετικά με τι έκαναν ιο παλιότεροι και να δούμε τι μπορούμε εμείς να κάνουμε!!!
    Έχουμε τα @#$#@ να το πράξουμε ή θα πάρουμε τα @#$#@...!!!
    Όσο για τις επετείους του γάμου, πάλι δεν συμφωνώ!
    Κι αυτές υποκριτικό πανηγύρι καταλήγει! Κάθε μέρα είναι το θέμα τι γίνεται!
    Αν μπορεί να είναι κάθε μέρα μια μικρή γιορτή, καλώς!
    Αλλιώς η επέτειος φαντάζει τόσο Καραγκιόζης, σαν τις εθνικές επετείους...!
    Δεν έχει κανένα νόημα!

    Αμάν, κι έχω να ετοιμάσω την 17η Νοέμβρη!!!
    Γλαύκη

    Υ.Γ.
    Είδες, αρχηγέ, μόνο εσύ θα τα "παίρνεις";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καίριο το ερώτημα της φωτογραφίας. Η απάντηση που δίνω είναι ότι οι εξ Αλβανίας (που σαι Σκεντέρμπεη; που σαι Μπιθεγκούρα;) ερχόμενοι στην χώρα μας δεν έχουν προσαρμοστεί ακόμα πλήρως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαζεστίξ, η ανάρτησή σου είναι πιο επίκαιρη από ποτέ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να συμφωνησω με την προλαλησασα Κερασια....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το σχόλιο μου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ: αν αύριο θυμόμαστε τι συζητούσαμε σήμερα, εμένα να με χέσεις! :)

    (Μόνο η Γλαύκη θα θυμάται, καθώς έχει φάει γλιστρίδα σήμερα!! χαχαχα!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλιστρίδα δε λες τίποτα!!!
      Πήρα ρεύμα υψηλής τάσης από το σκυλόσπιτό σου σήμερα και με πείραξε!!!
      Το σαλτάρισμα συνεχίζεται...

      Πάω καμιά βόλτα να εκτονώσω ενέργεια!!!
      Γλαύκη

      Διαγραφή
  8. Σοφία, το ίδιο πράγμα λέμε, μα εσύ το είπες πιο... ευγενικά!
    Μάθαμε τόσο πολύ στο αναμάσημα των παλιών, ώστε αδρανούμε δραματικά με τα καινούρια και απαιτητικά.
    Ανάξιοι της ιστορίας μας, άξιοι της μοίρας μας.


    Πέτρο, στο ερώτημά σου απαντώ στην ανάρτηση:
    "Δε λέω να σταματήσουμε να τιμούμε τις εθνικές γιορτές και τις άλλες επετείους (ακόμη και του γάμου), αλλά να μη νομίζουμε πως -επειδή κρατάμε ένα σημαιάκι ή κατεβαίνουμε στην παρέλαση ή στην εθιμοτυπική διαδήλωση (ναι, για του πολυτεχνείου λέω)- κάνουμε κάτι ή παίρνουμε κάτι απ'τη δόξα των αγωνιστών."

    Κοινώς μιλώ για την παπαρολογία και την κουραστική επανάληψη των επετειακών κλισέ.

    Άσε το άλλο: ήμουν σήμερα στη γιορτή-παρέλαση της περιοχής μου και ο τύπος που έβγαζε λόγο εκ μέρους του σχολείου είπε πως "το μήνυμα της σημερινής επετείου είναι να πούμε ΟΧΙ στο λαϊκισμό, ΟΧΙ στη μιζέρια, ΟΧΙ στη στασιμότητα και έτσι ενωμένοι θα πετύχουμε θαύματα, όπως τότε χάρη στο ΟΧΙ του.... πρωθυπουργού μας, Μεταξά (!?!?!?!)"

    Και καθόταν ο δήμαρχος κα τον άκουγε σαν χάνος από δίπλα αντί να τον διορθώσει.
    (Εγώ, πίστεψέ με, δεν μπορούσα)

    Και που λες, αν και θεωρητιώς διαφωνώ με τη λογική των παρελάσεων, εντούτοις κατεβαίνω στην περιοχή μου, γιατί αμζευόμαστε όλοι και περνάμε όμορφα. Επομένως, δεν τραβάω ζόρι είτε γινονται είτε δε γίνονται.
    Και, σε τελική ανάλυση, δεν αναδύεται κι ο εθνικισμός από κάτι τέτοια. Αυτά είναι, νομίζω, αριστερίστικες υπερβολές. Όχι πως δεν έχουν καμία βάση, αλλά τα θεωρώ υπερβολές.


    Γλαύκη, το όλο θέμα δεν είναι η ίδια η παρέλαση, αλλά το τί λέγεται και γίνεται στη γιορτή και στην προετοιμασία της.
    Αντί να μαζεύονται απλά πέντε παιδιά που ξέρουν όργανο και απλώς να χαβαλεδιάζουν, θα μπορούσε να γίνεται ως εξής:
    να ανατίθεται κάθε χρόνο στα παιδιά να κάνουν μια έρευνα-μικρή εργασία σχετική με το θέμα της γιορτής.

    π.χ. ένα παιδί να ψάξει και να παρουσιάσει στη γιορτή δυο-τρία βασικά πράγματα για το Δίστομο, άλλο για την Κάνδανο, άλλο για τον Γοργοπόταμο, άλλο για τους δοσίλογους, άλλο για το χρονικό του τελεσιγράφου, άλλο για τα θύματα της πείνας, άλλο για τα θύματα γενικώς, άλλο για τις ομάδες πληθυσμού που επλήγησαν κλπ.
    Έτσι, το κάθε παιδί θα παρουσιάζει δυο-τρια πραγματάκια σχετικά με την 28η Οκτωβρίου και θα "αναγκάζεται" να μάθει πραγματικά για τα οσα έγιναν τότε.

    Ειδάλλως, οι επετειακοί πανηγυρικοί μονόλογοι θα συνεχίσουν να συνοδεύονται από πλήθος χασμουρητών.
    Και το χειρότερο; Θα διαιωνίζεται η άγνοια.


    Σουλεϊμάν, εγώ βλέπω πως παρότι δεν εχουν προσαρμοστεί πλήρως όλοι οι Αλβανοί (γεγονός φυσιολογικό ως ένα σημείο), εντούτοις τα Αλβανάκια που αποφασίζουν να ασχοληθούν με τα γράμματα (κυρίως τα κορίτσια) έχουν αξιοπρόσεκτες επιδόσεις στο σχολείο.
    Και πολλές φορές ξέρουν και την ελληνική ιστορία καλύτερα από τα ελληνάκια.
    Γενικώς, η θέση του μετανάστη είναι τέτοια που αντιλαμβάνεται πως αν θέλει το παιδί του να ενταχθεί στην κοινωνία, πρέπει να πρωτεύσει μεταξύ των γηγενών.
    Τα Ελληνάκια, πάλι, γίνονται ολοένα και πιο οκνηρά και αποστρέφονται τη μάθηση.
    Δεν είναι και πολύ τρέντυ, βλέπεις...


    Κερασιά και Μαχαίρη... παιζετε με τον πόνο μου;
    χαχαχα
    Σωστοί!!!


    Πέτρα, ο προβληματισμός σου είναι πιο εύστοχος κι απ' τον Γκάλη.
    Ανά τρεις έρες βρίσκουμε κάτι να ασχολούμαστε και εμτά περνά στη λήθη και έρχεται κάτι άλλο και πάει λέγοντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαζεστίξ, φυσικά και δεν αναφερόμουν στην παρέλαση, αλλά σχολίασα γενικά για όλο το πακέτο των επετείων. Μάλιστα, το βλέπω πιο πολύ ως μάθημα μέσα από το οποίο θα μάθουν αφενός τα παιδιά που θα αναλάβουν τη γιορτή , αφετέρου τα υπόλοιπα των άλλων τάξεων παρακολουθώντας ό,τι έχουν ετοιμάσει οι συμμαθητές τους!
      Όλα τα άλλα δεν έχουν νόημα.
      Ως προς την πρότασή σου, αυτή μπορεί να εφαρμοστεί στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού άνετα, και το οποίο γίνεται από αρκετούς από εμάς.
      Πιο συχνά το συναντάς στο Γυμνάσιο και Λύκειο.
      Γλαύκη

      Διαγραφή
    2. Έχεις δίκιο, Γλαύκη.
      Εγώ έχω στο μυαλό μου άλλες ηλικίες απ'αυτές που έχεις εσύ.

      Διαγραφή
  9. Εμ τέτοια ώρα που περνάω εγώ είμαι ...ανεπίκαιρη!
    Καλά να πάθω!
    Απόλαυσα όμως τα σχόλια σας!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το μήνυμα της σημερινής εορτής του οσίου Αβραμίου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Ο όσιος Αβράμιος αφιέρωσε τη ζωή του στη σωτηρία των ακόλαστων γυναικών. Αδιαμφισβήτητα για τα σημερινά μας δεινά φταίει η απομάκρυνση από τα σεπτά ήθη της προ γάμου παρθενίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αριστέα, μη σκιάζεσαι για την ώρα.
    Είσαι πιο επίκαιρη από ποτέ!
    χαχα


    Στρατολάτη, δνε τον έχω ψάξει το συγκεκριμένο άγιο.
    Είναι σαν τον Άγιο Πρεβέζης ή κάνας ξενέρωτος ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΑΠΟ ΧΘΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ. ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΜΦΑΝΙΣΟΥ ΣΗΜΕΡΑ!!!
    http://pistos-petra.blogspot.gr/2013/10/virtual-revolution.html

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή