Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

Ο δεισιδαίμων του τυπογραφείου


Αν και θιασώτης του "ορθού λόγου", θέλω να σας εξομολογηθώ την αμαρτία μου.
Είμαι προληπτικός!
Ναι! Έχω γούρια και γρουσουζιές!

Βασισμένος, λοιπόν, στη θεμελιώδη αρχή "αμαρτία εξομολογουμένη ουκ έστιν αμαρτία", δράττομαι της ευκαιρίας να σας μιλήσω γι' αυτήν.

Πάντοτε όταν πίστευα πολύ σε κάτι, μετά γαμιότανε το σύμπαν και διαλύονταν όλα.
Μπορούσε να συμβεί κάθε πιθανή και απίθανη σύμπτωση η οποία ανέτρεπε τα σχέδιά μου.
Και συνεχίζει να συμβαίνει αυτό.
Όταν, αντίθετα, δεν πίστευα καθόλου σε κάτι, τότε όλα πηγαίναν πρίμα γι' αυτό και εξελίσσονταν ανέλπιστα καλά και οι συμπτώσεις με ευνοούσαν.

Ο ορθολογικός μου εαυτός χτυπάει το καμπανάκι και λέει:
"Σύνελθε, μάγκα μου! Αυτό συμβαίνει διότι όταν κάτι το σχεδιάζεις και το θες πολύ, τότε αγχώνεσαι και τα κάνεις μαντάρα! Όταν δεν πιέζεσαι, τότε είσαι άνετος και γίνονται όλα περίφημα!"
Και ο προληπτικός μου εαυτός ξαναρωτά:
"Καλά, να το δεχτώ αυτό. Ας δεχτούμε πως όταν αγχώνομαι, όπως λες, κάνω λανθασμένες κινήσεις. Αλλά γιατί τότε συμβαίνουν και συμπτώσεις που ουδεμία σχέση έχουν με τις δικές μου πράξεις;"
Εκεί που ο ορθολογικός μου εαυτός σιωπά και το επεξεργάζεται, πετιέται σαν την τσουτσού ο... πνευματιστής εαυτός μου και λέει:
"Σύνελθε, ψηλέ! Όταν αγχώνεσαι, τότε εκπέμπεις αρνητική ενέργεια στο σύμπαν και αυτή επηρεάζει κάθε κίνηση ή πράξη ή εξέλιξη είτε άλλων προσώπων είτε της μοίρας που σχετίζονται με σένα."

Επειδή λοιπόν είμαι... τριχασμένη προσωπικότητα, ισορροπώ μεταξύ αντικρουόμενων εσωτερικών φωνών.
Όλες οι φωνές έχουν τα δίκια τους.
Δεν εξηγούνται όλα από καμία οπτική.
Όλες αφήνουν κενά.

Έτσι, υποσυνείδητα οδηγούμαι στην υιοθέτηση γουριών.
Αυθόρμητα λοιπόν ρίχνω στο πάτωμα τις προσδοκίες από το καθετί, ούτως ώστε να περνώ πάνω από τον ισόπεδο πήχυ.
Το γούρι μου είναι η απαισιοδοξία.
Είμαι συνήθως απαισιόδοξος, γιατί κάθε φορά που αισιοδοξώ, διαψεύδομαι.
Είναι η άμυνά μου αυτή.
Και αν τελικά είμαι πράγματι γρουσούζης, τότε τα γούρια μου είναι και η... άμυνα των υπολοίπων!



Για να καταλάβετε τη γρουσουζιά, θα σας πω μόνο αυτό το μικρό κι ενδεικτικό στατιστικό στοιχείο:
Όσες φορές βγήκα πρώτο ραντεβού έχοντας προφυλακτικά στην τσέπη μου, καμία φορά δεν τα κατάφερα!
Όσες φορές βγήκα χωρίς να κρατώ τίποτα και χωρίς να πιστεύω τίποτα, τα κατάφερα!
Μιλάμε για στατιστικό στοιχείο με ισχύ 100%!
Ε, νομίζω πως παραείναι... συμπαγές το στατιστικό στοιχείο, για να θεωρηθεί απλή σύμπτωση!
Είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποιος "από 'κει ψηλά", γουστάρει να κάνει πλάκα μαζί μου.
Επομένως, λεώ κι εγώ να κάνω πλάκα μαζί του!
Σαν άλλος ήρωας του Ευριπίδη που κονταροχτυπιέται με τη μοίρα του!
Γι' αυτό έχω υιοθετήσει ως στάση ζωής τον δεισιδαίμονα ορθολογισμό!
Καταλαβαίνω δηλαδή ότι δεν ισχύουν όλα αυτά, αλλά καλού-κακού παίρνω και τα... μέτρα μου!

Γι' αυτό συγχωρήστε μου την απαισιοδοξία.
Πιστεύω πως όλα είναι χάλια και θα γίνουν πιο χάλια.
Και δε θα βγούμε ποτέ απ' αυτό το βούρκο.
Και πιθανότατα θα ζήσουμε πολύ μαύρες στιγμές και θα επιβιώσουν λίγοι.

Απ' το στόμα μου και στου "από πάνω" τ' αυτί!


Υστερόγραφο:
- Είναι ντροπή να είσαι προληπτικός!
- Προληπτικός εγώ; Κουνήσου απ' τη θέση σου...

9 σχόλια:

  1. Δε θα βγούμε ποτέ από το βούρκο;
    Χτύπα ξύλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λοιπόν "μάγκα" και "ψηλέ", (συ είπας), το πρόλημα με το κακόβουλο λογισμικό μάλλον λύθηκε.
    Προσέχουμε που μπαίνουμε, καλό το "μάτι" αλλά έχει παρενέργειες.

    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. α) Όταν βγαίνεις πρώτο ραντεβού να κοιτάς να υπάρχει κοντά περίπτερο.
    β) Ο από πάνω έχει μουτζώσει ολόκληρη χώρα. Δε φταις εσύ. (αν έφευγες … ίσως;)
    γ) Δεν υπάρχει πολύ και λίγο μαύρο. Ένα είναι.
    δ) Αν αρχίσεις να επικοινωνείς με τον από πάνω, κάτι έχει αρχίσει να μην πηγαίνει καλά.

    ΥΓ: Αν όλα αυτά μας τα λες με απώτερο σκοπό να ξαναγυρίσει ο γκαντέμης, δεν τσιμπάμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Όσες φορές βγήκα πρώτο ραντεβού έχοντας προφυλακτικά στην τσέπη μου, καμία φορά δεν τα κατάφερα!" Χαχαχαχαχαχαχα! Τι δυστυχία κι αυτή!

    Πού θα βρούμε ένα τόοοοοοσο μεγάλο προφυλακτικό για το πήδημα που τρώμε ως λαός δεν ξέρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στρατολάτη, είσαι κι εσύ βλέπω του "δεισιδαίμονος ορθολογισμού"!
    Ελάτε κι άλλοι στο κλαμπ να γίνουμε πολλοί!


    Κλεισθένη, συγνώμη αλλά θα σου χαλάσω τη... φαντασίωση!
    Όλο το πρόβλημα ήταν μια διαφήμιση που είχε μπει αυθαίρετα από κάποια υπηρεσία ονόματι "clicksor" (είναι κάτι σαν το Google AdSence) και είχε χωθεί μέσα σε ένα απ' τα γκάτζετ της σελίδας και πετιόταν σαν "pop-up".
    (Πώς το μιλώ το εγγλέζικο!)
    Με καθοδήγησε ένας φίλος της σελίδας και έψαξα στη διάταξη του Blogger και βρήκα πού είχε κρυφτεί.
    Κατήργησα το γκάτζετ "sociable" και τελείωσε η υπόθεση.
    Πάει η φαντασίωση,ε;


    Πέτρο,
    α)χωρίς πλάκα, το κοιτάω αυτό!
    β)κι αν φύγω και ξεχάσω τηγ καντεμιά μου πίσω;
    γ)μην απίρνεις όρκο... υπάρχει και... μαυρότερο! Όχι στα λεξικά. Στη ζωή υπάρχει.
    (αν και στα λεξικά υπάρχει το "μαυροειδέστερος"- τσσσσς τι είπα πάλι!)
    δ)γιατί να μην επικοινωνώ με τον από πάνω;
    ο προηγούμενος που το έκανε, μέχρι και πρωθυπουργός έγινε...

    στο (υγ) δεν απαντώ, διότι στο δίλημμα γκαντέμης ή σαχλαμαράς θα δυσκολευτώ πολύ να απαντήσω.


    Κερασιά, χαίρομαι που με καταλαβαίνεις!
    Πραγματικά μιλάμε για δυστυχία!
    Και αναγκάζομαι πάντα να πηγαίνω σε μέρη με περίπτερο κοντά.
    Έχει καταντήσει μάστιγα πια!

    Για το... λαϊκό πήδημα δε χρειαζόμαστε προφυλακτικό.
    Παρθενορραφή χρειαζόμαστε.
    "Σκίσε με να αλλάξω ράφτη" που λένε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λοιπόν, Μαζεστίξ, για να συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε σε σχόλια προηγούμενου κειμένου σου, υποβάλλω τα σέβη μου προς την Αρχαία Ελληνική ιστορία, μυθολογία αλλά και γραμματεία - αυτό έλλειπε να μην είναι έτσι! (Όμως,αφού δεν πολυγνωρίζεις μη βάζεις στο ίδιο σακί Άρχοντα και Χάρυ Πότερ-μπλιαχ!)
    Πάλι εκτός θέματος βγήκα! Λοιπόν στο δια ταύτα. Στον προληπτικό εαυτό σου προτείνω να σφυρίξει στον Κέρβερο να έρθει ως βαρβάτο φυλαχτό, ώστε να μην πλησιάζει κανένα άλλο μαντρόσκυλο! Τι λες;
    Επίσης, θυμήσου πώς τα κατάφερε ο πολυμήχανος Οδυσσέας με όλα αυτά τα τέρατα που συνάντησε. Συνδύασε εξυπνάδα, μαγκιά και γοητεία. Θα μου πεις είχε τεράστιες απώλειες, μέχρι που έμεινε στο τέλος μόνος. Ίσως έπρεπε να χρησιμοποιήσει πιο πολύ την εξυπνάδα του και όχι τόσο τη μαγκιά του. Αυτή την πλήρωσε, γιατί προκαλούσε.
    Καλά, παραλήρημα με έπιασε!
    Γλαύκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι εγώ την ίδια πρόληψη έχω, αλλά από την ανάποδη. Όταν φοβάμαι μη γίνει κάτι κακό, σκέφτομαι ότι μπορεί να γίνει για να το ξορκίσω! Δεν είσαι μόνος λοιπόν. Κι εννοείται ότι πιστεύω στο μάτι (φτύστε με!)

    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κάποια εκατομμύρια γίδια είναι τόσο "αισιόδοξοι" που οσωνούπω βλέπουν ανάκαμψη κι επενδύσεις νάρχονται, σπρώχνοντας η μια την άλλη ποιά θα μας πρωτοκάτσει.
    Κι αν παρ ελπίδα γίνουν εκλογές, τον ίδιο μαλάκα θα ξαναψηφίσουν.
    Αυτό λες να φταίει;

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γλαύκη, βλέπω πως κι εσύ είσαι κάπως... αρχαιοχτυπημένη!
    Καλά όλα αυτά, αλλά πού θα βρω φυλαχτό με τον Κέρβερο;;;

    Ο Οδυσσέας μπορέι να τα κατάφερε τελικά αλλά έκανε 20 χρόνια να γυρίσει σπίτι του!
    Ε δε λέει και τόση ταλαιπωρία!
    Κάτι πιο συμφέρον δεν υπάρχει;


    Σοφία, φτου φτου φτου!
    Εσύ είσαι της σχολής "θετικής ενέργειας".
    Απ' τους επονομαζόμενους "αμίτα μόσιον"!
    Ο καθένας μας φτιάχνει τα ξόρκια του.
    Μα πώς βολεύεσαι με την αισιοδοξία;


    Mbiker, τα εκατομμύρια γίδια ποτ λες μάλλον είναι γίδια λόγω προλήψεων
    Δεν εξηγούνται αλλιώς οι επιλογές τους.
    Μόνο αν το είδαν στον καφέ μπορώ να τους δικαιολογήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή