Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

Βρίσε κι εσύ ένα διάσημο. Μπορείς!


Είναι η νέα μόδα. Φοριέται πολύ.
Βγαίνει ένας τραγουδιστής, μουσικός, ποιητής, αθλητής, συγγραφέας, ζωγράφος κ.ο.κ. και σε μια συνέντευξη, μιλώντας άνετα, λέει και μια κουβεντούλα παραπάνω από το... "πολιτικώς ορθόν".
Δηλαδή λέει κάτι που ο καθένας μπορεί να 'χει πει στην καθημερινότητά του, αλλά δεν πολυκυκλοφορεί στον δημόσιο λόγο ένεκα τηλεοπτικού καθωσπρεπισμού.
Τότε, βρίσκεται πάντα κάποιος πρόθυμος ζηλωτής από οποιαδήποτε πλευρά και απομονώνει μια φράση του, τη διακωμωδεί, τη διαστρεβλώνει και τελικά την κάνει σημαία της δικής του κενότητος.

Ταυτόχρονα σα μανιτάρια ξεπετάγονται από παντού τα φίλια μέσα δημοσίου (δια)λόγου και ξεσκίζουν τον διάσημο τύπο που τόλμησε να ξεστομίσει αυτήν την... αδιανόητη κουβέντα.
Την επόμενη μέρα, οι αντίπαλοι των διαστρεβλωτών περνούν στην αντεπίθεση φέρνοντας το πλήρες κείμενο στην επιφάνεια, ώστε να αποδείξουν πως πρόκειται για λασπολογία.
Ανάλογα με τη βασιμότητα, τη διεισδυτικότητα το πλάτος και το βάθος της διαστρέβλωσης, μπορεί αυτή να αποβεί επιτυχής ή όχι.

Εικόνες όχλου και λαϊκών δικαστηρίων, βγαλμένες από τις πιο μαύρες εποχές της ανθρωπότητας.
Μυρίζουν δυτικό μεσαίωνα και ανατολικό χομεϊνισμό.
Κυνήγι μαγισσών διά του διαδικτύου, οργάνου δηλαδή του οποίου η χρήση εναπόκειται στο χέρι που το χρησιμοποιεί.
Τώρα που βρήκαμε μέσο για να πούμε την αποψάρα μας και να τη διαβάζουν πενήντα άνθρωποι, αρπάζουμε το φτυάρι κι όποιον πάρει ο χάρος...

Το μόνο βέβαιο είναι πως μια κοινωνία, όπως η δική μας, που έχει σαπίσει απ' την κορφή ως τα νύχια, δεν μπορεί να διαχειριστεί αξιοπρεπώς ούτε τον θάνατό της.
Και αν δεχθούμε πως τα στερνά τιμούν τα πρώτα, τότε καθίσταται βέβαιο ότι η Ελλάδα λίγο πριν τον θάνατό της, δε βγάζει κάποιο συγκινητικό επιθανάτιο ρόγχο, παρα μόνο ροχάλες και ξερατά, τα οποία γυρνούν πάνω της και της βρωμίζουν έτι περισσότερο τον αναξιοπρεπή θάνατό της.

"Δε γαμιέται;
Κρίση έχουμε και όλα επιτρέπονται..."


Στη χώρα του "να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα", αν ο γείτονας τυχαίνει να είναι και διάσημος, αναγνωρίσιμος ή κάτι τέτοιο, τότε η φράση μεταφράζεται "να ψοφήσει η κατσίκα του διάσημου γείτονα κι αυτός ο καριόλης μαζί!"
Πότε είναι ο Νταλάρας, πότε ο Κουμανταρέας, πότε ο Κιμούλης, πότε ο Πανούσης, πότε η Δημουλά... πάντα κάποιος μας βρίσκεται πρόχειρος για μπινελίκωμα.
Πάντα κάποιος εύκολος στόχος, για να εκτονώσουμε κάπου την συσσωρευμένη ηφαιστειογενή κι επαναστατικόφρονα ενέργειά μας, η οποία προς το παρόν παραμένει εντός των τειχών του πληκτρολογίου μας.
Παραέξω κοστίζει άλλωστε...
Όσο πιο αποτυχημένοι αισθανόμαστε, εξάλλου, τόσο περισσότερα συμπλέγματα βγάζουμε στη συμπεριφορά μας, τα οποία εκφράζονται κυρίως απευθυνόμενα σε αυτούς που θεωρούμε επιτυχημένους στον τομέα τους. Και ιδίως όταν ανήκει στο "χώρο του θεάματος", που λένε.

"Τώρα που βρήκαμε τα mail τους και τα twitter τους, θα τους εκδικηθούμε. Θα τους σακατέψουμε! Αμ πως!
Γιατί τους βρίζουμε;
Γιατί μπορούμε!"
Εξαπολύουμε τυφλή (λεκτική) βία επί δικαίων και αδίκων, φορώντας έναν αντιφασιστικό μανδύα που όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει, δικαιώνοντας έτσι μετά 30 χρόνια τον Αυριανισμό που, εν ονόματι του πασοκισμού, ξέσκιζε αντιφρονούντες, ξεφωνίζοντάς τους άλλοτε ως "φασίστες", άλλοτε ως "παλιαδερφές" κι άλλοτε και τα δυο μαζί.

Επίσης, πλάι σε αυτόν τον λαϊκό καννιβαλισμό, έχουμε και τον αντουανεττικό πολιτικώς ορθό επικοινωνιακό ολοκληρωτισμό, ο οποίος περιλαβαίνει όποιον ξεπεράσει τα όρια των συμφωνηθέντων (απ' τους ίδιους) κανόνων λειτουργίας του δημοσίου λόγου και συμπεριφοράς.
Όποιος τολμήσει και πει κάτι πέρα απ' το "πολιτικώς ορθόν" λοιπόν, ξεσκίζεται από τους κάτωθεν καννιβάλους και τις άνωθεν αντουανέττες.

Στη χώρα μας είμαστε δημοκρατικώς ανεκπαίδευτοι.
Γι' αυτό και δεν ανεχόμαστε την άλλη άποψη.
Γιατί δεν μπορούμε να τη συζητήσουμε ή να την αντικρούσουμε με επιχειρήματα, αν τη θεωρούμε πια τόσο λανθασμένη.
Μοναχά καννιβαλίζουμε.
Κι αν πρόκειται και για διάσημο, αμέσως μετά τραβάμε και μια μαλακία πάνω απ' τη δημόσια εικόνα του, ευτυχείς, διότι, αποτυχημένοι όντες, πετύχαμε να σκυλέψουμε τους επιτυχημένους.
Και γαμώ τις επιτυχίες...
Βρίσε κι εσύ ένα διάσημο. Μπορείς!
(πάρε και χαρτομάντηλα...)

21 σχόλια:

  1. Σ ' αυτόν τον κόσμο, (που δεν είναι των αγγέλων) όταν βαδίζεις πίσω από την καρδιά σου, πάντα κάνεις εχθρούς. Είναι ένα σίγουρο σημάδι, ότι είσαι σε καλό δρόμο. Αρκεί να αντέχεις....
    Χριστός Ανέστη Μαζεστίξ (ό, τι καλό κι αν σημαίνει αυτό για τον καθένα)
    Υ/Γ : στα mail σου μπήκες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πάνω, είμαι η Άννα από την Πάρο.

      Διαγραφή
    2. Θυμάμαι τη φράση κάποιου που είχε πει ότι όποιος δεν έχει εχθρούς είναι ασήμαντος.
      Όποιος έχει μόνο εχθρούς είναι επικίνδυνος.
      Μακάριος όποιος έχει φίλους και εχθρούς...

      ΥΓ.:Μόλις τώρα είδα το mail.

      Διαγραφή
    3. Πολύ σωστές οι φράσεις. Βλέπεις, το θεωρούσα τόσο αυτονόητο το να έχεις φίλους!!! Πλάνη μου.
      Καληνύχτα. Άννα

      Διαγραφή
    4. Πολύ σωστές οι φράσεις. Βλέπεις, το θεωρούσα τόσο αυτονόητο το να έχεις φίλους!!! Πλάνη μου.
      Καληνύχτα. Άννα

      Διαγραφή
    5. Οι φίλοι είναι αυτοί που δε θα ήθελες εχθρούς!

      Διαγραφή
  2. Εύστοχη η επιλογή θεματικής Μαζεστίξ. Προσωπικά ούτε καν που παρακολούθησα αυτή την ιστορία με τη Δημουλά αν και τη βλέπω παντού από το πρωί αλλά έχω πιο σοβαρά να ασχοληθώ.

    Πάντως νομίζω άλλο ο Νταλάρας, άλλο η Δημουλά, άλλο ο Τζιμάκος, με ην έννοια οτι π.χ. ο Νταλάρας είχε ενεργό ανάμειξη στην πολιτική ζωή δια μέσου της συζύγου του που ψήφιζε ως βουλευτής, εκείνος θεωρούμενος επί δεκαετίες καλλιτέχνης και καλά αντιστασιακός!

    Από την άλλη είναι και αυτό που λέμε ο ρόλος της διανόησης κλπ και από αυτή την άποψη έχει μια σημασία η κριτική που της γίνεται. Απλώς για τη συγκεκριμένη ούτε που την έχω διαβάσει και δεν μου λέει κάτι. Άσε που σήμερα πια η κατάσταση της κοινωνίας είναι σε τέτοιο σημείο που δεν χρειαζόμαστε πια τους διανοούμενους, αλλά τους ίδιους τους πολίτες να δράσουν. Είναι πια αργά για τους διανοούμενους, με ή χωρίς εισαγωγικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η "διανόηση" της χώρας μας είναι για γέλια.
      Αλλά νομίζω πως ώρες-ώρες ο λαός συμπεριφέρεται ως όχλος και επιτίθεται αδιακρίτως επί δικαίων και αδίκων.
      Τέτοιος λαός που είμαστε, τέτοια διανόηση έχουμε...

      Διαγραφή
  3. Μαζεστίξ, οι "διανοούμενοι" δεν μίλησαν όταν έπρεπε. Δεν θύμισαν, δεν καυτηρίασαν, δεν πρότειναν.
    Έτρωγαν κι αυτοί ό,τι πετούσαν οι πασόκοι από το τραπέζι τους. Τώρα άνοιξαν το χρυσό τους, αλλά οι πάντες περιμένουν σαν όρνεα να τους κατασπαράξουν.
    Δεν λυπάμαι τη Δημουλά: είχε υπογράψει την κατάπτυστη έκκληση των 32 "Τολμήστε".
    Λυπάμαι αυτή τη χώρα με τους φασίζοντες ή κανιβαλίζοντες κατοίκους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λωτοφάγε, σε καμία περίπτωση δεν υπερασπίζομαι τους "διανοούμενους".
    Ούτε τους λυπάμαι.
    Γραμμένους τους έχω.
    Μιλώ για τη δική μας τάση να καννιβαλίσουμε έναντι όποιου τις απόψεις δε γουστάρουμε.
    Αυτοί δεν παθαίνουν τίποτα.
    Εμείς όμως πέφτουμε στο κενό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πραγματικό πρόβλημα είναι το ότι δεν αρκεί το να φύγει κάποιος από το χωριό του αλλά το χωριό να φύγει από μέσα του.

      Διαγραφή
  5. Μόλις διάβασα αυτά που είπε η Δημουλά - όχι αυτά που γράψανε γι αυτά που είπε. Δεν είναι και κάτι φοβερό, ούτε από την καλή ούτε από την κακή μεριά. Πολύς θόρυβος για το τίποτα. Άσε που όσα λέει είναι έτσι. Το ζήτημα είναι τελικά πραγματικά η απραξία και η σιωπή της τόσα χρόνια, όπως και εκείνο το κείμενο που είχε υπογράψει, όπως γράφει και ο Λωτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαφωνώ κάθετα με το πνεύμα της ανάρτησης Ματζεστίξ.
    Εδώ δεν πρόκειται για συνηθισμένες μέρες συνηθισμένων καταστάσεων, ούτε για καθημερινούς ανθρώπους.
    Άτομα τα οποία κάποιο σύστημα τα ανέδειξε, τα διαφήμισε και τα πρόβαλε σαν κάτι περισσότερο από εμάς την πλέμπα, επιβάλεται να κρίνονται και να "λογοδοτούν" για οποιαδήποτε μαλακία ξεστομίζουν.
    Δεν νοείται για μένα να έχεις; κάνει γαργάρα τις δολοφονίες ας πούμε των μεταναστών, να μην έχεις αναφέρει τίποτα για μανωλάδες και για νεοναζί και να πετάς την κοτσάνα σου με την πρώτη ευκαιρία σε μάζωξη, όταν μάλιστα ξέρεις πως θα συζητηθεί.
    Προφανώς η κυρία επιδιώκει την δημοσιότητα. Και τι καλύτερη ευκαιρία από το να ξεχωρίσουμε απ τις "κλισέ" καταδικάσεις ρατσιστικών φαινομένων; Να πετάξουμε μια μπαρούφα για να γίνουμε είδηση. Δεν βρίσκει παγκάκι γιατί τα πρόλαβαν όλα οι μετανάστες.
    Κι έμεινε όρθια. Κι εμένα μ ενοχλούν τα παπούγιαγια σαν και του λόγου της που δεν λένε να σηκωθούν απ τα παγκάκια. Και τα σκυλιά που έγιναν μόδα. Και τα μικέλ που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στη θεσσαλονίκη. Κι ο γείτονας. Κι ο φαλάκρας που έχει καλύτερη γκόμενα απ τη δικιά μου. Και τα "ποιήματα" ορισμένων σαν του λόγου της.
    Το που τα λέω όμως, καμμιά βαρύτητα δεν έχει και κανείς δεν χαλάει τη ζαχαρένια του και με λένε και μαλάκα.
    όταν όμως είσαι επώνυμος όπως λέν, πρέπει να προσέχεις δυό φορές το τι λες και το πως φέρεσαι.
    'Αγαρμπη ακόμη και στο γλύψιμο του συστήματος, δρόντισε όπως μας θύμησε ο λωτοφάγος να πάρει μνημονιακή θέση από νωρίς. Σαν τον σαββόπουλο που αν ξαι ξεχασμένο, μας τον παίζουν εσχάτως τα κανάλια για να ανταμείψουν την "προσφορ" του ως φαίνεται.
    Κάποτε, είχαμε πνευματικούς ανθρώπους. Φάρους. Μια δήλωσή τους και παίρναμε πάνω μας.
    Τώρα;
    Βαφτίστε τους εσείς.

    mbiker

    υ.γ.
    Για την δημουλά, όπως και σαββόπουλο και άλλους, ένα έχω να πω.
    Δεν ξέρω τι ήταν κάποτε, ή τι νομίζαμε εμείς πως ήταν.
    Τα στερνά τιμούν τα πρώτα. Αξίωμα. Νόμος, πως το λένε;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Mbiker, άλλο η κριτική κι άλλο το ξεφωνητό.
    Να κριτικάρουμε μέχρις εσχάτων τους διανοούμενους που καθίστανται πνυεματικό άλλοθι της μνημονιακής πολιτικής;
    Σύμφωνοι.
    Το κάνουμε τόσον καιρό.

    Να περιμενουμε όμως με τις... μονταζιέρες ανά χείρας σαν άλλοι Μουρούτηδες να συρράπτουμε δηλώσεις όπως τις θέλουμε προκειμένου να εκδικηθούμε ανθρώπους με τους οποίους διαφωνουμε πολιτικά, αυτό το βρίσκω απαράδεκτο.

    Σοβαρότατο θέμα που θα έπρεπε να "σηκωθεί" θα έπρεπε να είναι κατά τη γνώμη μου η υπόθεση με την θρασύτατη απόλυση της καθηγήτριας που έπιασε το γιο του Σαμαρά να αντιγράφει.
    Αυτά είναι τα σκατά της κοινωνίας μας.
    Και όχι το να λέει κάποιος ότι η ζωή στο κέντρο της Αθήνας είναι αφόρητη και αυτό οφείλεται εν πολλοίς και στην υπερσυσσώρευση μεταναστών στις γειτονιές της.
    Εγώ πάντως τις τελευταίες φορές που πήγα στην Κυψέλη φοβήθηκα.
    Και τσάμπα να μου έδιναν σπίτι εκεί, δε θα έμενα.
    Δε νομίζω να είμαι φασίστας ή ρατσιστής επειδή θεωρώ ότι δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση.

    Φυσικά δε φταίνε οι μετανάστες για την κατάστασή τους, αλλά το αποτέλεσμα είναι πως η εγκληματικότητα είναι ένα τεράστιο ζήτημα και έχει άμεση σχέση με το μεταναστευτικό.
    Αλλά με το να εθελοτυφλουμε, οδηγουμε πολλούς στο να επιρρίπτουν τις ευθύνες για την κατάσταση όχι στην κρατική ολιγωρία στο μεταναστευτικό ζήτημα, αλλά στους ίδιους τους μετανάστες.
    Κι έτσι ο πραγματικά ρατσιστικός λόγος εδώ και μια δεκαετία δίνει διέξοδο στα αδιέξοδα της αριστερογενούς χαλαρότητας στο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "...Και όχι το να λέει κάποιος ότι η ζωή στο κέντρο της Αθήνας είναι αφόρητη και αυτό οφείλεται εν πολλοίς και στην υπερσυσσώρευση μεταναστών στις γειτονιές της.
    Εγώ πάντως τις τελευταίες φορές που πήγα στην Κυψέλη φοβήθηκα.
    Και τσάμπα να μου έδιναν σπίτι εκεί, δε θα έμενα..."

    Συμφωνώ κι επαυξάνω.
    Όμως...
    όπως κι εμείς, έτσι κι η δημουλά ξέρει τι παίζει με τους μετανάστες, την αθρόα προσέλευσή τους, τα συμφέροντα οργανωμένων υποβαθμίσεων των γειτονιών και τα δουβλίνα.
    Το να απομονώνει όμως τη συνέπεια όλων αυτών και να την κάνει νερό στο μύλο των χρυσαύγουλων, εμένα με χαλάει πάραυτα.
    Ας έκανε και καμμιά ρημάδα δήλωση για τις αυτοκτονίες, για τους άστεγους, για την δικαιοσύνη, για τους μπάτσους και για τον κανιβαλισμό στον οποίο έχουμε οδηγηθεί.
    Αν βρεί θέση σε παγκάκι, αυτομάτως όλα τ άλλα πάνε καλά;
    Δεν την συγκίνησε το ότι δυό λαθρό (ή όχι, άσχετο) μετανάστες στην προσπάθειά τους να σπρώξουν το αυτοκίνητο στο οποίο είχαν ξεμείνει σοκαρισμένοι δυό παπούδες, σκοτώθηκαν απ το τραίνο μαζί τους;
    Αν κάποιος εξ αυτών την είχε σκαπουλάρει, ίσως προχτές να καθόταν εκεί που δεν μπόρεσε να κάτσει η ίδια. Και να της χάλαγε και το τοπίο με τη λερή φτώχεια του.
    Ας περιοριστεί στις κοσμικότητες και ας αφήσει τις λαϊκές πλατείες στην πλέμπα τότες...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. να υποθέσω πως ο Καζάκης δεν συμπεριλαμβάνεται στους διάσημους ή αποτελεί μιαν εξαίρεση ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αποστόλη
    Αν η ερώτηση απαυθύνεται σε μένα (που δεν το πιστεύω, μα είναι από κάτω μου και με μπερδεύει), δεν την κατάλαβα.
    Αν απευθύνεται στον οικοδεσπότη, κάνω κέφι να δω απάντηση χεχεχε...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Mbiker, δε χρειάζεται να περιμένουμε από την κάθε Δημουλά να κάνει αναλύσεις και δη αριστερόστροφες.
    Αλλά δε νομίζω ότι προκύπτει ως κανει και χρυσαυγίτικη προπαγάνδα.



    Αποστόλη, ο Καζάκης αποτελεί όχι δημόσιο πρόσωπο αλλά... δημόσιο κίνδυνο!
    (για τα νεύρα όσων διαφωνήσουν μαζί του...)
    χεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χεστήκανε οι εν αποσυνθέσει ''καλλιτέχνες''σαν την δημουλά και τον σαββόπουλο, αν στη χώρα τούτη πάνω από 3500 άνθρωποι έδωσαν τέλος στη ζωή τους γιατί δεν αντέξαν την εξαθλίωση.
    Χεστήκανε επίσης αν εγώ και499.999 ακόμη άνθρωποι μεταναστεύσαμε για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε.
    χεστήκανε αν πεινάει ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού,παιδιά και ενήλικες.
    Χεστήκανε αν εσύ φοβάσαι να πας στην κυψέλη και εν γένει στις περιοχές όπου υπάρχουν μετανάστες.
    Χεστήκανε αν το σύστημα υγείας λειτουργεί.
    χεστήκανε αν υπάρχει παιδεία.
    Χεστήκανε αν1.500.000 και πλέον άνθρωποι είναι άνεργοι.
    Αυτό που πέτυχαν όμως είναι να σε φοβίσουν και μάλιστα σου έδειξαν πολύ κομψά και το αντικείμενο του φόβου σου δλδ τους μετανάστες.
    Ξεκινάει καινούρια καραμέλα λόγω τουρισμού και ποιός θα την πιπιλίσει; Η ''ποιήτρια''
    του κώλου φτύνοντας στα μούτρα όλων μας.
    Τόσο δύσκολο είναι επιτέλους να της βάλουν ένα παγκάκι να κάτσει;;;;Η μήπως δεν αντέχει να βλέπει γύρω της ως άλλη μαντάμ Σουσού τους πτωχούς και πειναλέους μετανάστες.
    Αν δεις τι ξεφούρνισε προκειμένου να τα μαζέψει θα πάθεις πλάκα.
    Ούτε λίγο ούτε πολύ είπε ότι'' θα ήθελε να σκοτώσει την χρυσή αυγή''.
    Tώρα τι ακριβώς εννοεί η ''ποήτρια'' ένας θεός ξέρει.
    Είναι πολύ επικίνδυνα αυτά τα μονοπάτια Μαζεστίξ.
    Συμφωνώ απολύτως με τον Mbiker.
    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Selana, όπως προείπα, χεσμένη την έχω και τη Δημουλά και τους υπόλοιπους.
    Επίσης αντιπαθώ την ποίησή της, την ιδεολογία της και τη φιγούρα της.
    Αλλά θεωρώ πως οδηγούμαστε ώρες-ώρες σε ένα κυνήγι φαντασμάτων που δε βγάζει πουθενά.
    Για τον εκφασισμό της κοινωνίας φταίνε χίλιοι δυο.
    Δε νομίζω ότι φταίει κάποιος που απλώς είπε το παράπονό του πως η κατάσταση στη γειτονιά του εδώ και καμιά εικοσαριά χρόνια δεν είναι βιώσιμη.
    Ακόμη κι αν διαφωνεί κανείς με την προσέγγιση αυτή, δε νομίζω ότι μπορεί να της χρεώσει χρυσαυγίτικους συνειρμούς.
    Και, τέλος, η διαστρέβλωση δηλώσεων δεν τιμά μια αριστερή εφημερίδα, όπως η Εφημερίδα των Συντακτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή