Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013

Ιησούς αγανακτισμένος

Αν κυκλοφορούσε στον κόσμο σήμερα, σίγουρα θα βρισκόταν σε κάποια πλατεία, κάπου ανάμεσα στον αλλόφρονα κόσμο, και θα προσπαθούσε να ξεσηκώσει τις ψυχές των ανθρώπων, για να τινάξουν από πάνω τους όλη τη σκουριά.
Οι σημερινοί άνθρωποι όμως δε θα στέκονταν να τον ακούσουν.
Δεν έχουν χρόνο άλλωστε για τέτοια.
Ο χρόνος είναι χρήμα και οτιδήποτε δεν έχει χρήμα σπαταλά το χρόνο τους.

Ο Ιησούς στα χρόνια της πρώιμης παγκοσμιοποίησης (βλ. αχανής και πολυεθνική ρωμαϊκή αυτοκρατορία), τότε που ο κόσμος είχε ακόμη χρόνο για τέτοια, εγκαλούσε τους ψωροπερήφανους για την εγωπαθή σιγουριά τους πως όλα τα ξέρουν και τα κάνουν καλά και συνέτρωγε με τους αυτογνώστες αμαρτωλούς, με τελώνες, με ψαράδες,με πορτοφολάδες και με πόρνες.
Σε καταστάσεις βαθιάς κρίσης, όπως και σήμερα, σε εποχή επαναστατικού αναβρασμού, ο Ιησούς φώναζε: πριν ξεσηκωθείτε για να διώξετε τον τύραννο πάνω απ' το κεφάλι σας, διώξτε τον τύραννο που κρύβετε μες στα σπλάχνα σας!

Στην αρχή όλα φαίνονταν πως πήγαιναν όπως τα ήθελε.
Παρελαύνοντας με γαϊδούρι μπήκε θριαμβευτικά στην πόλη και τον έραιναν με βάγια.
Όταν έφτασε η κρίσμιμη ώρα όμως, ο "σοφός λαός" έδωσε την ετυμηγορία του: "άρον, άρον σταύρωσον αυτόν"!
Γιατί τα ωσαννά γίναν κατηγόριες;
Γιατί;
Μάλλον επειδή δεν είχε έτοιμο σχέδιο με καταπέλτες, μπαζούκας και φυσεκλίκια, όπως είχαν οι ζηλωτές του Βαρραβά.
Είχε στο στόμα του μόνο κάτι αοριστίες.
Τους κάλεσε να αγαπήσουν αλλήλους.
"Και πού θα βρεις τα λεφτά ρε;" λένε πως τον ρώτησαν σε κάποιο πάνελ οι ζηλωτές.
Ένας αγανακτισμένος ήταν όμως μοναχά και δεν είχε να προτείνει σχέδια επί χάρτου.
Παρά μόνο έβαζε την αγάπη στο κέντρο του κόσμου του και προσπαθούσε να χτίσει γύρω απ' αυτήν.
Τι μας λέει τώρα, ε...;

Τους ζήτησε να πάψουν να προσεύχονται φωναχτά και δημοσίως, σα να πρόκειται για show της Ρούλας, αλλά να προσεύχονται κρυμμένοι στο πιο σκοτεινό δωμάτιο του σπιτιού τους.
Εκεί που δεν φτάνει η υποκρισία. Εκεί που θα ήταν παρόντες μόνο εκείνοι κι ο Θεός.
Απέρριψε τον μύθο των άμεμπτων και αναμάρτητων κοσμοκηρύκων. Όταν φώναξε "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω"...ούτε ο ίδιος δεν τόλμησε να σηκώσει πέτρα!
Ούτε τον εαυτό του δεν αναγόρευσε σε άσπιλο και αμόλυντο....
Απ' το να φιλάει κατουρημένες ποδιές ισχυρών, προτιμούσε να του πλένει τα πόδια μια πόρνη και να την κάνει πιστή του ακόλουθο και όχι μόνο.
Γιατί δεν ήταν ηθικολόγος, ανέραστος και πουριτανός, όπως προσπαθεί να τον παρουσιάσει η Εκκλησία δυο χιλιάδες χρόνια τώρα.
Αυτός "ανάβει το καντήλι του, καπνίζουνε οι φίλοι του, θέλει το νου στα μέτρα μας και την καρδιά στα ντέρτια μας", που 'γραφε κι ο ποιητής...


Ο Ιησούς, λοιπόν, μίλησε για την επ-Ανάσταση των ψυχών.
Των ψυχών κυρίως και λιγότερο των σωμάτων.
Για δι' ελέου και φόβου κάθαρση, σαν άλλος τραγωδός.
Ήταν σειρήνα, συναγερμός που ηχούσε σε αυτιά μη ακουόντων. Αλλά αυτός συνέχιζε γιατί κανείς δεν μπορούσε να βρει το κουμπί που σταματάει αυτός ο συναγερμός. Μόνο η εξόντωση θα ήταν λύση.
Σιχαινόταν το χρήμα και καθετί άλλο εξευτέλιζε την πνευματικότητα του ανθρώπου.
Όταν σήκωσε το καδρόνι στο προαύλιο του ναού, δε χτύπησε ούτε ένα κεφάλι.
Μόνο τα προϊόντα της κατανάλωσης χτύπησε. Τους πάγκους έσπασε. Όχι τα κεφάλια.
Τα κεφάλια τα ήθελε ζωντανά και υγιή. Έστω κι ένα απ' αυτά να καταλάβαινε. Να άλλαζε γνώμη...

Δεν τα έβαζε με τον εύκολο εχθρό, τους Ρωμαίους.
Πριν απ' τους Ρωμαίους επικυρίαρχους, έπρεπε να συντρίψει την συνεργαζόμενη μ' αυτούς οικονομική, πολιτική και θρησκευτική άρχουσα τάξη.
Την ντόπια ολιγαρχία. Γι' αυτό τον στοχοποίησαν.
Γιατί το να βρίζεις τους ξένους, τους επικυρίαρχους είναι το εύκολο.
Ακόμη κι οι Ρωμαίοι έκαναν τα στραβά μάτια σ' αυτό.
"Ασ' τους να λένε καμιά μαλακία να εκτονώνονται" έλεγαν.

Η ντόπια ελίτ όμως παρακολουθούσε με ανησυχία τον καινούριο κήρυκα.
Όταν ο Ιησούς τόλμησε και τα έβαλε με αυτήν, τότε το σχέδιο εξόντωσης ήταν πλέον θέμα χρόνου.
Γιατί αυτή είναι το πραγματικό σύστημα. Χωρίς αυτήν, δε θα υπήρχαν οι Ρωμαίοι εκεί.
Και αυτή η βρώμικη ντόπια ελίτ δεν έμενε μόνο στα τυπικά.
Αλλά βρώμιζε και την ψυχή του λαού της περιοχής έχοντας μονίμως τεταμένο το δάχτυλο σαν το θείο Σαμ.
Για να είναι μόνιμα ασφαλείς υπόδουλοι οι Ιουδαίοι, έπρεπε να ποτίζονται από την ντόπια ελίτ καθημερινά με τόνους υποκρισίας, άνωθεν διδασκαλίας και κάθε είδους διαφθοράς.

Αυτή τη διαφθορά της ψυχής ήρθε ο Ιησούς να αντιπαλέψει.
Τουτς πρότεινε να ψάξουν μέσα τους το καθαρτήριο της ψυχής.
Δεν τους έδωσε ούτε εντολές ούτε ενοχές ούτε εκβιασμούς.
Τους έδωσε μόνο το έναυσμα για να ξαναρχίσουν τη ζωή τους με άλλο προσανατολισμό.
Δεν έδωσε σαφείς εντολές.
Δεν είχε κατάλογο χρηστών πράξεων.
Δεν είχε τίποτα να προτείνει.
Παρά μόνο να αγαπήσει ο ένας τον άλλον.
Πολύ φλου για τα μέτρα ενός υλικού κόσμου.



Τι μπορεί να σημαίνει εξάλλου το "να σώσεις την ψυχή σου";
Η ψυχή δεν είναι ούτε τσελεμεντές για να ασχολείται με μενού 40-ήμερων νηστειών, όπως πιστεύουν οι θεούσες, ούτε χημικές αντιδράσεις, όπως πιστεύουν οι υλιστές.
Είναι κάτι ακαθόριστο.
Και πώς να παλέψει κανείς να σώσει κάτι που δεν ξέρει καλά-καλά τί είναι και πού βρίσκεται;
Η ψυχή εξάλλου μόνο ένα σημάδι έχει δώσει στον άνθρωπο: το "τί θέλει".
Αυτό είναι το μόνο σημείο ζωής που 'χει δώσει.
Μόνο έτσι μπορεί να την εξερευνήσει κανείς.

Ο Ιησούς δεν ήρθε καν ως επαΐων να ανακοινώσει τη λίστα με τις ανάγκες της ψυχής.
Να δοκιμάσουν έναν σχεδόν αχαρτογράφητο δρόμο τους κάλεσε.
Να δοκιμάσουν να περαπτήσουν σ' αυτόν κι αν δεν τους αρέσει, ας ξαναφύγουν.
Ήξερε καλά άλλωστε πως "δεν υπάρχει δρόμος. Τον δρόμο τον ανοίγεις περπατώντας"...

Οι άνθρωποι όμως δεν ακολούθησαν.
Ήθελαν κάποιον να τους προσφέρει μια έτοιμη και ολοκληρωμένη λύση.
"Εξαρχής κοστολογημένη", που λένε.
Δηνάριο προς δηνάριο...
Να ξέρουν, βρε αδερφέ, αν τους συμφέρει!

Δυστυχώς γι' αυτούς, ο Ιησούς δεν ήταν τεχνοκράτης της ψυχής.
Ένας αγανακτισμένος ήταν που έτρεχε στις πλατείες του κόσμου του και κήρυττε την αλήθεια του.
Ένας αγανακτισμένος που δεν είχε έτοιμο σχέδιο να προτείνει, παρά μόνο καλούσε και τους άλλους να αγανακτίσουν μαζί του για την πτώση του καθενός και όλων μαζί.
Να βγουν απ' το καβούκι τους, να ξαναγνωριστούν ο ένας με τον άλλον και κυρίως ο καθένας με τον εαυτό του.

pasxa10

Τους υποσχέθηκε πως αν κάνουν το χατίρι της ψυχής τους, τότε δεν τους σταματάει τίποτα και κανένας.
Ακόμη κι αν τους σταυρώνουν συνεχώς, αυτοί κάθε φορά θα ανασταίνονται!
Μόνο που οι άνθρωποι ήθελαν και τεκμήρια. Μην τυχόν και ξεγελαστούν απ' τις αοριστίες...
Ο Ιησούς τους μιλούσε συμβολικά για ανάσταση κι αυτοί περιμένανε να δουν το θαύμα κυριολεκτικά!

Αγανάκτισε λοιπόν ο Ιησούς και έδωσε στη Μαρία τη Μαγδαληνή την εντολή να διαδώσει τα δέοντα.
Αλλιώς δεν πιστεύει ο κόσμος. Δεν ακολουθεί.
Δεν είναι έτοιμος να σώσει την ψυχή του.
Γιατί προσπαθεί να σώσει την ψυχή με τα μέτρα της ύλης.
Όταν το εμπέδωσε, κατάλαβε ότι έπρεπε, έστω κι έτσι, να αφήσει κάτι καλό στον κόσμο.
Κι είπε να αφήσει κάτι απ' την ψυχή του στα μέτρα της ύλης.
Και την τρίτη μέρα από τη σταύρωση είχε φύγει. Κανείς δεν ξέρει για πού.
Η Μαγδαληνή είπε πως αναστήθηκε...


Ο Ιησούς ήταν επανάσταση.
Καθαρή, φλου κι αχαρτογράφητη, όπως και κάθε πραγματική επανάσταση.
Αβέβαιη μες στην αλήθεια της και αληθινή μες στην αβεβαιότητά της.
Ο Χριστιανισμός όμως, είναι η μακροβιότερη αντεπανάσταση που γνώρισε ο κόσμος.
Αν μπορούσε ο δόλιος να φανταστεί ποιοι θα τον "επροσωπούσαν" και τί θα δίδασκαν γι' αυτόν, μάλλον θα ξαναγύριζε και αυτή τη φορά με το καδρόνι μπορεί και να μην αρκούνταν στους πάγκους, αλλά να 'σπαζε και μερικά κεφάλια.
Αν μπορούσε να φανταστεί τί θρησκεία θα φτιαχνόταν στις πλάτες του, ίσως να το ξανασυζητούσε με το ιουδαϊκό ιερατείο...


ΥΓ.: Συνεχίζω να δηλώνω άθεος.
Σε έναν κόσμο όπου οι πολεμοκάπηλοι δηλώνουν απελευθερωτές, οι φανατικοί δηλώνουν επαναστάτες, οι παιδεραστές δηλώνουν καλόγεροι, οι κομπλεξικοί δηλώνουν διανοούμενοι, οι λωποδύτες δηλώνουν επενδυτές, οι νεκροθάφτες δηλώνουν μεταρρυθμιστές, οι απατεώνες δηλώνουν οικολόγοι, οι ναζί δηλώνουν πατριώτες, οι κακόψυχοι δηλώνουν αμέτοχοι κι οι πασόκοι δηλώνουν σοσιαλιστές, σ' αυτόν τον κόσμο εγώ δεν μπορεί παρά να δηλώνω άθεος...

30 σχόλια:

  1. Αν ζούσε σήμερα ο Χριστός θα τον κατηγορούσανε για τρομοκράτη και θα τον τρώγαν λάχανο και πάλι. Τώρα πως από τον Ιησού φτάσαμε σε αυτή τη θρησκεία δεν μπορώ να το καταλάβω.
    Σε αυτόν τον κόσμο, Μαξεστίξ, κι εγώ προτιμώ να είμαι άθρησκη. Θρησκεία μου είναι η τιμή και η συνείδησή μου.
    Για λόγους έστω εθιμοτυπίας και αργίας, Καλό Πάσχα! Οι μέρες είναι καταπληκτικές! Ήρθε το καλοκαίρι! Να περάσεις καλά!

    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξερω αν ηταν αγανακτισμενος, επαναστατης ή οτιδηποτε αλλο ο Ιησους, Μαζεστιξ, για να πω την αληθεια ουτε με νοιαζει. Ξερω μονο οτι στο ονομα του γινανε μερικα ακομα εγκληματα - γενοκτονιες (χωρις να ευθυνεται αυτος φυσικα). Κι ακομα καποιοι βρηκαν εναν ακομα τροπο να βγαλουν χρηματα, απο το εμποριο πιστης. Αυτο που μονο κραταω παντως απο ολους τους υμνους της μεγαλοβδομαδας, κι οχι μονο, ειναι αυτο http://youtu.be/86YNKN0uHl8
    Καλο Πασχα, καλη συνεχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ σωστό το κείμενό σου Μαζεστίξ. Ο Ιησούς δίδαξε την αγάπη και την αλληλεγγύη και κάλεσε όλους τους ανθρώπους να αναστήσουν την ψυχή τους από τις αμαρτίες και τα πάθη τους.

    Οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας δεν αντιπροσωπεύουν το νόημα αυτών που δίδαξε ο Χριστός. Δεν είναι δυνατόν να βλέπεις αρχιεπισκόπους και παπάδες με μερσεντές, πανάκριβα άμφια και τεράστιες περιουσίες. Αυτοί εκμεταλλεύονται τον απλό κόσμο για το δικό τους συμφέρον.

    Όμως, υπάρχουν πάρα πολλοί παπάδες που προσφέρουν στις τοπικές κοινωνίες αφιλοκερδώς, οργανώνουν συσσίτια και είναι σοφοί άνθρωποι που πραγματικά αγαπάνε και νοιάζονται τους άλλους. Φυσικά, όλοι αυτοί μένουν στην αφάνεια από ταπεινότητα και επειδή στα ανώτερα κλιμάκια της Εκκλησίας κυριαρχούν αυτοί που "έχουν τον τρόπο".

    Καλό Πάσχα και καλή ξεκούραση αυτές τις μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πιστεύω στην ύπαρξη του Ιησού ως τον μεγαλύτερο αναρχικό φιλόσοφο που πέρασε ποτέ από αυτόν τον κόσμο. Αυτός ο φιλόσοφος επηρέασε όσο κανείς άλλος τους ανθρώπους. Ο συμβολικός τρόπος που μιλούσε παρεξηγήθηκε και κάπως έτσι δημιουργήθηκε ο μύθος των θαυμάτων και της ανάστασης. Αυτό βέβαια δεν ακυρώνει ούτε απαξιώνει τα πολύ σωστά λόγια του. Το τι βέβαια επακολούθησε απέχει, από την διδασκαλία του και τον σκοπό του, παρασάγγας.

    Καλά να περάσεις αυτές τις μέρες.
    Καλή ξεκούραση και καλή επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Μαζεστίξ, επιμένω τώρα τελευταία κάτι άλλο πίνεις.
    Τα όσα φέρονται ότι "είπε" ο Ιησούς τα μαθαίνουμε απ' τα "ευαγγέλια" που γράφτηκαν πολύ αργότερα από κάποιους που δεν τον γνώρισαν ποτέ!!!!
    Πως είσαι βέβαιος ότι όσα αναφέρονται είναι λόγια του Ιησού;;;
    Ξαναγύρισε στο φραππεδάκι γιατί δεν σε βλέπω καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σοφία, ο Ιησούς ξανασταυρώνεται καθημερινά στις ψυχές των όπου γης αγωνιζομένων για μια καλύτερη ζωή.
    Όπου σταυρώνονται λοιδορούμενοι οι μάρτυρες της ελευθερίας.


    Αχιλλέα, πόσα εγκλήματα έχουν γίνει στο όνομα παντελώς ανυποψίαστων σοφών...
    Πού να φανταζόταν ότι θα κηρύσσονταν χριστιανικά τζιχάντ εναντίον αλλοπίστων!
    Πού να φανταζόταν ότι οι επίγονοί του στο όνομά του θα δίωκαν την ανεξιθρησκία και θα εξαπέλυαν σφαγμούς και διωμγούς;
    Ίσως να το ξανασκεφτόταν και να μιλούσε λιγότερο συμβολικά προς αντιμετώπιση παρεξηγήσεων...


    Παναγιώτη, ο χριστιανισμός έγινε αυτό ακριβώς που αντιπάλευε στη ζωή του ο Ιησούς.
    Πάπες, αρχιεπίσκοποι, χρυσοφόροι αρχιερείς, υποκριτικές συνήθειες, μισαλλόδοξες δοξασίες και ενοχικά δόγματα είναι αγκάθια πάνω στο στεφάνι του.


    Μαρία, οι μεγαλύτεροι υβριστές του είναι η πλειοψηφία των ιεραρχών και των πιστών του.
    Δε ζήτησε εκατομμύρια υποκριτών φαρισαίων.
    Δε ζήτησε να αντικαταστήσει τους προηγούμενους θεούς.
    Ζήτησε από τους ανθρώπους να αγωνιστούν για να αλλάξουν τη ζωή τους.
    Πρώτα το "μέσα" τους και μετά το "έξω" τους.
    Αντ' αυτών, στήθηκε ένα πανηγύρι γύρω του, στο όνομά του, ερήμην του.


    Κλεισθένη, στην ψυχή του καθενός ο Ιησούς σημαίνει κάποια πράγματα.
    Ας την ανοιγουμε πού και πού.
    Καλό κάνει.


    Μιχάλη, αν θες ξαναστείλε το σχόλιό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε Μαζεστίξ, περίμενα μια απάντηση για την "ταμπακιέρα" πλην όμως σιγή.
    Το κείμενό σου θεωρεί σαν δεδομένα και αληθή τα όσα γράφονται στα εκκλησιαστικά κείμενα.
    Δεν είσαι ο μόνος, εδώ και μερικές δεκαετίες πολλοί "επιστήμονες" βάλθηκαν να δώσουν επιστημονικοφανείς απαντήσεις στα όσα βλακώδη και παιδαριώδη γράφονται στην βίβλο και την καινή διαθήκη. Για το πως η "παρθένος" έμεινε έγγυος, πως άνοιξαν τα ύδατα για να περάσουν οι ισραηλίτες του Μωυσή και διάφορες άλλες βλακείες που αναγράφονται στα "ιερά" κείμενα.
    Δυστυχώς η ηλιθιότητα δεν είναι προνόμιο των αγράμματων, απεναντίας συνυπάρχει με την επιστημονικοφάνεια.
    Αναφαίρετο δικαίωμά σου να γράφεις ότι θέλεις και δικό μου αναφαίρετο δικαίωμα να σχολιάζω, ακόμη και σκληρά. Μπορείς κάλλιστα να διαγράφεις τα σχόλιά μου, αν και πιστεύω πως δεν θα το έκανες ποτέ.
    Είμαι υποχρεωμένος να στηρίζω επιστημονικές αναλύσεις βασισμένες σε αληθή και τεκμηριωμένα γεγονότα, τι να κάνω; να υποστηρίζω κάτι που δεν ισχύει απλά και μόνο για να είμαι ευχάριστος;

    Υ/Φ Αντιλαμβάνομαι ή μάλλον κατανοώ το τι θέλεις να πεις πίσω απ' το κείμενο, δεν είμαι χαζός, αλλά η ντε φάκτο και χειρότερα η ντεγιούρε αποδοχή σαν αληθινών των όσων ηλιθιοτήτων αναγράφονται στα χριστιανικά κείμενα είναι όχι μόνο λάθος αλλά και δεκανίκι του σκοταδισμού. Η κριτική μου μπορεί να φαντάζει επιθετική δεν είναι όμως. Θερμή παράκληση, ξαναγύρνα στο φραππεδάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλεισθένη, όπως λέει και η σοφή ρήση, τα μυαλά και τα αλεξίπτωτα δουλεύουν καλύτερα όταν είναι ανοιχτά!

      Διαγραφή
    2. Έλα πες τη αλήθεια.Φίλας την εικόνα του Καρόλου πριν κοιμηθείς το βράδυ.

      Διαγραφή
    3. κανε μου την χαρη ολοι οι αθεοι μην πιανετε την επιστημη για να χτυπησετε τον ιδεολογικο σας αντιπαλο. Μου θυμιζετε τους σταυροφορους.

      Διαγραφή
  9. "Η ντόπια ελίτ όμως παρακολουθούσε με ανησυχία τον καινούριο κήρυκα.
    Όταν ο Ιησούς τόλμησε και τα έβαλε με αυτήν, τότε το σχέδιο εξόντωσης ήταν πλέον θέμα χρόνου.
    Γιατί αυτή είναι το πραγματικό σύστημα. Χωρίς αυτήν, δε θα υπήρχαν οι Ρωμαίοι εκεί."
    Αυτή σου η παράγραφος είναι από τις πιο εύστοχες που έχεις γράψει, Μαζεστίξ.

    Οι δηλωμένοι άθεοι, όπως εμείς, κρίνουμε καλύτερα τα θρησκευτικά θέματα, κυρίως επειδή δεν περιμένουμε ούτε συγχώρηση ούτε ανταμοιβή σε μέλλουσα ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κλεισθένη δε με ενοχλεί η επικριτική διάθεση των σχολίων.
    Η αγένεια με ενοχλεί. Όχι η κριτική.
    Τελοσπάντων.

    Το θέμα μας είναι λοιπόν το αν τα είπε ακριβώς έτσι ο Ιησούς;
    Ή το τί σημαίνουν όλα αυτά;
    (όπως μεταφέρονται μέσω των ευαγγελίων)

    Έχω τη λογική ώστε να κρατάω απ' την ιστορία αυτή (αλλά και από τις άλλες) ό,τι θεωρώ χρήσιμο για τη ζωή μου.
    Τα υπόλοιπα τα προσπερνώ.

    Όπως σου είπε κι ο Λωτοφάγος, καλό είναι να έχουμε τα μυαλά μας ανοιχτά.
    Το ότι δηλώνω άθεος (ή έστω ντεϊστής) και το ότι συχνά πυκνά έχω κριτικάρει σκληρά και την εκκλησία αλλά και το χριστιανισμό εν γένει ως φιλοσοφία, δε σημαίνει ότι διέπομαι από κάποια προκατειλημμένη εμπάθεια γι' αυτήν την ιστορία.

    Εξάλλου, δεν είναι μόνο ο Ιησούς κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας που δεν άφησε ντοκουμέντα και γνωρίζουμε ό,τι γνωριζουμε γι' αυτόν μέσω διηγήσεων τρίτων.
    Είναι και ο Σωκράτης.
    Αν εσύ θεωρείς για ό,τι και για όποιον δεν έχουμε απτές αποδείξεις ότι είπε πράγματι αυτά, έτσι ακριβώς όπως τα είπε, πως δεν αξίζει να το μελετάμε διότι πρόκειται απλώς περί "ηλιθιοτήτων", τότε νομίζω πως μάλλον έχεις χάσει την ουσία.
    Και η ουσία δεν είναι στη μορφή. Είναι στο περιεχόμενο.
    Δεν είναι στο σημαίνον. Είναι στο σημαινόμενο.

    Με τη δική σου λογική είναι ηλιθιότητες τα όσα έχουν γραφεί για τον Σωκράτη από τον Πλάτωνα (κυρίως) και απ' τον Ξενοφώντα, αφού τρέχα-γύρευε τί πράγματι έλεγε και τι τελικά γράφτηκε, και επομένως η μελέτη των σωκρατικών διαλόγων είναι, ανάξιο λόγου, χόμπι για ηλιθίους!

    Άφησε τον εαυτό σου ελεύθερο από τα δεσμά των ιδεοληψιών και θα δεις πως τελικά παντού υπάρχουν πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
    Σε κάθε θρησκεία, σε κάθε τάξη, σε κάθε ιδεολογία, σε κάθε χώρα, σε κάθε εποχή.
    Παντού μπορείς να βρεις μεγάλες αλήθειες που θα σε βοηθήσουν στη ζωή.
    Ο Σόλων γήρασκε αεί διδασκόμενος.
    Και ξέρεις κάτι; Δε με αφορά και τόσο αν το είπε πράγματι ή αν ο Ηρόδοτος το έβγαλε από το μυαλό του.
    Με αφορά κυρίως η σημασία και η επήρεια της φράσης αυτής στη ζωή μου.

    Δεν έχω κανένα λόγο να προσπαθώ να γίνομαι ευχάριστος.
    Άόμα και για δήμαρχος να βάλω, λόγω της ανωνυμίας του μπλογκ, τσάμπα θα πάει ο κόπος.
    Αλλά επίσης δεν έχω και κανένα λόγο να γίνομαι καθ' έξιν δυσάρεστος.
    Το ότι κάτι αρέσει στους πολλούς δε σημαίνει ότι εγώ θα το βρίζω ντε και καλά, για να είμαι ο ένας, ο ξεχωριστός, ο έξυπνος, αυτός που αντιλαμβάνεται όσα δεν αντιλαμβάνονται όλοι οι υπόλοιποι, "τα κουτορνίθια".
    Ένας απ' τους πολλούς είμαι και χαίρομαι γι' αυτό.
    Ένας απ' τα "κουτορνίθια".

    Τα λόγια του Ιησού είναι ευεργετικά για όσους θέλουν να ακούσουν.
    Και όχι μόνο του Ιησού, αλλά και κάθε άλλου σπουδαίου φιλοσόφου της ζωής. Της πραγματικής ζωής, όχι των βιβλίων σε απομονωμένες σοφίτες.

    Ευτυχώς δεν είναι τα πάντα οικονομία, δεν είναι τα πάντα συνωμοσία, δεν είναι τα πάντα καπιταλισμός, δεν είναι τα πάντα ύλη.
    Υπάρχει και κάτι ακαθόριστο που λέγεται ψυχή.
    Δεν ξέρω τι ακριβώς είναι, αλλά όσα νιώθουμε, σκεφτόμαστε και φανταζόμαστε είναι κάτι παραπάνω από χημικές ενώσεις.
    Και το λέμε συμβατικά ψυχή.
    Αλλά φαίνεται καμιά φορά πως το χούι φεύγει πιο μετά κι απ' αυτήν...


    Λωτοφάγε, πολύ σωστό αυτό που είπες, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ.
    Μάλλον όσοι δε φοβούνται καμιά κόλαση και δεν περιμένουν καμιά ανταμοιβή, είναι σε πλεονεκτικότερη θέση να δουν σφαιρικότερα κάποια θέματα περί θρησκείας.
    Η ουσία, κατ' εμέ, δεν είναι στην αποδοχή της ανάστασης ως γεγονός, αλλά στο συμβολισμό σχεδόν κάθε πράξης και παραβολής αυτού του σπουδαίου σοφού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. http://ideopigi.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=599&action=edit

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ανοίγει ο σύνδεσμος.
      Αν θες, γράψε το σχόλιο εδώ

      Διαγραφή
  12. Κλεισθένη

    Μαζί σου, μα...
    είτε το θέλουμε είτε όχι, επεβλήθη μια θρησκεία που στηριζόμενη στην τρόπον τινά σοσιαλιστική ηθική, κυβερνά τον κόσμο.
    Ενδεικτικά να σου αναφέρω πως ενώ οι πασης φύσεως χριστιανοί είναι μειοψηφία στο πλανήτη, διεθνώς αναγνωρίζεται το χριστιανικό ημερολόγιο, διεθνείς συμβάσεις υπογράφονται μ αυτό, "κακοί αλλόθρησκοι", "τρομοράτες" μουσουλμάνοι, "κινέζοι" ανθρωποφάγοι και "παιδεραστές μαυριδεροί" γιορτάζουν την χριστιανική αλλαγή του χρόνου μην τυχόν και χάσουν το πανηγύρι.
    Όπως και ψιλοαποδέχονται τη γιορτή της ανάστασης κλπ κλπ.
    Μ άλλα λόγια, ο κόσμος έχει πειστεί τρόπον ινά για την ύπαρξη του χριστού, είτε βς θεάνθρωπου, είτε ως επαναστάτη (πράγμα που εγώ θα ευχόμουν νάναι έτσι).
    Δεν μπορείς να καταργήσεις δοξασίες χιλιετιών, μπορείς όμως παίζοντας με το δικό τους παιχνίδι, να τονίσεις την ορθότητα αυτών που δίδασκε ή που δήθεν δίδασκε, να επισημάνεις που τον διαστρέβλωσαν και που τα κάνανε πουτάνα.
    Το θεωρώ πιο εύκολο και πιο έντιμο απ το να προσπαθείς να καταργήσεις από καλούς κι έξυπνους κατά τα άλλα ανθρώπους τον θεό στον οποίο βρίσκουν κάτι σαν παρηγοριά.
    Καλύτερα να τον χρησιμοποιήσουμε σαν δικό μας όπλο ξεσκεπάζοντας τις πουτανιές των διαφόρων (κι ισχύουν για όλες τις θρησκείες όσα υποστηρίζω), παρά να τους καταστήσουμε αντιδραστικούς.

    Καλό καλοκαίρι.
    Άντε και καλή ανάσταση μην με πείτε και βλάσφημο...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Mbiker, ωραίος ο τρόπος σκέψης σου.
    Ακόμα κι αν διαφωνείς με μια σχεδόν καθολική πραγματικότητα (όπως είναι η ανάγκη των ανθρώπων για πίστη σε Θεό) και να προσπαθείς να πείσεις τους άλλους ότι αυτή δεν υπάρχει, καλύτερο είναι να βρεις τα θετικά στοιχεία αυτής της πραγματικότητας, να τα αναδεικνύεις και να προσπαθήσεις να χτίσεις κάτι καλό πάνω σ' αυτήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Το ζητούμενο, πάντα, από τότε που περπάτησε στη γη ο πρώτος "σκεπτόμενος άνθρωπος" ήταν η αναζήτηση της αλήθειας.
    Αυτής της Χίμαιρας, που όσο την σκέφτεσαι τόσο την χάνεις. Γιατί η απόλυτη Αλήθεια, αν υπάρχει, υπερβαίνει το πεπερασμένο της υλικής μας υπόστασης, με αποτέλεσμα ο αισθητηριακός μας αντιληπτικός εξοπλισμός να είναι δραματικά ανεπαρκής για να την προσεγγίσει.
    Παρ'ολ'αυτά, σαν μέρη, σαν συστατικά του σύμπαντος που μας περιβάλλει, εμπεριέχουμε την ουσία της αλήθειας που διαφεύγει των αισθήσεων μας. Γεγονός που μας δημιουργεί δεσμούς συγγένειας , τόσο μεταξύ μας, όσο και με την, ας πούμε, "καθολική αλήθεια".
    Έχω λοιπόν την εντύπωση, πως ο ασφαλέστερος τρόπος ανάγνωσης των πραγμάτων, ιδίως των αμφισβητούμενων, είναι με το να βάλουμε για λίγο την σκέψη μας στο "off" ή στο "pause". Και να χρησιμοποιήσουμε, εκείνη την εσωτερική αισθητηριακή αντίληψη, που όλοι διαθέτουμε και που έχουμε μάθει να ονομάζουμε "μάτια της καρδιάς". Είναι τότε πιο εύκολο να οδηγηθούμε πέρα από κάθε αναστολή, στην αλήθεια που θα αναγνωρίσουμε ως μέρος του είναι μας.
    Όχι, δεν τα έχω πιει, πρωί πρωί, για να κατεβάσω αυτές τις αμπελοφιλοσοφίες.
    Άλλωστε, πάνω κάτω τα έχουν πει πολλοί απείρως σοφότεροι από εμένα, από όλα τα έθνη και τις θρησκείες, ή και άθρησκοι.
    Η αγάπη, γύρω από την οποία περιστρέφεται αυτό που γνωρίζουμε σαν ζωή και διδασκαλία του Ναζωραίου, αποτελεί κοινό σημείο αναγνώρισης της έννοιας του Καλού σε όλους μας. Όχι;
    Αν λοιπόν υπάρχει κάπου μια φιλοσοφία, που ακολουθώντας την μπορεί ένας άνθρωπος να βρει την ρίζα του Καλού μέσα του, μαζί με τις απεριόριστες δυνατότητες και δυνάμεις που αυτό θα του φέρει, τότε ίσως έτσι προσεγγίσαμε, την ουσία και το νόημα του Θεού.
    Καλή Ανάσταση (της Αγάπης μέσα μας)
    Άννα Πάρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τέλεια ευκαιρία
    Για σκέψη
    Τίποτα δεν μπορεί να μας κάνει << σκλάβους>> αν δεν υπάρχει κάτι μέσα μας να το βοηθάει
    Η ελευθερία (ΕΥΤΥΧΊΑ) κερδίζεται πρώτα μέσα μας (Σαν άτομα , σαν κοινωνίες, σαν κράτη )
    Αυτός είναι ο αγώνας
    Ένα άτομο ελεύθερο μέσα του (κατά Χριστό ή κατά Καζαντζάκη ή κατά ΑΣΙΑ μεριά) δεν σκλαβώνεται

    Μιά κοινωνία τέτοιων ατόμων ΔΕΝ ΥΠΟΦΕΡΕΙ

    Κράτος τέτοιων ατόμων (εδώ σηκώνει συζήτηση ) δεν καταπατιέται

    ΟΛΑ ΤΑ <> ΚΑΤΑΚΤΙΩΝΤΑΙ ΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ

    ΑΥΤΟ ΗΞΕΡΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
    ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΠΑΝ ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ Η ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΤΟΥΣ
    ΠΟΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΜΜΕΣΑ

    ΟΜΩΣ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ .. ΚΑΤΑΚΤΙΕΤΑΙ.. ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΤΙΜΗΜΑ << ΓΟΛΓΟΘΑ>> ( ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΔΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ)

    ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΜΑΤΑ

    ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ (ΠΟΛΕΜΟΣ; ΜΑΧΑΙΡΑ; Η ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΛΥ;)
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΒΛΕΠΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ
    (ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΒΙΩΝΕΙ ΑΥΤΟΣ ...ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΠΙΣΗΣ).

    ΥΠΟΜΟΝΗ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΕΧΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΕΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. υπεροχο το αρθρο σου μαζεστιξ , οτι καλυτερο εχει κυκλοφορησει αυτες τις μερες.
    Η αληθεια ειναι βιωμα , η αγαπη επισης , τον Ιησου τον αναγνωριζει καποιος και τον αντιλαμβανεται μονο με τα ματια της ψυχης και πολυ χαιρομαι που επιτελους υπαρχουν ανθρωποι που βλεπουν τοσο καθαρα και ερμηνευουν τον Ιησου με την ψυχη τους ,αυτο δειχνει οτι ειμαστε σε καλο δρομο...
    καθε ψυχη που ελευεθρωνεται τον συνανταει και τον βλεπει καθαρα κιαυτη ειναι η ανασταση του ..η ανωσταση εκ των εσω βλεπω προς τα εξω..κι εκ των εσω πραττω και τοτε ολα αλλαζουν ολα γινονται αλλιως..αυτη ειναι η μεγαλυτερη επανασταση που μπορει να κανει καθε ανθρωπος και η μονη που απελευθερωνει. Ο Ιησους εδειξε το δρομο ενα δρομο που τον βαδιζει ο καθενας μονος του κι οσο τον βαδιζει του αποκαλυπτεται ...νασαι καλα , καλη ανασταση ευχομαι..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα Άννα.
    Ξέρεις, όπως έλεγα παραπάνω, παρότι δεν πιστεύω σε θεούς, θεωρώ πως δεν είναι τα πάντα ύλη.
    Ποια ύλη μπορεί να εξηγήσει π.χ. την αγάπη;
    Ποια χημική ένωση τη δικαιολογεί;

    Υπάρχει ένα επίπεδο του ανθρώπου (και του κόσμου ίσως) το οποίο είναι πέρα από την ύλη.
    Είναι το πνευματικό επίπεδο.
    Δεν μπορώ να το ορίσω πώς ακριβώς είναι, τί ακριβώς ρόλο παίζει, από πού εκπορεύεται και πώς κατανέμεται, αλλά κάτι υπάρχει στην ατμόσφαιρα που ξεπερνά τον κόσμο των αισθήσεών μας.

    Ας πούμε πως Θεός είναι η ιδανική πλευρά του εαυτού μας.
    Αυτό, το Καλό, που λες κι εσύ.

    Το Καλό που όσο κι αν σταυρώνεται, πάντα θα ανασταίνεται.
    Δεν ανασταίνεται από μόνο του όμως.
    Συν Αθηνά και χείρα κίνει, που λέγαν κι οι αρχαίοι.

    Καλή ανάσταση, Άννα, κι ελπίζω να σου πηγαίνουν όλα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμε (11:25) αυτός ο συνεχής αγώνας για ατομική και κοινωνική απελευθέρωση περνάει από όλα τα επίπεδα του ανθρώπου.
    Πνευματικός, ψυχικός, σωματικός, κοινωνικός, πολιτικός αγώνας.
    Όλα τα συνδέει μια αόρατη γραμμή.


    Marbeyou, πολλές φορές νιώθω πως, όταν κάνω τέτοιες σκέψεις, απεγκλωβίζομαι από την επίπεδη σκέψη της αισθησιοκεντρικής ερμηνείας του κόσμου.
    Καλώς ή κακώς, μεγαλώσαμε σε χριστιανική κοινωνία και επομένως, θέλοντας ή μη, ο Χριστός είναι μέσα μας και κάτι σημαίνει για τον καθένα μας.
    Το θέμα λοιπόν δεν είναι αν τον εισπράττουμε κάπως αλλά πώς τον εισπράττουμε.
    Το σημαντικό είναι να είμαστε αληθινοί απέναντι στον καθρέφτη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο άνθρωπος από την φύση του συμπεριφέρεται λες και θα είναι αιώνια πάνω στη Γη. Ειδικά η άνθρωποι της εξουσίας ( πολιτική, θρησκευτική, οικονομική). Έχω την εντύπωση τα συγκεκριμένα άτομα είναι και και τα πιο (άρρωστα) μέλη της ανθρώπινης κοινωνίας. Δεν νομίζω ότι σε αυτά τα άτομα ο Χριστός όπως και κάθε ανατόμος της ψυχής είναι μέσα τους και κάτι σημαίνει για τον καθένα τους. Αν εμείς είμασταν πραγματικά ελεύθερα (εσωτερικά) άτομα δεν θα τους είχαμε πάνω από τα κεφάλια μας.Κάποιο πρόβλημα έχουμε και εμείς. Τώρα Μαζεστίξ αν πρέπει να δηλώνουμε άθεοι αυτό παίζεται. Άθρησκοι σίγουρα ναι.

      Διαγραφή
    2. Παντού και πάντα υπάρχουν εστίες μόλυνσης και ιδίως στις κοινωνίες.
      Η μπόχα τους είναι τόση ώστε δεν μπορεί να κρυφτεί.
      Ζέχνουν εκείνοι που κάνουν πλάκα με τις ζωές του κόσμου και διαχειρίζονται τη δυστυχία του προς ίδιον όφελος, αλλά κι εκείνοι που είναι μέσα απ' τον κόσμο αλλά βρωμάνε εξίσου με τους πρώτους.

      Διαγραφή
  19. Ο Χριστός μίλησε για την αγάπη τοποθετώντας τη σε αντιδιαστολή με τον εγωισμό. Αυτή άλλωστε είναι και η μεγάλη αντίθεση μέσα στον άνθρωπο και η μεγάλη μάχη: αγάπη εναντίον εγωισμού.
    Η αγάπη γαληνεύει τους ανθρώπους , τους ενώνει με τους άλλους τη φύση και το σύμπαν ολόκληρο ενώ ο εγωισμός τούς απομακρύνει από την υπόλοιπη δημιουργία και χάνοντας την πραγματική διάσταση της ύπαρξης γίνονται εχθρικοί,επιθετικοί,καταστροφικοί...

    Αυτό είναι η ουσία και όχι αν το είπε ο Σωκράτης,ο Πυθαγόρας, ο Χριστός, ο Βούδας , ο Κρίσνα ή ο Μωάμεθ. (που παρεπιπτόντως δεν είπαν και πολύ διαφορετικά πράγματα). Σημασία έχει να προσπαθούμε να ακολουθούμε την κατεύθυνση της αγάπης καιτης ένωσης αντί του εγωισμού και της αντιπαλότητας. Κι όσο για το συγκεκριμένο μονοπάτι λίγη σημασία έχει αν θα είναι αυτό που περιγράφει ο Χριστός, ο Βούδας ή ο Δον Χουάν του Καστανέτα.

    Οσο για το επιχείρημα περί εγκλημάτων στο όνομα του Χριστού ας μην ξεχνάμε πως έχουν γίνει εξίσου μεγάλα στο όνομα της ελευθερίας και του σοσιαλισμού.Κι αςμη ξεχνάμε επίσης πως ΄πολλοίάνθρωποι πραγματικά φωτίστηκαν( ή άνθέλετε άγιασαν)και θυσιάστηκαν για τους άλλους μέσα από την πίση τους στο Χριστό.
    Για όποιον δεν το έχει διαβάσει, θα πρότεινα τον "Φτωχούλη του Θεού" του Καζαντζάκη που διηγείται την ιστορία του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης.
    Είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο που δίνει -κατά την άποψή μου φυσικά- την πραγματική διάσταση της Χριστιανικής διδασκαλίας καιμας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.


    ΥΓ: το υστερόγραφό σου Μαζεστίξ είναι όλα τα λεφτά...




    Γιάννης Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ονόματα αλλάζουν, Γιάννη.
      Όλα τ' άλλα είναι σχεδόν ίδια.
      Τι Νώε, τι Δευκαλίων;

      Η ανθρώπινη παράδοση ξεκινά από διαφορετικές αφετηρίες, αλλά το ίδιο πράγμα ψάχνει: την αλήθεια που βρίσκεται πέρα απ' τις αισθήσεις.
      Την πηγή αυτής της αλήθειας και τον δρόμο προς αυτήν.

      Αρκεί να ακολουθούμε τις ανάγκες της ψυχής μας και όχι τις επιταγές των ιερατείων.
      Δε φταίει ο Μωάμεθ για τον Αχμαντινετζάντ ούτε ο Χριστός για τον Βασίλειο Βουλγαροκτόνο.

      Διαγραφή
  20. Ας υποθέσουμε ότι ο Χριστός έλεγε μπούρδες και ότι αυτά που μάθαμε ως δικά του λόγια τα έβγαλαν από το κεφάλι τους κάποιοι μεταγένεστεροι.Είχαν τέτοιο μεγαλείο ψυχής που δεν καρπώθηκαν τα εύσημα για τον εαυτό τους αλλά τα απέδωσαν στον Ιησού;Τι ήταν αυτό που τους ενέπνευσε να το κανουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν αναφέρεσαι σε μένα, δεν είπα ότι έλεγε μπούρδες.
      Αντιθέτως προσσπαθώ μέσα από τα λόγια, που έχουν διασωθεί στο όνομά του, να αντλήσω ερμηνείες και παρερμηνείες.
      Δεν ξέρω αν αυτά που γράφτηκαν ειπώθηαν ακριβώς έτσι, περίπου έτσι ή καθόλου έτσι και ποτέ δε θα το μάθω.
      Προσπαθώ μέσα απ'όσα έχουν διασωθεί να αναδείξω την εικόνα του Ιησού στα δικά μου μάτια, σε αντιδιαστολή με την εικόνα του μέσα απ 'τα μάτια και τον παραμορφωτικό φακό της εκκλησίας.

      Διαγραφή
  21. Ένα κείμενο διαμάντι και δεν το λέω για να σε "χαϊδολογήσω"!
    Με εκφράζει απόλυτα από την αρχή μέχρι το τέλος. Είναι ένας από τους λόγους που σε διαβάζω τόσο πολύ καιρό, καθώς είτε ταυτίζομαι με αυτά που γράφεις είτε θέτεις προβληματισμούς που βοηθούν να πάμε λίγο παραπέρα.
    Η αγάπη που πρότεινε ως το μυστικό της βελτίωσης του ανθρώπου ο Χριστός είναι το μοναδικό και πιο ισχυρό όπλο για την σωτηρία της ανθρωπότητας. Σίγουρα δεν μίλησε μόνο αυτός για την αγάπη, όμως σ' αυτόν στεκόμαστε τώρα, του οποίου η διδασκαλία είναι ολοκληρωμένη.
    Είναι το πιο δύσκολο πράγμα που ζήτησε από τον άνθρωπο να κάνει. Να κοιτάξει βαθιά μέσα του να βρει τα δυνατά του σημεία, να εντοπίσει τους δαίμονές του, να τους αποδεχτεί κι έπειτα να επαναστατήσει ως ψυχή για το καλό όλων κι όχι μόνο του εαυτούλη του.
    Αν ο άνθρωπος αγαπήσει τον εαυτό του όπως είναι, τότε μόνο μπορεί ν' αγαπήσει και τους άλλους. Αν αυτό συμβεί, τότε τα υπόλοιπα έχουν βρει ήδη την οδό της σωτηρίας...
    Όσο ο άνθρωπος μένει χωμένος στο κυνήγι της ύλης και της λατρείας της, δεν θα μπορέσει να δει τίποτε παραπέρα, με αποτέλεσμα να επιδιώκει τη γρήγορη ικανοποίηση οποιασδήποτε ανάγκης ή επιθυμίας του.
    Όλα τα άλλα είναι "ψιλά γράμματα"...
    Επιμένω για άλλη μια φορά πως όσο πιο νωρίς μαθαίνουμε στα παιδιά να κοιτούν μέσα τους, τόσο πιο εύκολο θα αρχίσει να γίνεται. Υπάρχει ελπίδα να πλησιάσουν σ' αυτά που δίδασκε ο Χριστός.
    Τέλειο!!!
    Σ' ευχαριστώ για την παραπομπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανεξαρτήτως αν τα πράγματα έγιναν ακριβώς, περίπου ή καθόλου έτσι όπως περιγράφονται στα ευαγγέλια, η μελέτη της ιστορίας του Χριστού είναι διδακτικότατη, όπως βέβαια και οι περισσότερες παραβολές του.
      Ίσως για μας που 'χουμε διαβάσει και κάνα βιβλίο παραπάνω να απραφαίνονται απλοϊκά τα λόγια του, αλλά η αλήθεια είναι ότι κι αυτά τα απλοϊκά δεν τα 'χουμε κατακτήσει και χρειάζεται να τα αλληλοϋπενθυμίζουμε.
      Αν βελτιωθούμε ως άτομα, θα ζητήσουμε τότε και μια καλύτερη κοινωνία, που θα μας επιτρέψει να ζήσουμε καλύτερα.

      Διαγραφή