Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013

Ο ρατσισμός της Μανωλάδας ΔΕΝ είναι φυλετικός


Όλοι εντόπισαν την πηγή του προβλήματος για το ζήτημα της Μανωλάδας και άλλα παρόμοια προβλήματα στον φυλετικό ρατσισμό.
Λάθος. Δεν πρόκειται για φυλετικό ρατσισμό.
Οι Έλληνες, ακόμη και οι... ρατσιστές, δεν είναι φυλετικοί ρατσιστές.

Αν πίστευαν άλλωστε πως οι μαύροι συλλήβδην είναι κατώτεροι και άξιοι πυροβολισμών, τότε δε θα μαζεύονταν κατά χιιλιάδες να αποθεώνουν τον Σισέ, τον Τζεμπούρ, τον Ριβάλντο, τον Ντομινίκ Ουίλκινς ή τον Ντέιιντ Ρίβερς παλιότερα, δε θα πλήρωναν αδρά τα Παρασκευοσάββατα για να πάνε στα club όποτε παίζει R'n'B κάποιος, ακόμη και άσημος, μαύρος DJ, δε θα κουνιόντουσαν στους ρυθμούς της Rihanna, του 50-Cent ή της Beyonce.
Εκείνους οι Έλληνες ρατσιστές τους θεωρούν ανώτερους. Αν έρχονταν μια βόλτα από την Ελλάδα, τσιμπούκια θα τους έκαναν για ένα αυτόγραφο ή μια ματιά έστω.

Ο φυλετικός ρατσισμός είναι η αντίληψη πως μια άλλη φυλή είναι κατώτερη από εμάς και άξια περιφρόνησης, λόγω της φυλετικής ή εθνικής της καταγωγής.
Ο κοινωνικός ρατσισμός διακρίνει τους ανθρώπους σε δυνατούς-ανώτερους και αδύναμους-κατώτερους, περιθωριοποιεί και αποκλείει ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και άτομα παραβιάζοντας απρόκλητα σημαντικά ανθρώπινα δικαιώματα.

 

Τι είναι αυτό που διαχωρίζει λοιπόν τη στάση του μέσου Έλληνα απέναντι στον Σισέ και απέναντι στον Μπαγκλαντεσιανό εργάτη;
Μα προφανώς η κοινωνική του θέση. Η τάξη.

Ο Σισέ είναι μεγαλοαστός. Πλούσιος, επιτυχημένος, μοδάτος, με κάτι κούρσες από δω ως απέναντι, με χιλιάδες γκόμενες τα πόδια του. Κυκλοφορεί πάντα καθαρός και μυρωδάτος. Και έχει δόξα και λεφτά. Πολλά λεφτά.
Ο Μπαγκλαντεσιανός εργάτης φράουλας τι έχει; Είναι οικονομικός μετανάστης, η κατώτερη δηλαδή θέση στην κοινωνική πυραμίδα. Είναι στη χώρα μας χωρίς πρόσωπο, χωρίς χαρτιά, χωρίς στέγη. Ενδεχομένως δεν μπορεί να πλένεται καθημερινά, διότι δεν έχει μπάνιο. Μάλλον τα ρούχα του δεν είναι η τελευταία λέξη της μόδας, αλλά σκισμένα κουρέλια. Δεν τον ξέρει κανείς, δεν έχει μία, γιατί του τα πήρε ο δουλέμπορος, δεν έχει πενήντα γκόμενες γιατί έχει δεν ε΄χει λεφτά και τη γυναίκα του την έχει αφήσει πίσω, στην πατρίδα και της στέλνει κάθε τόσο ό,τι βγάζει για να ταΐσει το παιδί τους.
Τον αφρικανικής καταγωγής Σισέ ο Έλληνας ρατσιστής τον αποθεώνει.
Τον Μπαγκλαντεσιανό εργάτη ο Έλληνςα ρατσιστής τον πυροβολεί.

Το έγκλημα στη Μανωλάδα λοιπόν δεν είναι απότοκο του φυλετικού ρατσισμού. Αλλά του κοινωνικού ρατσισμού.
Δεν είδα κανένα κουραδόμαγκα να αφήνει απλήρωτο ή να πυροβολεί τον Σισέ ή τη Rihanna.
Προφανώς γιατί είναι πλούσιοι και διάσημοι.
Οι κουραδόμαγκες με τις ακραμπίνες άνοιξαν πυρ κατά εξαθλιωμένων εργατών.
Κι αυτό επειδή διαμαρτυρήθηκαν επειδή ήταν επί μήνες απλήρωτοι.
Ό,τι ακριβώς περνούν και οι Έλληνες εξαθλιούμενοι εργαζόμενοι, αφού όπως γνωρίζουμε εκατοντάδες χιλιάδες απ' αυτούς είναι απλήρωτοι για παραπάνω από 6 μήνες.



Θα με ρωτήσει κάποιος τώρα...
"μα τους Έλληνες απλήρωτους εργαζομένους δεν τους πυροβολούν.
Αυτό δεν αποδεικνύει τον φυλετικό ρατσιστικό χαρακτήρα της πράξης;"

Απαντώ πως οι επιστάτες του κάθε λογής "Ρήγα Χορμόβα" (βλ. "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο") θα πυροβολούσαν άνετα και Έλληνες εργαζομένους που διαμαρτύρονται. Δεν το κάνουν -ακόμη- διότι φοβούνται την τιμωρία, αφού ο Έλληνας πολίτης, όσο εξαθλιωμένος κι αν είναι, έχει περισσότερα μέσα διεκδίκησης του δίκιου του.
Ενώ τον Μπαγκλαντεσιανό τον πυροβολούν άνετα, διότι δε φοβούνται τον νόμο. Ένας μετανάστης χωρίς χαρτιά προφανώς και δεν είναι σε θέση να κάνει μήνυση ή να καταφύγει στην επιθεώρηση εργασίας η στο ΙΚΑ και επομένως οι επιστάτες δρουν εκ του ασφαλούς. Μια που θα πάει στις αρχές για να δικεκδικήσει το δίκιο του και μια που θα απελαθεί.

Στους Έλληνες απλήρωτους εργαζομένους χρησιμοποιούν άλλα όπλα: εκβιασμούς, εκφοβισμούς, απειλή της απόλυσης και πολλά άλλα.
Ο ρατσισμός της Μανωλάδας είναι όμοιος με τον ρατσισμό της Χαλυβουργίας, των ναυπηγείων, του Jumbo, της Ιερισσού, των εταιρειών τηλεφωνίας που νοικιάζουν εργαζομένους κλπ.
Η διαφορά του όπλου απέναντι στους μεν και στους δε δεν οφείλεται δηλαδή στην αντίληψη των εργοδοτών περί φυλών, αλλά στις δυνατότητες που τους δίνει η κατάσταση.
Αν είχαν τη δυνατότητα να πυροβολήσουν και τους Έλληνες, θα το έκαναν χωρίς κανένα φυλετικό δισταγμό.

Αν και, όπως το πάμε, όπου να 'ναι θα αρχίσουν οι πυροβολισμοί και εναντίον Ελλήνων εργαζομένων. Δε θα αργήσει η μέρα.
Όλες οι βεβαιότητες εξάλλου διαλύονται τα τελευταία τρία χρόνια.
Επομένως ήρθε η ώρα να διαλυθεί κι αυτή η βεβαιότητα.
Κι εμείς απλά περιμένουμε τη στιγμή των πυροβολισμών, για να καταδικάσουμε τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται, όπου κι αν απευθύνεται και όπου κι αν αποσκοπεί.

16 σχόλια:

  1. Αν νομίζεις πως ο ρατσισμός είναι ...ιδεολογία, κάνεις τραγικό λάθος! Είναι φάμπρικα που πίσω της έχει πολύ, πάρα πολύ χρήμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστά, είναι εκεί που τους παίρνει, που το θύμα δεν έχει δυνατότητα να αμυνθεί, χαρτιά, ένα υποστηρικτικό πλαίσιο κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. σωστός! αν πέρυσι είχαν τιμωρηθεί φέτος δε θα είχαν πάρει τόσο αέρα.
    http://bloko.gr/ellada/edwse-maxh-gia-ta-dedoyleymena-o-aigyptios-metanasths-sth-manolada.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ξέρεις τι είχα απαντήσει κάποτε σε ένα ρατσιστόμουτρο;
    «Καλά που ήρθαν και αυτοί οι εξαθλιωμένοι στην Ελλάδα για να καμώνεσαι μαλάκα μου πως είσαι κάτι»!
    Όσο περνάει ο καιρός όλο και περισσότερο ενισχύεται η ιδέα μέσα μου πως ρατσισμός & φασισμός είναι αδέλφια δίδυμα.
    Δεν μπορεί να είσαι το ένα και να μην είσαι το άλλο.
    Και δυστυχώς αυτοί οι κυνηγημένοι βρέθηκαν σε μια χώρα όπου ο λαός της δεν διεκδικεί τα δικά του δίκια.
    Του μετανάστη θα κοιτάξει;
    Απ’ όπου κι αν το δεις είμαστε όλοι μαζί για κλωτσιές…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «Καλά που ήρθαν και αυτοί οι εξαθλιωμένοι στην Ελλάδα για να καμώνεσαι μαλάκα μου πως είσαι κάτι»!

      Φτάνει αυτό και μόνο...

      Διαγραφή
  5. Εμπλέκονται και άλλες παράμετροι στο ζήτημα όπως ταξικές διαφορές και φασισμός.
    Κατά περίπτωση περισσότερο η μία η άλλη οι και οι δύο μαζί..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε Μαζεστίξ, υποστηρίζεις ότι ο ρατσισμός που ισχύει στην Μανωλάδα δεν είναι φυλετικός.
    Απλό ερώτημα, έχεις πάει ποτέ στην Μανωλάδα να διαπιστώσεις τα όσα γράφεις; ή η πληροφόρησή σου είναι από τρίτους;
    Σε διαβεβαιώ ότι κάνεις μεγάλο λάθος, έχω προσωπική εμπειρία, επισκέπτομαι την Μανωλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Ο τρόπος αντιμετώπισης των ξένων παραείναι ρατσιστικός με προέχουσα την φυλετική διάκριση. Μία απλή επίσκεψη θα σε πείσει. Αν έχεις χρόνο και φυσικά το απαιτούμενο χρήμα κάντο και δεν θα μείνεις δυσαρεστημένος, είναι πολύ όμορφος τόπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προς το παρόν, οι Έλληνες που διεκδικούν τα δικαιώματά τους αντιμετωπίζονται με χημικά.
    Όμως, όπως ακριβώς στην Κύπρο δοκιμάστηκαν μέθοδοι πιο εξελιγμένοι από της Ελλάδας, έτσι και εναντίον των ντόπιων θα χρησιμοποιηθούν σε λίγο όλα τα μέσα που δοκιμάστηκαν εναντίον των αλλοδαπών.
    Ήδη στην ατμόσφαιρα μυρίζει βία.

    Ωστόσο, ο ρατσισμός είναι ΚΑΙ φυλετικός. Μην ξεχνάς τη συμπεριφορά απέναντι στους Μικρασιάτες και τους Πόντιους, επειδή μιλούσαν τουρκικά. Αντιθέτως, οι Αλβανοί ξεχάστηκαν, διότι σήμερα υπάρχουν οι "άλλοι" που είναι πιο... έγχρωμοι από αυτούς και από εμας, βεβαίως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πειραχτήρι, δεν είναι ακριβώς ιδεολογία.
    Ούτε μόνο συμπεριφορά.
    Είναι ψυχοσύνθεση μάλλον.
    Το χρήμα που αναφέρεις είναι αυτό που βοηθάει να αναπαράγει, να πολλαπλασιάσει και εν τέλει να επιβάλει αυτόν τον ψυχισμό του φασίστα.


    Κερασιά, ακριβώς γι' αυτό οι φασίστες είναι θρασύδειλοι.
    Διότι τα κάνουν όπου τους παίρνει.
    Και θρασείς και δειλοί.


    Grarktos, η ιστορία στη Μανωλάδα έχει παρελθόν όπως φαίνεται.
    Διάβασα πως σε άλλη περίπτωση εκεί, σε έναν απλήρωτο μετανάστη εργάτη του σφήνωσαν το κεφάλι στην πόρτα του αυτοκινήτου, έβαλαν μπρος και τον έσερναν για ένα χιλιόμετρο.
    Δε μιλάμε απλά για επσιτάτες μάλλον. Αλλά για μπράβους που κάνουν αυτήν ακριβώς τη δουλειά.
    Όταν μια αρρώστια δεν αντιμετωπίζεται, τότε εξαπλώνεται.


    Πέτρο, ο ρατσισμός πάντοτε φέρνει μαζί του και τον φασισμό.
    Ο ένας είναι το ιδεολογικό πλαίσιο και ο άλλος είναι η πρακτική εφαρμογή αυτού.
    Ακόμη πάντως κι αν δεν είμαστε άξιοι να υπερσπιστούμε τα δικαιώματά τους, τουλάχιστον ας είμαστε υπέρ τους. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα. Διότι δεν είμαι βέβαιος πως σημερα όλοι είναι υπέρ τους.


    Ανώνυμε (8:13) όλες αυτές οι αντικοινωνικές στρελώσεις συναποτελούν το παζλ του Ελληνάρα πιστολά, ο οποίος ευδοκιμεί σε πολλά μέρη της επαρχίας κυρίως.
    Απ' τον Άγιο Παντελεήμονα το περιμέναμε, στην Πελοπόννησο μας βρήκε.


    Κλεισθένη, μιλώ για τον ρατσισμό "τύπου Μανωλάδας".
    Δηλαδή για τον made in Greece ρατσισμό. Αλλά και made in Europe, μπορώ να πω.
    Δηλαδή για τον ρατσισμό ο οποίος δεν απευθύνεται σε μια φυλή συλλήβδην, αλλά σε κοινωνικές ομάδες με ταξικό κριτήριο (όπως οι οικονομικοί μετανάστες).
    Είναι ολοφάνερο πως δεν αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο οι μαύροι αθλητές και οι μαύροι αγρότες.
    Στη Μανωλάδα δεν έχω πάει, μα τα γύρω μέρ -πίστεψέ με- τα γνωρίζω πολύ καλά, κι αυτά και τους ανθρώπους τους.
    Αλλά δε με απασχολεί τόσο το συγκεκριμένο, όσο το γενικότερο είδος του ρατσισμού που υπάρχει στη χώρα μας.



    Λωτοφάγε, σύντομα θα έρθουν και σε μας αυτά.
    Προ καιρού γίναν τέτοιου είδους σκηνικά στη Νότιο Αφρική κι εμείς στενοχωρηθήκαμε μεν, το θεωρήσαμε μακρινό δε.
    Θα ρθουν οι πλαστικές σφαίρες, με τις οποίες θα αντιμετωπίζονται οι διαφωνούντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα 'θελα πολλά να γράψω, όμως δεν μπορώ. Αηδίασα! Κι αν ανοίξω το στόμα μου θα 'ναι για να βρίσω...

    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σοφία, για να σε βοηθήσω να βρίσεις, διάβασε τα σχόλια στο zougla όπου αναδημοσιεύτηκε το κείμενο:
    http://www.zougla.gr/blog/article/710930

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @@####%$!@$(*&$@@#@@...γρρρρρ....Ό,τι του φανεί του Λωλοστεφανή! Αυτό δεν είναι χώρα, είναι λάκκος με φίδια. Κι άντε να τους αποδείξεις τα αυτονόητα. Δεν σωζόμαστε με τίποτα. Και που να πάμε, γαμώτο; Θ' αρχίσω να δαγκώνω να κλειστώ σ'ένα τρελάδικο να ησυχάσω. "Ανώτεροι" μη χέσω. Ντρέπομαι για τους "ανώτερους" συμπολίτες μου.

      Σοφία

      Διαγραφή
    2. Περίμενέ με να αρχίσω κι εγώ τις δαγκωματιές, να 'χεις και παρέα στο Δαφνί.
      Εκτός απ' τα φίδια, θα γλιτώσουμε και τους φόρους...

      Διαγραφή
  11. Να ξέρεις πάντως τον Σισε και αι τον κάθε Σισε πολλοί τους βλέπουν και ως αναγκαίο κακό γιαυτό και είναι μαζεμένοι απεναντί τους.Εχουμε πολύ αγώνα μπροστά μας μέχρι να κανουμε αποδεκτή την διαφορετικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαζεστίξ, του ρατσιστή του Έλληνα, του έκατσε ταμάμ ο κακομοίρης ο λαθρομετανάστης. Μπορεί να είναι άσχετο, μα θα' θελα να συμπληρώσω πως, οι Έλληνες θεωρούμε τους εαυτούς μας κάτι ανώτερο και τέτοιες δουλειές δεν δεχόμαστε να τις κάνουμε με τίποτα. Αυτό για μένα είναι η ρίζα του κακού, γιατί πολύ εύκολα, όποιον καταπιαστεί με αυτές τις δουλειές, τον βλέπουμε παρακατιανό στάνταρ..(..Έλα μωρέ! Τι αξία να έχει κάποιος που μαζεύει φράουλες;..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 11888, σύμφωνοι, έχουμε τα θεματάκια μας με τη διαφορετικότητα.
    Πάντως νομίζω ότι ο ρατσισμός είναι κυρίως ταξικής και λιγότερο φυλετιής προέλευσης.


    Πιστέ φίλε, εδώ που τα λέμε δεν ξεκουνιόμαστε εύκολα για τέτοιες δουλειές.
    Και όλοι μας το τονίζουμε αλλά εννοούμε... τους "άλλους".
    Δηλαδή και όσοι το λέμε αυτό, εξαιρούμε τους εαυτούς μας και λέμε "γιατί δεν πάνε οι υπόλοιποι στις φράουλες και στις ελιές";

    ΑπάντησηΔιαγραφή