Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Η σάπια καραμέλα του αντισημιτισμού

Διάβαζα μια συνέντευξη του Τζίμη Πανούση στη Lifo, στην οποία, με το γνωστό μετρημένα αμετροεπή λόγο του και το σουρρεαλιστικό στυλ του, εξέφρασε τις σκέψεις του, με τις οποίες είναι δύσκολο να διαφωνήσεις αλλά δύσκολο και να συμφωνήσεις απόλυτα.
Η συνέντευξη δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο.
Την προσοχή μου τράβηξε όμως ο επιθετικός τόνος των σχολιαστών στο site της γνωστής εφημερίδας Lifo (έχουν αναφέρει στο παρελθόν ράμματα για τη γούνα της), με αφορμή μια αποστροφή του λόγου του Πανούση περί "Εβραιοναζήδων", όταν μιλούσε για το στήσιμο σκανδάλων αλά Siemens.

Αυτή η αναφορά εξόργισε τους "υπερπροοδευτικούς αντιφασίστες" αναγνώστες του site, οι οποίοι στο άκουσμα και μόνο της λέξης "Εβραίοι" τινάζονται αυτόματα από την καρέκλα φωνάζοντας μηχανικά "ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ"!
(λες και τους πάτησες κουμπί...)

Βέβαια, οι ίδιοι αναγνώστες-σχολιαστές του εν λόγω site (και άλλων ομοίων) είναι δεκτικοί, και ως πομποί και ως δέκτες, στο αναμάσημα στερεοτύπων που αφορούν στους Έλληνες, στους Βαλκάνιους ή στους Μεσόγειους εν γένει, στερεοτύπων που εστιάζουν στην τεμπελιά, στην βαρεμάρα, στη λαμογιά, στην απατεωνιά, στο ρουσφέτι, στη βλαχιά, στον επαρχιωτισμό κλπ κλπ
Αντίστοιχα όταν ακούν για Βορειοευρωπαίους αναμασούν αδιαμαρτύρητα τα στερεότυπα των εργατικών, των υπεύθυνων, των σοβαρών, των μετρημένων ανθρώπων.
Και φυσικά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να χρεώνουν υποτιμητικότατες και προσβλητικότατες εκφράσεις και για κρατικές υποστάσεις, όπως η Κούβα, η Βόρειος Κορέα κλπ.
Μην τυχόν όμως και ψελλίσει κανείς κουβέντα για Εβραίους, γιατί τότε μαύρο φίδι που τον έφαγε!
Θα κατηγορηθεί ως αντισημίτης, συνωμοσιολόγος, κρυφοφασίστας, γραφικός και επικίνδυνος.

Δηλαδή επειδή ο καριόλης ο Χίτλερ ξεπάστρεψε 6 εκατομμύρια Εβραίους, είναι αναγκασμένη η ανθρωπότητα να τους έχει αιωνίως στο απυρόβλητο;
Φυσικά και η γενοκτονία των Εβραίων είναι ένα από τα ειδεχθέστερα εγκλήματα στην ανθρώπινη ιστορία.
Αλλά αυτό δε σημαίνει πως όποιος πει κακή κουβέντα για Εβραίο, ετοιμάζεται να στήσει νέο Άουσβιτς!
Ό,τι κι αν συμβαίνει έκτοτε;
Λες και οι Εβραίοι ήταν το μοναδικό θύμα της ναζιστικής θηριωδίας!
Λες και δεν σκοτώθηκαν εκατομμύρια Έλληνες, είτε πολεμώντας, είτε εκτελεσμένοι, είτε άμαχοι, είτε πεινασμένοι στους δρόμους!
Λες και δεν σκοτώθηκαν εκατομμύρια Σοβιετικοί προσφέροντας τη μέγιστη υπηρεσία στον πόλεμο, με την συντριβή των ναζιστικών δυνάμεων!
Λες και δεν σκοτώθηκαν εκατομμύρια Άγγλοι, Αυστραλοί, Αμερικανοί, Αφρικανοί, Νεοζηλανδοί, Γάλλοι και άνθρωποι από κάθε άλλη φυλή, που αντιστάθηκαν με το σώμα και την ψυχή τους ενάντια στην επίθεση του ναζισμού!
Λες και δεν έχουν υποστεί σφαγές και εξοντωτικούς εξευτελισμούς τόσες και τόσες φυλές στην ιστορία! Ινδιάνοι, Παλαιστίνιοι, Πόντιοι, Αφρικανοί, Αρμένιοι, Θιβετιανοί και πόσοι άλλοι!



Γιατί οι Εβραίοι είναι μόνοι τους στο απυρόβλητο;
Γιατί ο αντισημιτισμός έχει αναχθεί σε ποινικό αδίκημα, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπεται ο ανθελληνισμός, ο αντιγερμανισμός, ο αντιαμερικανισμός, ο αντιβρετανισμός, ο αντισοβιετισμός, ο αντικινεζισμός, ο αντιισλαμισμός;

Βρε δε γαμιέστε λέω 'γω;
Θα αυτολογοκρινόμαστε και θα αποσιωπούμε την αλήθεια μας, προκειμένου να μη μας κρεμάσει την ταμπέλα του αντισημίτη ο κάθε απίθανος;

Και, όχι, προφανώς και ΔΕΝ συμφωνώ ότι "πίσω απ' όλα είναι οι Εβραίοι".
Κάτι τέτοιο ανάγεται σε επιστημονική φαντασία.
Ούτε βέβαια όταν αναφέρεται κάποιος στους Εβραίους, αναφέρεται σε ολόκληρο το εβραϊκό έθνος.
Προφανώς και όχι.
Δεν είναι ένα ενιαίο πράγμα οι Εβραίοι, όπως βέβαια και οι Έλληνες, οι Ιταλοί, οι Πακιστανοί, οι Κορεάτες, οι Κολομβιανοί και κάθε άλλος λαός.
Υπάρχουν Εβραίοι πλούσιοι και φτωχοί. Τίμιοι και λομπίστες.
Ποιος νοήμων άνθρωπος, άλλωστε, μπορεί να αρνηθεί την πολύ σπουδαία συμβολή των Εβραίων στον πολιτισμό, στην τέχνη, στις επιστήμες και στη σκέψη;

Ο στρουθοκαμηλισμός όμως του αντι-αντισημιτισμού σκοπίμως αποκρύπτει κάτι σημαντικό.
Ότι δηλαδή οι αναφορές που αφορούν στο λεγόμενο "Εβραϊκό λόμπι", αφορούν στο κύκλωμα των εβραϊκής καταγωγής μεγαλοεπιχειρηματιών και μεγαλοεπενδυτών, που όπως γνωρίζουμε καλά αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι της παγκόσμιας οικονομικής άρχουσας τάξης.
Αυτό είναι αναμφισβήτητο.
Δε πα' να χτυπιέται ο κάθε αντι-αντισημιτιστής;
Δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό.
Το ποσοστό των Εβραίων στην παγκόσμια άρχουσα τάξη δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση στο πληθυσμιακό ποσοστό τους στη Γη.
Θα έπρεπε να είναι  πληθυσμιακά ίσαμε τους Κινέζους, για να μπορεί να θεωρηθεί απλή σύμπτωση όλο αυτό, ώστε να δικαιολογείται να αρνηθεί κάποιος την ύπαρξη και την κυριαρχία αυτού του λόμπι στα παγκόσμια οικονομικά πράγματα.

Αν λοιπόν η τάση του αντι-αντισημιτισμού προωθούσε την άποψη ότι "εντάξει ρε παιδιά, η άρχουσα τάξη είναι τίγκα στους Εβραίους, αλλά μην κατηγορείτε όλο το λαό αυτό, διότι η πλειοψηφία του εβραϊκού λαού ζει σε δύσκολες συνθήκες, όπως όλοι μας, μέσα στη φτώχεια, την ανασφάλεια και τον πόλεμο" τότε αυτή η τάση θα πλειοψηφούσε και στην κοινωνία μας και οι δον-κιχώτες "Καζαντζίδηδες" θα ανακηρύσσονταν γραφικοί από σύσσωμο το λαό.
Η εθελοτυφλούσα άρνηση όμως της τάσης αυτής να παραδεχθεί το προφανές, το αυτονόητο, αυτή οδηγεί τον κόσμο στο άλλο άκρο, στη δαιμονοποίηση ενός λαού, ως υπεύθυνο όλων των δεινών του κόσμου και προφανώς πετάει τον κόσμο στα δίχτυα των ναζί.



Με τον ίδιο ακριβώς ανόητο τρόπο στη χώρα μας, η αλλοπρόσαλη αριστερά σφύριζε αδιάφορα εδώ και 15 περίπου χρόνια, την ώρα που η υπερ-μετανάστευση και η εκτός ελέγχου εγκληματικότητα έβγαζε ένα λαό στα κάγκελα.
Και με την εθελοτυφλία της, έστρωσε το χαλί στους ξενοφοβικούς και τους ρατσιστές αρχικά και στους δολοφόνους αργότερα να αλώσουν πρώτα το κέντρο της Αθηνας και ύστερα την επαρχία.
Αφού δεν άκουγε αυτή το πρόβλημα του κόσμου, και τον έβγαζε τρελό, τότε ο κόσμος στράφηκε στο πρώτο πρόθυμο αυτί που βρήκε να τον ακούσει και το πρώτο πρόθυμο στόμα που βρέθηκε για να εκφράσει το πρόβλημά του.
Όταν ο άλλος έλεγε "ρε παιδιά, πρέπει να γίνει κάτι με τους μετανάστες, μένω στην πλατεία Αττικής και δεν μπορώ να κυκλοφορήσω μετά τη δύση του ηλίου" και πετιόταν η αριστερή τσουτσού και τον έλεγε "φασίστα", τότε δε χρειάζεται να απορούμε και πολύ για το πώς έπεσε ο άλλος στην πρώτη πρόθυμη αγκάλη που βρήκε, τη μέρα που τον λήστεψαν.

Πανομοιότυπα ίδια συμπεριφορά επιδεικνύουν και οι αντι-αντισημίτες, οι οποίοι με την άρνησή τους να αποδεχθούν το προφανές, προσφέρουν τεράστιες υπηρεσίες στον πραγματικό αντισημιτισμό.

Δηλαδή πραγματικά οι αντιρατσιστές της περασμένης δεκαετίας και οι αντι-αντισημίτες θα διδάσκονται στα πανεπιστήμια σε λίγα χρόνια για το "πώς κατάφεραν να ξεκινούν να έχουν τόσο δίκιο και να καταλήγουν να φαίνονται τόσο λάθος"!
Χρειάζεται έρευνα γι' αυτούς.
Ξεκινούν υπερασπιζόμενοι ανθρώπους από επικίνδυνες καταστάσεις και καταλήγουν να υπερασπίζονται επικίνδυνες καταστάσεις από ανθρώπους.

Γιατί αυτοί οι κουφιοκέφαλοι πρέπει να καταλάβουν τη διαφορά της ρατσιστικής στοχοποίησης από την πολιτική στοχοποίηση.
Ρατσισμός είναι να κατηγορείς κάποιον γι' αυτό που είναι.
Πολιτική κριτική είναι να κατηγορείς κάποιον γι' αυτό που κάνει.

Δεν είναι ρατσιστής λοιπόν, ούτε "αντισημίτης", όποιος καταφέρεται ενάντια στο εβραϊκό λόμπι για το ρόλο του στη διεθνή κοινότητα, ως μέρος του παγκόσμιου κεφαλαίου που όπως γνωρίζουμε ελέγχει τις τύχες του κόσμου.
Τι να κάνουμε ρε παλληκάρια;
Καπιταλισμό έχουμε. Το Κεφάλαιο κυβερνά!
Και το εβραϊκό λόμπι είναι το ισχυρότερο σ' αυτήν την οικονομική κάστα του Κεφαλαίου.
Και ελληνικό λόμπι υπάρχει αντίστοιχα και γερμανικό και ρωσικό κ.ο.κ., αλλά το εβραϊκό είναι το ισχυρότερο, και γι' αυτό το λόγο εύλογα στοχοποιείται περισσότερο.
Αφού όπως και αν το κάνουμε δεν αρκεί η απρόσωπη δαιμονοποίηση του Καπιταλισμού και του Κεφαλαίου, αλλά προφανώς είναι λογικό να συγκεκριμενοποιούνται οι ευθύνες είτε κατά ομάδες είτε κατά πρόσωπα.



Αυτό δε σημαίνει ότι η παραδοχή του γεγονότος αυτού αποτελεί κάλεσμα σε κανέναν να πάει να σφάξει όποιον Εβραίο πετύχει.
Ούτε βέβαια η καθολικώς αποδεκτή άποψη ότι το Γερμανικό κεφάλαιο κάνει κουμάντο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποπνέει κάποιο ρατσιστικό μίσος.
Αλλιώς γιατί τάχα οι αντι-αντισημιτιστές δεν κατηγορούν όσους εκφράζουν τέτοιες απόψεις περί κουμάντου στην Ευρωπαϊκη΄Ένωση (όλους δηλαδή) ως υποθάλποντες το ρατσιστικό μίσος;

Και σε τελική ανάλυση, γιατί ο αντισημιτισμός έχει διαχωριστεί από τον ρατσισμό;
Γιατί οι υποτιμητικές αναφορές σε χαρακτηριστικά όλων των λαών της Γης αποκαλούνται "ρατσισμός", ενώ μόνο για τους Εβραίους έχει επινοηθεί ο "αντισημιτισμός";
Τι παραπάνω έχουν;

Εγώ από τη μικρή μου γωνιά εδώ έχω καταφερθεί πολλές φορές εναντίον των Ρωσο-ξεπλυματάδων και των Αραβο-πετρελαιάδων, αλλά κανείς δε με κατηγόρησε για "αντι-αραβισμό" ή "αντιρωσισμό".
Κι όμως, σήμερα γράφω αυτά έχοντας τη βεβαιότητα ότι κάποιοι θα με αποκαλέσουν, είτε φωναχτά είτε από μέσα τους, "αντισημίτη" επειδή έγραψα για το εβραϊκό λόμπι και αποδέχτηκα την ύπαρξή του.

Όταν έγραφα για τους Άραβες πετρελαιάδες σήμαινε ότι κάνω κάποια ρατσιστική επίθεση στους Άραβες;
Ή αντίστοιχα όταν έγραφα για Ρώσους που ξεπλένουν βρώμικο χρήμα ανά την υφήλιο σήμαινε ότι εξαπολύω ρατσιστικό μίσος για τους Ρώσους;
Όλοι αντιλαμβάνονταν τότε ότι αναφερόμουν στο ρωσικό και στο αραβικό κεφάλαιο και όχι στους λαούς.
Τώρα γιατί δε θα καταλάβουν ότι, κράζοντας το εβραϊκό λόμπι, αναφέρομαι στό εβραϊκό κεφάλαιο και όχι στον εβραϊκό λαό;

Να σας πω γιατί;
Γιατί δεν είμαι εγώ που έχω παρωπίδες. Εκείνοι είναι.
Δεν είμαι εγώ που είμαι συνωμοσιολόγος. Εκείνοι είναι.

Εκείνοι οι τάχα ευσυγκίνητοι (υπερ-προοδευτικοί της πλάκας) είναι που κάνουν άδικους και αυθαίρετους διαχωρισμούς ανάμεσα στους λαούς, τοποθετώντας άλλους λαούς στο απόσπασμα και άλλους λαούς στο απυρόβλητο.

Έτσι, σε πείσμα εκείνων των εβραιο-λιγούρηδων (κατά το "ευρω-λιγούρηδων"), οφείλουμε να μην αυτολογοκρινόμαστε, υποταγμένοι στο "πολιτικώς ορθόν" πρότυπο των ΗΠΑ που χωρίζει τον κόσμο σε "φιλελεύθερους και αντισημίτες", τσουβαλιάζοντας αυθαίρετα όποιον θέλει όπως θέλει, προκειμένου να επιβάλει το πολιτικό και το πολιτισμικό της μοντέλο.

32 σχόλια:

  1. Υπάρχει η άποψη (και την οποία μάλλον ενστερνίζομαι) πως το ολοκαύτωμα ήταν επιννόηση των σιωνιστών. Ο σκοπός ήταν να γίνει συμπαθής ο λαός σαν το μεγαλύτερο θύμα του πολέμου και να αρθούν οι επιφυλλάξεις και τα εμπόδια για τη δημιουργία του εβραϊκού κράτους. ίσως νάναι κι έτσι.
    Απ την άλλη εντέχνως αποσιωπήθηκε πως σ όλη τη διάρκεια του πολέμου οι μόνοι που πολεμούσαν στην ευρώπη ήταν οι σοβιετικοί. Σαν τακτικός στρατός κράτους εννοώ. Όπως και απαξιώθηκε λόγω του ότι μετά ήταν ο "εχθρός", πως είχαν 20 εκατομμύρια νεκρούς. Ούτε 5, ούτε 6, ούτε δέκα.
    Είκοσι εκατομμύρια, πολλοί εκ των οποίων πέθαναν παρέα με τους εβραίους στα κρεματόρια.
    Στα κρεματόρια όμως πέθαναν τσιγγάνοι, ομοφυλλόφιλοι, κομμουνιστές και άλλοι.
    Στην ευρώπη, δεν πολεμούσαν οι εγγλέζοι, οι οποίοι απλά παρέμεναν και υπερασπίζονταν το νησί τους και τις αποικίες τους στην άπω ανατολή. Κι ας γέμισε η προπαγάνδα μάχες ηρωϊκές (που αναφέρονταν όμως μετά την απόβαση της νορμανδίας όμως. Ως τότε, μούγκα. Κι αν δεν ίχε γίνει η μάχη του στάλιγκραντ την οποία δεν μπορούσαν να την αποσιωπήσουν, είμαι βέβαιος πως δεν θα ξέραμε πως κάποιος στρατός πολεμούσε.

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ισχύει αυτό που λέει ο mbiker πιο πάνω, το έχω ακούσει κι εγώ.

    Μεγάλες αλήθειες αυτές που λες Μαζεστίξ και συμφωνώ απόλυτα. Απλώς ακριβώς αυτή η κάστα των πάμπλουτων και πανίσχυρων εβραίων έχουν επιβάλλει μια παγκόσμια λογοκρισία σε ότι τους αφορά. Και από την άλλη έχεις τους διάφορους ναζί με τις μαλακίες τους. Άι σιχτίρ όλοι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια από τις καλύτερες αναρτήσεις σου. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω σε όλα.
    Δεν μπορώ να ακούω όμως να λένε ότι για να θέλει ο Χίτλερ να τους αφανίσει κάτι θα ήξερε. Είναι βλακεία να νομίζουμε ότι ο Χίτλερ θα σταματούσε σε αυτούς. Δεν ήθελε τίποτα που να μην θυμίζει την Άρια φυλή. Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν η Ευρώπη σήμερα αν τον πόλεμο στον κέρδιζε ο Αδόλφος. Το ολοκαύτωμα των Εβραίων θα ήταν μηδαμινό μπροστά σε αυτό που θα ακολουθούσε.

    Τώρα όσο αφορά για τον θέμα των σιωνιστών, ίσως θα προσανατολιστώ στην άποψη πως είναι μια θεωρία συνωμοσίας και ενστερνίζομαι περισσότερο την άποψη ότι ο Χίτλερ ήταν η απάντηση στην επικράτηση του κομμουνισμού, που εκεί νομίζω μετράμε και τα περισσότερα θύματα.

    Τώρα γιατί έχει επικρατήσει αυτή η άποψη είναι μάλλον λογικό γιατί έτσι βόλευε. Δεν θα στήσουμε και ανδριάντα στους κομμουνιστές. Αλίμονο...

    Και σε άλλα γεγονότα έχουν μείνει λάθος εντυπώσεις. Ας πούμε στην μάχη των Θερμοπυλών δεν ήταν μόνο 300 Σπαρτιάτες αλλά και 700 Θεσπιείς και 400 Θηβαίοι.

    Πάντα ο άνθρωπος νομίζω ότι από ένα γεγονός κρατά σποραδικές πληροφορίες οι οποίες μεταφέρονται συνήθως εσφαλμένα και δημιουργούν εντυπώσεις που δεν ισχύουν ή έστω δεν ισχύουν ολοκληρωτικά.

    Είναι στην ευθύνη του καθένα η αναζήτηση της αλήθειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήξερα ότι ήταν και 400 Θηβαίοι! Μόνο για τους Θεσπιείς ήξερα, οι οποίοι έμειναν εκεί, παρόλο που δεν κινδύνευαν με διαπόμπευση αν έφευγαν.
      Δεν θέλω να μειώσω τους Σπαρτιάτες, αλλά μετράει αλλιώς αν μένεις με τη θέλησή σου να φυλάς Θερμοπύλες.
      Υποθέτω ότι ο αριθμός 300 είναι καλύτερος από 1.400. Από άποψη μάρκετιν, εννοώ. Χεχε!

      Διαγραφή
    2. Οι Θηβαιοι και οι Θεσπιεις,δεν εμειναν εκει με τη θεληση τους,για να υπερασπιστουν την..Ελλαδα...
      Αλλα τους εαυτους τους απο την ξεφτιλα του Μιδησματος...
      Μια και οι Πολεις τους..[οι Αρχουσες ταξεις] προσχωρησαν στο Περσικο στρατοπεδο..Επιτηδες δεν αναφερονται...
      Μαλλον οι Σπαρτιατες τους.."Επεισαν"..

      Διαγραφή
    3. Η μόνη πηγή για τα Μηδικά είναι ο Ηρόδοτος.
      Αναφέρει λοιπόν, ότι οι Θεσσαλοί, φοβούμενοι τους Πέρσες, έπεισαν τους Έλληνες να στρατοπεδεύσουν στα Τέμπη ώστε να προφυλαχτεί και η Θεσσαλία. Οι Έλληνες έστειλαν εκεί το εκστρατευτικό σώμα, το οποίο όμως επέστρεψε ύστερα από προτροπή των Μακεδόνων ή ,κατά τη γνώμη του Ηρόδοτου, επειδή υπήρχε άλλο πέρασμα που μπορούσε να παρακάμψει το σώμα των Ελλήνων στα Τέμπη. Μετά από αυτό, οι Θεσσαλοί ''εμήδισαν προθύμως'' και φάνηκαν χρήσιμοι στους Πέρσες.

      Ο Λεωνίδας διάλεξε 300 πολεμιστές οι οποίοι είχαν αρσενικά παιδιά, ώστε, σε περίπτωση θανάτου, να συνεχίσουν την φατρία τους. Ο αριθμός 300 δεν ήταν τυχαίος. Λόγω της εορτής των Καρνείων, απαγορευόταν να συμμετέχουν σε πολεμικές επιχειρήσεις, όπως και των Ολυμπιακών αγώνων. Ίσως τόσους να επέτρεπε ο σπαρτιατικός νόμος σε τέτοιες περιπτώσεις. Οι μάχες στις Θερμοπύλες έγιναν εναλλάξ. Δηλαδή, κάθε ημέρα φρουρούσαν το στενό οι στρατιώτες κάποιας πόλης της Ελλάδος. Μόνο οι Φωκείς δεν πολεμούσαν διότι έμειναν ώστε να προστατεύουν το κρυφό μονοπάτι που θα απέκλειε τους Έλληνες. Όλοι οι Έλληνες (εκτός των μηδιζόντων) πολέμησαν στις Θερμοπύλες και όχι μόνο οι 300.
      Ο Εφιάλτης οδηγεί τους Πέρσες στο κρυφό μονοπάτι. Οι Φωκείς αποφασίζουν να τους αντικρούσουν αλλά οι Πέρσες τους προσπερνούν αφού το μόνο που ήθελαν ήταν να κυκλώσουν τους Έλληνες των Θερμοπυλών. Οι Έλληνες πληροφορούνται από ''αυτόμολους'' (Έλληνες που εγκατέλειψαν το περσικό στράτευμα) ότι τους περικυκλώνουν. Την ίδια πληροφορία φέρνουν και οι ''ημεροσκόποι'' (παρατηρητές) των υψωμάτων κατά την αυγή της ημέρας. Οι Έλληνες συνεδριάζουν και διχάζονται για τη συνέχεια. Άλλοι έφυγαν για τις πόλεις τους πρίν τους κλείσουν οι Πέρσες και άλλοι έμειναν εκεί. Ο Ηρόδοτος θεωρεί ότι ο Λεωνίδας παρότρυνε τους Έλληνες να φύγουν αφού λόγω του νόμου ο ίδιος και οι 300 δεν επιτρεπόταν να φύγουν. Εάν ήταν άλλοι στρατιώτες, θα έφευγαν ή θα παραδίνονταν όπως έκαναν κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου. Δεν έμειναν επειδή ήταν Σπαρτιάτες, αλλά επειδή ήταν ένα ιερό σώμα. Οι Έλληνες φεύγουν και μόνο οι Θεσπιείς με τους Θηβαίους μένουν. Από αυτούς οι Θηβαίοι έμειναν με τη βία. Οι Θεσπιείς επειδή το ήθελαν. Μέχρι να εμφανιστούν οι Πέρσες στα νώτα τους, οι Έλληνες πολεμούσαν έξω από το τείχος σκοτώνοντας πολλούς Πέρσες, σε τέτοιο βαθμό που οι αρχηγοί των μονάδων μαστίγωναν τους Πέρσες ώστε να μην οπισθοχωρούν. Στη συμπλοκή αυτή σκοτώνεται και ο Λεωνίδας. Ακολουθεί μάχη διεκδίκησης του νεκρού σώματος ώσπου τελικά νικούν οι Έλληνες. Έρχεται η στιγμή όμως που καταφθάνουν οι Πέρσες στα νώτα τους. Οι Έλληνες υποχωρούν πρός το τείχος και ανεβαίνουν πρός τον λόφο, στην είσοδο του στενού, εκτός των Θηβαίων. Εκεί σκοτώνονται όλοι. Οι Θηβαίοι, βλέποντας τους Έλληνες να σκοτώνονται, δειλιάζουν, και προσφέρουν ''γή και ύδωρ'' λέγοντας ότι αναγκάστηκαν να πολεμήσουν με τους Έλληνες. Οι Πέρσες τους σκοτώνουν. Ο Ξέρξης διατάζει και κόβουν το κεφάλι του νεκρού Λεωνίδα. Αυτά είναι συνοπτικά τα γεγονότα, όπως τα περιγράφει ο Ηρόδοτος.

      Διαγραφή
  4. Μαζεστίξ, δεν είναι μονάχα πως συμφωνώ με αυτά που λες, αλλά και με τον τρόπο που τα λες.
    Δεν είμαι συνωμοσιολόγος, μα δεν είναι τυχαίο ότι σύμβουλοι του εκάστοτε προέδρου των ΗΠΑ είναι άτομα εβραϊκής καταγωγής, ότι το Χόλιγουντ εβραιοκρατείται κι ότι μερικοί από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου είναι εβραίοι.
    Προκαλούν και μόνοι τους την αντιπάθεια.
    Ας μας εξηγήσουν την αναντιστοιχία μεταξύ του ποσοστού τραπεζιτών, παραγωγών και σεναριογράφων με τον πληθυσμό των Ισραηλινών και Ισραηλιτών.
    Δεν είναι οι μόνοι που αποζητούν την εξουσία, αλλά από τους λίγους που την ασκούν παρασκηνιακά.
    Και φυσικά δεν μιλάμε για τον λαό, που είναι υποχείριο με πλυμένο εγκέφαλο όπως και εμείς.

    Υ.Γ. Μια φιλική παρατήρηση: το ρήμα είναι υποθάλπω και όχι υποθάλπτω. Από το οποίο προκύπτει η θαλπωρή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασφαλως και δικαιολογειται η μεγαλη αναλογια πλουσιων,μεταξυ των Εβραιων...

      Τους φτωχους τους εξοντωσε ο Χιτλερ...!!

      Αυτους εξοντωσε...Οι πλουσιοι,κατα πλειοψηφιαν...Τη γλυτωσαν
      πληρωνοντας τους σωτηρες τους αδρα...Οπως εδω στην Ελλαδα..
      Οπου μερικοι εγιναν πλουσιοι,εκδιδοντας Ελληνικες ταυτοτητες...

      Διαγραφή
    2. Μάλλον δεν υπήρξα σαφής, Μαχαίρη: εννοώ ότι ο πληθυσμός των Εβραίων στον κόσμο (κατοίκων ή μη του Ισραήλ) είναι πολύ μικρός, σε αντίθεση με τα πολλά και σημαντικά αξιώματα που κατέχουν στην οικονομία και τον κινηματογράφο οι επιφανέστεροι εξ αυτών.

      Διαγραφή
  5. Εγώ πάλι έχω μια απορία ...γεωγραφικής φύσεως.
    Το Ισραήλ είναι στην Ευρώπη?
    Γιατί συμμετέχει σε Ευρωπαικές διοργανώσεις ποδοσφαίρου,μπάσκετ,τραγουδιού κλπ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέσσερις με πέντε χιλιάδες ήταν οι πολεμιστές στις Θερμοπύλες -2,500 χιλιάδες ήταν μονάχα οι Αρκάδες. Απλά μέχρι τέλους έμειναν οι χίλιοι, οι τριακόσιοι μπροστά και οι Θεσπιείς στα μετόπισθεν -όπου έπεσαν και πρώτοι. Οι Θηβαίοι έμειναν ως προδότες καθώς αποσύρθηκαν.

    Κατά τα άλλα, η βιομηχανία μαζικού θανάτου ονομαζόμενη shoah έγινε, ότι δημιουργήθηκε και μια βιομηχανία του ολοκαυτώματος -από τις ΗΠΑ- όμως είναι επίσης γεγονός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χαίρομαι που συμφωνείτε με το πνεύμα του κειμένου, διότι ομολογώ πως είναι πολύ λεπτές οι ισορροπίες στο ζήτημα και υπήρχε κίνδυνος παρεξηγήσεων.

    Mbiker, δεν πιστεύω πως ήταν κάτι από πριν οργανωμένο για τέτοιους σκοπους. Εξάλλου το να εκμεταλλευτείς προς όφελός σου μια καταστροφή, δε σημαίνει ότι την έχεις σχεδιάσει κιόλας.
    Από κει και πέρα, η συμβολή του σοβετικού στρατού ήταν ο καταλύτης στον πόλεμο, αλλά αυτά στη Δύση του Ψυχρού Πολέμου έκαναν "τζιζ" και έτσι επέλεξαν να ρίξουν τα φώτα στην εβραϊκή τραγωδία.

    Μεγάλη συμβολή είχαν πάντως οι Αυτραλοί και οι Νεοζηλανδοί στον πόλεμο. Είχαν έρθει πάρα πολλοί (τους είχαν στείλει οι Άγγλοι πρώτους για χάλασμα) και βοήθησαν πολύ.


    Κερασιά, το γεγονός ότι έχει αναδειχθεί δίπολο "ναζί-εβραϊκό λόμπι" είναι και ο λόγος που δεν αγγίζουν το θέμα πολλοί προοδευτικοί άνθρωποι, φοβούμενοι μήπως ταυτιστούν με τους ναζί.
    Αυτό είναι το χειρότερο: ζούμε μια σιωπηλή λογοκρισία, ώστε αν πούμε μια κουβέντα παραπάνω κινδυνεύουμε να μας φορέσουν και μια ταμπέλα ΝΑ με το συμπάθειο.


    Μαρία, αν είχε κερδίσει ο Χίτλερ τον πόλεμο, τότε δε θα 'χε μείνει ρουθούνι στον κόσμο.
    Τότε πραγματικά η ανθρωπότητα θα απειλούνταν με αφανισμό.
    Ευτυχώς λειτούργησε ο νόμος της επικράτησης του "καλού" στο τέλος.

    Πολύ ωραία η παρομοίωση με τις Θερμοπύλες.
    Η αφάνεια των Θεσπιέων πάντοτε με απασχολούσε.
    (οι Θηβαίοι δεν ήταν εκεί, τα χαν κάνει πλακάκια με τους Πέρσες και γι' αυτό τιμωρούντν μετά επί 150 χρόνια από τους υπόλοιπους Έλληνες)
    Και ξέρεις τί με απασχολεί στο ζήτημα των Θερμοπυλών;
    Οι Σπαρτιάτες έκαναν μια μεγαλειώδη πράξη.
    Υπήρχε όμως και ο απαράβατος ηθικός νόμος της Σπάρτης (ή ταν ή επί τας)
    Οι Θεσπιείς δν είχαν καμιά τέτοια υποχρέωση. Κι όμως έκατσαν εκεί.
    Εμένα πάντοτε μου φαινόταν ακόμη σπουδαιότερη η πράξη των Θεσπιέων απ' ό,τι των Σπαρτιατών (οι οποίοι στο κάτω-κάτω είχαν και την αρχηγία του στρατού).


    Λωτοφάγε, ασφαλώς και δεν είναι τυχαία η συνύπαρξη τόσων ανθρώπων με το κοινό χαρακτηριστικό της καταγωγής στον ίδιο κύκλο.
    Αλλιώς θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε σύμπτωση και την... τυχαία συνύπαρξη πολλών Καλαματιανών στο Μουσείο Ακροπόλεως!
    Είδες κάτι συμπτώσεις;

    (ευχαριστώ για την επισήμανση, διορθώνω αμέσως. ντροπή μου!)


    Ανώνυμε (12:04) εκτός των άλλων, ας παραδεχθούμε ότι το Ισραήλ δε θα μπορούσε να συμμετάσχει στους ασιατικούς αγώνες για προφανείς λόγους που έχουν να κάνουν με ζτήματα ασφάλειας και των ιδίων αλλά και των Αράβων.
    Φαντάσου πανασιατικό κύπελλο και να είναι στον όμιλο Ισραήλ, Παλαιστίνη, Ιράν και Ιράκ.
    Δε θα γίνει παιχνίδι. Πυρηνικός πόλεμος θα γίνει.

    Επομένως, εκτός του ζητήματος ασφάλειας, αυτό πιθανότατα συμβάινει και λόγω της νομαδικής τους φύσης, αλλά και της δυτικής τους κουλτούρας, λόγω των οποίων ήταν πιο φρόνιμο να παίξουν στην Ευρώπη.


    Ανώνυμε (12:41) η εκμετάλλευση του ολοκαυτώματος μετέτρεψε μια αληθινά τεράστια τραγωδία σε χολλυγουντιανή καρικατούρα.
    Οι ίδιοι οι Εβραίοι πρέπει να σεβαστούν τους εαυτούς τους και να φωνάξουν "όχι άλλο κάρβουνο! μην εκμεταλλεύεστε άλλο τη σφγή των παππούδων μας για να κάνετε εσείς τα παιχνίδια σας".
    Έδωσες τον καλύτερο χαρακτηρισμό: "βιομηχανία ολοκαυτώματος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι ισραηλινοί συμμετέχουν σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις διότι κάποιοι διοργανωτές έκριναν κάποτε πως δικαιούνται επειδή το κράτος τους προέρχεται από πολίτες ευρωπαϊκών χωρών (ως επί το πλείστον, λίγοι αμερικάνοι πήγαν να ζήσουν στην ιουδαία).
    Οι σπαρτιάτες έχουν όλη τη δόξα διότι απλά, δεν ήταν εθελοντές, διότι πειθάρχησαν, διότι υπάκουσαν στην ανώτερη αρχή (του κράτους, του βασιλιά, ό,τι θέτε βάλτε).
    Οι άλλοι παρέμειναν ως εθελοντές, δεν τους υποχρέωνε κανείς να μεόνουν να πολεμήσουν και ως εκ τούτου δεν εξυπηρετεί καμμιά σκοπιμότητα το να τους δοξάσει το σύστημα.
    Οι υπόλοιποι πάλιείναι στην σχετική αφάνεια, διότι ήταν υπηρέτες, ακόλουθοι ας πούμε των σπαρτιατών κι άρα καθήκον τους να πάνε με τους αφέντες τους.
    Μ άλλα λόγια δεν θέλουμε αυτόβουλους εθελοντές, μα πειθαρχημένους υπάκουους μαχητές.
    Όσον αφορά τους εβραίους, δεν ισχυρίζομαι πως η επιννόηση ήταν παλαιόθεν, μα κάπως έβαλαν το χεράκι τους οι σιωνιστές αφού έρχισαν οι διώξεις, την ιδέα του ολοκαυτώματος ίσως, πράγμα που ουδόλως τους χάλαγε τους ναζί για να την υλοποιήσουν. Και πάλι, δεν έχω πεισθεί τελείως, απλά το ψιλοδέχομαι, έχοντας υπ όψιν το τι είναι ο σιωνισμός.

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα, mbiker, πολύ σωστή η παρατήρησή σου.
    Μάλλον η επιλογή των Θεσπιέων ως προϊόν ελεύθερης βούλησης και όχι καταναγκασμού μπήκε στο σκοτάδι και στο φως έμεινε μόνο η σπουδαία πράξη των Σπαρτιατών, η οποία βέβαια δε μειώνεται από το γεγονός των ηθιών τους νόμων, αλλά ,όπως και να 'χει, σκέπασε άδικα την σπουδαία πράξη των Θεσπιέων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λοιπον...Πολιτικα..Κρινεσαι με αυτο που κανεις...
    Συμφωνω, και επαυξανω...!!
    Και ποιοι ειναι υπευθυνοι για το χρεωμα ολων των κρατων σε μια τραπεζικη και χρηματιστηριακη ολιγαρχια..Που κυβερνα παγκοσμια σημερα;;
    Με ποια λεφτα φτιαχθηκε ενας επαγγελματικος δολοφονικος στρατος..Μπροστα στον οποιο συγκρινεται ΜΟΝΟ τα ΣΣ..Που δολοφονει παιδια και γερους..Που βαζει βομβες σε κινηματογραφους..
    Που βομβαρδιζει καθε μερα και καταστρεφει στοχους ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ..;;
    Με ποια ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ απο Αγγλια και Αμερικη
    Και αλλα δουλικα στους Εβραιους κρατη.."ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ" εκ του μηδενος η ιδεα του.."πρωτου χτηπηματος"..Και του.."αμυντικου Δικαιωματος"
    Μου λετε...Ποσο απαισια ΘΑ ΗΤΑΝ η ανθρωποτητα..Αν νικουσε ο Αδολφος...Και εχετε δικιο...!!
    Αλλα δεν βλεπω και καμμια διαφορα ΤΩΡΑ..Που νικησαν οι ΕΒΡΑΙΟΙ...!!
    Εκτος αν νομιζετε..Οτι νικησαν οι...Ελευθεροι ανθρωποι..Και οι Δημοκρατες...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαιρετώ σας.
    Μια παρέμβαση κυρίως με αφορμή τη κουβέντα σας.

    Ο εθελοντισμός του Καντ, τον οποίον έχουν πάρει οι liberadeς («φιλελεύθεροι») στις μέρες δεν μπορεί να καθρεφτίζεται προς τα πίσω... Δεν υπήρχε «σκαι τηλεόραση» τότε για να βλέπουν οι Θεσπιείς...:-)

    «πειθαρχημένους υπάκουους μαχητές» γράφει ο φίλος πιο πάνω -εάν δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την ελευθερία όπως την αντιλαμβάνονταν οι Αρχαίοι (οι οποίοι δημιούργησαν τον όρο) καλό είναι να μην καθρεφτίζουμε τις δικές μας οπτικές προς τα πίσω ή τουλάχιστον να μην έχουμε τόση βεβαιότητα στα γραφόμενα μας. Δεν είναι ελευθερία για τους αρχαίους η «αυτοπραγμάτωση» ούτε οι ανεξέλεγκτες παρορμήσεις για παράδειγμα. Έχουν μια ολοκληρωμένη και διαφορετική αντίληψη και ανθρωπολογία -θα γέλαγαν με τις φρουδικές προσεγγίσεις, δεν έχει πέραση στους αρχαίος μιας «κακή παιδική ηλικία». Εάν δεν είσαι διατεθειμένος να πεθάνεις -για τη πόλη, τους νόμους σου- αλλά πάνω απ' όλα είσαι διατεθειμένος να ζήσεις, βλέπεσαι σα δούλος στην αρχαιότητα. Οι άνθρωποι πρέπει να πολεμάνε για τους νόμους τους, όπως πολεμάνε για τα τείχη τους έλεγε ο Ηράκλειτος.

    Εφόσον δεν υπήρχε η έννοια του κράτους ως ξεχωριστού νομικού προσώπου, οι περισσότερες κοινωνίες στάθηκαν ανίκανες να αναπτύξουν μια ξεκάθαρη διάκριση μεταξύ διακυβέρνησης και ιδιοκτησίας (μια από τις σημαντικότερες επινοήσεις στην ιστορία είναι ο διαχωρισμός μεταξύ ιδιοκτησίας και διακυβέρνησης την οποία έκαναν πρώτοι οι Έλληνες). Η συνακόλουθη σύγχυση μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας οδήγησε σε πολλά και διάφορα παράδοξα, όπως ο ισχυρισμός του Αριστοτέλη ότι οι βάρβαροι, οι οποίοι δεν ζούσαν σε αυτοδιοικούμενες πόλεις, αλλά εξαρτιόταν από τη βούληση των κυρίαρχων φύλαρχων ή βασιλέων τους, ήταν «εκ φύσεως» δούλοι -ακριβώς όπως εμείς σήμερα. Σημειωτέων ο Αριστοτέλης ήταν μέτοικος στην Αθήνα, δηλαδή δεν είχε πολιτικά δικαιώματα.

    Όλα αυτά όμως εάν δεν τα ψάξει κανείς από μόνος του, κανείς Liberalistης, marxistης ή fascistας δεν θα του τα μάθει παρά μονάχα θα χρησιμοποιήσει μέρη για να κάνει πολεμική σε ότι τον συμφέρει (για παράδειγμα, τους «σκληρούς» marxistες προφανώς και δεν τους βολεύει ο διαχωρισμός μεταξύ ιδιοκτησίας και διακυβέρνησης να τονίζεται αλλά μονάχα να βρίσκουν επιχειρήματα εναντίον του -όπως και οι fascistες δεν αγαπούν την Αθήνα και αργότερα την ελληνιστική εποχή -όπως και οι Liberalistες δεν αγαπούν τη Σπάρτη και γενικότερα το αντιαριστοκρατικό ήθος που δημιουργήθηκε σε ένα μέγάλο μέρος της αρχαιότητας - αλλά όλα αυτά είναι πολύ επιφανειακά εάν συλληφθεί κάπως η έκταση της ελληνικής αρχαιότητας και του τρόπου σκέψης)

    Η πόλη των Θεσπιέων δεν ήταν αντίπαλος της Αθήνας, αλλά η Σπάρτη. Επίσης η Θήβα θα μπορούσε να ανατιμήσει τον ρόλο των Θεσπιέων αλλά δεν το έκανε, ίσως μπορεί να αναρωτηθούμε γιατί;

    Κατά τα άλλα, όσα γράφει ο ανώνυμος 12:41, θα μπορούσα να τα γράψω και εγώ, ωστόσο αυτά τα ζητήματα, ιδίως αυτή τη περίοδο θα πρέπει να χειρίζεται κανείς με λεπτότητα και να τα κατέχει.

    Η ελληνική αρχαιότητα έχει ενδιαφέρον να την γνωρίσουμε και όχι να τη χρησιμοποιούμε για να επιβεβαιώνουμε τις απόψεις μας ή να καθρεφτίζουμε πίσω στο χρόνο τις ιδέες μας. Οι αρχαίοι δεν ήταν γλυκανάλατοι και ηθικολόγοι όπως εμείς σήμερα.
    Ευελπιστώ να μην κούρασα.
    Την καλημέρα μου.
    Δ`~.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δ ΄~.

    Μάλλον δεν με κατάλαβες.
    Εγώ μίλησα για την μετέπειτα επιλογή του να μνημονεύονται οι 300 κατά κόρο απ τα απανταχού καθεστώτα (μιλώ για την κυρίως σύγχρονη εποχή) και να παραμένουν στην αφάνεια οι υπόλοιποι πολεμιστές εκείνης της μάχης. Το τονίζω. Την μεταγενέστερη εποχή, η οποία κατά την δική μου εκτίμηση θέλησε να προβάλει κυρίως την υπακοή στις εντολές και στην πειθαρχία, αξίες απ τις οποίες διακατέχοντο κυρίως οι σπαρτιάτες και να αποφύγει το ενδεχόμενο ο λαός να υποθέσει πως έχει βούληση και μπορεί ν αποφασίσει αν θα συμμετάσχει ή όχι σε κάποιο πόλεμο, ή ό,τι άλλο θα μπορούσε να προκύχει και να το κάνει αυτόβουλα και όχι εξαναγκασμένος. Ο όρος εθελοντικά που χρησιμοποίησα, μάλλον ήταν λάθος.
    Όχι για τις τότε αξίες, επιλογές και προσανατολισμούς.
    Οι Θεσπιείς, έμειναν γιατί το ήθελαν, γιατί κατάλαβαν μόνοι τους την αναγκαιότητα της συμμετοχής και της θυσίας τους, οι δεν υπηρέτες-ακόλουθοι των σπαρτιατών, ήταν ιδιοκτησίες τους, η ζωή τους ήταν δεμένη με του στρατιώτη αφέντη και είχαν προ πολλού χάσει το δικαίωμα αυτοδιάθεσης, χώρια ο συναισθηματικός ενδεχομένος δεσμός με τους στρατιώτες.
    Κατ αυτό τον τρόπο, θεωρώ πως κι αυτοί υποχρεώθηκαν.
    Με τέτοιου είδους ερμηνείες της ιστορίας, φτάσαμε να υποστεί ο πλανήτης 2 φορές παγκόσμιους πολέμους οι οποίοι ουδόλως ενδιέφεραν τους εμπλεκόμενους στρατιώτες (και πολίτες) οι οποίοι και πλήρωσαν τελικά τη νύφη.
    Φωτεινή εξαίρεση οι στασιαστές ρώσοι που συμμετέιχαν στη σοβιετική επανάσταση.
    Ελπίζω να βοήθησα την καταννόηση των απόψεών μου, η οποία είναι καθαρά προσωπική ερμηνεία και δεν είμαι ούτε ιστορικός, ούτε γνωστης και πολύ πιθανόν νάναι και λάθος.

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαχαίρη, όπως και να το κάνουμε, δε συγκρίνεται ο μεταπολεμικός κόσμος με αυτό που θα ζούσε αν επικρατούσε ο Ναζισμός.
    Όσο για το στρατό που αναφέρεις (νομίζω το ΝΑΤΟ εννοείς), δολοφονεί με τα λεφτά μας.
    Είναι αδίστακτοι εγκληματίες που μάλιστα προσλαμβάνουν και εταιρείες πληρωμένων δολοφόνων στις εκστρατείες τους.
    Αισχροί.


    Καλωσήρθες Δ`~.
    Οι αναφορές στους αρχαίους δε γίνονται με διάθεση απολυτότητας, αλλά αναζήτησης της αλήθειας.
    Ασφαλώς και δεν μπορούμε δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά να ερμηνεύουμε με πάσα βεβαιότητα τις προθέσεις και το παρασκήνιο των ενεργειών ανθρώπων που έζησαν σε τελείως διαφορετικές κοινωνίες, με τελείως διαφορετική ατομική και κοινωνική συγκρότηση.
    Βουτάμε στην αρχαία ιστορία επιχειρώντας, μέσα από τα γνωστά γεγονότα , να αλιεύσουμε αλήθειες που είναι πέρα από το χρόνο και που ίσως ερμηνεύουν σε κάποιο βαθμό και κάποιες σημερινές καταστάσεις.
    Δεν είναι ούτε αναγκαίο ούτε δυνατό να υπάρχει απόλυτη αναλογία μεταξύ των τότε και των τώρα δεδομένων για να εξάγει ο καθένας μας κάποια συμπεράσματα, να τα θέσει προς συζήτηση και να καταλήξουμε όλοι μαζί σε καινούριες συνισταμένες.
    Ο καθένας βέβαια με βάση τη δική του κοσμοθεωρία είναι λογικό να υιοθετεί ευκολότερα κάποιες απόψεις απ' ό,τι άλλες που δεν του είναι τόσο συμβατές.
    Εγώ, για παράδειγμα, θαυμάζω τον αθηναϊκό κόσμο και δεν τρέφω και ιδιαίτερη συμπάθεια προς τον σπαρτιατικό.
    Εξ ου και είμαι κάπως υποκειμενικός. όλοι είμαστε, άλλωστε.

    Στο... ζουμί τώρα.
    Έχεις φυσικά δίκιο πως οι αρχαίοι είχαν όλοι την θηική υποχρέωση να υπερασπιστούν την πατρίδα.
    Γι' αυτό και θεωρούνταν μεγάλη ντροπή η λιποταξία.
    Αλλά, παρόλα αυτά, υπήρχαν αι αυτοί που λιποτακτούσαν.
    Όπως και εκείνοι που δεν πήγαιναν καθόλου πρόθυμοι στον πόλεμο.
    Ας μην ξεχνάμε άλλωστε την περίπτωση της Θήβας που μήδισε.
    Ενώ οι γειτονικές Πλαταιές ήταν πρώτες στη μάχη.
    Επομένως υπήρχε κάπου και η επιλογή.
    Ο φόβος του θανάτου άλλωστε είναι αρχέγονο ένστικτο και υπερβαίνει τους εκάστοτε ηθικούς νόμους της κάθε κοινωνίας.

    Η ρήση του Ηράκλειτου πυο αναφέρεις κι εσύ είναι ενδεικτική της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων.
    Αυτό όμως δε σημαίνει πως η κοσμοθεωρία αυτή γινόταν πράξη πάντοτε και από όλους.
    Οι ηθικοί νόμοι είναι σαν τους ποινικούς.
    Η ύπαρξή τους αφορά στην κυρίαρχη αντίληψη, αλλά δεν προϋποθέτουν και την αποδοχή και τήρησή τους από όλους. (τουλάχιστον υπό συγκεκριμένες καταστάσεις)

    Όσο για την ατάκα "πειθαρχημένους υπάκουους μαχητές" δεν αφορά στην ίδια τη συμπεριφορά των αρχαίων, αλλά στην νεοελληνική (και ξένη) ιστορική θέαση των γεγονότων εκείνων και στην κυρίαρχη ιδεολογία που σκόπευε να επιβάλει.
    Ο Παπαρρηγόπουλος έκανε μεγάλη δουλειά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η ναζιστική θηριωδία είχε πολλές προεκτάσεις. Έδειξε το ανελέητο πρόσωπό της σχεδόν σε όλους τους λαούς της Ευρώπης και μη. Η σκληρότητά της όμως απέναντι στους Εβραίους είχε έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, αφού δεν είχε στόχο κάποια ιδεολογία που ενδεχομένως να αγκάλιαζε δύο ή περισσότερους λαούς αλλά είχε στόχο τον ίδιο τον λαό. Η ''καθαρότητα της γερμανικής φυλής'' προήλθε ύστερα από λανθασμένες (ηθελημένες ή μη) αντιλήψεις Γερμανών ιστορικών του 19ου και 20ου αιώνος, καθώς και φιλοσόφων στη βάση της οποίας, δυστυχώς, θεμελιώθηκε εν μέρει και η νεοελληνική εθνική συνείδηση. Ακόμα και ο Σιωνισμός είναι αποτέλεσμα όλων εκείνων των ανιστόρητων (επαναλαμβάνω, ηθελημένων ή μη) ιδεολογιών σχετικά με την ανωτερότητα της κάθε φυλής. Όσο κατακριτέοι είναι οι ναζιστές σχετικά με την ιδεολογία του εθνοσοσιαλισμού, άλλο τόσο είναι οι σιωνιστές με την ιδεολογία περί ευλογημένου λαού του θεού.
    Αυτός ο άκρατος εθνικισμός κυριάρχησε τότε στην Ευρώπη με αποτέλεσμα την αποτίναξη πολλών ισχυρών μοναρχιών - αυτοκρατοριών.
    Ένας λαός όμως δεν μπορούσε να επαναστατήσει ώστε να ανεξαρτητοποιηθεί, και αυτός ο λαός ήταν οι Εβραίοι.Διάσπαρτοι μεν σε όλο τον κόσμο, πανίσχυροι δε σε οικονομική δύναμη. Ο μόνος τρόπος ώστε να ιδρυθεί το κράτος τους ήταν να προκαλέσουν μία παγκόσμια κατακραυγή, ώστε να τους δοθεί το κράτος σαν χάρη.
    Σήμερα, πολλοί από τους ίδιους τους Εβραίους παραδέχονται ότι το ολοκαύτωμα προήλθε από τους ομοεθνείς τους που είχαν οικονομικό όφελος να δούνε ένα ανεξάρτητο Ισραήλ.
    Παραπέμπω στην εξαιρετική ιστοσελίδα :http://www.jewsnotzionists.org/ όπου ο αναγνώστης μπορεί να δεί τεκμήρια από τους ίδιους τους Εβραίους που είτε οι ίδιοι είτε οι οικογένειές τους έπεσαν θύμα της συνεργασίας των εθνικιστών Εβραίων με τους εθνικιστές Γερμανούς.

    Γι' αυτό φίλοι μου, συμπάθεια πρός τον εβραϊκό λαό, αντιπάθεια πρός οτιδήποτε αποπνέει εθνική ανωτερότητα, συμπάθεια πρός την αλήθεια και αντιπάθεια πρός οτιδήποτε έχει σαν σκοπό το προσωπικό κέρδος.

    Λιούκας Παναγιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παναγιώτη συμφωνώ μέχρι κεραίας με όσα γράφεις.
    Στόχος μας πρέπει να είναι οι εθνικισμοί και οι αστήριχτες θεωρίες περί ανωτερότητας οποιουδήποτε έθνους.
    Στόχος δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι τα ίδια τα έθνη.
    Η συντριπτική πλειοψηφία άλλωστε κάθε έθνους/λαού ζει σε δύσκολες συνθήκες και υφίσταται τις συνέπειες των πάσης φύσεως εγκληματικών επιλογών των ολιγαρχιών, εθνικών ή διεθνών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. 1. "Καπιταλισμό έχουμε"! Ε; κάτι σαν το αντίθετο του "σοσιαλισμού" να πούμε; Όχι μόνον ο Ανρέι Παπαντρέγιεφ, αλλά και ο Αδόλφος τάδε.. σολιασισταί ήσαν! Και βέβαια, όταν ο διαφωτισμός εορτάσθηκε με πάθος από το Λονδίνο 2012, πάει να πει ότι ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ ή ότι ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να επικρατήσει; Ή μήπως πάει να πει ότι όσα απάνθρωπα είδαμε ως σήμερα είναι σκηνές μόνον από το έργο της Δευτέρας;

    2. "Στόχος μας πρέπει να είναι οι εθνικισμοί". Σωστόν. Αλλά οι Εθνικισμοί στην νεότερη εποχή είναι δημιούργημα του διαφωτισμού-σοσιαλκαπιταλισμού (στην παλιότερη;). Αλλά ξέχασα, αυτό το έχουμε συζητήσει παλιότερα και καταλήξαμε σε απόλυτη διαφωνία. Προσθέτω μόνον ότι κάποια σχέση φαίνεται να έχει ο σοσιαλκαπιταλισμός με τον σιωνισμό που συγχέεται σκόπιμα ή όχι με τον εβραϊσμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Διογένη, το ότι κάποιος επικαλείται το Σοσιαλισμό ή το Διαφωτισμό για να καλύψει τις άθλιές του πράξεις δεν μπορεί να χαρακτηρίζει τον ίδιο το Σοσιαλισμό ή το Διαφωτισμό.
    Όπως αντίστοιχα δε φταίει ο Χριστιανισμός για τις Σταυροφορίες.
    Για το ότι κάποιοι χρησιμοποίησαν το σταυρό ως πρόσχημα των αιμοσταγών επιθέσεών τους δεν ευθύνεται ούτε και θα απολογηθεί ο σταυρός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αν "άθλιες πράξεις" είναι ο δόλιος δανεισμός και οι δολοφονίες, τότε συμφωνούμε. Μόνο που αυτές τις έκανε το κύκλωμα που εξέτρεψε το 1821 σε αυτό που σήμερα σε αηδιάζει. Θέλεις ονόματα; Γεγονότα;

    Συμφωνούμε ότι ο χριστιανισμός εξετράπη. Διαφωνούμε στο ότι ο διαφωτισμός εξετράπη. Αυτόν επικαλέστηκαν οι νικητές του 1821, γιατί αυτόν εκπροσωπούσαν. Σε γενικές γραμμές ο διαφωτισμός υποκρινόταν, κατευθυνόμενος από ένα κέντρο που "εθνικά" επρόσκειτο στους εβραίους. Ναι ή όχι;

    Ο Γεώργιος Κάνινγκ ήταν "σοσιαλιστής" για το εσωτερικό, καπιταλιστής για το γραφείο του. Έτσι; Όπως λέμε σήμερα "κοινωνικοποίηση των ζημιών, ιδιωτικοποίηση των κερδών". Ποιο κύκλωμα έδινε τα ιδιωτικά δάνεια ως βρετανική κρατική πολιτική; Δεν ήταν εβραϊκό; -που όμως δεν σκόπευε στην ωφέλεια του εβραϊκού έθνους.

    Επιμένοντας στην άποψη που έχεις για την ιδέα του χριστιανισμού (δημιούργημα του διαφωτισμού - σοσιαλκαπιταλισμού, αυτοεκγκλωβίζεσαι). Κατανοώ την δυσκολία να δεις "άσπρο" όταν 100 στοιχεία λένε "μαύρο". Γιατί δεν ακολουθείς τις μυριάδες των αντιφάσεων της "προόδου";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ή θα κρίνουμε ιδεολογίες με βάση τη θεωρία τους ή θα κρίνουμε τα πρόσωπα.

    Δε μας οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα η κρίση ιδεολογιών/θεωριών μόνο μέσω ενεργειών προσώπων.

    Το ότι στο όνομα του Διαφωτισμού διεπράχθησαν εγκλήματα δε σημα΄νει σε καμία περιπτωση πως ο Διαφωτισμός ευθύνεται για την σημερινή κατάντια του κόσμου.

    Έτσι κι αλλιώς η κατάντια που υπήρχε πριν το Διαφωτισμό ήταν υπερ-πολλαπλάσια.

    Το πνεύμα της ατομικής και κοινωνικής απελευθέρωσης και της αμφισβήτησης κάθε αυθεντίας ήταν, είναι και θα είναι οδηγός μου.

    Και αδιαφορώ αν υπήρχαν σιωνιστές ή οποιοσδήποτε άλλος περίεργος μες στο κίνημα αυτό.

    Δε θα στενοχωρηθώ κιόλας που ξέφυγε ο κόσμος από τον Σκοταδισμό κι έζησε δυο αιώνες ανθρώπινα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Με τις υπεκφυγηματικές γενικολογίες (αν και δεν μπορώ να πιστέψω ότι καταλαβαίνεις όσα λέω) τα ζητήματα απλώς παραμένουν. [Θ' απεργήσουμε αύριο; ή να τελέσουμε τρισάγιο υπέρ του ευρωπαϊκού φωτός, των διωκτών του Σκοταδισμού και της επικράτησης του Τσίπρα;]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αδυνατώ να καταλάβω το λόγο που με συνδέεις με τις καθεστωτικές αντιλήψεις.
    Συγνώμη αλλά δεν μπορώ να παρακολουθήσω το σκεπτικό σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τα όρια της συζήτησης έχουν επιβεβαιωθεί αρκετές φορές εντός (όπως και εκτός). Πέραν αυτών, η μπάλα στην κερκίδα με σιωπή ή μονολεκτικούς χαρακτηρισμούς.

    Παρεξήγησα. Νόμιζα ότι στην είσοδο έλεγε "συζήτηση" και όχι "προσκόμιση πιστοποιητικού νεοτερικών φρονημάτων". Δεν θα σε ξαναενοχλήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Διογένη, νομίζω πως έχεις διαπιστώσει πως κάθε άλλο παρά πιστοποιητικά φρονημάτων ζητώ για να συζητήσω.
    Οι μεγαλύτερες και διεξοδικότερες συζητήσεις εδώ μέσα εχουν γίνει με ανθρώπους που μας χωρίζει ιδεολογική τάφρος.

    Απλώς εξερράγην για την επιμονή σου να μου χρεώνεις απόψεις τελείως διαφορετικές απόα υτές που εκφράζω συνεχώς.
    Μου πετάς υπονοούμενα λες και είμαι ο... Ψαριανός.
    Ε όχι δεν είμαι και τσαντίζομαι όταν άνθρωποι που έχουν περισσότερα και χρησιμότερα πράγματα να πουν, τελικά -χωρίς να ξέρω το λόγο- αναλώνονται σε τέτοιου είδους υπονοούμενα.

    Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το διάλογο.
    Τουναντίον απολαμβάνω τις διαφωνίες, γιατί στις συμφωνίες δεν εχω τί να πω.
    Αλλά το να μου χρεώνονται... "Ψαριανισμοί-Κουβελισμοί", αυτό δεν το δέχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο για το link που έδωσες, δεν καταλαβαίνω πού κολλάει.
      Τι μου ζητάς;
      Να απολογηθώ για το κράξιμο που έριξα σε ένα γελοίο φασιστομπλογκ;
      Δεν πρόκειται να το κάνω.

      Διαγραφή
  24. Η ανάρτηση είναι ενδιαφέρουσα κι έχει πολλά σωστά, αλλά... πρέπει να επικεντρωθούμε στα ουσιώδη μέσα σε ένα θέμα που είναι ιδιαίτερα ακανθώδες και με επικίνδυνες σήμερα επιπλοκές.

    Ο αντισημιτισμός δεν είναι ίδιος με άλλα είδη ρατσισμού για πολλούς λόγους, αφ' ενός γιατί διάρκεσε πολύ περισσότερα χρόνια (ίσως και 2000 χρόνια), αφ' ετέρου γιατί αφορά εγκλήματα που δεν έγιναν ποτέ σε βάρος άλλου λαού της Ιστορίας, το ολοκαύτωμα περίπου 5 εκατομμυρίων Εβραίων στα ναζιστικά στρατόπεδα (κάτι τεκμηριωμένο που δεν είναι σε καμμία περίπτωση αμφισβητήσιμο γεγονός, πέραν του ενδεχόμενου λάθους +/- 10 τα εκατό στον ακριβή αριθμό των εξοντωμένων), κλπ. κλπ. κλπ.

    Παραδόξως, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αρκετοί Εβραίοι σήμερα, που να δικαιολογούν μια (τουλάχιστον περίεργη) ενασχόληση μαζί τους, που επιδεικνύουν οι Ελληνες νεο-ναζί της Χρυσής Αυγής (και όχι μόνον). Υπάρχει εδώ, στη χώρα μας, ένα είδος ιδιότυπου, εντελώς "δικού μας" αντισημιτισμού, βασισμένος στην (ανιστόρητη) δοξασία ακροδεξιών ότι δήθεν οι Εβραίοι είναι οι προ-αιώνιοι εχθροί του ελληνικού έθνους κλπ. κλπ. - κάτι που δεν ισχύει ιστορικά, αφού κοινότητες Εβραίων υπήρχαν στην κλασσική ελληνική αρχαιότητα, αρκετές, χωρίς κανένα ιδιαίτερο πρόβλημα μεταξύ αυτών και των μη-Εβραίων Ελλήνων. Οι Ρωμανιώτες Εβραίοι ήταν γνήσιοι Ελληνες ΚΑΙ Εβραίοι το θρήσκευμα, με μερικούς απογόνους τους που ζουν και σήμερα, παρά τους ναζιστικούς (κ.ά.) διωγμούς.

    Η κριτική στις ρατσιστικές πολιτικές του Ισραήλ σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να ταυτιστεί με την κριτική στους Εβραίους σαν σύνολο, διεθνώς, αφού (άλλωστε) οι πιο σκληροί και μαχητικοί επικριτές της πολιτικής του Ισραήλ σήμερα, είναι... Εβραίοι αντι-σιωνιστές (!!!) όπως οι ιδρυτές του ξακουστου μπλογκ Mondoweiss:

    http://mondoweiss.net.

    Από εκεί και πέρα, συνωμιοσιολογικές δοξασίες όπως π.χ. ότι "οι πλούσιοι Εβραίοι δεν πειράχτηκαν από τον Χίτλερ" (γενικά) ή ότι οι Εβραίοι "κινούν τα νήματα" στον κόσμο, όσο κι αν έχουν μερικές φορές ΚΑΠΟΙΟ ποσοστό σχετικής αλήθειας, είναι εκ φύσεως επικίνδυνες, διότι ο αντισημιτισμός ε[ναι διάχυτος, όπως και η προπαγάνδα του Ισραήλ που τον... αξιοποιεί δεόντως για να βγαίνει λάδι κάθε φορά. Το όλο θέμα είναι ΝΑΡΚΟΠΕΔΙΟ για προπαγανδιστές αλλά και για παρεξηγήσεις κάθε είδους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Omadeon, όταν πληροφορούμαι για κινήσεις Εβραίων ενάντια στη φασιστική πολιτική του κράτους τους, χαίρομαι διπλά σε σύγκριση με κινήσεις π.χ. Παλαιστινίων.
    Και πρόσφατα μάλιστα είδα στις ειδήσεις μια μεγάλη διαδήλωση στο Τελ Αβίβ υπέρ της σύναψης ειρήνης.

    Η αξία αυτών των πράξεων αναδεικνύεται περισσότερο, πιστεύω, όταν μιλάμε ανοιχτά και χωρίς ταμπού για το εβραϊκό κεφάλαιο και το ρόλο του στα παγκόσμια πολιτικά και οικονομικά πράγματα.
    Ας αναδείξουμε τουλάχιστον αυτή τη μεγάλη αντίθεση (μέσα στον ίδιο λαό), ανάμεσα σε βαθύπλουτους θαμώνες λεσχών και σ' ένα λαό που υφίσταται τις συνέπειες ενός ασταμάτητου πολέμου αλλά και το μίσος από πολλούς άλλους λαούς.

    Δε μου αρέσει αυτό το... "μύγιασμα" εκείνων που φοβούνται να αρθρώσουν τη λέξη "Εβραίοι".
    Είναι πράγματι ναρκοπέδιο το θέμα και οι "μυγιασμένοι" ,όντες δειλοί, δεν τολμούν να αρθρώσουν δυο λέξεις επί ενός θέματος που καλώς ή κακώς απασχολεί την ανθρωπότητα πολλά χρόνια.
    Κι όσο δεν απαντιέται πειστικά, τόσο οι θεωρίες συνωμοσιολογίας θα ανθούν και θα κερδίζουν έδαφος.

    Όταν κλείνουμε τα μάτια σ' ένα υπαρκτό θέμα, τότε βρίσκονται οι ναζί και δίνουν τις δικές τους "απαντήσεις", τη δική τους "αφήγηση" (που λέει κι ο Βενιζέλος) στο ζήτημα περί Εβραίων, με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα.

    Όσο για την ελληνική εβραϊκή κοινότητα, είναι μάλλον κρίμα που αυτή δεν υπάρχει πια. Ιδίως εκείνη της Θεσσαλονίκης λένε πως είχε μεγάλη συμβολή στην πολιτισμική και οικονομική ανάπτυξη της πόλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή