Σάββατο, 13 Οκτωβρίου 2012

Η πολιτισμική μου μοναξιά

Γεννιέσαι και μετά από λίγους μήνες βαφτίζεσαι Χριστιανός εν αγνοία σου.
Έτσι, επειδή το λέει η κοινωνία. Μη σε πούνε και "αβάφτιστο" και είσαι η ντροπή της γειτονιάς, μαζί με εκείνο το "μπάσταρδο" της Ελενίτσας που πηδιόταν από δω κι από κει κι απόμεινε μόνη με την κοιλιά τούρλα.
Εσύ είσαι όμως πλέον Χριστιανός και αυτά που λες στέκουν.
Οι Μουσουλμάνοι είναι οι μαλάκες που περιμένουν να χουν χαρέμι και να φάνε ρίζι στον Παράδεισο.
Εσύ που περιμένεις να την πίνεις με αγγελούδια είσαι ο λογικός.
Όπως και ο άλλος που θέλει να αποτεφρωθεί και να ρίξουν την στάχτη του στο Αιγαίο.
Ίσως να φαντασιώνεται ότι ακολουθώντας τα βήματα του Αιγέα, άμα ταφείς στο πέλαγος, αυτό μετά θα πάρει το όνομά σου και από Αιγαίο θα μετονομαστεί σε Μητσαίο Πέλαγος.

Όλα όμως έχουν τη λογική τους, τη χρονική τους άκολουθία.
Πας στο δημοτικό σχολείο και υποχρεώνεσαι να λες την προσευχή κάθε πρωί.
Γιατί; Γιατί έτσι πρέπει!
Στα Θρησκευτικά μαθαίνεις για τον καλό Θεούλη που είναι δεδομένο πως πρέπει να τον πιστεύουμε.
Γιατί; Γιατί έτσι!
Στην Ιστορία σου διδάσκουν μια δεδομένη εθνική αφήγηση (του Παπαρρηγόπουλου) και μαθαίνεις τις ημερομηνίες που δικαίως κατατροπώσαμε τους εχθρούς και εκείνες που μας έσφαξαν αδίκως.
Τα πώς και τα γιατί δεν αφορούν κανέναν. Το τί οδηγεί στους πολέμους, στις κατοχές και τις σφαγές δεν αφορά τους εθνικούς μύθους.
Μόνο ότι "οι από δω γαμάνε τους από κει".


Μπορεί να μπερδεύεις ενίοτε την 25η... Οκτωβρίου με την 28η... Μαρτίου, μπορεί να μη θυμάσαι αν το ΟΧΙ το είπαμε στους Ιταλούς, στους Γερμανούς, στους Τούρκους ή στους... Βέλγους, αλλά σημασία έχει πως -όποιοι κι αν ήταν τελοσπάντων- τους γαμήσαμε.
Μπορεί να μην αναρωτήθηκες ποτέ τι διάολο λέει ο Σολωμός στους συγκλονιστικούς του στίχους:
 
Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή
Σε γνωρίζω από την όψη που με βια μετράει τη γη
Απ' τα κόκκαλα βγαλμένη την Ελλήνων τα ιερά
Και σαν πρώτα αντρειωμένη, χαίρε ,ω χαίρε, Ελευθεριά!
 
Ισως δεν κατάλαβες ποτέ, αλλά το χειρότερο είναι πως δεν αναρωτήθηκες κιόλας τι διάολο γράφει αυτός ο Σολωμός, που κάπου άκουσες πως τελικά δεν είναι ποταμόψαρο, αλλά άνθρωπος.
Πιθανότατα να κραυγάζεις "χαίρω-χαίρω Λευτεριά!", λες και της συστήνεσαι. Χαίρω πολύ, Μπάμπης.
Ή να τραγουδάς σαν τον Κασιδιάρη "σε γνωρίζω από την όψη του σπαθιού...κλπ".
Κι όμως κάθε φορά που ακούς τον ύμνο συγκινείσαι και δακρύζεις, σα να ακούς μια μπαλάντα των Scorpions που δε πολυκαταλαβαίνεις τι λέει, αλλά "τι διάολο; για έρωτες μιλάει, ας συγκινηθώ!"
Με τον ίδιο τρόπο που αφιερώνεις στη γκόμενα το "wish you were here" των Pink Floyd, χωρίς να ξέρεις πως ΔΕΝ είναι ερωτικό. Το αστείο είναι πως συγκινείται κι η γκόμενα και μπορεί να σου κάτσει κιόλας...
Μπαλάντα είναι -του πούστη πια!- για έρωτα θα μιλάει!
 
Βρε μπαγλαμά, είδες ποτέ τον τίτλο;
"Ύμνος εις την Ελευθερίαν"!
Σου λέει κάτι αυτό;
Δεν είναι "Ύμνος εις την Ξενοφοβίαν, Ξενογαμίαν και Αλλοθρησκοφοβίαν"!
Ο Νιόνιος ήταν σαφέστατος!
Την Ελευθερία γνωρίζει από την κόψη, από την όψη κλπ κλπ.
Όχι την Πατριδογαμία!
Αλλά εσύ πού;
Στο σχολείο και στο σπίτι σου μάθανε μόνο συνθήματα!
Ποτέ δεν κοίταξες παρακάτω.
Σου μάθανε πως όσο πιο πολλά softex ξοδέψεις ακούγοντας τον ύμνο και πως όσο πιο ψηλά σηκώσεις τη γροθιά στο άκουσμά του, τόσο πιο εθνοκαβλέας ανακηρύσσεσαι.
Κι ας μην ξέρεις καλά-καλά τι λέει.
Πάντως καλά θα τα λέει- είναι σίγουρο αυτό.

Δάκρυσες γιατί θυμήθηκες την πρώτη σου φορά στο γήπεδο.
Την ίδια μελωδία δεν είχε κι εκείνο το τραγουδάκι που 'λεγες "σε γνωρίζω απ' τη φανέλα που 'ναι ερυθρόλευκη";
Ναι ρε! Το ίδιο είναι! Κοίτα κάτι πράγματα!
Έτσι ήσουν περήφανος και τότε για την ερυθρόλευκη, κιτρινόμαυρη, ασπροπράσινη ιδέα σου!
Έτσι και τώρα που την καφρίλα σου την έντυσες στα γαλανόλευκα.
 
Όπως και το "πάτερ ημών".
Μπορεί να μη θυμάσαι λέξη από δαύτο, μπορεί να μην καταλαβαίνεις λέξη απ' αυτό, αλλά άμα σου θίξει κανείς την πίστη τον σκυλοβρίζεις.
Κι άμα τυχαία πάνω σου βρεθεί και κάνα ματσούκι, του δίνεις και καταλαβαίνει!
Μπορεί να μην ξέρεις ποια είναι η διαφορά σου με τους καθολικούς, αλλά πάντα θα τους κοιτάς με μισό μάτι.
Τι "filioque" και μαλακίες τώρα...
Γιατί αφού δεν είναι δικοί μας, θα 'ναι απ' τους άλλους, τους κακούς.
Γιατί; Ξέρω γω; Έτσι λένε... Για να το λένε δίκιο θα 'χουν.
 

 
Κάπως έτσι χτίζονται και οι εθνικοί μύθοι.
Συγκινούμαστε, δακρύζουμε, νιώθουμε ρίγη, χωρίς να ξέρουμε το γιατί.
Ξέρουμε τον τίτλο, την εικόνα και τη λεζάντα. Αλλά δε διαβάσαμε παραμέσα γιατί βαριόμαστε και δε μας πολυνοιάζει κιόλας σε τελική ανάλυση.
Αισθανόμαστε τιτανοτεράστιοι βλέποντας το κόμικ των 300 γιατί ο σούπερ γαμάουα Λεονάιντας με μια κίνηση "παρ' τα @@ μου" φώναξε στον Πέρση- Πρόπερση πως τον λένε δαύτον;- "This is Sparta!"
Και δώστου υπερηφάνεια!
Κι αν ρωτήσεις αυτόν που κωλοχτυπιέται με αυτό "τι έγινε στις Θερμοπύλες, γιατί έμειναν οι χίλιοι Σπαρτιάτες και Θεσπιείς εκεί, τι έγινε μετά, τι έκαναν οι Αθηναίοι, οι Πλαταιείς, οι Θηβαίοι, ο Θεμιστοκλής κλπ. και γιατί το έκαναν;" σε κοιτάει σαν χάνος.
Αλλά βαράει το πουλάκι του κάθε φορά που βλέπει το "This is Sparta".
Και το χειρότερο; Δεν τα μαζεύει μετά και λερώνει...
Και αυτό το σπέρμα βλακείας γονιμοποιεί και μετά το... 20λεπτο.
Και αυξάνονται και πληθύνονται.
 
Μαζί με τους εθνικούς μύθους.
Που μας μάθανε απ' το σχολείο.
Αφού μας είχαν βαφτίσει με το ζόρι.
Αφού μας είχαν γεμίσει προπαγάνδα τα μυαλά.
Θρησκευτική και εθνική προπαγάνδα στο μπλέντερ και να σου το μείγμα του Ελληναρά.
 
Και βέβαια (ανεξαρτήτως του ντοκιμαντέρ του Σκάι) αν ρωτήσεις την ομήγυρη "ποιος είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας", είναι δεδομένο πως οι μισοί σχεδόν θα σου πουν όλο καμάρι: "ο Μεγαλέξαντρος"!
Γιατί; Γιατί γαμούσε τους βαρβάρους!
 
 
Ο Αριστοτέλης; Ο Πλάτων; Ο Επίκουρος; Ο Δημόκριτος; Ο Αρχιμήδης; Ο Σόλων; Ο Κλεισθένης; Ο Σωκράτης; Ο Ευριπίδης; Ο Θουκυδίδης;
Τι βλακείες μου τσαμπουνάς;
Αυτές οι αδερφές θα 'ναι ο μεγαλύτερος Έλληνας;
Ο μεγαλύτερος πρέπει να είναι κάποιος που σφάζει.
Όπως δόθηκε το προσωνύμιο "Μέγας" στους αρχισφαγείς Κωνσταντίνο, Θεοδόσιο, Ιουστινιανό.
Αυτοί είναι οι "καλοί". Έτσι μας μάθανε. Αυτοί είναι οι δικοί μας Batman.
Οι κακοί Joker είναι οι άλλοι.
Οι δικοί μας σώσανε το Βυζάντιο- Gotham City απ' τους κακούς εχθρούς.
Γι' αυτό μπήκαν στις χώρες τους και τους υποδούλωσαν.
Γατί οι Έλληνες γαμάνε ρε διαχρονικά!
 
Και ο Βουλγαροκτόνος έχει γραφτεί στην Ιστορία με χρυσά γράμματα.
Όχι σαν κάτι σφαγείς αιμοδιψείς βάρβαρους τουρκαλάδες δολοφόνους σαν τον Κεμάλ.
Ο Βουλγαροκτόνος είναι δικός μας.
Ξεβρώμισε τον τόπο απ' τους Βουλγάρους.
Το ότι μετά από μερικούς αιώνες τη θέση του Βουλγαροκτόνου την πήρε ο Κεμάλ και τη θέση των Βουλγάρων οι Πόντιοι, οι Αρμένιοι κι οι Έλληνες Μικρασιάτες, μικρή σημασία έχει.
Το θέμα είναι με ποιους είσαι.
 
Και να' σου, σήμερα στην Κρίση, ο Έλληνας δεν ανατρέχει σε καμία γνώση των προγόνων του που να μπορεί να του δώσει απαντήσεις.
Η μόνη του γνώση είναι μια ατάκα από ένα κόμικ...: "This is Sparta".
Όταν άκουσε στο κόμικ τον Λεονάιντας να φωνάζει "Μολών Λαβέ", άρχισε να ψάχνει για ελληνο-περσικό λεξικό για να το μεταφράσει.
 

 
Κι εξάλλου για να ψάξει κανείς τις απαντήσεις, πρέπει πρώτα να βρει τις ερωτήσεις.
Πότε ρώτησε; Πότε αναρωτήθηκε; Πότε προβληματίστηκε;
Πότε σκέφτηκε; Πότε κούρασε τα μάτια του και το μυαλό του να δει, να διαβάσει, να ακούσει, να σκεφτεί ή να μάθει κάτι;
Τα βράδια έχει τούρκικα, ελληνικά και μεξικάνικα σήριαλ.
Άντε και κάνα ριάλιτι να γελάσουμε με τα χάλια των άλλων.
Πού καιρός για διάβασμα, για αναζήτηση, για συζήτηση;
 
Κι αν τύχεις σε συζήτηση με κάποιους, πέρα από χαζοσυνθήματα, δεν έχεις κανείς να σου πει τίποτα.
"Να τους κρεμάσουμε όλους! Φωτιά και τσεκούρι! Μαζί τα φάγαμε! Ρε ουστ να ξεβρωμίσει ο τόπος! Μπουρλότο ρεεε!"
Κι αν πας να πεις μια κουβέντα παραπάνω, να αναζητήσεις τη λογική που έχουν τα πράγματα πίσω τους, να φωτίσεις τις αιτίες, να τις συνδέσεις με τα αποτελέσματα... τότε αντιμετωπίζεις μόνο εκφράσεις αγανάκτησης απ' τους γύρω σου.
Κανείς δε θέλει να κουράσει το μυαλό του με κάποια σκέψη παραπάνω από ένα "ουγκ".
Απλά τοποθετεί τον εαυτό του απ' τη μια πλευρά του νεοελληνικού δράματος (όποια επιλέξει) και πυροβολεί αδιακρίτως.
Γιατί το να σκεφτείς ψύχραιμα απαιτεί σκέψη, γνώση... με μια λέξη: κούραση!
Πρέπει να κουραστείς για να αποκτήσεις κάτι.
Μπορείς απλά, ξεκούραστα, εύκολα και ανέξοδα να ρίχνεις μούτζες στους Μαυρογυαλούρους με το ένα χέρι και να πιάνεσαι απ' τα @@ του Γκρούεζα με το άλλο χέρι.
 
Η γνώση είναι κούραση.
Αλλά ο λαός μας είναι κουρασμένος.
Όχι γιατί δούλεψε τόσο πολύ.
Είναι κουρασμένος γιατι είναι αγύμναστος.
Πλατσούριζε 40 χρόνια στα αβαθή της γαλάζιας λίμνης της Μεταπολίτευσης και έπαψε να κουνά χέρια και πόδια, έπαψε να κολυμπά.
Και τώρα ξαφνικά βρέθηκε μες στη φουρτούνα και είναι κουρασμένος.
Κουρασμένος επειδή έκανε μια-δυο κινήσεις να κολυμπήσει, αλλά τόσος καιρός ακινησίας και αδράνειας τον έκανε αγύμναστο και να κουράζεται εύκολα.
Δεν έχει άλλη όρεξη.
Ανέθεσε τη σωτηρία του σε άλλους που ακόμα την έχουν.
Κι αυτός θα μάθει τα νέα απ' την τηλεόραση.
Εκείνος ο καναπές δε του ζητάει σκέψη, αναζήτηση και γνώση.
 
Και πού να την τσιμπήσει τη γνώση;
Όταν είναι μικρός; Από τους γονείς του που τον γράφουν στα αρχίδια τους και τριγυρνάνε από δω κι από κει και έχουν παρατήσει το παιδί σε ένα playstation για να μη γκρινιάζει και παίζει όλη μέρα;
Ή μήπως στους υπολογιστές που παίζουν όλη μέρα κάτι online games που πολεμάνε κάτι καλά τέρατα ενάντια σε κάτι κακά τέρατα;
 

 
Πού χώρος για Παιδεία;
Στα μπουρδέλα, που καταχρηστικά ονομάσαμε "Σχολεία", όπου το μόνο που κάνουν όλη μέρα είναι ζωντανή αναπαράσταση των όσων κάνουν στα online games, ενώ οι δάσκαλοι απλώς διεκπεραιώνουν τη συμπλήρωση του βιβλίου ύλης και το ωράριό τους;
Πού χώρος για Παιδεία;
Στην τηλεόραση που όλη μέρα δείχνει κάθε είδους μαλακία που δε χρειάζεται σκέψη ή αντίληψη παρά μόνο ένα χέρι έτοιμο να αυνανιστεί βλέποντας βυζιά και κώλους;
Πού χώρος για Παιδεία;
Στους δρόμους που ο μέσος μαλάκας συμπολίτης μας, προσπερνά απ' το πλάι την ουρά του κόκκινου για αριστερά, τους τη βγαίνει απ' τα δεξιά-διπλή γραμμή, και άμα του πει κανείς καμιά κουβέντα τον στολίζει κι από πάνω;
Πού χώρος για Παιδεία;
Στα γήπεδα που μαθαίνουν πως η μαγκιά είναι να βγεις πρώτος, με όποιον τρόπο κι αν το πετύχεις;
Πού χώρος για Παιδεία;
Στις εκκλησίες που το παπαδαριό ξερνάει μίσος για τους υπόλοιπους;
Πού χώρος για Παιδεία;
Στα μπουζούκια που μαθαίνεις πως όσο πιο κοντή είναι η φούστα και πιο κουνιστός ο κώλος σου, τόσο πιο ψηλά θα ανέβεις;
Πού χώρος για Παιδεία;
Στα "τραπεζάκια έξω" των κοσμικών κέντρων που πατάνε πάνω σε αρχαία ευρήματα; "Μα πού να το πάω το μαγαζί; Τι φταίω εγώ που κάτω από την πλατεία είναι αρχαία πόλη; Να κουνήσουμε την αρχαία πόλη και όχι τα τραπεζάκια μου!"
Πού χώρος για Παιδεία;
Όταν μαθαίνουν πως νόμος είναι το δίκιο του ισχυρού. Του εργολάβου, του εφοπλιστή, του βιομήχανου, του υπουργού, του πολεοδόμου, του μπάτσου, του χρυσαυγίτη, του αρχιμανδρίτη;
Πού χώρος για Παιδεία;
Σε μια χώρα που κολυμπάει στα σκατά και αντί να προσπαθήσει να βγει απ' το βούρκο, αυτή ζητάει βατραχοπέδιλα και μπρατσάκια;
 
Σ' αυτή τη χώρα πώς μπορεί να μην βρίσκουν υποστήριξη οι συμμορίτες που "ξεβρωμίζουν τον τόπο" με εθνικό-θρησκευτικό μανδύα; Πώς να μην ξεφυτρώνουν "Χυτήρια" παντού; Πώς να μη φυλακίζονται οι "Παστίτσιοι";
Σ' αυτή τη χώρα που οι αστικοί μύθοι αντικαθιστούν τη λογική εξήγηση δε θα μπορούσε να συμβεί αλλιώς: Σαμαράδες να κυβερνούν, Μπόμπολες να ενημερώνουν, Άνθιμοι να καταγγέλλουν και Κασιδιάρηδες να σφάζουν.
 
 
ΥΓ.: Νιώθω τόσο μόνος σ' αυτή τη χώρα.
Μόνος μου τα λέω, μόνος μου τα ακούω.
Μόνος μου αγανακτώ, μόνος μου τα θυμάμαι, μόνος μου τα ξεχνάω.
Μόνος μου θα τα κουβαλώ, ώσπου κι αυτά να χαθούν μαζί μου...
 
 
 
Η Ελλάδα στα κάρβουνα
 
Μια χώρα χωράφι
στη μέση εγώ
σκιάχτρο σε ράφι
βυζαντινό
με ηρωικό ριπλέι
με μια ταρζανιά
πυροβατώ σ' αναμμένα σκατά

Η Ελλάδα στα κάρβουνα

Βυζαίνω πουτάνες
χαμένο μωρό
μ΄ αφήσανε μάνες
σε κάποιο χορό
στα βράχια του Ζάλογγου
στον Ευρογκρεμό
αναστενάρης, ζογκλέρ, ζιγκολό

Η Ελλάδα στα κάρβουνα
 


65 σχόλια:

  1. Τα σκεφτηκες ολα μαζι και..Αρμυρισε το στομα σου;;..!!
    Σιγα Μαζεστιξ..!! Μπορει να μην ειναι πολλοι..Αυτοι που τα βλεπουν αυτα αλλα υπαρχουν..!!
    Στις πλειοψηφιες ΠΟΤΕ δε στηριχθηκε καμμια αλλαγη..Γιατι οι πλειοψηφιες..Παντα ητα κουρασμενες..
    Η αδιαφορες...
    Απο καποια μικρη..Μεγαλη..Τεραστια, η επιστημονικη...
    Ακομα και βιαια προπαγανδα..
    Ομως, Μαζεστιξ μας..
    Αυτη ακριβως η προπαγανδα..
    Οποια κι αν εινι..
    "Ξυπναει" και εκεινους..Που θενε να αντισταθουν..Που ειναι "ξεκουραστοι"..
    Θα μου ειπεις..Δυσκολο..
    Ναι ΕΙΝΑΙ δυσκολο..Να σου φευγουν τα ματια, για να δεις..Πανω στα μαρμαρινα σκαλοπατια..Καποια τρυπα αμφιβολιας...
    Να ζητας..
    Αομα και την αμφιβολια σου αυτη..Να την..Κατακρινεις...!!
    Και παλαι, να αρχιζεις απο ξαρχης..Και παλαι..Και παλαι...
    Αλλα..
    Μερικοι..Το εχουνε το χουι...
    Πιο δυνατο απο την ψυχη...
    Και ειναι και εθιστικο, το ατιμο...!!

    Γι αυτο..Οσοι το εχουμε..
    Μας φαινεται και ωραιο...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ""Στις πλειοψηφιες ΠΟΤΕ δε στηριχθηκε καμμια αλλαγη..Γιατι οι πλειοψηφιες..Παντα ηταν κουρασμενες..""

      Σωστόόός.

      Διαγραφή
    2. Τι μάστορας είσαι βρε Μαχαίρη...όνομα και πράμα. Πολύ σωστός.

      Διαγραφή
  2. mazestix μεγάλο το σχόλιο σου στο FB και να φανταστείς ότι είμαι στο πολεμικό που έφερε το νέο μεταγραφικό απόκτημα
    nicktheseaman

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''13 Οκτωβρίου 2012 - 6:43 μ.μ.

    ΜΑΖΕΣΤΙΞ, ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΕΣ. Δ Ι Δ Α Ξ Ε Σ... ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΡΘΡΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΕΙΣ, ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΠΕΡΝΟΥΝ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟ... ΚΙ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ''ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ'' ΣΟΥ, ΜΕ ΕΚΑΝΕΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙ... ΝΙΩΘΕΙΣ ΤΟΣΟ ΜΟΝΟΣ Σ' ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΙ ΕΓΩ ΝΙΩΘΩ ΤΟΣΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΞΕΣΤΟΜΙΖΟΥΝ ΟΙ ''ΜΟΝΟΙ'' ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟΙ -ΣΑΝ ΚΙ ΕΜΕΝΑ- ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑ ΝΑ ΣΚΥΨΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΕΝΟΧΙΚΑ... ΚΑΝΕ ΘΕΕ ΜΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ (ΜΟΝΟ) ΣΚΑΡΤΕΣ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΟΥ...

    Υ.Γ ΕΥΧΟΜΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΟΥΝ, ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ, ΚΑΤΙ -ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΟΕΛΑΧΙΣΤΟ- ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΣΤΕΡΝΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.

    Δεν είσαι μόνος.

    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία με τρομάζεις, γιατι πολλές φορές με τα σχόλιά σου "πιάνεις" κάτι που δεν έγραψα αλλά το σκέφτηκα.
      Έχω αρχίσει να σε... φοβάμαι!

      Πριν καταλήξω στο "η Ελλάδα στα κάρβουνα", σκεφτόμουν το "μάνα μου Ελλάς"...

      Αυτό αποδεικνύει πως είμαστε στο ίδιο καζάνι, με την ίδια φωτιά να καίει, αλλά για το κάψιμο που νιώθουμε ο καθένας μας να κατηγορεί ως υπεύθυνο διαφορετικό μπαχαρικό...
      Αυτό σημαίνει να νιώθεις μόνος μέσα σε ένα καζάνι που βράζουν πολλοί.

      Μακάρι να μην είμαστε μόνοι και μόλις ανάψουν τα φώτα να δούμε πως είμαστε κόσμος μες στο σκοτεινό δωμάτιο.

      Διαγραφή
    2. Ναι...τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται.

      Διαγραφή
  5. Μαχαίρη, σκέφτηκα πολλά μαζί και η αρμύρα μου ανέβασε την πίεση!

    Αυτό που λες, το ίδιο είπε και ένας από τους μεγαλύτερους μάγκες της ιστορίας, ο Ιησούς. Είχε μιλήσει για αυτούς τους λίγους κάθε φορά που είναι αναγκασμένοι να κουβαλούν το φορτίο της αλλαγής του κόσμου ολόκληρου.
    Δεν ξέρω αν είμαστε εμείς οι λίγοι ή αν επαιρόμαστε πως θα 'μαστε εμείς και στην πραγματικότητα είμαστε απ' τους πολλούς που αδρανούν.

    Κι όλα ξεκινούν απ' αυτό που είπες: να αμφιβάλλεις και να κατακρίνεις μετά και την αμφιβολία σου!


    Νικόλαε θαλασσάνθρωπε, μια και συμφωνείς, μου δίνεις την ευκαιρία να γράψω κι εδώ το σχόλιό μου για την πανηγυρική υποδοχή της εικόνας του "Αξιον Εστί" από χιλιάδες κόσμο σήμερα το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη:

    "Χιλιάδες οπαδοί της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης υποδέχονται σήμερα στο λιμάνι το νέο μεταγραφικό απόκτημα της ομάδας, "Άξιον Εστί".
    Εκτιμήσεις αναφέρουν πως ο Ριβάλντο είχε λιγότερο κόσμο στην υποδοχή του."



    Πιστέ φίλε, μη μου λες τέτοια γιατί την ψωνίζω εύκολα, να ξέρεις!
    :-)
    Γράφω όσα σκέφτομαι και δε νομίζω ότι σκέφτομαι καλύτερα από τους πολλούς. Μάλλον σκέφτομαι διαφορετικά, εξ ου και η μοναξιά που νιώθω ώρες-ώρες.
    Αλλά δυστυχώς τη ζωή μας δεν την κάνουμε πάντα όπως τη σκεφτόμαστε.
    Γι' αυτό πριν απ' όλους σκύβω εγώ το κεφάλι μου ενοχικά διαβάζοντας αυτά που σκέφτομαι.
    Γιατί ντρέπομαι που δεν μπορώ να ζήσω όπως σκέφτομαι.

    Γιατί δε θέλω να βαφτίσω το παιδί μου, αλλά φοβάμαι πως, όταν με το καλό έρθει η ώρα και κάνω παιδί, ίσως υποκύψω στις πιέσεις της κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''13 Οκτωβρίου 2012 - 7:27 μ.μ.

      Εγώ να δεις πόσο ντρέπομαι τον εαυτό μου γιατί θέλω να ζήσω ΑΥΤΑ που σκέφτομαι...

      ''Οι πιέσεις της κοινωνίας'' είναι έχουν πάρει κόσμο και κοσμάκη στο λαιμό τους....

      Διαγραφή
  6. Φίλε Μαζεστίξ, το σχόλιό μου μπορεί να εκκληφθεί και σαν εθνικιστικό, Πριν όμως κριθεί ας διαβαστεί.
    Από αρχαιοτάτων χρόνων ο άνθρωπος όταν έκανε τις πρώτες κοινωνίες γαλουχούσε τα μέλη της κοινωνίας με τις ηρωικές πράξεις των προγόνων του.
    Αυτό δεν έχει άμεση σχέση με την εξουσία αλλά έμμεση. Αυτή η ανάγκη του ανθρώπου συνδέεται άμεσα με την επιβίωση της ομάδας-κοινωνίας.
    Τα έπη των αρχαίων Ελλήνων για παράδειγμα γαλούχησαν γενιές και γενιές.
    Οι μύθοι του Ηρακλή, του Θησέα, του Περσέα, του Αχιλέα, του Οδυσσέα κτλ προωθούσαν την μιμητική ιδιότητα των ανθρώπων με σκοπό την αυτοθυσιαστική στήριξη της επιβίωσης της κοινωνίας.
    Κοινωνίες χωρίς εθνικούς μύθους, είτε μας αρέσει είτε όχι, σβήνουν και εξαφανίζονται ή αφομειώνονται.
    Πιστεύω ότι αποτελεί θολοκουλτουριάρικη ανοησία η καταδίκη των εθνικών μύθων.
    Είναι λάθος να υποστηρίζουμε ότι τα παιδιά ακούγοντας τους εθνικούς μύθους γίνονται απολίτικα ή θρησκόληπτα.
    'Ολοι βαπτιστήκαμε και όλοι μεγαλώσαμε με τους ήρωες, τα κατορθώματά τους και την γνωστή εκκλησιαστική προπαγάνδα. Όμως πολύ λίγοι σήμερα έχουν βαθειά θρησκευτική προσήλωση ή ταυτίζονται με τους ήρωες και τις ηρωικές πράξεις.
    Ένα ανθρώπινο κατόρθωμα έστω και εξωπραγματικό ερεθίζει την φαντασία και τον μιμητισμό μέσα απ' το πρίσμα της πολιτιστικής κατάστασης μιας κοινωνίας.
    Προσωπικά περισσότερο με ενοχλεί η αντικατάσταση των ηρώων- ανθρώπων από τους ήρωες-μηχανές που προβάλονται σήμερα.
    Οι εθνικοί μύθοι είναι κομμάτι της ιστορίας ενός λαού και λαός χωρίς κριτική γνώση της ιστορίας του είναι καταδικασμένος σε εξαφάνιση.
    Φιλικά Κλεισθένης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "...Νιώθω τόσο μόνος σ' αυτή τη χώρα..."
    Δεν είσαι ο μόνος...
    Είναι η μοναξιά του νοήμονος απέναντι στις αγέλες των βλακών...
    Στο χαρίζω: http://xristospolitis.wordpress.com/2012/09/03/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%85%CF%83-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CE%B1/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άννα – Πάρος

    09/07/2012 (τότε που ένιωθες πως είσαι «ο τρελλός του χωριού») σου είχα απαντήσει: Όχι, Μαζεστίξ, δεν είσαι ο τρελός του χωριού. Είμαστε πολλοί, αλλά, όπως λέει και το τραγούδι, "είμαστε σκόρπιοι". …
    Σου το θυμίζω. Μην ξεχνάς. Δεν είσαι μόνος.
    Όσο για την βάφτιση, που λες…έχεις, νομίζω, τελικά επιλέξει μόνος σου, εσύ, τι βαφτίστηκες, όταν μιλάς για τον Ιησού σαν έναν « από τους μεγαλύτερους μάγκες της ιστορίας» ,που « Είχε μιλήσει για αυτούς τους λίγους κάθε φορά που είναι αναγκασμένοι να κουβαλούν το φορτίο της αλλαγής του κόσμου ολόκληρου.»
    Εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα και με τον Κεισθένη, που λέει «Ένα ανθρώπινο κατόρθωμα έστω και εξωπραγματικό ερεθίζει την φαντασία και τον μιμητισμό μέσα απ' το πρίσμα της πολιτιστικής κατάστασης μιας κοινωνίας». Και μέσα από το πρίσμα του πολιτιστικού επιπέδου του καθενός μας, θα πρόσθετα.
    Σου εύχομαι ολόψυχα να κάνεις όσα παιδιά θέλεις. Και να τα βαφτίσεις στην μαγιά των ιδεών σου. Γιατί εσύ θα είσαι η παιδεία τους. Και θα προσπαθείς να αναιρέσεις την ζημιά που μπορεί να προκαλεί η «άλλη» παιδεία ( Το μεγαλύτερο μάθημα της ζωής μου το έλαβα από τον πατέρα μου, που πάντα έλεγε και λέει πως η Δημοκρατία δεν διδάσκεται, βιώνεται ).
    Θα σε επαναβεβαιώσω πως δεν είσαι μόνος σου αφιερώνοντας σου ολόκληρο το τραγούδι:

    Είμαστε πολλοί αλλά είμαστε σκόρπιοι,
    μας πήρανε αμπάριζα οι δήθεν και οι όποιοι.
    Είμαστε πολλοί μα δεν παίζουμε μπάλα,
    φεύγει μπροστά μας ο καιρός κι εμείς ξοπίσω τρεχάλα.

    Είμαστε πολλοί αλλά είμαστε μόνοι,
    μείναμε δίχως όνειρο τώρα που ξημερώνει.
    Είμαστε πολλοί μα ο καθένας μονάχος
    με πάθος κι ενθουσιασμό σκοντάφτουμε στο ίδιο λάθος.

    Άντε λοιπόν και πάλι να ξαναβρεθούμε
    στους ίδιους δρόμους που τους περπατούσαμε
    πριν μας προλάβει ο καιρός και ξεχαστούμε
    γιατί αλλιώς δικέ μου πάλι την πατήσαμε.

    www.youtube.com/watch?v=Cf6V-8TQ7cg

    Άραγε… σε ποιο λάθος σκοντάφτουμε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΡΕ ΜΑΛΑΚΑ ΕΛΕΙΝΕ ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΑΡΕΣΗ ΑΛΑΞΕ ΧΟΡΑ ΒΛΑΚΑ ΤΡΙΣΑΘΛΕΙΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΕ ΠΙΣ ΓΙΑ ΤΙΝ ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΣΕ ΓΡΑΨΩ ΤΙΣ ΜΑΝΑΣ ΤΟ ΜΟΥΝΗ 8ΕΛΟ ΝΑ ΤΟ ΓΑΜΗΣΟΥΜΕ (ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΣΕ ΦΙΛΕΕΛΥΘΕΡΟΣ) ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟ
    ΤΙΣ ΜΑΝΑΣ ΣΟΥ ΤΟ ΜΟΥΝΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΓΑΜΗΣΟΥΜΕ ΒΛΑΚΑ ΜΠΑΣΤΑΡΔΑΚΙ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΕ ΠΕΙΡΑΖΗ ΟΠΟΣ ΕΝΟΟΙΣ ποιος είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας", είναι δεδομένο πως οι μισοί σχεδόν θα σου πουν όλο καμάρι: "ο Μεγαλέξαντρος"!
    Γιατί; Γιατί γαμούσε τους βαρβάρους!<--------- ΕΣΕΝΑ ΕΝΟΟΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο ειναι που οι μεγαλοι θεωρητικοι θα καλουσαν "λουμπεν προλεταριατο".

      Διαγραφή
    2. Οι μεγάλοι θεωρητικοί το λένε "λούμπεν προλεταριάτο".
      Οι μικροί πρακτικοί το λένε και "αρλούμπεν προλεταριάτο".

      Διαγραφή
  10. Χαρακτηριστικό δείγμα της Ελληνικής παιδείας το παραπάνω ανώνυμο αγελαίο δίποδο... Που διάολο βρέθηκε σε τούτο το ιστολόγιο?
    Μάλλον για μπουρδέλο έψαχνε ο ανέραστος και τον έβγαλε ο γκούγκλης καταδώθε, στη φράση: ...Στα μπουρδέλα, που καταχρηστικά ονομάσαμε "Σχολεία"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ωραία συζητησούλα γίνεται!

    Κλεισθένη, απρότι φαινομενικά λέμε το αντίθετο, στην ουσία πιστεύω πως λέμε το ίδιο πράγμα.
    Πράγματι, πολιτεία χωρίς τους εθνικούς της μύθους δεν υπάρχει.
    Μάλλον το πρόβλημά μου είναι οι συγκεκριμένοι εθνικοί μύθοι και ο τρόπος που σεερβίρονται.
    Στην αρχαία Ελλάδα κυρίαρχος εθνικός μύθος ήταν τα κατορθώματα των αχαιών με΄σα από τα έπη του Ομήρου και τα Κύπρια έπη.
    Προσπαθούσαν οι άνρθωποι να μιμηθούν την ανδρεία και την ομορφιά του Αχιλλέα, την πονηριά και την επιμονή του Οδυσσέα, την ηγετική μορφή του Αγαμέμνονα, το αντριλίκι του Αίαντα, αλλά ταυτόχρονα και την αρχοντιά του Πριάμου, την αξιοπρέπεια της Εκάβης, την ανεμελιά του Πάρη και τη μαγκιά του Έκτορα.

    Αργότερα, όταν άλλαζε η κοινωνία τους και τα ζητούμενά της, ο Ευριπίδης, αντιλαμβανόμενος την ανάγκη να υπάρξουν νέοι εθνικοί μύθοι που να εξυπηρετούν τις πνευματικές ανάγκες της εποχής, ανέτρεψε τους παλιούς και μιλούσε για την Ελένη σαν ένα πουκάμισο αδειανό, ένα είδωλο.

    Άρα μάλλον ήρθε η ωρα κι εμείς να ανατρέψουμε τους παλιούς μας εθνικούς μύθους και να τους θέσουμε στην υπηρεσία του παρόντος και του μέλλοντος.


    Χρήστο, ο ανώνυμος παραπάνω είναι ένα δείγμα από όσους συναντώ καθημερινά.
    Δε μου κάνει εντύπωση πια.
    Είναι και το δυσάρεστο διάλειμμα που επιβεβαιώνει πως εχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμη.
    Γιατί, όσο "δε χωράμε πουθενά" σημαίνει πως ο Προκρούστης δε μας έκοψε ακόμη τα πόδια.
    Να ανησυχήσουμε όταν αρχίσουμε να χωράμε παντού σαν τα ποντίκια και τις κατσαρίδες.


    Άννα, τη θυμάμαι εκείνη τη συζήτηση τότε και είχα ανατρέξει στον Γκούγκλη και είχα βρει το τραγούδι στο οοίο αναφερόταν ο στίχος.
    Να γιατί τα σχόλια μου αρέσουν πιο πολύ κι απ' τα κείμενα.
    Γιατί τα θυμάμαι 3 μήνες μετά ζωντανά στο μυαλό μου.
    Γιατί κάτι μου προσφέρουνυ που δεν το 'χα στο μυαλό μου.

    Σχετικά με την Παιδεία, έχω καταλήξει πως λόγω πλήρους ανικανότητας της κοινωνίας να παρέχει μόρφωση στα παιδιά, το βάρος πέφτει σχεδόν εξ ολοκλήρου στους γονείς.
    Και βλέπω και στην πράξη ότι ως επί το πλείστον τα παιδιά ακολουθούν ό,τι δρόμο χαράξει το σπίτι.
    Αν δε μάθουν απ' το σπίτι τους να σκέφτονται, να μιλούν, να παίζουν, να αλληλεπιδρούν, τότε κανένα σχολείο δεν πρόκειται να τους το μάθει.


    Ανώνυμε φίλε (11:21), πολυγαμιά των 5 ηπείρων και των 7 θαλασσών, σκέφτηκες ποτέ να ανοιξεις βραδιάτικα το youporn αντί για blog;
    Αφού την ίδια δουλειά κάνεις ρε άνθρωπε, μην το κουράζεις και πάθει καμιά εμπλοκή το μηχάνημα και τρέχουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αννα Πάρος.
    Ευχαριστώ για την συζήτηση. Καμιά ιδέα για το ποιό (ποιά) να είναι το λάθος που σκοντάφτουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν κάποιος σκοντάφτει, συμβαίνει συνήθως να περπατά κοιτώντας μόνο ψηλά.

      Ποιο είναι το λάθος του, λοιπόν;
      Καλός ο στοχασμός, μα υπάρχουν και λακκούβες...

      Και πώς θα περπατήσεις αμέριμνος κοιτώντας αγέρωχα τον ουρανό, όταν δεν εχεις κλείσει ακόμα τις λακκούβες στο πεζοδρόμιο;

      Διαγραφή
  13. Όταν διάβασα αυτό

    "σε γνωρίζω απ' τη φανέλα που 'ναι ερυθρόλευκη";

    λέω, τον κερατά, μόνο για τους γαύρους λέει πάλι

    αλλά παρακάτω έγραψες και κάτι... λίγο ... για την ασπροπράσινη ιδέα... και το έσωσες! :-)

    Καλημέρα Μαζεστικούλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν είσαι μόνος.

    Σοφία Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κερασιά, μπήκα στη διαδικασία να προσθέσω την ασπροπράσινη γιατί έλεγα "κάποιος θα μου την πει αν δε γράψω και γι αυτήν, δε γλιτώνω"!!!


    Σοφία, αν είμαστε πολλοί, ας αρχίσουμε να μαζευόμαστε και να δούμε τελικά τί θέλουμε.


    Καλημέρα στην παρέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν είμαστε πολλοί, όμως πρέπει να βρούμε ένα τρόπο να εκφραστούμε και να ακουστούμε. Στο δικό μου μικρόκοσμο υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε τις ίδιες ανησυχίες, αλλά πολύ περισσότεροι είναι βουτηγμένοι στην αμορφωσιά. Κατανάλωση σκουπιδιών 20 χρόνια τώρα από την ιδιωτική τηλεόραση + παιδεία-παρωδία = ένα μείγμα που δεν παλεύεται και εκφράζεται κατεξοχήν φασιστικά. Έτσι, γιατί είναι πιο εύκολο, που να κάθεσαι τώρα να σκέφτεσαι και να αμφισβητείς. Προσωπικά έχω ένα μικρό παιδί και δεν σκοπεύω να αφήσω τη διαπαιδαγώγησή του στο σχολείο και στην τηλεόραση.Στο σχολείο θα μάθει γραφή και ανάγνωση. Τον Ρίτσο, τον Ελύτη, τον Καζαντζάκη, αυτούς που αγάπησαν και τίμησαν την Ελλάδα θα του μάθω να τους αγαπάει εγώ. Μέσα από τις αξίες τους, μέσα από τα τραγούδια. θα του μάθω - ήδη το κάνω - να αμφισβητεί ακόμη και μένα. Κι ας μην είναι καλός μαθητής. Εμείς τα κάναμε σκατά, ας προσπαθήσουμε για τους επόμενους. Δεν μπορώ να ζω και να μεγαλώνω το παιδί μου σε μια κοινωνία φόβου χωρίς μέλλον.

      Σοφία

      Διαγραφή
    2. Σοφία συμφωνώ με όσα λες.
      Ας μην αφήνουμε πια την πολιτεία να διαμορφώνει τις συνειδήσεις των παιδιών μας κατά το δοκούν και κατά το συμφέρον (της), μέσα από τους δεκάδες μοχλούς πολιτιστικής προπαγάνδας.

      Ας αναλάβουμε επιτέλους εμείς να συστήσουμε στα παιδιά μας τους ποιητές, τους μουσικούς, τις ιδέες, τα οράματα, ας τος διηγηθούμε εμείς τους μύθους, πριν τους μάθουν οι άλλοι τα δικά τους παραμύθια.
      Ας τους μάθουμε τον Αίσωπο, πριν τους μάθουν τη ΣταχτοΜπούτα.

      Διαγραφή
  16. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''14 Οκτωβρίου 2012 - 11:27 π.μ.

    Καλημέρα Μαζεστίξ. Το τι φωτιές ανάβεις με τα κείμενα σου, το κατάλαβες πολύ καλά κι από τον ''11.21''!!! Κόρωσε το άτομο και δεν είχαμε και μια αντλία πρόχειρη να του τη...σβήσουμε τη φλόγα...

    Εγώ τώρα άμα του έλεγα να διαβάσει:

    ''ΣΑΝ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ...ΜΑΣ ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ...''
    http://gekollias.blogspot.gr/

    ...απλά, θα έχανε τον μπούσουλα, το κορωμένο το άτομο και δεν το θέλω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Να δεις εμένα τι φωτιές μου ανάβουν κάθε μέρα οι διάφοροι "11:21"!

      Μου του λες για αντλίες, γιατί μπορεί να κάνει συνειρμούς και να τη βρίσκει...

      Διαγραφή
    2. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''14 Οκτωβρίου 2012 - 2:39 μ.μ.

      Στάνταρ...!

      Διαγραφή
  17. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''14 Οκτωβρίου 2012 - 3:16 μ.μ.

    Η ''αμπελοφιλοσοφία'' σου -πάνω δεξιά- είναι ΜΑΓΕΙΑ.......
    Κάποιος πρέπει να μιλήσει για το ''Χυτήριο'' στο ''11.21'' (εκτός αν το επισκέφθηκε ήδη...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός έχει κάνει το δωμάτιό του χυτήριο...

      Διαγραφή
  18. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''14 Οκτωβρίου 2012 - 3:48 μ.μ.

    Για σένα: (αναδημοσίευση;)
    http://attikanea.blogspot.gr/2012/10/blog-post_7694.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και αποσπασματική (χάριν συντομίας και αποφυγής "σεντονιών", υποθέτω), η αναδημοσίευση ψάρεψε σωστά αυτό που είχα να πω.
      Ως και την κατάλληλη εικόνα...

      Διαγραφή
  19. Πολύ ωραίος Ματζεστίξ.
    Μα βλέποντας και τη σκατόφατσα της φωτό, προτιμώ τη εκδοχή όλων όσων είπες, συνοψισμένη στη φράση που ακολουθεί (απ την ανάρτηση είναι ο φασισμός ρε μαλάκα)


    "...Αυτός είναι ο Παναγιώταρος.
    Ο βουλευτής που ψήφισες, ρε μαλάκα ψηφοφόρε της Χρυσής Αυγής.
    Και ξέρεις γιατί ρε μαλάκα ο Παναγιώταρος μοιάζει περισσότερο με μπράβο της νύχτας παρά με βουλευτή;
    Γιατί είναι, ρε μαλάκα..."

    Θεϊκό. Όλη η εθνική μας τραγωδία, μέσα σε μια φράση!

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να 'σαι καλά mbiker!

      Ναι, αυτό το κείμενο το χω βάλει στην ενότητα δεξιά "ο Μαζεστίξ προτείνει".
      Είναι πραγματικά αφοπλιστικό.

      Καλή σου νύχτα!

      Διαγραφή
  20. Τι πληγες ξυνεις!η ποιοτητα της δημοκρατιας κρινεται απο την ποιοτητα της παιδειας που παρεχει!η (μη) δημοκρατια μας παρεχει (ΜΗ) παιδεια που δημιουργει αγελαιους υπηκοους κι οπαδους κι οχι συνειδητους πολιτες που γνωριζουν κι αγωνιζονται για τα δικαιωματα τους.ιδιαιτερα η ιστορικη μνημη ειναι εξοριστη απο το ελληνικο σχολειο(εχουν φροντισει να κανουν την ιστορια το πιο μισητο μαθημα με τη στειρα απομνημονευση και την αποσπασματικοτητα που διδασκεται) Εκει πονταρουν και οι ναζιστες και στρατολογουν τους απογοητευμενους ανιστορητους νεους παιζοντας τους επαναστατες ενω ειναι το μακρυ χερι του συστηματος! ΒΑΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η έλλειψη παιδίεας είναι η μητέρα όλων των κακών.
    Αργία πνεύματος, μήτηρ πάσης κακίας, για να παραφράσω και τους αρχαίους.

    Φέρνει ραστώνη, αδράνεια, αποπροσανατολισμό, ευπείθεια σε λαϊκισμό, φασισμό, λαοπλάνους κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κρίμα που είσαι γαύρος! :))
      Αυτό το σκουπίδι πιο πάνω πώς παρεισέφρησε;
      Πάλι θαυμάσιο κείμενο έγραψες. Καλή σου νύχτα

      Διαγραφή
    2. Εσύ, Λωτό, που παίζεις;
      ΑΕΚάάάρα.

      Διαγραφή
    3. Παοκάρα! Ξαδελφάκια είμαστε. Μην με ρωτάς πώς έγινα. Γεννήθηκα... Παναθηναϊκός (γονείς βάζελοι, Αμπελόκηποι κλπ), μα άλλαξα στα 17 μου. Σαν επαγγελματικός προσανατολισμός ένα πράμα.

      Διαγραφή
    4. Όχι και γαύρος βρε Λωτό!

      Πανάθα!

      Διαγραφή
  22. Δεν έχω διαβάσει πολλά, αλλά από τα αρκετά σου κείμενα που έχω δει, είναι το χειρότερο. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι με σένα πρόεδρο η χώρα θα χε λύσει τα προβλήματά της που ναι τόσα όσα εσύ κατάλαβες, όπως τα κατάλαβες και όπως τα πες στον φίλο σου στην ταβέρνα.

    Ως θεατρικός αβάν γκάρντ μονόλογος, δεν είναι άσχημος, ΟΜΩΣ...
    Ξεκόλλα παληκάρι μου από το μοτίβο "ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ-ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ", έχει και πιο μέσα επίπεδο η ιστορία από αυτό που νιώθεις κι απ' αυτό που νομίζεις πως επιβεβαίωσες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όμως πάντα η κοινωνική μάχη ξεκινάει από "βασιλικοί-αντιβασιλικοί, φιλομαερικάνοι-φιλορώσοι, δύση-ανατολή, ανάν-ξεανάν, ρατσισμός- αντιρατσισμός, ευρώ-ξεευρώ, μνημόνιο-αντιμνημόνιο" και καταλήγει στο δίπολο "συντήρηση-πρόοδος", ξεπερνώντας τα προηγούμενα ευκαιριακά δίπολα.


      Κρατάω πάντως το "αβαντ-γκαρντ μονόλογο".
      Πολύ άρεσε στη ματαιοδοξία μου!

      Χαίρομαι που με διαβάζεις, θα χαρώ κι αν σχολιάζεις συχνότερα, έστω και επιθετικά.
      Δε γράφω για τους συμφωνούντες (ποιος ο λόγος άλλωστε;), αλλά για τους διαφωνούντες.

      Διαγραφή
    2. Η κοινωνική μάχη η μεγάλη, σαν αυτές που αναφέρεις, ξεκινάει ΠΑΝΤΑ από κει που ορίζει ο φιλοδοξών να καταστεί παγκόσμιος δικτάτορας. Πιαστο από Μάαστριχτ-Δουβλίνο-Λισαβόνα(!) και σύρτο πίσω ως τη Βαβυλώνα (κάνει και ομοικαταληξία) χωρίς να με ρωτήσεις ποιος είναι. Αρκεί να βρεις οτι υπάρχει.

      Ζητώ συγγνώμη για την επιθετικότητα, το ίδιο πράμα μπορούσα να το πω κι αλλιώς. Στην ουσία, επιμένω (αλλιώς δεν έχει και αξία το παιχνίδι)

      Διαγραφή
    3. Θεωρώ πως η κοινωνική μάχη είναι ίδιον των ανθρώπινων κοινωνιών και όχι απλώς μια στημένη συνωμοσία.
      Από τη μάχη δημοκρατικών-ολιγαρχικών στην Αθήνα, στη μάχη Αθήνας-Σπάρτης, στη μάχη Δημοσθένη-Φιλομακεδόνων, στη μάχη εικονομάχων-εικονολατρών, στη μάχη Ιουλίου Καίσαρα-Πομπηίου κ.ο.κ. υπάρχει το θεμελιώδες δίπολο των ιδεολογιών, που στην ουσία είναι η πολιτική έκφραση του θεμελιώδους διπόλου της ταξικής πάλης μεταξύ των αντιμαχόμενων τάσεων και των στρατών τους.


      ΥΓ.: Η επιθετικότητα είναι αναμενόμενη ανάμεσα σε... Γαλάτες!
      :-)

      Διαγραφή
    4. Αλήθεια στη μάχη εικονομάχων-εικονολατρών ποια θέση θα έπαιρνες αν πηγαίναμε μαζί με τον Οβελίξ στους δεύτερους;

      ΥΓ Η μάχη Μογγόλων-Ιαπώνων ΔΕΝ εμπίπτει στην προαναφερθείσα κατηγορία.

      Διαγραφή
    5. Μάλλον με τους εικονομάχους

      Διαγραφή
    6. Τους εικονομάχους τους δημιουργούν μέσω του Λέοντα αυτοί που βάζουν ως θέμα "γιατί οι χριστιανοι απεικονίζουν αυτό που δεν απεικονίζουν οι μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι;". Ταυτόχρονα δουλεύουν στη δύση με τον Καρλομάγνο, στην Ανατολή με τους Χαζάρους α) οι χριστιανοί το απεικονίζουν επειδή στηρίζονται στην ελληνική παράδοση της απεικόνισης των θεών, απλώς καταργώντας τις τρεις διαστάσεις και το γυμνό. β) αυτοί που έβαλαν το θέμα, το έβαλαν και στην Αίγυπτο και στη Γαλλία είτε ως Αρειανισμό, είτε με τους Καθαρούς. Οι ίδιοι θα το ξαναβάλουν με άλλες μορφές, μέσω των Χαζάρων, των Σλάβων, των Φράγκων, των Νορμανδών, των Σταυροφόρων, των Εθνικών... Αυτό είναι το πρόβλημα. Ξεκινάς με το δόγμα ότι οι αριστεροί είναι αντίθετοι του εθνικισμού. Μα, αφού προέρχονται από την ίδια πηγή. Τον εθνικισμό τον δημιουργούν όσοι θέλοντας να δημιουργήσουν νέα ενότητα, διασπούν πρώτα την παλιά (την χριστιανική). Ο εθνικισμός της "γαλλικής πατρίδας", των Σλάβων τότε, των Ελλήνων του 19ου αιώνα υποστηρίζεται εμφανέστατα από όσους ελέγχουν ή προσπαθούν να ελέγξουν το κράτος με το δανεισμό. Ο διεθνισμός ξεπηδάει μέσα από τον ίδιο τον εθνικισμό, δήθεν συγκρουόμενος μ' αυτόν. Εκτός κι αν ο Μαρξ είχε ιδεολογικές διαφορές με τον Σεγιές και με τον Λοκ. Εκτός κι αν πίσω από τους γιακωβίνους και τις κομμούνες κρύβονταν διαφορετικά συμφέροντα.

      Το "κόλλημα" λοιπόν βρίσκεται στο γεγονός ότι κάποιος έχει πειστεί από βιώματα και ογκώδεις μαζικές ιστορικές στρεβλώσεις ότι α) ο χριστιανισμός ταυτίζεται με την διεφθαρμένη εκκλησία, τις απειλές, τη στενοκεφαλιά και όχι με την αγάπη και την αγαθή συμβίωση β) ο ουμανισμός, ο διαφωτισμός και ο μαρξισμός αποζητούν το καλό του ανθρώπου, τη δικαιοσύνη και την ειρήνη.

      Πήδηξα σε διάφορα θέματα αφήνοντας κενά, μόνο για να πιάσεις τη διαφορετική ερμηνεία των γεγονότων που ήδη γνωρίζεις.

      Διαγραφή
    7. Αγαπητέ συγχωριανέ, αντιλαμβάνομαι, νομίζω, πού το πας.
      Αρχικά, να σημειώσω πως δεν ταυτίζω το Χριστιανισμό με την Εκκλησία και τα αμαρτήματά της.
      Διαφωνώ και σε συγκεκριμένα ζητήματα πάνω στο δόγμα του Χριστιανισμού.
      Διότι αν κρατήσουμε μόνο το ότι είναι η θρησκεία της αγάπης, τότε κρατάμε και απ τον μαρξισμό μόνο το ότι είναι η κοινωνία της ισότητας.
      Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι τα πράγματα.
      Έχουν πολλούς αστερίσκους που ενδεχομένως κάποιους να απωθεί ο μεν Χριστιανισμός και κάποιους ο δε Μαρξισμός.

      Όσο για το διεθνισμό, ενδεχομένως να έχεις δίκιο πως προέκυψε ως αντίπαλον δέος του εθνικισμού.
      Αλλά αυτό δεν τον καθιστά "κακό".
      Αναλόγως, η δημοκρατία προέκυψε μέσα από την τυραννία, αφού δημιούργησε την ανάγκη να βρεθεί το αντίδοτο στην ταραννία.
      Αυτό το γεγονός δεν καθιστά κακή τη δημοκρατία.
      Και πολλές φορές η ύπαρξη της τυραννίας δίνει ζωή και ενδυναμώνει τη δημοκρατία.

      Η σύγκρουση των αντιθέτων κινεί τον κόσμο, έλεγε ο Ηράκλειτος, και συμφωνώ μαζί του.

      Όσο για το Διαφωτισμό, ναι, το λέω και το πιστεύω ακράδαντα πως είναι ό,τι πιο λαμπρό και σπουδαίο επέδειξε ο σύγχρονος κόσμος.
      Το ότι -όπως συμβαίνει παντού και πάντοτε- βρέθηκαν επιτήδειοι οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν πρόσωπα και ακταστάσεις προς ίδιον όφελος, δεν μπορεί να μειώσει την προσφορά του Διαφωτισμού στον κόσμο που ήταν για αιώνες βυθισμένος στο Μεσαίωνα.

      Διαγραφή
    8. Είδες καμιά ιστότητα στον μαρξισμό; Θα μου πεις αν είδα στον χριστιανισμό. Θα σου απαντήσω ότι χριστιανισμός στην κοινωνία δεν εφαρμόστηκε ποτέ, θα μου πεις το ίδιο για τον μαρξισμό, οπότε το σταματάμε.

      Όσα λες είναι μια άποψη, που όμως δεν εξηγεί τη διαρκή μάχη εναντίον του Χριστιανισμού από διαφορετικές(;) εκδοχές: Μαρξισμό, Διεθνισμό, Διαφωτισμό, Ουμανισμό, Ευρώ, δολλάριο, λίρα αγγλίας. Ιδιαίτερα γι αυτό που πιστεύεις ακράδαντα, αναρωτήσου γιατί ο "Μεσαίωνας" επιτίθεται στο "Βυζάντιο" και όταν το τελευταίο εκλείπει, ο Δυτικός Χριστιανισμός διαλύεται από τον ίδιο εθνικισμό που κατακερματίζει την Εκκλησία της Δύσης μέχρι τον 30ετή πόλεμο. Αυτό το "ακράδαντα θετικό" καταλήγει (είναι ολοφάνερα το ίδιο) σ' αυτό για το οποίο ταλαντεύεσαι: το αντιχριστιανικό μένος του 1789 της παρισινής κομμούνας, των μπολσεβίκων. Μάλιστα, κατά σύμπτωση, όλοι οι οργανωτές (όχι οι κεφαλές) συνεδρίαζαν στο ίδιο σημείο μέσα στο Λονδίνο. Αυτό πάλι έχει δημιουργήσει δυο παγκ. πολέμους ώστε να γυρίσουν οι Εβραίοι στη Σιών (ο δικός τους Χίτλερ τους έσφαζε διακριτά μεν, αλλά τους έσφαζε) και να γίνει το μαγαζί ΟΗΕ-ΕΕ που ξέρεις πώς δρα. Οπότε φτάνουμε στο Μάαστριχτ-Δουβλίνο-Λισαβόνα. Όχι, δεν είναι οι Εβραίοι που το προκαλούν. Οι Εβραίοι χρησιμοποιούνται έναντι τρίτων, οπότε το πράγμα πάει μακρύτερα από το π.Χ.!

      Άλλο περίμενα να με ρωτήσεις. Πώς εξηγείται όλο αυτό (αν αληθεύει); Δεν ξέρω, όμως εσύ δεν ρωτάς γιατί για σενα δεν αληθεύει.

      Η Πολιτισμική σου Μοναξιά λοιπόν, πέρα από αβάν γκάρντ άξιος μονόλογος (δεν το είπα ειρωνικά) δεν δείχνει τίποτα άλλο για μένα από ένα αδιέξοδο στο οποίο συμφωνούμε, όμως ο καθείς το ερμηνεύει αλλιώς.

      Όσο για το "Μεσαίωνα", η ίδια η (δυτικότροπη, αριστερόστροφη στην Ελλάδα) πανεπιστημιακή παιδεία παραδέχεται ότι υπερέβαλε ως προς τους μειωτικούς χαρακτηρισμούς, προκειμένου να υπεραναδείξει τον Έρασμο, τον Καρτέσιο, τον Μοντεσκιέ. Δεν υποστηρίζω ότι όλοι οι ουμανιστοδιαφωτιστές ήταν πράκτορες. ΑΝ όμως θες να δεις πώς κάποιος κατευθύνει, εκμεταλλεύεται όλο αυτό το ρεύμα, μπορείς να δεις ότι ο καπιταλισμός ως αποδεκτή κοινωνική ιδεολογία στηρίζεται στον κοινωνικό ωφελιμισμό του 17ου-18ου αιώνα που μας λέει για ευδαιμονία όλων (την είδες;), μπορείς να δεις τη σύνδεση των πιο γνωστών διαφωτιστών με θέματα χριστιανισμού, εβραϊσμού, κράτους κοσμικού. Από δίπλα βρίσκεται το κεφάλαιο χρηματοδότησης βλ. π.χ. τα εθνικά κράτη που προέκυψαν από επαναστάσεις (Χιλή, Περού, Βραζιλία, Μεξικό, Ελλάδα). Όλοι χρηματοδοτήθηκαν από την ίδια πηγή: τα ιδιωτικά κεφάλαια που συνδέονται με τους πεφτισμένους. Φως, διαφωτισμός, εωσφορισμός είναι το αντίθετο του μεσαιωνικού (δηλαδή οικουμενικού χριστιανικού σκότους, αφού η δυσφήμησε δεν έκανε διακρίσεις, σάρωσε Κωνσταντινούπολη μέσω Ρώμης και μετά τη Ρώμη). Αντίστρεψε τους όρους φως και σκότος και είσαι κοντά.

      Ουδείς αποδεχόμενος τον Χριστό απορρίπτει τον ορθολογισμό, το κοσμικό δίκαιο και την τεχνολογία υπέρ του ανθρώπου (αυτό θέλει ανάλυση). Το αντίθετο ισχύει; Ουδείς αποδεχόμενος τον Χριστό υποκρίνεται για ίδιον όφελος. Το αντίθετο ισχύει; Ουδείς αποδεχόμενος τον Χριστό δανείζει με τόκο (και πανωτόκιο). Το αντίθετο ισχύει; κλπ κλπ

      Τα ξαναλέμε

      Διαγραφή
    9. Ξέχασα να σχολιάσω και το "συντήρηση-πρόοδος": πιο αστείο δεν έχει, αφού η πρόοδος ταυτίζεται με την αλλαγή (ή το σπάσιμο της ρίζας!!) και αφού ψυγείο έχουν όλοι οι προοδευτικοί. Δεν είναι σχήμα λόγου, σκέψου το και με τις προεκτάσεις του. Άλλη μια τεχνητή -δόλια διχαστική γραμμή εκατέρωθεν της οποίας συσπειρώνονται άνθρωποι που έχουν πολλά κοινά. Ξεκόλλα Μαζεστίξ!

      Διαγραφή
    10. Δε θα συμφωνήσω ότι οι διαφωτιστές ήταν λίγο-πολύ πράκτορες.
      Και πρώτα απ' όλα δε θα το δεχτώ με επιχείρημα το τι έγινε μετά.
      Επιγραμματικά θα πω τα εξής:
      Θεωρώ Μεσαίωνα, Καραμεσαίωνα το Βυζάντιο.

      Ο διεθνισμός, ο ουμανισμός, ο διαφωτισμός κλπ τοποθετήθηκαν απέναντι στον χριστιανισμό, όχι υπηρετώντας κάποια συνωμοσία, αλλά υπηρετώντας την ανάγκη των λαών να αποτινάξουν από πάνω τους τον εκκλησιαστικό ζυγό που τους διαφέντευε για περισσότερα από 1.000 χρόνια.
      Εδώ ο Γιωργάκης έκανε πέντε μαλακίες σε δυο χρόνια και η μισή Ελλάδα θέλει να τον κρεμάσει, φαντάσου τι μίσος καλλιέργησε επί μια χιλιετία η (δυτική και ανατολική) εκκλησιαστική απολυταρχία!
      Επομένως κάθε ανατρεπτικό κίνημα ήταν αναπόφευκτο να φέρει αντιεκκλησιαστικές ή και αθεϊστικές απόψεις.

      Επίσης ας μην ξεχνάμε πως ο χριστιανισμός είναι καθεστώς σε όλον τον δυτικό κόσμο εδώ και πάνω από 1500 χρόνια.
      Επομένως κάθε αντικαθεστωτική κίνηση είναι λογικό να διέπεται από θέληση για ρήξη με έναν από τους κεντρικότερους εξουσιαστικούς και καθεστωτικούς πυλώνες της κοινωνίας: την εκκλησία. Και συν ακόλουθα και με το χριστιανισμό.
      Όταν τα βάλεις με τον ταχυδρόμο εξάλλου, σύντομα θα τα βάλεις και με τον αποστολέα...

      Και ο καπιταλισμός δεν προέκυψε από κάποια συνωμοσία.
      Ήταν φυσικό επακόλουθο της θέλησης της αστικής τάξης να πάρει τα ηνία από την παλιά αριστοκρατία.
      Η αστική τάξη χρησιμοποίησε το λαό για να επαναστατήσει και μόλις εξομαλύνθηε η κατάσταση, ο ισχυρότερος και πλουσιότερος όπως ήταν φυσικό επικράτησε.
      Και αυτός ηταν η αστική τάξη που επ΄βαλε τα θέλω της με τη βοήθεια και των μετριοπαθών της επανάστασης.
      Αλλά αυτές είναι τυπικές ανθρώπινες συμπεριφορές.
      Δε χρειάζεται να υπάρξουν συνωμοσίες.

      Το αίτημα των φυσιοκρατών για φιλελευθεροποίηση της οικονομίας ήταν πολύ φυσικό επακόλουθο της νταβατζίδικης οικονομικής αντίληψης του προηγούμενου καθεστώτος.

      Και τέλος, σε διαβεβαιώ ότι πολλοί που έχουν παρόμοιες με τις δικές μου κοσμικές αντιλήψεις πιστεύουν στο Θεό.
      Ο ορθολογισμός δεν απορρίπτει τη μεταφυσική αναζήτηση.
      Απορρίπτει τη μεταφυσική βεβαιότητα, αλά όχι και την ανάγκη για πίστη σε κάποια ανώτερη δύναμη.

      ΥΓ.: Αλήθεια, πιστεύεις ότι ο Διαφωτισμός (ουμανισμός κλπ) έκανε κακό στον κόσμο και ότι, αν δεν υπήρχε, ο άνθρωπος θα ζούσε καλύτερα;

      Διαγραφή
    11. 1.
      - όχι υπηρετώντας κάποια συνωμοσία
      - ο καπιταλισμός δεν προέκυψε από κάποια συνωμοσία
      - Δε χρειάζεται να υπάρξουν συνωμοσίες
      - "μαλακίες" έκανε ο Γιωργάκης, όχι εκτέλεση προκαθορισμένου έργου κατά της ανθρωπότητας (we need a global government and we need it now - το λεγε κι όλας)

      2.
      Ονομάζεις "καραμεσαίωνα", "(δυτική και ανατολική) εκκλησιαστική απολυταρχία", καθεστώς
      και "φυσικό επακόλουθο" την αστική τάξη να υπηρετεί τον καπιταλισμό και τη φιλελευθεροποίηση της οικονομίας (τι ν τούτο;)

      3.
      Πώς να σου απαντήσω στην ερώτηση; Εσύ ορίζεις ρωτώντας και ζητάς απάντηση. Αφού διαφωνούμε πλήρως στον ορισμό των συστατικών της.

      Έχεις αδηιάσει τόσο από την Εκκλησία (βιωματικά;) που δεν δέχεσαι να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου που τόσο υποστηρίζεις ότι καθαρίστηκε από το φως. Στ αλήθεια πιστεύεις ότι τεχνολογία εφευρέθηκε για πρώτη φορά από τους μαθηματικο-φυσικο-χημικούς της δύσης; και για το καλό του ανθρώπου; Και τον Τέσλα γιατί τον έθαψαν; Τα Η1Νxx ποιος τα βγάζει;

      Ενώ με τον τρόπο σου στηρίζεις τριλέιτεραλ, μπίλντερμπεργκ, σκαλ εντ μπόουνς, μποήμιαν γκρουβ μου λες ότι δεν υπάρχει διαχρονικός μυστικός πόλεμος ΔΥΟ πλευρών. Υποστηρίζεις ότι θα βρεις λύση μέσα από την ψήφο στην κάλπη. Αμα τη βρεις θα σε κεράσω παγωτό.

      Ο Θεός είναι τριαδικός στον χριστιανισμό κι αυτό δεν μπορώ να το εξηγήσω, ούτε το χρειάζομαι για να πιστέψω. Άρα είμαι δογματικός. Εσύ πιστεύεις στο μάτριξ της προόδου που σφάζει και υποδουλώνει, που ρατσιστικά ορίζει τον ρατσιμό και φασιστικά τον φασισμό. Πιστεύεις σε μάτριξ επειδή βλέπεις ότι η "άλλη" λύση είναι καρασκοτάδι. Είσαι σίγουρος ότι βλέπεις σωστά, ότι βλέπεις με τα δικά σου μάτια; Ο χρόνος θα δείξει.. τι είναι φώς: ο Απόλλων ή η Αθηνά; ο Δίας ή ο Κρόνος; ο λέων ή ο φοίνικας; τότε, θα καλέσουμε και τον Ρουσσώ να μας εξηγήσει.

      Διαγραφή
    12. 1. Ο Γιωργάκης υπηρέτησε τη συνωμοσία του κεφαλαίου που λέγεται "Νεοφιλελευθερισμός", "Παγκοσμιοποίηση" κλπ κλπ.
      Αυτή η συνωμοσία γίνεται στο φως, πάνω απ' το τραπέζι κι οι λαοί χειροκροτούν κι επικροτούν.
      Δεν πιστεύω στο μύθο του "χαζού Γιωργάκη".
      Σχέδιο εκτέλεσε ο άνθρωπος, όπως έκτέλεσαν ή εκτελούν κι ο Βενιζέλος κι ο Σαμαράς κι ο Καραμανλής κι ο Μητσοτάκης κι ο Σημίτης.
      Το σχέδιο λέγεται νεοφιλελεύθερη επίθεση.
      Δεν πρόκειται για Σατανάδες. Είναι μια ιδεολογία στα πλαίσια του ριζοσπαστικού δεξιού μετασχηματισμού.
      Είναι η ιδεολογία που προκρίνουν οι απανταχού κεφαλαιούχοι, βιομήχανοι, τραπεζίτες, μεγαλέμποροι κλπ.
      Δεν είναι σνωμοσία, είναι ιδεολογία.
      Σιχαμερή μεν, ιδεολογία δε.


      2. Μια οικονομία χαρατσοκρατούμενη, ένα εμπόριο ελεγχόμενο από την κεντρική εξουσία με παράλληλα απομίζηση των κερδών από τους τοπικούς άρχοντες ήταν αναμενόμενο να προκαλέσει το αίτημα για ελεύθερη αγορά.
      Οι αστοί θα εξυπηρετούνταν διαχρονικά από αυτήν και οι εργάτες/αγρότες θα εξυπηρετούνταν πρόσκαιρα, ώσπου οι αστοί θα γίνονταν χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη.


      3. Ε όχι και στηρίζω Μπίλντεμπεργκ, Τριμερή κλπ!!!
      Ο ρόλος τους είναι απλός: think tanks του νεοφιλελευθερισμού και στρατολογικά γραφεία των τοποτηρητών του. (με το αζημίωτο...)

      Η λύση δεν υπάρχει μες στην κάλπη.
      Η λύση υπάρχει στην αφύπνιση των πολιτικών συνειδήσεων, στην χειραφέτηση των λαών, στην αλληλεγγύη των αδυνάμων, στην οριοθέτηση των στόχων, στο σχέδιο για την επίτευξή τους και στη αγωνιστικότητα για τη νίκη.
      Η κάλπη είναι ένα χρήσιμο όπλο που δεν πρέπει να σπαταλείται.

      Δεν υπάρχει το δίπολο που που υπονοείς: "Χριστιανισμός ή Μπίλντεμπεργκ/Παγκοσμιοποίηση/Εβραίοι".

      Ο χριστιανισμός είναι θρησκεία και καλύπτει μεταφυσικές ανάγκες των ανθρώπων.
      Στην οικονομικο-πολιτική όμως επίθεση, δεν μπορεί παρά η απάντηση να είναι ανάλογη και αρκούντως κοσμική.

      Η απάντηση λοιπόν στον νεοφιλελευθερισμό και στη δικτατορία των αγορών είναι η (πραγματική) δημοκρατία και ο σοσιαλισμός.

      Η απάντηση στις ορδές του Ξέρξη δεν ήταν ο Δίας, αλλά το πολεμικό σχέδιο του Θεμιστοκλή αρχικά για αναχαίτιση και η Δημοκρατία στη συνέχεια για οριστική απαλλαγή από αυτόν.
      Η απάντηση στο σκοτάδι δεν μπορεί να είναι σκοτεινή.
      Πρέπει να εκπέμπει φως δημοκρατίας και ελευθερίας, μακριά από απολυταρχίες, θεοκρατίες και κεφαλαιοκρατίες.


      Και μια ερώτηση: αν είναι τα πράγματα έτσι όωπς τα περιγράφεις, τότε ποια είναι η λύση;


      (ΥΓ.:Επειδή είναι αργά, την απάντηση θα τη δω αύριο. Καληνύχτα)

      Διαγραφή
    13. Καλημέρα

      Ο Θεμιστοκλής παρολίγο να αποτύχει δυο φορές. Τη μια μετά τον Μαραθώνα, προσπαθώντας να πείσει τους Αθηναίους να επενδύσουν στα καράβια, τη δεύτερη λίγο πριν την ναυμαχία, στέλνοντας μήνυμα στον Ξέρξη να βιαστεί αν θέλει να προλάβει τους Έλληνες στη Σαλαμίνα επειδή το σκάνε. Νομίζω και ο Μιλτιάδης αντιμετώπισε προβλήματα άρνησης της στρατηγικής του ως προς το πού έπρεπε να δοθεί η μάχη, ίσως και στο πώς. Δεν πάω παρακάτω, γλυστράει, μιλάω όμως για ουσία περσικών πολέμων και ρεβάνς Αλέξανδρου Μακεδόνα (δες πόση διαφορά έχουμε στο σημείο αυτό) και θέμα Κλεισθένη και Ιππία. Αλλά και ο Πελοποννησιακός, με περσική παρέμβαση έκλεισε. (Η Βαβυλώνα που είχα πει σε άλλο σημείο)

      Αν τα πράγματα είναι όπως τα περιγράφω, τότε δεν υπάρχει "λύση" σαν τέτοια που συνήθως εννοούμε (απεργίες, διαδηλώσεις, επαναστάσεις τοπικές). Αν είναι έτσι, τότε όσοι σκεφτόμαστε κάπως, πρέπει να δούμε ότι η μάχη μαίνεται προ Χριστού και το πράγμα ξεφεύγει πολύ (ανάλογα ποιος και πώς το σκέφτεται). Μετά Χριστό, επιχειρείται μια παγκοσμιοποίηση χριστιανική. Ο αντίπαλος αντιδρά από την αρχή, όταν πάρει κρατική υπόσταση (νέα ρώμη) την ξεθεμελιώνει σταδιακά (διαίρει) και σπέρνει το χάος, για να κληθεί να σχηματίσει τη δική του. Δεν φαίνεται ο αντίπαλος, άρα ποιος κάνει την επίθεση; Η μέθοδος είναι: χρησιμοποίηση της αυτοκαταστροφικής ανθρώπινης δύναμης, σπέρνοντας διχασμό (βλ το απλοϊκό "ο όφις με ηπάτησε"). Η συκοφαντία και η διαφήμιση, ιδιαίτερα προσώπων, είναι μόνιμο μέσο, απ' αυτήν προέρχονται και οι διαφορετικές μας αντιλήψεις (πχ μπορεί ο Καποδίστριας ή ο Μαροκορδάτος ή ο Α. Παπανδρέου ή ο Τσάρος Αλέξανδρος ή ο Τζέφερσον να είναι δυο τελείως διαφορετικοί άνθρωποι ταυτόχρονα; όχι, άρα...)

      Αν λοιπόν ισχύουν όσα λέω, τότε πάμε αναγκαστικά σε τελείως διαφορετική θεώρηση του προβλήματος. Γιατί; Λόγω χρόνου. Αδυνατώ να πιστέψω ότι άνθρωποι του γνωστού (λέμε τώρα) DNA μάχονται επί μερικές χιλιάδες χρόνια για την επικράτηση, μεταβιβάζοντας το σχέδιο από γενιά σε γενιά. Άρα ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, οι πυραμίδες, τα όσα λέει ο Πλάτωνας για ατλαντίδες και άλλα τινά, όσα λέει ο Ησίοδος κλπ κλπ ακόμα και η ελληνική μυθολογία κάποια βάση ιστορικού χρόνου έχουν. Πώς εξηγείται τώρα η επαλήθευση της Αποκάλυψης του Ιωάννη; Ορθολογική εξήγηση χωρίς να επισέλθει άλλη διάσταση χρόνου δεν βλέπω.

      Ένα ακόμα συμπέρασμα. Αν ισχύουν όσα λέω, τότε βλέπουμε ότι το κακό μεταμφιέζεται ως καλό προκειμένου να πείσει. Άρα το καλό εδράζεται και βιολογικά (όχι μόνο κοινωνικά)
      στον Άνθρωπο.

      Διαγραφή
    14. Επειδή είμαι άνθρωπος που θεωρητικολογώ με αποκλειστικό στόχο να βρεθεί η καλύτερη δυνατή πράξη, το ζήτημα είναι αν ισχύουν όλες αυτές οι θεωρίες, πώς, με ποια εργαλεία και ποιες ιδέες μπορεί ο άνθρωπος να προχωρήσει μπροστά και να αντιμετωπίσει τους κινδύνους και τις καταστάσεις που βιώνει;

      Διαγραφή
    15. Πάλι πισωγύρισμα έχουμε (αυτό εννοούσα όταν είπα ότι στηρίζεις -χωρίς να θέλεις- τους μυστικούς θεσμούς, μέσω των επίπλαστων φανερών). Κι εγώ το κάνω.

      Αν ισχύουν, και γίνοται αντιληπτά από όλους, άντε από τους περισσότερους, έχουν λυθεί αυτόματα τα ζητήματα της ανθρώπινης επιβίωσης, αφού ΔΕΝ υπάρχει ο πειρασμός των θεσμών, των πλειοψηφιών, των δανεισμών, των εξοπλισμών. Θεωρείς φυσικά φαινόμενα τον εγωισμό, την πλεονεξία, την αλαζονεία, με στόχο την υποδούλωση, τον εξευτελισμό, την καταστροφή...; τη ζωή ενάντια στη φύση; αυτά δεν ΒΙΩΝΕΙ ο άνθρωπος;

      Δηλαδή, (ας ξανακυλήσω λίγο) αυτά που έγιναν σήμερα μόλις δικαιώνουν την περίφημη διάκριση των εξουσιών; Τι σκατά χρειάζεται μια βουλή, αν ο βουλευτής υπάγεται στη βούληση της κυβέρνησης; Πού είναι ο Μοντεσκιέ; Πού είναι ο Ρουσσώ; τώρα που τους χρειαζόμαστε; Και δεν μιλάω για τις "διαγραφές" αλλά για τον τρόπο που σχολιάζουν ΑΠΑΝΤΕΣ το φαινόμενο "κομματική πειθαρχία". Αν πας προς τα πίσω, θα δεις ότι αυτό δεν έτυχε, οργανώθηκε και επιβλήθηκε συστηματικά. Με κάθε δάνειο, δώρο και ένα κοινοβούλιο ΚΟΜΜΑΤΩΝ (κόμμα=ελέγξιμο μέσω του αρχηγού μαντρί). Η "δικαιοσύνη", ο πολιτικός νόμος, το "κοινωνικό συμβόλαιο" ήρθε να υποκαταστήσει πλήρως τον άγραφο νόμο, το ήθος, γι αυτό και τόσος πόλεμος εναντίον του χριστιανισμού (βέβαια αν ήταν οι χριστιανοί, πραγματικοί, τότε δεν θα κέρδιζε τίποτα ο αντίπαλος). Φαίνεται απίστευτο, γι αυτό και δεν καταρρέει το αδιέξοδο, επειδή δεν το χτυπάμε. Πρόταση γήινη: Κατάργησε το χαρτονόμισμα, βάλε τις κεντρικές τράπεζες στον κρατικό έλεγχο και να δεις αν ξαναεμφανιστούν "αγορές". Πώς; Μέσω πλειοψηφικής απαίτησης. Ποιος θα το πει; Ποιος θα το στηρίξει; Με ποιο μέσο θα γίνει διάλογος; Πού είναι ο Βολτέρος; Αυτά ως ασπιρίνη βέβαια, αν διατηρηθεί το χρήμα και με την προϋπόθεση ότι τα υλικά αγαθά θα παραμείνουν κεντρικός ανθρώπινος στόχος. Όμως όταν παίρνουν σήμερα το μοναδικό σπίτι, την εργασία και την υγεία από τον Έλληνα, (παιδεία είχε μόνον ως ένα βαθμό, όταν το κράτος ήταν χρήσιμο στον κατασκευαστή του) πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν τα παίρνουν για να κερδίσουν χρήματα αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή της εντολής. Επι πλέον: Ποια τεχνολογία κατέχεται σήμερα, άγνωστη στο 99,9% των ανθρώπων; (τέλος παρένθεσης).

      Έρευνα με νέο μάτι. Μπορεί όλα αυτά να είναι στο κεφάλι μου, μπορεί και όχι (πολλοί τα λένε σε παραλλαγές και εδώ και στην Αμερική και αλλού)

      ΕΡΓΑΛΕΙΑ, τελικά εργαλεία ζητάς; ΙΔΕΕΣ ζητάς; αγάπη και ταπείνωση (δεν τα έχω πετύχει, λογικά τα προσεγγίζω ως ένα βαθμό)
      Υπάγονται όλα τα υπόλοιπα σ' αυτά τα δύο;

      Μιλ μερσί για την υπομονή
      Αν ζούμε κι αύριο, μπορεί να τα ξαναπούμε

      Διαγραφή
    16. Να 'σαι καλά φίλε μου.
      Όποτε θες, πένρα να τα ξαναπούμε.
      Ευχαριστώ για την κουβέντα.
      Καληνύχτα.

      Διαγραφή
  23. Αγαπητέ Μαζεστίξ, πού και πού, να δημοσιεύεις καμιά τέτοια έμπνευση, για να δικαιολογούμε κι εμείς κάπου-κάπου τους μπίστηδες και τους ψαριανούς.
    Παιδικά κολλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς που η αθεΐα υπήρχε αιώνες πριν τους Μπιστοψαριανούς και ευτυχώς θα υπάρχει και αιώνες μετά απ' αυτούς.
      Ευτυχώς που κάθε άποψη/θρησκεία/ιδεολογία δεν ορίζεται μόνο απ' τα κακέκτυπα που δημιουργούν κάποιοι γραφικοί, αλλά από την ίδια τους τη βάση δεδομένων.
      Ευτυχώς που η πατριδολατρία δεν ορίζεται από τον Παναγιώταρο, αλλά από τον Κολοκοτρώνη, ο χριστιανισμός οχι από τον Χριστόδουλο αλλά απ' τον Ιησού, η αθεΐα όχι από τον Μπίστη αλλά απ' τον Ρουσσώ.

      Ή όπως τραγουδούσε κι ο Μέγας Βασίλειος:

      Ευτυχώς που η πατρίς δικαιώνεται
      σε ταβέρνες, πλατείες κι αλάνες
      ευτυχώς που δε χάθηκε ο έρωτας
      ευτυχώς που υπάρχουν πουτάνες!

      Διαγραφή
  24. Μαζεστικούλη πού χάθηκες; Δε θα κάνεις καμιά καινούργια ανάρτηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ είμαι, μην ανηχυχείς.
      Είχα κάτι θέματα και δεν μπορούσα να γράψω.
      Και τώρα "στο πόδι" σχολιάζω!
      Επανέρχομαι με ανάρτηση εντός της ημέρας...

      Διαγραφή
  25. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''20 Οκτωβρίου 2012 - 4:12 μ.μ.

    Μαζεστίξ αργείς να εμφανιστείς για να κάνεις εντύπωση ε; Εμ, βέβαια! Κι εγώ με 50 (!!) σχόλια, το ίδιο θα έκανα! Παιδιά, σήμερα κάνω (ή νομίζω ότι κάνω!) χιούμορ ε; Μη βαράτε! Εγώ πάντως έσκασα μύτη σήμερα:

    http://gekollias.blogspot.gr/
    ''ΕΙΧΕΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕΣ, ΠΑΛΙ ΧΑΪΒΑΝΙ ΜΕ ΕΙΠΕΣ...''

    Έλα ''φίρμα'' να μας επισκεφτείς, όταν βρεις χρόνο φυσικά... Καλό Σαββατοκύριακο σου είπα;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή