Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Διάκος κι ο Μωάμεθ


 

Πριν μερικές μέρες μια άγνωστη σε μένα σκηνοθέτις, ονόματι Λένα Κιτσοπούλου, ανέβασε μια παράσταση που ονομαζόταν "Αθανάσιος Διάκος: η επιστροφή" και σύμφωνα με τις κριτικές που δέχτηκε από τους γνωστούς και μη εξαιρετέους κύκλους, εμφάνιζε τον ήρωα της Επανάστασης του 1821 ως σουβλατζή που η γυναίκα του τον εκρατώνει με έναν Κούρδο.
Προσωπικά δεν είδα την εν λόγω παράσταση διότι, εκτός των άλλων λόγων, καταλαβαίνω ότι τέτοιου είδους παραστάσεις είναι συνήθως κάτι νεωτερίστικες μπούρδες που σκοπός των δημιουργών τους είναι να το παίξουν λίγο ανατρεπτικοί καλλιτέχνες για να αυτοθαυμάζονται στον παρεϊστικο καθρέφτη τους.

Παρόλα αυτά, το γνωστό κύμα υπερελληναραδισμού που επικρατεί εσχάτως στη χώρα )όταν πρόκειται για μαλακίες και όχι για τα σοβαρά) είχε ως συνέπεια το συγκεκριμένο ζήτημα να προκαλέσει την ακραία μήνιν όλου αυτού του εθνικιστο-φασιστο-μπάχαλου που φωνασκεί άναρθρα εδώ και καιρό.
Τα social media έφριξαν από τις χριστοπαναγίες των καλών καγαθών Χριστιανών ενάντια στους "θολοκουκλτουριάρηδες, εβραιομασόνους, εαμοβούλγαρους, μπλα-μπλα-μπλα που θέλουν να εξαφανίσουν το έθνος μας" μεταξύ των οποίων βέβαια και η σκηνοθέτις που πήρε μια θέση πλάι σε όποιον δεν έχει φωνάξει έστω μια φορά στη ζωή του "Τούρκος καλός μόνο νεκρός", εκτός αν παίζει σε σήριαλ βέβαια, οπότε αλλάζει το πράγμα...
Σε καθημερινές συζητήσεις με περίοικους ακούς μεταξύ άλλων για τους "άπλυτους που προσβάλλουν τον Αθανάσιο Διάκο και κανονικά πρέπει να τους σουβλίσουν για να μάθουν".

Βέβαια οι περισσότεροι εξ αυτών δεν κούνησαν ρούπι ιδίως τα τελευταία δυόμιση χρόνια, στα οποία διαλύεται η ζωή μας, η χώρα μας, το παρόν και το μέλλον μας.
Τους φαίνονται αναγκαία όσα ζούνε. Ή έστω αναπόφευκτα. Ελέω Θεού και... Εβραίων!
Με τη νοοτροπία του: "Είναι κάποιοι κακοί που θέλουν το κακό μας, αλλά εμείς είμαστε μικορί για να τους αντιμετωπίσουμε".
Γι' αυτό άλλωστε και η πλειοψηφία τους είναι τέκνα της μετεμφυλιακής Δεξιάς.
Η μαγκιά τους φτάνει ως το να κρεμάσουν ανάποδα μια σκηνοθέτιδα που ενδεχομένως να είπε και μια μαλακία παραπάνω στην παράστασή της, για να φανεί λίγο αντισυμβατική.
Δεν καταλαβαίνουν πως η Αλαμάνα τιμάται όταν βιώνεται και όχι όταν αναμασάται σε μεγάλα λόγια.
Την Αλαμάνα την αξίζεις αν είσαι έτοιμος να την ξαναζήσεις σαν αδύνατος που αψηφά τον δυνατό και όχι αν είσαι έτοιμος να κάψεις τον πρώτο τυχόντα για να εκσφενδονίσεις αδιακρίτως το εθνο-σπέρμα σου αυτοϊκανοποιούμενος.

Ήδη ο (κεντροδεξιός της ΝΔ) Άδωνις έκανε επερώτηση στη Βουλή για το θέμα, ο Καμμένος σήκωσε τα λάβαρα κι οι Χρυσαυγίτες έβγαλαν ανακοίνωση με την οποία προειδοποιούν τους υπευθύνους της παράστασης πως "δε θέλουν να τους βρουν μπροστά τους"...
Και φυσικά η φασιστική ναυαρχίδα του εγχώριου Τύπου, το βρώμικο Πρώτο Θέμα του Θέμου και του Μπόμπολα, "σήκωσε" το θέμα και εμφάνισε σε πρωτοσέλιδο την σκηνοθέτιδα ολόγυμνη για να τη γελοιοποιήσει με τόσο ισχυρά επιχειρήματα.

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, σας λέω και σας επαναλαμβάνω πως αυτού του είδους τα σκηνοθετικά νεωτερίστικα διαφημιστικά τρικ "αλά Κιτσοπούλου" δεν τα συμπαθώ και έχω την άποψη πως συνήθως δεν έχουν να προσφέρουν και τίποτα καλλιτεχνικά.
Έτσι κι αλλιώς αυτού του είδους η αμφισβήτηση έχει εξαντληθεί ήδη τόσο πολύ, ώστε δεν είναι καν πρωτοποριακή πια. Τα κάνανε και τα ξανακάνανε το 70 και το 80. Το να κάνεις επαναλαμβανόμενη πρωτοπορία, καταντά συντηρητισμός.
Δεν αναφέρομαι όμως στην παράσταση, την οποία δεν έχω δει άλλωστε όπως προανέφερα.
Αναφέρομαι στις αντιδράσεις και στα συναισθήματα των αντιδρώντων.


Στην άλλη όχθη της Μεσογείου, στη Λιβύη, όπου μερικούς μήνες πριν οι βόμβες γύριζαν πάνω απ' τα κεφάλια των κατοίκων σαν κουνούπια τον Ιούλη, δεν ε΄χουν και μεγάλες διαφορές στη νοοτροπία από δω.
Απλά εκεί δεν έχουν πια τον φόβο να κάνουν αυτό που δεν τολμούν οι εν Ελλάδι ομοϊδεάτες τους.
Επειδή ένας Αμερικανοεβραίος έφτιαξε ένα φιλμάκι όπου εμφανιζόταν ο Μωάμεθ να γκομενίζει, πήγαν και καθάρισαν τον πρέσβη των ΗΠΑ, λες κι ήταν αυτός υπεύθυνος γι' αυτό!
Αν ήταν Λίβυοι που απηυδισμένοι απ' τον βρώμικο πόλεμο των ΗΠΑ στη χώρα τους πήγαιναν και σκότωναν τον πρέσβη της χώρας που οτυς πολέμησε, τότε δε θα μου προξενούσε την ίδια αηδία.
Αν και ο πολιτισμός μου, υπαγορεύει να μη σκοτώνεις ποτέ τον πρέσβη ή τον αγγελιοφόρο.
Αλλά τελοσπάντων εκεί θα έδινα κάποιο ελαφρυντικό, λόγω του συναισθήματος φρίκης και εκδίκησης που προκαλεί ο πόλεμος.
Αλλά να φορτώνεται ο κάθε πρέσβης την ευθύνη για ό,τι φιλμάκι γυρίσει ο καθένας που τυγχάνει να κατάγεται απ' την ίδια χώρα, αυτό είναι από τραγικό και γελοίο έως επικίνδυνο.
Δηλαδή αν ο Γαβράς φτιάξει ένα διαφημιστικό που θα αφήνει κάποιο προσβλητικό υπονοούμενο για τους γκέι, είναι λογικό πάει η γαλλική γκέι κοινότητα να καθαρίσει τον Έλληνα πρέσβη στο Παρίσι ως υπεύθυνο γι' αυτό;
Μιλάμε για τρέλα!!!

Μιλάμε για "Αραβική Άνοιξη", όχι αστεία!
Μπράβο προοδευτικοί και φιλελεύθεροι φανατικοί Μουσουλμάνοι που διώξατε τον κακό τύραννο Καντάφι και φέρατε τους καλούς Αμερικάνους, και τώρα μόλις θυμηθήκατε ότι είστε φανατικοί είπατε να καθαρίσετε τον πρέσβη, που ήταν όμως σύμμαχός σας στον πόλεμο εναντίον της χώρας σας...
Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτοί οι φανατικοί Μουσουλμάνοι που προσβλήθηκαν και σκότωσαν τον Αμερικανό πρέσβη φαίνεται πως ήταν από τους λεγόμενους Αντικανταφικούς.
Το λέω με επιφύλαξη, κρίνοντας από βίντεο που είδα στις ειδήσεις, στο οποίο μία από τις φωνασκούσες ζητωκραυγάζουσες διαδηλώτριες έλεγε με παράπονο περίπου πως "ενώ μας στήριξε στον αγώνα μας ο πρέσβης, τώρα μας προσέβαλε"!
Δηλαδή αυτά τα κοθόρνια αντί να εξοργιστούν και να εξεγερθούν κατά των Αμερικανών που μαζί με τους Γάλλους κάνανε έφοδο στη χώρα τους και τώρα κάνουν κουμάντο μέσα εκεί, βρήκαν αφορμή για εξέγερση, δράση και βία σ' ένα βιντεάκι ενός άκυρου τύπου που έλεγε κάτι για τον Μωάμεθ;;;

Και μάλιστα με την ίδια αιτία (και όχι αφορμή) σήμερα έγινε ντου και στην πρεσβεία των ΗΠΑ στην Υεμένη!
Όχι για τον πόλεμο! Όχι για την εκμετάλλευση! Όχι για τη δουλεία!
Αλλά για ένα φιλμάκι κάποιου κάπου που αναφερόταν στον Μωάμεθ!

Τρέλα!
Αυτή η τρέλα όμως έχει γίνει διεθνής!


Στην Ελλάδα οι υπερπατριώτες αποφάνθηκαν φαίνεται πως ο μοναδικός τρόπος για να υπερασπιστούν την τιμή και την κληρονομιά του Διάκου είναι να κρεμάσουν και να σοδομίσουν ηθικά μια σκηνοθέτιδα.
Ε αφού δεν μπορούν με κανέναν άλλον τρόπο να υπερασπιστούν την κληρονομιά του, τι να κάνουν;;
Αφού την ώρα που πουλάνε εθνο-μπραβιλίκι για τα μάτια του Διάκου, ανοίγουν τα πόδια διάπλατα στους Δυτικοφερμένους Ιμπραήμ Ευρω-Πασάδες.
Αφού την ώρα που στήνουν τσιγγέλια για "ανθέλληνες αριστερούς", επαναφέρουν τα οθωμανικά χαράτσια και το παιδομάζωμα με μαύρα μπλουζάκια και ξυρισμένα κεφάλια.
Τι να κάνουν κι αυτοί;
Κάπουν πρέπει να ξεσπάσουν τον υπερβάλλοντα ελληναράδικο τσαμπουκά τους, τον οποίο κρύβουν μπροστά σε ψηλούς, ξανθούς, γαλανομάτηδες Γερμανογενείς.


Τι διαφορά έχουν οι φανατικοί της Ελληνικής (ακρο-)Δεξιάς από τους φανατικους Ισλαμιστές της βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής;
Μερικά ναυτικά μίλια μόνο.
Σ' όλα τ' άλλα μοιάζουν τόσο πολύ.

Δε πα να τους γαμάνε τη ζωή πρωί και βράδυ;
Αυτοί θα σκύβουν το κεφάλι!
Άμα όμως πει κανείς καμιά ανώδυνη μαλακία που δεν τους αρέσει, τότε είναι ικανοί να πάρουν τα γιαταγάνια να σφάξουν τον επικίνδυνο εχθρό.
Κι οι πραγματικοί εχθροί γελούν αμέριμνοι.
Άλλωστε, αν έχεις τέτοιους εχθρούς, τι να τους κάνεις τους φίλους;

Έγραφα προ ημερών για το θρησκευτικό φονταμενταλισμό ένθεν κι ένθεν.
Δυστυχώς φαίνεται πως έτσι εχουν τα πράγματα.
Ίδιοι είναι οι φανατικοί. Και εξίσου επικίνδυνοι.
Δε ξεχνιέται κι εύκολα ούτε ο χαμός με το "Μ εις την Ν" του Ανδρουλάκη και το κάψιμο βιβλίων, ούτε ο χαμός με το σκίτσο του Μωάμεθ στη Δανία προ καιρού.
Μη γελιέστε επειδή τα κρούσματα βίας για χάρη του Χριστού είναι λιγότερα στην Ελλάδα απ' ό,τι στις μουσουλμανικές χώρες.
Ως τώρα ντρέπονταν.
Τώρα βρήκαν πολιτική και (παρα-)αστυνομική προστασία-νταβατζιλίκι.
Έρχονται σύντομα στις οθόνες σας!
Στις πλατείες σας! Στις πρεσβείες σας!
Έρχονται skinhead τιμητές της τέχνης και θεούσες κριτικοί να κάψουν βιβλία, να σπάσουν βιβλιοπωλεία, να κάψουν κτίρια, να μαχαιρώσουν ανθρώπους.
Για την αγάπη ενός Θεού ή ενός Έθνους, βεβαίως-βεβαίως...


Προφανώς δε φταίει γι' αυτούς ούτε ο Διάκος ούτε ο Μωάμεθ.
Κι οι δυο τους αν ξέρανε σε τίνων τα στόματα, τα γιαταγάνια και τις "ξιφολόγχες" θα έπεφταν, θα το ξανασκεφτόντουσαν σίγουρα...

27 σχόλια:

  1. Τι ωραία που περνάμε τώρα τελευταία ε;
    Ο καθένας το κοντό του και το μακρύ του. Και αυτός ο επιλεκτικός μας εθνικισμός-πατριωτισμός έχει καταντήσει αηδία.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ζουμε τοθεατρο του παραλογου οσατανιστης Καιαδας τιμα στη ραφηνα την Παναγια τραμπουκιζοντας τους μεταναστες ΒΑΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ξέρω αν η δολοφονία του πρέσβη είναι γι αυτό το λόγο ή έτσι παρουσιάζεται.

    Επίσης, είναι πολιτική επιλογή το κάθε τι ασήμαντο που μπορεί να μεταφραστεί σε πατριδοκαπηλεία, να ανασύρεται από το πουθενά, να μεγενθύνεται και να γίνεται επίκεντρο της συζήτησης αποπροσανατολίζοντας από τα ταξικά επί της ουσίας ζητήματα που παίζονται τώρα, χτυπώντας στο θυμικό, φανατίζοντας, δημιουργώντας στρατούς αγριεμένων ζώων έτοιμων να χειραγωγηθούν.

    Άσε που δεν ξέρω μήπως και κάποιοι "δημιουργοί" (ο Θεός να τους κάνει) είναι βαλτοί για προβοκάτσια. Γιατί έτσι που το περιγράφεις, παραακούγεται μαλακία, αν είναι δυνατόν! Έγινε και διάσημη με όλα αυτά!

    Άμα π.χ. αναρτήσω κι εγώ στο blog ένα κείμενο που να λέει τίποτα τέτοια χαζά, π.χ. οτι ο Κολοκοτρώνης φορούσε στριγκάκια, και άλλα φαιδρά, για τα όσια και ιερά μας - που μόνο αυτοί που δήθεν είναι τιμητές τους δεν τα σέβονται - να δεις που θα έχω ένα σωρό επισκέψεις. Έτσι πάνε αυτά τα πράγματα. Δηλαδή εδώ ο κόσμος χάνεται και....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχουμε και το προηγούμενο με τον Τατσόπουλο και τη λυκειακού επιπέδου μπούρδα που είχε γράψει στο μπλογκ του για τον Κολοκοτρώνη. Απλώς τότε η Χ. Α. δεν ήταν ακόμα στη Βουλή.
    Την ξέρω την Κιτσοπούλου. Όπως κι η Σώτη Τριανταφύλλου, τρελαίνεται να προκαλεί. Ε, και; Απλώς, στη χώρα των αγιατολλάχ και των νεοναζί τέτοιες βλακείες είναι επικίνδυνες και χωρίς λόγο.

    Οι θρησκείες, Μαζεστίξ, είναι μισάνθρωπες και φασιστικές από τη φύση τους. Και λοβοτέμνουν τους λαούς.
    Πολύ καλό το κείμενό σου.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία εδώ και καιρό "είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα" που λεγε και ο Ηλιόπουλος!


    Βάσω έχω δει εκατοντάδες σχόλια αναγνωστών σε τέτοια θέματα ως εξής: "όποιος δε γουστάρει το Χριστό, θα του *μπιπ* την Παναγία!".
    Πάλι καλά που δεν αφιέρωσε στην Παναγία κανένα τραγουδάκι του ακόμα!


    κ.κ. με τα μέχρι τώρα δεδομένα έσιφ αίνεται καιδ εν ε΄χει δαιψευστεί από κάπου.
    Τώρα αν διαψευστεί από αύριο... δεν ξέρω.
    Άμα ποτέ αναρτήσεις τέτοιο κείμενο στο μπλογκ, δεν ξέρω τι θα γίνει, πάντως τη χιλιάρα θα την περάσεις για πλάκα!
    :-)
    Όπως το 'πες: εδώ ο κόσμος χάνεται...


    Λωτοφάγε, έτσι είναι. Γράφει κάποιος μια μαλακία είτε για πλάκα είτε για να ψιλοιντριγκαρει και γίενται χαμός.
    Σε λίγο θα γίνεται κι εμφύλιος.
    όπως κάποτε σκοτώνονταν στους δρόμους για τη δημοτική και την αρχαϊζουσα..
    Μαλακία να υπάρχει στο μυαλό... κι όλα τ' άλλα βρίσκονται!

    Καληνύχτα σε όλη την παρέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, βάζε μου ιδέες τώρα! Γιατί να μην κάνω κι εγώ ένα χιτάκι δηλαδή; :-)

      (παρεπιπτόντως, έχεις ξεκ... στις αναδημοσιεύσεις λέμε!)

      Διαγραφή
    2. Ναι, μόλις το διαπίστωσα!
      Πάω για μπεστ σέλλερ!
      :-)

      Διαγραφή
  6. τη ξέρω αυτή τη μαλάκω τη Κιτσοπούλου.Αυτο-προσδιορίζεται ως Ηθοποιός-συγγραφέας-σκηνοθέτης κλπ.Ειναι η επιτομή του τίποτα και του δήθεν που με τα κυκλώματα προβάλλονται ως κάτι κορυφαίο.
    Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ,ΤΟ ΑΚΡΑΙΟ,είναι ο μόνος τρόπος που έχουν για να δημιουργήσουν θόρυβο-ντενεκέδες γαρ-και να μαζέψουν πελάτες.
    Δυστυχώς είναι πολλοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κάπου κυκλοφόρησε μια τρόπον τινά κριτική, όπου εξηγεί σχετικά πως το ζητούμενο ήταν ν αναδειχτεί πως ο ήρωας Διάκος στην σημερινή εποχή της αλλοτρίωσης και της αδιαφορίας, ίσως δεν θάκανε τίποτα. Όπως όλοι μας.
    Πως κι οι ήρωες ακόμα (ωσότου αποδειχτούν απ τις συνθήκες ήρωες), έχουν το δικαίωμα να είναι ταπεινοί συβλατζήδες, να τους κερατώνει η γυναίκα τους, νάχουν αποτυχημένη προσωπική ζωή, νάναι καθημερινοί άνθρωποι σαν και τους υπόλοιπους, ας πούμε.
    Μόνο στις ελληνικές ταινίες οι ήρωες λέγονται Άγγελος, Μυρτώ και επαγγελονται μόρφωση και αξιώματα κι οι ταπεινοί είναι πάντα θυρωροί και πλύστρες κι ακούν στο όνομα Μπάμπης και Σούλα και είναι δειλά ανθρωπάκια (που είναι, μα όχι περισσότερο απ τους Άγγελους και τις Μυρτώ).
    Αν αυτός ήταν ο στόχος, το δέχομαι.
    Αν ήταν το να ξεχωρίσουμε (σαν τις μαλακίες του Μ στη ν του ανδρουλάκη, όχι.
    Εν πάσει περιπτώσει, οι καιροί δεν είναι πάντα ίδιοι κι έτσι ειδικά τώρα, θέλει γενικώς προσοχή κάθε προχώ ή "προχώ" απόπειρα.

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κάποτε ρώτησε ο Στάλιν έναν Ρώσο, "πιστεύεις σε θεό, είσαι χριστιανός";
    Αυτός απάντησε, "σαν κομμουνιστής φυσικά και δεν πιστεύω, δεν είμαι χριστιανός".
    "Τότε γιατί βρίζεις κάτι που δεν πιστεύεις"; τον ρώτησε.

    Είναι άλλο το παίρνω θέση και κριτικάρω με επιχειρήματα κάτι που πιστεύει κάποιος άλλος και άλλο βρίζω ασύστολα τα πιστεύω του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για τους μωαμεθανούς τώρα.
    Είναι γνωστοί για τον φοντασμενταλισμό τους (στρέφονται ξέρετε ενάντια σε κάθε ξένο προς το ισλάμ. υπάρχει και χριστιανικός φονταμενταλισμός ξέρετε, άλλο αν δεν έχουμε ιδέα του τι κολλήματα μας έχει εμποτίσει...), τον φανατισμό τους και όλα τα -ισμά τους.
    Εκτός του ό,τι είναι μαλακία οιουδήποτε αποπειραθεί να τους προσβάλει (θυμηθείτε αυτόν τον ινδό/εγγλέζο τον πως τον λέν, πούχε επικυρηχθέί παλαιότερα, όπως και κάτι σκίτσα μιας δανέζικης εφημερίδας), είναι κι εκ του πονηρού και δια λόγους αποκλειστικά αυτοπροβολής ταινίες, βιβλία και ό,τι άλλο βγαίνει προς τα έξω.
    Είναι δε κι εξαιρετική μαλακία όλων αυτών των πιστών, που ενώ δεν ίδρωσε τ αυτί τους για το γαμήσι που κάνανε στη χώρα και στον πληθυσμό της οι αμερικανοί, βρέθηκαν να τσαντίζονται για λάθος λόγους. Λάθος για εμάς βεβαια, πολύ σωστά γι αυτούς.
    Δυστυχώς, αυτά είναι τα αποτελέσματα της θρησκευτικής παιδείας.
    Από οπουδήποτε κι αν προέρχεται.
    Και για να μην κάνουμε τον πονηρό εμείς οι έξυπνοι για το πόσο φανατίλες είναι, για φανταστείτε το σενάριο μιας κυβέρνησης που θα αποπειραθεί (δεν λέω να το κάνει, δεν θα προκάμει) να φορολογήσει την εκκλησία του χριστού και των αγίων πατέρων μας θεός βοηθός.
    Θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι απ αυτά που θα διαδραματιστούν. Από μας, τους πολιτισμένους και θρησκέφτικαλ κορρέκτ...

    mbiker

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μήπως θυμάστε τις διαδηλώσεις για τις ταυτότητες; Έχω στη συλλογή μου τη φωτογραφία ενός μπάτσου που... "είδε το φως του" και έσμιξε με τις θείτσες και τους θεούσους κρατώντας έναν σταυρό! Πολύ γέλιο, αλλά ελάχιστα διαφέρει από τον όχλο στη Λιβύη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ικτίνε, κι εγώ την ίδια γνώμη έχω για τους περισσότερους αυτοαποκαλούμενους αντισυμβατικούς αντι-χ, αντι-ψ αντι-ω καλλιτέχνες.
    Ελιτισμός και δηθενιά χωρίς περιεχόμενο.


    Mbiker, ξανατονίζω ότι δεν ε΄χω δει την παράσταση για να έχω ιδίαν άποψη.
    Αλλά κρίνοντας από τα περισσότερα "πρωτοποριακά" θεάματα, διαπιστώνω ότι δείχνουν κάτι άσχετες δήθεν σοκαριστικές εικόνες/καταστάσεις υπονοώντας κάτι που δε βλέπει κανείς απ τους θεατές αυθόρμητα.
    Δηλαδή βάζουν μια τραβεστί να παίρνει πίπα από έναν παπά -και τίποτα άλλο σημαντικό στο έργο- και άμα τους πεις "γιατί βρε αγόρι μου γύρισες το έργο αφού δεν είχες έμπνευση;" θα πάρεις την απάντηση ότι "έχεις μικροαστιή αισθητική και γι αυτό δεν κατάλαβες ότι υπονοώ την καταπίεση των κοινωνικών ομάδων από την κυρίαρχη τάξη".
    Όποιος και να ανεβάσει ένα έργο, πάντα κάτι εννοεί στο μυαλό του.
    Αλλά το ζήτημα στην τέχνη δεν είναι το "τί", αλλά το "πώς".

    Το να ασχοληθείς με ένα σημαντικό ζήτημα δεν κάνει σημαντικό το έργο σου. Με ένα ζήτημα μπορεί να ασχοληθεί και ένα δοκίμιο, ένα δημοσιογραφικό κείμενο κλπ κλπ
    Στην τέχνη πρέπει η αφορμη να είναι ένα ζήτημα και να πλάθεις έναν κόσμο γύρω απ αυτό και οι εικόνες, τα λόγια, η μουσική και οι ήχοι να είναι τέτοιοι που να στοιχειοθετούν μια αξιόλογη αισθητική πρόσληψη του έργου, ούτως ώστε να μπορεί να θεωρείται και αξιόλογο και καλλιτεχνικό.

    Όταν πάνε να πειράξουν την περιουσία της Εκκλησίας, τότε αυτή θα βρει μια αφορμή (π.χ. ταυτότητες) για να κατεβάσει τον κόσμο στο δρόμο.
    Αχ, τα ξέρω δυστυχώς.


    Κλεισθένη, με βάση τα λίγα που γνωρίζω για την παράσταση δε νομίζω ότι υπήρξε εξύβριση.
    Παρά μόνο εξυπναδούλες για να κάνουν εντύπωση.

    Εξάλλου, αν δούμε το αρχαιοελληνικό θέατρο, οι ποιητές/σκηνοθέτες δεν αντιμετώπιζαν κανένα πρόβλημα στην αναπαράσταση θεών, που τους έδιναν ρόλους και ενίοτε τους σατίριζαν κιόλας!
    Όπως και οι ημίθεοι/τιτάνες κλπ που απολάμβαναν κι αυτοί θεϊκή λατρεία (Ηρακλές, Προμηθεάς κλπ), το τι σάτιρα έτρωγαν ιδίως απ' τον Αριστοφάνη, δε λέγεται!
    Τον Ηρακλή μάλιστα τον είχε αποκάμει και ο Μένανδρος, αργότερα.
    Αλλά και οι κριτικάρονταν και σατιρίζονταν.
    Την Ήρα την παρουσίαζε ο ποιητής σαν τρελή ζηλιάρα και κερατού.
    Τον Ήφαιστο σαν σακάτη.
    Τον Πωσειδώνα σαν ψιλοκαθίκι.
    Την Αφροδίτη σαν εγωπαθή νάρκισσο.
    Κι όμως, δεν αντιμετώπισαν ποτέ πρόβλημα από την αθηναϊκή κοινωνία.
    Γιατί εμείς να ακολουθη΄σουμε λοιπόν τα μεσανατολικά πρότυπα ελευθερίας του λόγου και της τέχνης και να μη μιμηθούμε την αρχαιοελληνική ελευθερία έκφρασης;

    Και όσον αφορά στον Μωάμεθ, όπως ξαναείπαμε πρόσφατα κάθε θρησκεία είναι και κοινωνικό γεγονός και επομένως κρίνεται από το κοινωνικό σύνολο, ανεξαρτήτως αν αυτό πτοέρχεται από το ποίμνιο κάθε θρησκείας.
    Και αν ο Μωάμεθ απαγορεύεται για τους Ισλαμιστές να αναπαρίσταται, καλά κάνουν.
    Αλλά έγώ δεν είμαι Ισλαμιστής και άμα μου κ****σει μπορώ κάλλιστα να τον σκιτσάρω εφόσον θέλω να πω κάτι.

    Ομοίως και με το Χριστό.
    Είναι γνωστά τα όσα έγιναν με το "Jesus Christ Superstar" πριν μερικές δεκαετίες.
    Η Εκκλησία θεωρούσε ότι δεν επιτρέπεται να παρουσιάζεται ο Χριστός σε μιούζικαλ.
    Τι να κάνουμε τώρα; Θα ζούμε υπό τις οδηγίες του κάθε επίσκοπου ή του κάθε μουλά;
    Οι πιστοί τους ας κάνουν ό,τι νομίζουν, γούστο τους, καπέλο τους.
    Εγώ και οποιοσδήποτε άλλος, εφόσον δεν βρίζουμε, απειλούμε κλπ, μπορούμε κάλλιστα να κριτικάρουμε και να αναπαριστούμε οτιδήποτε.
    Η Εκκλησία και το Ισλάμ γιατί έχουν το δικαίωμα να αναφέρονται και να καταφέρονται τόσο έντονα ενάντια στους άθεους και δεν μπορούν και οι άθεοι να καταφέρονται εναντίον τους όποτε το νομίζουν;


    Λωτοφάγε, ο όχλος στη Λιβύη, αν τον ξανοίξεις λιγάκι στο χρώμα, είναι φτυστός ο όχλος του Συντάγματος και της Αριστοτέλους καμιά 10αριά χρόνια πριν.
    Εκεί άρχισε να γεννιέται νομίζω η νέα γενιά κρυπτοφασισμού, που εξετράφη και δείχνει τώρα τα δόντια της.
    Δεν είναι τυχαίο νομίζω πως όλοι όσοι γνωρίζω να έχουν πέσει θύματα του ναζιστικού λαϊκιστικού προσηλυτισμού, είχαν υπογράψει για τις ταυτότητες και είχαν παραστεί στις λαοσυνάξεις του Χριστόδουλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όντως θύματα ή βρήκαν τον αληθινό τους εαυτό;
      Δυστυχώς, η διάβρωση που προκάλεσε ο Χριστόδουλος ήταν μεγαλύτερη από τους χειρότερους εφιάλτες μας!
      Καλό βράδυ σε όλη την παρέα.

      Διαγραφή
    2. Χμμμ εντάξει, η λέξη "θύματα" ίσως δεν είναι ακριβής.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  12. Η αντιπαράθεση σε ένα σχόλιο είναι πολύ δύσκολη, διαφωνώ κάθετα με όσα απαντάς στο σχόλιό μου.
    Αρχικά οι αρχαίοι Έλληνες δεν είχαν θρησκεία, τουλάχιστον όπως την εννοούμε σήμερα.
    Είναι δηλαδή σάτυρα το να δείχνεις τον Μωάμεθ να κάνει αιδιογλυψία;
    Όταν ήμουν μικρός οι δάσκαλοι μας παρουσίαζαν τους κομμουνιστές σαν τέρατα με κέρατα και τεράστια δόντια. Συμφωνείς μαζί τους. Αυτό ήταν σάτυρα; κριτική;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ένα πατριωτόμετρο ή ένα ελληνόμετρο ρε παιδιά να μετρηθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κλεισθένη, αν ένας σκηνοθέτης παρουσιάσει τους κομμουνιστές σαν τέρατα με κέρατα κλπ. μπορεί να με ενοχλήσει αισθητικά, αλλά μπορεί και να γελάσω, αν το κάνει με έξυπνο τρόπο.
    Όπως πολλές φορές έχω δει να σατιρίζονται απόψεις ή πρόσωπα προσφιλή σε μένα και γελάω βλέποντας τη σάτιρα.

    Πάντως ακόμη και να με απωθούσε αισθητικά, δε θα ξεκινούσα και... ανένδοτο αγώνα εναντίον του καλλιτέχνη ούτε θα ετοίμαζα κρεμάλες ούτε θα πήγαινα να τον λιντσάρω ούτε θα χαιρόμουν αν κάποιος άλλος του το έκανε.
    Η σάτιρα είναι εξ ορισμού καυστική και ανελέητη.

    Από ένα δάσκαλο, όχι, δε θα το δεχόμουν, διότι δεν είναι ο ρόλος του να κάνει σάτιρα.
    Ο ρόλος του είναι άλλος.
    Ούτε βέβαια να προπαγανδίζει.
    Το να πει την προσωπική του άποψη είναι θεμιτό.
    Το να προπαγανδίζει όμως, όχι.
    Αν ο δάσκαλος προπαγανδίζει ξεκάθαρα, τότε θα είχα ενοχληθεί.
    Εντάξει, δε θα τον έπαιρνα και με τις πέτρες, αλλά θα με ενοχλούσε και θα του το έλεγα.

    Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν άλλου τύπου θρησκεία, αλλά θρησκεία ήταν κι αυτή.
    Εξάλλου, καταδικαζόταν κόσμος σε θάνατο για ασέβεια στους θεούς. Όπως ο Σωκράτης για παράδειγμα.
    Αλλά καταδικαζόταν κάποιος για ασέβεια, αν έδειχνε ασέβεια στον δημόσιο λόγο του, στην κυριολεξία.
    Στο θέατρο (που είναι εξ ορισμού αναπαράσταση και σύμβαση) επιτρεπόταν να δείξει ο ποιητής-διδάσκαλος ό,τι νόμιζε.

    Η τέχνη δε γνωρίζει όρια.
    Ούτε καν η κακή τέχνη.
    Τα όρια τα βάζει η κοινωνία με την αποδοχή ή την απόρριψη του κάθε έργου.
    Όπως και για την απαγόρευσή του, επίσης τα βαζει η κοινωνία.

    Όπως -καλώς- δεν έχουν απαγορευτεί οι black metal δίσκοι ναζιστικού ή σατανιστικού περιεχομένου. Ούτε συναντούν αντιδράσεις.
    Η φυσιολογική κοινωνία απλά τους αγνοεί.
    Όπως -καλώς- δεν έχουν απαγορευτεί τα χασικλίδικα ρεμπέτικα, απρότι το χασίς είναι απαγορευμένο. Διότι στην τέχνη επιτρέπονται πολλά περισσότερα απ' όσα επιτρέπονται στον καθημερινό, κυριολεκτικό λόγο.
    Όπως δεν ε΄χουν απαγορευτεί οι πανκ δίσκοι που βρίζουν πατόκορφα τον κόσμο. Οι πάνκηδες τα ακούγν και τα ακούν και χαίρονται. Οι υπόλοιποι απλά δεν ασχολούνται.

    Ε δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί σηκώνει τόση αντίδραση η -κακόγουστη έστω- κριτική στον Μωάμεθ ή στο Διάκο.

    Δηλαδή η Ελισάβετ της Αγγλίας έπρεπε να μαστιγώσει τους Sex Pistols μετά το διάσημο τραγουδι τους "God save the queen"?
    Έπρεπε να αφαιρεθεί το αμερικάνικο διαβατήριο απ' τους Green Day μετά το τραγούδι τους American idiot" και να τους κηρύξουν ανεπιθύμητους στη χώρα;
    Έπρεπε σε τελικη ανάλυση οι Pussy Riot να 'ναι αυτή τη στιγμή στη φυλακή για μια "πανκ προσευχή" σε Εκκλησία, επειδή ενόχλησαν τον κάθε τυραννόσαυρο Πούτιν;
    Όσο για τον Πανούση, με αυτή τη λογική θα έπρεπε να σαπίζει στη φυλακή εδώ και 30 χρόνια, μ' αυτά που λέει. Διότι, ανάμεσα στ' άλλα, λέει και χοντράδες και καφρίλες. Αλλά έτσι είναι η σάτιρα και η τέχνη γενικώς. Δεν έχει μόνο καλές στιγμές.
    Αλλά και οι κακές της στιγμές πρέπει να προστατεύονται, προς όφελος της ελευθερίας του λόγου και της δημοκρατίας.
    Καλύτερα να ειπωθεί και μια μαλακία παραπάνω, παρά να κλείσουν στόματα.

    Αν απαγορεύσουμε την ελεύθερη έκφραση ιδιως της τέχνης εις το όνομα του δογματισμού και του φανατισμού της κάθε θρησκείας, ιδεολογίας κλπ, τότε θα οδηγηθούμε αυτομάτως στον πολιτιστικό σκοταδισμό.
    Αξίζει τον κόπο, γαμώτο, για μια μαλακία της κάθε Κιτσοπούλου να φτάσουμε ως εκεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Άσχετο, αλλά διαβάζοντας το κείμενο στο tvxs, δεν κατάλαβα τίποτα...
    Έχουν αυτό το ωραίο συνήθειο, να τεμαχίζουν τα κείμενα ανά πρόταση, έτσι ώστε να μοιάζει με συνονθύλευμα από tweet (για να είναι πιο ευκολοδιάβαστα υποτίθεται, αλλά γίνονται τελικά μόνο πιο ευκολοξέχαστα).
    Έπρεπε να μπω στο μπλοκ για να μπορέσω να διαβάσω...
    Και τι να πω; Ότι το σύμπαν μπορεί να μην είναι άπειρο, αλλά η ανθρώπινη ηλιθιότητα...
    Πότε επιτέλους θα έρθουν αυτοί οι πολυπόθητοι εξωγήινοι να μας απαλλάξουν από την ηλιθιότητα μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γελωτοποιέ, το χω παρατηρήσει κι εγώ αυτό στο tvxs και σε πολλά άλλα κείμενα.

    Όσο για τους εξωγήινους, μη φοβάσαι, έρχονται.
    Είναι σε διαπραγματεύσεις με τον Πούτιν... αλλά καθυστερούν για να δουν αν θα καταστραφεί τελικά ο κόσμος φέτος το Δεκέμβρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2012/09/video-photos.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα καλά, ολόκληροι εξωγήινοι που ρχονται απ τον αέρα, γιατί πήγαν κάτω απ τη γη να πολεμήσουν με τους ανθρώπους;
      Και δεύτερον γιατί όλοι οι εξωγήινοι εμφανίζονται στις ΗΠΑ και σε μυστικά σημεία;
      Κι εμείς έχουμε δικαίωμα να δούμε τα αυθεντικά ούφο.
      Τις απομιμήσεις τις βλέπουμε καθημερινά.

      Διαγραφή
    2. H απόλυτη σιγουριά, η στηριγμένη στις αισθήσεις ή στη λογική δεν είναι απαραίτητο να αποδειχθεί λογικά ότι είναι λανθασμένη (αν και κάτι τέτοιο έχει γίνει). Έχει αποδειχθεί από την ανθρώπινη εμπειρία ότι η απόλυτη βεβαιότητα δεν ισοδυναμεί με την αλαζονεία, αλλά με τη στενοκεφαλιά. Τονίζω ότι καμία μειωτική ή υβριστική πρόθεση δεν έχει το μήνυμα αυτό. Ως προς το χιουμοριστικό ύφος όμως, συμφωνούυμε απόλυτα.

      Διαγραφή
    3. Δεν είμαι 100% υλιστής και επομένως έχω κι εγώ κάποιες λίγες μεταφυσικές ανησυχίες.
      Αλλά οι ιστορίες, που έχω ακούσει και διαβάσει περί εξωγήινων και άλλων δυνάμεων μέχρι στιγμής, μου φαίνονται αστείες και μάλλον ενισχύουν την υλιστική και αποδυναμώνουν την μεταφυσική μου θεώρηση.

      Από κει και πέρα, δεν αποκλείω τίποτα.
      Είμαι μάλλον αγνωστικιστής στα συμπαντικά θέματα.
      Απλώς δεν ασχολούμαι.

      Διαγραφή
  18. Μαζεστίξ πολύ καλό το άρθρο σου. Σε προσκαλώ στο blog μου όπου έχω γράψει κάτι ανάλογο. vromoskylo.pblogs.gr

    Φιλικά
    "βρωμόσκυλο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να σαι καλά "βρωμόσκυλο"!

      έρχομαι στο μπλογκ σου.
      βάλε ποτάκι!

      Διαγραφή
  19. ;) Μόλις το διάβασα! Ευχαριστώ για την απάντηση!

    "βρωμόσκυλο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή