Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Ο Ομηρος και η προπαγάνδα των ΜΜΕ.


Είναι πολύ σημαντικό, αυτές τις κρίσιμες ώρες, να ρίξουμε μια ματιά στην βίβλο των Ελλήνων, δηλαδή στα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ, και να διδαχτούμε, έστω και την τελευταία στιγμή, από το πνεύμα του Οδυσσέα.

ΔΗΛΑΔΗ: Να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας, να ελέγξουμε την παρόρμηση να έχουμε τις αισθήσεις μας και τις αντένες μας ΑΝΟΙΧΤΕΣ, και να μην παρασυρθούμε από την οργή και το μένος που μας διακατέχει, ώστε να γίνουμε βορρά, στους σύγχρονους "μνηστήρες".

Όταν ο Οδυσσέας φτάνει στην Ιθάκη, η μεγίστη επιθυμία του είναι ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ, τον κόσμο που του έκλεψαν.

Παρά την μεγάλη του λαχτάρα, διατηρεί την ανωνυμία του και μεταμορφωμένος σε ζητιάνο από την ΘΕΑ ΑΘΗΝΑ,

πηγαίνει στο παλάτι ώστε να ελέγξει την κατάσταση και να πάρει τις πληροφορίες που θέλει, υπομένοντας καρτερικά τις προσβολές και την χλεύη των μνηστήρων.

ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΣΤΕΙΡΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ.
Γι αυτό τον λόγο και είναι ο αγαπημένος της Θεάς ΑΘΗΝΑΣ, της Θεάς που αντιπροσωπεύει την ΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, την ΣΟΦΙΑ, την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.
Της Θεάς που μελετά τον εχθρό και τον πολεμά με τα ίδια του τα όπλα.
Όταν όμως έρχεται η ώρα, όταν τους έχει στριμώξει όλους άοπλους σε ένα δωμάτιο, όταν φανερώνεται πάνοπλος,

ΤΟΤΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΙΚΤΟ, ΓΙΑΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟΣ ΤΟΥ, που δημιούργησε με τον δικό του ιδρώτα, ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ που οι μνηστήρες καταχράστηκαν και καπηλεύτηκαν μαζί με την φιλοξενία του οίκου του που τιμησε τον ΞΕΝΙΟ ΔΙΑ.

Ο ισχυρότερος αντίπαλός του είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ.

Η λέξη μιλά από μόνη της. Είναι η ΑΝΤΙ-ΝΟΗΣΗ, είναι αυτό που μας κάνουν ΤΩΡΑ, είναι ο τρόπος με τον οποίο θολώνουν τις καταστάσεις και την πραγματικότητα ώστε ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ.
Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου.

Ο επόμενος είναι ο ΕΥΡΥ-ΜΑΧΟΣ. Αυτός που μάχεται με κάθε τρόπο, με εύρος, ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΟΝ, ο δεινός και αδίστακτος μαχητής.

Ο ΑΜΦΙ-ΝΟΜΟΣ! Αυτός που διαστρεβλώνει τον ΝΟΜΟ και την τάξη των πραγμάτων, ο επικίνδυνος γιατί είναι ΕΤΣΙ και ΑΛΛΙΩΣ!

Ο ΑΓΕ-ΛΑΟΣ! Αυτός που άγει τον λαό, που τον παρασύρει με την βοήθεια του ΑΝΤΙ-ΝΟΟΥ.Που τον μετατρέπει σε ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΑΓΕΛΗ!

Κανένα όνομα στα Ομηρικά έπη δεν είναι δοσμένο στην τύχη!

Κρύβουν βαθύτατα νοήματα και στο χέρι μας είναι να τα αποκρυπτογραφήσουμε και να διδαχτούμε, ή καλύτερα να συνετιστούμε. Οι πρόγονοί μας μιλούν, ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ, μας λένε ΠΩΣ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ, μας λένε πως να τινάξουμε τον ζυγό.

ΑΡΚΕΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ!

Και ο Αντίνοος, ο στόχος της πρώτης φονικής βολής του Οδυσσέα. Είναι αυτός ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ να πεθάνει πρώτος.

Γι αυτό, μακριά από την προπαγάνδα των ΜΜΕ.

Αν υπήρχαν αυτά το 1821,είναι αμφίβολο αν θα γίνονταν η επανάσταση των Ελλήνων, θα κινδύνευαν να μείνουν καθ' υποταγμένοι στην πλάνη και την θολούρα της καθαρής κρίσης, εξ αιτίας της προπαγάνδας.

Και τον σκοτώνει ρίχνοντας του το βέλος στον ΛΑΙΜΟ, το ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ δηλαδή της επικοινωνίας που την χρησιμοποιεί ενάντια στην νόηση των ανθρώπων!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σημείωση δική μου:
Την πολύ έξυπνη αυτή θεώρηση περί ονοματοδοσίας των ηρώων της Οδύσσειας δεν την είχα σκεφτεί ποτέ.
Τη βρήκα δημοσιευμένη από το http://politeskatatouxreous.blogspot.com/ 
Δε συνηθίζω να κάνω αναδημοσιεύσεις, αλλά τώρα ένιωσα την ανάγκη να μοιραστώ μαζί σας αυτές τις πολύ ωραίες σκέψεις.

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται πόσα χάνουμε όσο δεν εστιάζουμε στους τεράστιους θησαυρούς της αρχαίας ελληνικής γραμμματείας.
Εκεί βρίσκονται όλες οι αλήθειες της ζωής.
Εκεί βρίσκεται όλη η σοφία του κόσμου.
Εκεί βρίσκονται οι λύσεις για τα σημερινά μας προβλήματα.

Σκοπεύουμε στη γλώσσα του Αντίνοου πρώτα που είναι και ο ισχυρότερος, και μετά αφού τους έχουμε στριμώξει όλους τους υπόλοιπους μνηστήρες στο δωμάτιο αφοπλισμένους, τους αποτελειώνουμε για να πάρουμε πίσω το βιος μας...

10 σχόλια:

  1. καλησπέρα φίλε Μαζεστίξ,
    ομολογώ ότι είναι η πιο πρωτότυπη και εύστοχη προσέγγιση που διάβασα το τελευταίο καιρό,του πολιτικού παιχνιδιού που λαμβάνει χώρα στα μέρη μας. να'σαι καλά, που με το "ταξιδάκι" αυτό στην Οδύσσεια μας έκανες σοφότερους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Τζαβέλα!
    Πολύ καλή αυτή η προσέγγιση, αλλά δεν είναι δική μου!

    Την εντόπισα, μου έκανε εντύπωση και τη μοιράστηκα μαζί σας!

    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η πρώτη σκέψη του Οδυσσέα όταν επέστρεψε στο παλάτι ήταν να πάρει πίσω την Πηνελόπη. Καρατσεκαρισμένο!

    Κι όπως διάβασα μια έκθεση πιτσιρικά: όταν ο Οδυσσέας επέστρεψε στο παλάτι βρήκε τους ανεμιστήρες να τους δουλεύει στο φουλ :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε Μαζεστίξ, συμφωνώ ότι ο Όμηρος και οι άλλοι αρχαίοι συγγραφείς δεν έγραφαν τυχαία. Ειδικότερα ο Όμηρος δεν είναι απλός "παραμυθάς" αλλά βαθειά φιλόσοφος.
    Οι αρχαίοι Έλληνες έδιναν ονόματα σαν τους Ινδιάνους της Αμερικής, κάθε όνομα σέρνει μαζί του και κάποιο ή κάποια νοήματα.
    Προσπάθησα να βρω την ανάρτηση στο link που γράφεις και δεν μπόρεσα, αν δεν βαριέσαι βάλε το ακριβές link.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα σε όλη την παρέα.
    Το κείμενο είναι πολύ εύστοχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://ethniki-paideia.blogspot.com/2012/05/blog-post_10.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΑΖΕΣΤΙΞ....
    Καλα...
    Παλαβωνω απο τη χαρα μου...!!..Που επιτελους ενας ανθρωπος καταλαβαινει τα βαθυτερα νοηματα της Οδυσσειας...!!
    Παιδια...!!
    Αληθινα προκειται για βιβλιο ΠΟΛΥ ΒΑΡΥ...!!
    Οπως και η Ιλιαδα εξ αλλου...
    Οπως και ΟΛΗ η Ελληνικη γραμματεια...!!
    [Μυθοι Αισωπου..Αρχαια κλασσικη δραματολογια..ΚΛΠ...]
    Μπειτε μεσα...Και θα χαθειτε..Για πολλα χρονια...!!
    Θα βρειτε τις απαντησεις..Για ολα...!!
    ΜΟΝΟ...
    Μη μεινετε στην εικαστικη και εθνικιστικη προσεγγιση...!!
    Διαβαστε, κατα το δυνατον μεταφρασεις..ΚΟΝΤΑ στο αρχαιο κειμενο...!!
    Κι αν μπορειτε..Να εχετε ΚΑΙ το κειμενο παραδιπλα..Να ριχνετε ματιες...!!

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ που διδασκεται σε 68 χωρες...Ο Ομηρος...!!
    Αλλα εμας..η δικη μας παιδεια...ΔΕΝ στεκεται στα επιπεδα που πρεπει...!!

    Κι εσυ Μαζεστιξ φιλε..Σου προτεινω να διαβασεις...
    Τριλογια ΟΡΕΣΤΕΙΑ...!!

    Θα παθεις...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά, Πέτρο, η ατάκα του παιδιού (α' γυμνασίου μάλλον) έγραψε ιστορία!
    Ούτε ο καλύτερος κωμικογράφος δεν θα το σκεφτότανε!


    Αιτωλέ, καλωσήρθες.
    καταρχάς να εξηγήσω ότι το κείμενο το βρ΄κα αναρτημένο στο προφίλ του blog που ανέφερα στο facebook.
    Δεν ξέρω αν το έχουν ανεβάσει και στο blog τους.
    Απλά αφού το διάβασα από αυτούς, ήθελα να αναφέρω την πηγή.

    Όσο για τις γλώσσες, όλη η ουσία είναι ότι η ελληνική γλώσσα είναι νοηματική, δηλαδή κάθε έννοια έχει πρωτογενή σχέση με τη λέξη που την περιγράφει, ενώ σχεδόν όλες οι υπόλοιπες γλώσσες είναι σημειολογικές, δηλαδή η σύνδεση έννοιας και λέξης είναι αυθαίρετη και συμβατική.


    Κλεισθένη, ως αρχαιολάτρης ήμουν σίγουρος ότι θα το εκτιμούσες!


    Μαχαίρη, από την Ορέστεια ε΄χω διαβάσει τις Ευμενίδες, που είναι πράγματι πολύ καλό έργο.
    Τα άλλα δύο της τριλογίας δεν τα έχω διαβάσει.
    Διότι δε μου αρέσει και τόσο το ύφος του Αισχύλου.
    Είμαι θαυμαστής του "Τραγικότερου των ποιητών" (που λεγε κι ο Αριστοτέλης), του Ευριπίδη, διότι είναι και ο διαχρονικότερος όλων, έχει τη μεγαλύτερη γκάμα και είναι και πιο ανατρεπτικός απ' όλους!

    Όσο για τον Όμηρο (συμβατικά αναφερόμαστε στον "Όμηρο", ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται πιθανότατα για μια μακρά παράδοση πολλών ποιητών), η Ιλιάδα είναι ένα καταπληκτικό έργο αναφορικά με πιο... κοινωνικά θέματα: με τον ηρωισμό, τα όρια του ανθρώπου, την εξουσία, το φόβο του θανάτου και την υπέρβασή του.
    Ενώ η Οδύσσεια είναι πιο... εσωτερικό έργο, πιο φιλοσοφικό, με μεγαλύτερη διάθεση ενδοσκόπησης.
    Εξάλλου παλαιότερα όαν ακόμη γινόταν αποδεκτή η άποψη περί ένος ποιητή (Ομήρου), θεωρούνταν βέβαιο πως η Οδύσσεια είναι μεταγενέστερο έργο της Ιλιάδας, διότι φανερώνει γηραιότερο συγγραφέα, που πλέον φιλοσοφεί τη ζωή, εισάγει οντολογικά ζητήματα και φιλοσοφει γύρω απ το "νόστο", σε αντίθεση με την Ιλιάδα που έχει πιο... νεανικά ιδανικά τα οποία εξυψώνονται.
    Η Οδύσσεια δηλαδή έχει και μια τάση να αναδεικνύει την "ματαιότητα" των ανδραγαθημάτων της Ιλιάδας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωστόσο, στην Ιλιάδα υπάρχει η περίφημη σκηνή με τον Θερσίτη -έναν πρώιμο επαναστάτη εναντίον της αυθαιρεσίας των αρχόντων- να εγκαλεί τον Αγαμέμνονα, επειδή αδιαφορεί για τους άλλους και τον ενδιαφέρει μόνο ο δικός του πλουτισμός.
      Το κείμενο είναι πολύ ενδιαφέρον, Μαζεστίξ, και χαίρομαι που μας το έστειλες. Την καληνύχτα μου

      Διαγραφή
    2. Τα Ομηρικά Έπη περικλείουν όλη την ηθική φιλοσοφία.

      Τόσο πυκνή φιλοσοφία σε στίχους συναντάται ξανά μόνο σε κάποια έργα του Ευριπίδη πρώτα και του Σαίξπηρ αργότερα...

      Καληνύχτα Λωτοφάγε!

      Διαγραφή