Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

Χελληνίδες, Χέλληνες!

Στην Κατερίνα τη... Χελληνίδα απαντά αποστομωτικά ο Σπύρος.
Το βίντεο ίσως το έχετε δει πολλοί από σας.
Αλλά ίσως και όχι.
Γιατί τον Σπύρο δε θα τον δείξουν τα κωλοκάναλα και δε θα τον προωθήσουν όλα αυτά τα site.
Γιατί ο Σπύρος λέει αλήθειες και όχι γλυκανάλατες μαλακίες, όπως η Κατερίνα.
Γιατί ο Σπύρος δε βρίσκεται στο Χόλλυγουντ για... δουλειές, αλλά κάπου εδώ γύρω, σ' ένα διαμέρισμα.



Εδώ λοιπόν θέλω να πω δυο πραγματάκια.
Είναι φανερό ότι τα τελευταία δυο χρόνια έχει αυξηθεί ένα αίσθημα αεροπετούσας πατριδολατρίας, με κάποια γενικόλογη αρχαιολαγνία, χωρίς συγκεκριμένες και ουσιαστικές αναφορές, πέραν της λογικής "όταν εμείς χτίζαμε Ακροπόλεις, εσείς τρώγατε κουκουνάρια".
Μια πατριδολατρία λοιπόν, νοθευμένη από μια στείρα προσκόλληση στο μακρινό παρελθόν, χωρίς καν τις απαραίτητες γνώσεις επ' αυτού.

Όσοι με διαβάζετε καιρό, θα έχετε διαπιστώσει και το δικό μου "κόλλημα" με την αρχαία Ελλάδα και κυρίως την αρχαία Αθήνα και τα όσα σπουδαία διαδραματίστηκαν εκεί κατά τη διάρκεια δύο περίπου αιώνων.

Από το να προβάλεις όμως πτυχές της θαυμαστής κοινωνικής, πολιτικής και πολιτιστικής ζωής της αρχαίας Αθήνας, έως το να λες αρλούμπες εν ήδει ανούσιων εθνικών κορωνών υπάρχει μεγάλη απόσταση.
Πόση αμάθεια -ή έστω ημιμάθεια- φανερώνει η δήλωση ότι οι αρχαίοι Έλληνες ανακάλυψαν την.... "ελεύθερη αγορά";;;
Πόσο επικίνδυνα άσχετος μπορεί να είναι κάποιος για να συγχέει την Αγορά της αρχαίας Αθήνας, όπου διεξαγόταν το εμπόριο και όλη η κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική ζύμωση των πολιτών της, με την ελεύθερη αγορά του Καπιταλισμού, δηλαδή την ελευθερία κίνησης προιόντων και κεφαλαίων χωρίς την επίβλεψη και τον έλεγχο των κρατών;;;

Και σε τελική ανάλυση, ακόμη κι αν η ελεύθερη αγορά είχε ανακαλυφθεί από τους προγόνους μας, γιατί θα έπρεπε αυτό να μας κάνει περήφανους;

Και φυσικά η σταρλετίτσα χρησιμοποίησε ένα θέμα υπαρκτό (τη διάκριση των όρων Greek εκ του Γραικός και Hellene εκ του Έλληνας) για να μας δείξει ότι "ξέρει τι λέει".
Αλήθεια έχει ιδέα τι σημαίνει από πολιτιστικής άποψης (διότι τα περί DΝΑ είναι αστειότητες) o όρος "Έλληνας";
Έχει δαιβα΄σει ποτέ τον Δημοσθένη; Τον Ευριπίδη; Τον Επίκουρο; Τον Αριστοτέλη; Το Θουκυδίδη;
Ή αρκεί η σειρά βιβλίων του Λιακόπουλου;
Αρκεί φαίνεται η ανάγνωση του "Ο καιρός γαρ εγγύς Νο1,2,3,4..." για να μάθεις να τονίζεις το "H" προφέροντας τη λέξη "Έλληνας", δείχνοντας πως γνωρίζεις ότι η λέξη δασύνεται, απαιτώντας την ανάλογη προφορά, αλλά πέραν τούτου ουδέν.
Δεν αρκεί το να επικαλείσαι το ένδοξο παρελθόν, όταν απέχεις παρασάγγας από τη φιλοσοφία αυτού του ένδοξου παρελθόντος συμβάλλοντας στην συντήρηση του σκυφτου παρόντος.
Και δεν αναφέρομαι στην Μουτσάτσου αποκλειστικά, αλλά σε όλον αυτόν τον πατριωτικούλικο αχταρμά που αυτοθαυμάζεται για την κενότητά του απέναντι στο ένδοξο παρελθόν.


Ο Σπύρος στο βίντεο απαντά στις πατριωτικούλικες φανφάρες με λόγο ευθύ, αποδεικτικό και ταξικό.
Αυτός εκφράζει την Ελλάδα μου και όχι οι μαλακίες της κάθε σταρλετίτσας που προσπαθεί να κερδίσει λίγη διαφήμιση αναπαράγοντας τα πιο αντιδραστικά κλισέ (δημόσιοι υπάλληλοι=κλέφτες) με μουσική υπόκρουση τον εθνικό ύμνο με μια εθνική υπερηφάνεια γιουροβιζιονικής αισθητικής.
Ούτε η αταξική αλληλεγγύη που δεν αποσαφηνίζει αν θέλει να μας στηρίξει επιβάλλοντάς μας τα θανατηφόρα "δάνεια" ή αν απλώς μας δίνει ένα συγκαταβατικό άγγιγμα στον ώμο.

Φυσικά οι "πατριωτικές" φωνές σαν τη Χελληνίδα μας, δίνοντας συνέντευξη με αφορμή το βίντεο, ανέφερε πως δε θα ψηφίσεισ τις εκλογές, "γιατί η πολιτική δεν αλλάζει τα πράγματα"!
Ε τότε τι αλλάζει τα πράγματα Κατερίνα μου;
Τα βίντεο στο youtube???
Ρε ουστ!!!

 Δεν ήθελα να γράψω για το ζήτημα καθώς θεωρώ ηλίθιο να απαράγουμε τη βλακεία, αλλά αφού πήρε τόση δημοσιότητα το θέμα ήθελα να πω τη γνώμη μου κι εγώ ("να πεταχτώ σαν την τσουτσού", που λεν στα καλιαρντά) για να επιστήσω κι εγώ με τη σειρά μου την προσοχή στις δήθεν "πατριωτικές φωνές" που είναι γεμάτες εμπορική ιδιοτέλεια και είναι κενές περιεχομένου, αλλά παράλληλα διαμορφώνουν με τον τρόπο τους την κοινή γνώμη, στρέφοντάς την στην υιοθέτηση ηλίθιων κλισέ και πατριδοκάπηλων ανακριβειών.


ΥΓ.1: Η Χελληνίδα Κατερίνα, μέσω της εταιρείας στην οποία συμμετέχει την Romanesque films, κατέβασε από το youtube το βίντεο-απάντηση του Σπύρου δείχνοντας πόσο πιστεύει στην "κριτική που ανακάλυψαν οι Χέλληνές της".
Προς απογοήτευσή της, το βίντεο-απάντηση ξανανέβηκε αμέσως από πολλούς χρήστες του youtube.


ΥΓ.2: Άκου οι Έλληνες ανακάλυψαν την ελεύθερη αγορά!
Τι άλλο θα ακούσουμε;

17 σχόλια:

  1. Καλός είναι ρε συ τελικά!
    Πως νόμισα στην αρχή πως είναι γίδι σαν την άλληνε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα έχω δει τα βιντεάκια και δεν τα αναπαρήγαγα ούτε και τα σχολίασα για τον ίδιο λόγο που δεν το έκανες κι εσύ.
    Σαν τσουτσού νο2 όμως θα πω τη γνώμη μου: έχεις την εντύπωση ότι έστω κι αυτά όσοι τα είδαν -έλληνες και ξένοι- τα κατάλαβαν; Στάθηκες κι εσύ στην "ελεύθερη αγορά"! Γιατί, τα υπόλοιπα τα'πιασαν; Οι μεν ντόπιοι αισθάνθηκαν εθνικά υπερήφανοι, οι δε ξένοι μπορεί να σκέφτηκαν "ρε συ, πάμε διακοπές στην Ελλάδα;"

    Τα πάντα είναι μάρκετινγκ φίλε γαλάτη, όλα αγοράζονται και πουλιούνται. Περίμενες σε ένα βιντεάκι του λεπτού να εξηγήσει ο εμπνευστής του βίντεο (η Μουτσάτσου απλά "έπαιξε" σαν ηθοποιός) τι σημαίνει Ελλάδα και οι από κάτω να τον καταλάβουν; Όποιος θέλει να μάθει διαβάζει, δεν παρακολουθεί μονόλεπτα βίντεο.

    Παρόμοιες προσπάθειες εντάσσονται σε άλλες γενικότερες να μαζέψουμε μερικές δεκάδες χιλιάδες προβολές στο youtube, συζητήσεις σε φόρουμ, αναρτήσεις σε blogs και κάμποσα like στο φατσοβιβλίο.

    ΥΓ: Θα προτιμούσα ο Σπύρος να χρησιμοποιούσε το "ήμουν" και όχι το "είμαι". Η ελπίδα πάντα (πρέπει να) υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς με τέτοια μονόλεπτα βίντεο διαμορφώνεται η άποψη του σύγχρονου υπνωτισμένου καταναλωτή. Η Μουτσάτσου έπαιξε ό,τι της υπέδειξαν οι παραγωγοί-προαγωγοί της-image makers- αντιγράφοντας διαφήμιση καναδέζικης μπύρας http://www.kourdistoportocali.com/articles/11020.htm προσθέτοντας ισχυρή δόση κομπασμού αλλά και λειτουργώντας ως πεμπτοφαλαγγίτισσα, αφού ανάμεσα στα πολλά πιασάρικα κλισέ για την Ελλάδα και τον πολιτισμό μας, τελικά περνάει μηνύματα απαξίωσης για τον σύγχρονο Έλληνα δικαιολογώντας όσες φωνές μας καταλογίζουν την απόλυτη ευθύνη για την κρίση και μας εξευτελίζουν συστηματικά για να ολοκληρώσουν την ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε και να συνεχίσουν το έργο τους με τους άλλους λαούς. Έτσι προσωπικά , δεν άφησα αναπάντητη την "εικαστική" παρέμβαση της κας Μουτσάτσου και της Εταιρίας της, και την σχολίασα άμα τη εμφανίσει, ως εξής :
    " Υποκλινόμαστε στην Κατερίνα και τον ανιδιοτελή πατριωτισμό της :
    «Οπότε οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι κλέφτες και μάλλον δεν είναι Έλληνες. Οι δε Γραικοί, του Ομήρου και του Αριστοτέλη, κι αυτοί δεν είναι Έλληνες. Έλληνες είναι μόνο οι Hellens σαν την Κατερίνα που δεν πίνουν ούζο, μιλούν 5 γλώσσες και παρ’ όλα αυτά αγνοούν την δική τους και την Ιστορία τους : Ο Αθανάσιος Διάκος μαρτύτησε το 1821 σαν σήμερα 24 Απριλίου και κατά την παράδοση αρνήθηκε να αλλαξοπιστήσει και να τουρκέψει : «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω». Άλλοι είναι Γραικοί (Greeks), άλλοι γραικύλοι (Graeculus) και άλλοι τρία πουλάκια κάθονταν. Η Κατερίνα με το βιντεάκι κάνει το γύρο της Ελλάδας και ίσως του κόσμου. Αρέσει πολύ και στα δημοκρατικά κανάλια μας. Κάντε Like….» "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επίσης οι αρχαίοι Έλληνες ανακάλυψαν και τα CDS και τις μίζες και το μαύρο πολιτικό χρήμα και τη διαπλοκή των ΜΜΕ με εργολάβους και πολιτικούς... Υπήρχε κι ενας αρχαίος Τσοχατζόπουλος που εξοστρακίστηκε και ένας αρχαίος Παπανδρέου, όργανο των Περσών... Ειλικρινά αδέρφια λυπάμαι για το πνευματικό επίπεδο του λαού μας... ένα επίπεδο που θα διατηρήσει κραταιό τον δικομματισμό και σε αυτές τις εκλογές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στρατολάτη, είναι παλληκάρι ο Σπύρος!
    Τα λέει ωραία!



    Πέτρο, ο Χάρρυ Κλυνν σου έκλεψε την ιδέα και έφτιαξε κια υτ΄ςο βίντεο με το "ήμουν".
    Δεν τον γουστάρω τον Χάρρυ Κλυνν αλλά παραδέξου ότι έχει αυτιά αι μάτια παντού.
    Ακόμη κι εδώ μέσα και κλέβει ιδέες!
    :-)



    Γιώργο, μεγάλο θέμα ανοίγεις.
    Ούτε εσύ άντεξες να μην απαντήσεις, ε;
    Εκτός των άλλων εμείς οι... Χέλληνες φαίνεται πως είμαστε ευέξαπτοι και αρπαζόμαστε εύκολα!


    Κωνσταντίνε, ελπίζω στη μάχη του μάγκα και του μαλάκα που γίνεται μεσα μας να επικρατήσει ο πρώτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ φίλε Μαζεστίξ και φίλοι σχολιαστές, διαβλέπω μία σύγχυση και στο κείμενό σου φίλε Μαζεστίξ αλλά και στα σχόλια.
    Δεν είμαι θιασώτης της Κατερίνας ούτε απολογητής της εταιρίας που δουλεύει αλλά!
    Το video απευθύνεται στους ξένους και όχι στους Έλληνες εξ ου και η Αγγλική γλώσσα.
    Το video είναι προσαρμοσμένο στα όσα ταιριάζουν σ' αυτούς που απευθύνεται.
    Όσον αφορά την ελεύθερη αγορά, σας ενημερώνω ότι η ελεύθερη διακίνηση και αγοραπωλησία των αγαθών όντως πρωτοέγινε στην αρχαία Ελλάδα.
    Στα άλλα έθνη της εποχής, η παραγωγή, αγροτική και βιοτεχνική, ανήκε στους ηγεμόνες, Κανένας δεν μπορούσε να παράξει οτιδήποτε εκτός των ελεγχόμενων χώρων του ηγεμόνα.
    Η τιμή πώλησης καθοριζόταν απ' αυτόν και η πρόσβαση σε ορισμένα αγαθά γινόταν μόνο από μερικούς συνήθως αυτούς που ανήκαν στις λεγόμενες αριστοκρατικές κάστες.
    Όσον αφορά τον συμπαθέστατο Σπύρο, σε ποιους απευθύνεται; Στους Έλληνες στην Αγγλική γλώσσα; Στους ξένους;
    Τα μηνύματα-συνθήματα έτσι λειτουργούν πχ το σύνθημα "νόμος είναι το δίκιο του εργάτη" που ακούμε συχνά πυκνά στις διαδηλώσεις είναι ορθό; Όχι αλλά υποδηλώνει, στην υπερβολή του, την άδικη και άνιση μεταχείριση των εργατών απ' το σύστημα.
    Το γραικός ή γρεκ της Τουρκικής ήταν μία υποτιμητική έκφραση των Τούρκων για τους Έλληνες και είναι συνώνυμο του ραγιάς δλδ σκλάβος.
    Καταδικάζουμε τους "υπερπατριώτες" μην καταντήσουμε "υπεραριστεροί".
    Η επίκληση του φίλου στο ιστολόγιο κουρδιστό πορτοκάλι επιτείνει την σύγχυση, μάλλον δεν παρακολουθεί το ιστολόγιο, ας το κάνει και γρήγορα θα αντιληφθεί το τι, ποιους και πως εξυπηρετεί.
    Νάστε καλά και συγνώμη αν σας στεναχώρησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η λέξη Γραικός είναι αρχαία, αγαπητέ Κλεισθένη, και όχι τουρκική. Προέρχεται από τη λέξη "γραία" και υπονοεί τον αρχαίο. Δηλαδή Γραικοί ήταν οι αρχέγονοι κάτοικοι της Ελλάδας, πριν από τους Δωριείς και τους Ίωνες.
      Εξάλλου, αν σήμαινε ραγιάς, γιατί ο Διάκος λέει "Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω"; Λες να ένιωθε περήφανος που θα πέθαινε σκλάβος;

      Διαγραφή
  7. Δεν τίθεται θέμα "στενοχώριας".
    Αλλά θεωρώ πως το βίντεο της Μουτσάτσου (αν τελικά το είδε κανείς ξένος) ενοχοποιεί το ούζο και ενοχοποιεί τους δημοσίους υπαλλήλους ως κλεφτες.
    Από που κι ως πού θα απολογηθούμε για το ούζο;
    Γιατί να αποδεχτούμε τις κατηγορίες τους;
    Και όσο για το θέμα των δημοσίων, ο Σπύρος του βίντεο απάντησε αποστομωτικά στη σταρλετίτσα με στοιχεία για το ποσοστό των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα.

    Όχι δεν θα απολογηθώ σ' αυτούς που μας κατηγορούν αναπαράγοντας την ίδια την προπαγάνδα που στοχοποιεί φυσιολογικές συνήθειές μας.
    Δεν απολογείται κανείς για χάρη της πατρίδας του λέγοντας πως δεν είναι δημόσιος υπάλληλος και άρα δεν είναι κλέφτης.
    Την ίδια στιγμή κατηγορεί 600.000 συμπολίτες της ότι είναι κλέφτες.

    Δεν απολογείται κανείς ότι δεν πίνει ούζο και άρα δεν κωλοβαράει.
    Έτσι κατηγορεί τους εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες της που τους αρέσει να πίνουν ουζάκι ή έστω... φραπέ.

    Κι αν μιλάει 5 γλώσσες, να το γράψει στο βιογραφικό της και να μη μου φορτώνει τέτοια προσόντα σε εμένα που μιλώ δύο και με το ζόρι...
    Και δεν ντρέπομαι καθόλου γι αυτό.
    Και δεν είναι παρακατιανή η δικιά μου που δεν ξέρει άλλη αγγλική λέξη, πέρα απ' το ΟΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αθανάσιος Διάκος - Δημοτικό

    "...Παίρνουνε τ' αλαφριά σπαθιά και τα βαριά τουφέκια,
    στην Αλαμάνα φτάνουνε και πιάνουν τα ταμπούρια.
    "Καρδιά, παιδιά μου" φώναξε, "παιδιά μη φοβηθείτε,
    σταθείτε αντρειά σαν Έλληνες και σα Γραικοί σταθείτε".

    Ψιλή βροχούλαν έπιασε κι ένα κομμάτι αντάρα,
    τρία γιουρούσιαν έκαμαν, τα τρία αράδα αράδα.
    Έμεινε ο Διάκος στη φωτιά με δεκαοχτώ λεβέντες.
    Τρεις ώρες επολέμαε με δεκαοχτώ χιλιάδες.
    Βουλώσαν τα κουμπούρια του κι ανάψαν τα τουφέκια,
    κι ο Διάκος εξεσπάθωσε και στη φωτιά χουμάει.
    Ξήντα ταμπούρια χάλασε κι εφτά μπουλουκμπασήδες,
    και το σπαθί του κόπηκε ανάμεσα απ' τη χούφτα
    και ζωντανό τον έπιασαν και στον πασά τον πάνουν.
    Χίλιοι τον παν από μπροστά και χίλιοι από κατόπι.

    Κι ο Ομέρ Βρυώνης μυστικά στο δρόμο τον ερώτα:
    "Γίνεσαι Τούρκος Διάκο μου, την πίστη σου ν' αλλάξεις,
    να προσκυνήσεις στο τζαμί, την εκκλησιά ν' αφήσεις;"
    Κι εκείνος τ' αποκρίθηκε και στρίφτει το μουστάκι:
    "Πάτε κι εσείς κι η πίστη σας, μουρτάτες να χαθείτε!
    Εγώ Γραικός γεννήθηκα Γραικός θε ν' αποθάνω..."

    Αν ο "Γραικός " ταυτιζόταν ή παρέπεμπε στον "ραγιά" ούτε ο Διάκος ούτε η λαϊκή μούσα θα το χρησιμοποιούσαν. Αντίθετα παρέπεμπε στον ηρωϊσμό και την επίγνωση της ιστορικής συνέχειας και του χρέους: "σταθείτε αντρειά σαν Έλληνες και σαν Γραικοί σταθείτε" !
    Για άλλα στεναχωριέμαι, λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λίγο είχα ξεκινήσει να δω τα βιντεάκια στο διαδίκτυο αλλά επειδή αυτό το γιουροβίζιον στυλ όπως ωραία το λες με νευριάζει, δεν τα συνέχισα. Αλλά αυτός ο Σπύρος πολύ καλός!

    Συμφωνώ βέβαια και με τον Κλεισθένη οτι το βίντεο είναι για ξένους που σημειωτέον λατρεύουν Νάνα Μούσχουρη - απο εκεί να καταλάβεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αντί σχολίου σας προτείνων το video του George Carlin στην ενδιαφέρουσα ανάρτηση "Stand-Up Comedy απέναντι σε εθνικισμό και ρατσισμό" του jungle-report εδώ: http://jungle-report.blogspot.com/2012/04/stand-up-comedy.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εν κατακλείδι, το Κατερινάκι κατάφερε αυτό που ήθελε: να κάνει τη μισή Ελλάδα να ασχολείται μαζί της. Κι ας τσιρίζει σαν να της πατάνε τον κάλο, κι ας εκστομίζει τις φαιδρότητες περί ούζου.
    Α, by the way, που θά' λεγε κι η Κατερίνα, πριν μας κατηγορήσουν για τις ουζοκατανύξεις μας, ας δώσουν πρώτα στους νέους τους άλλη διέξοδο από το να πίνουν μέχρις αναισθησίας τα σαββατοκύριακα και μετά συζητάμε ποιο ποτό ταιριάζει με την παρέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ Κλεισθένης

    Στο βίντεο της Μουτσάτσου ανακατεύονται αλήθειες με σαχλαμάρες και οι στριγκλιές της το καταντάνε κουραστικό.

    Ξεκινά «δεν είμαι ούτε δημόσιος υπάλληλος ούτε κλέφτρα». Οι δύο «ιδιότητες» δεν δίνονται σε αντιδιαστολή αλλά καταδεικνύουν τον προφανή στόχο του εμπνευστή του: κάνει αναφορά στο έλληνα δημόσιο υπάλληλο-τον αποδιοπομπαίο τράγο για την ελληνική κοινωνία και στον έλληνα κλέφτη-το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης.
    Κατά τη γνώμη μου λοιπόν το βίντεο απευθύνεται και σε ντόπιους και σε ξένους και για το λόγο αυτό ξεκινάει «κεντρίζοντας» το ενδιαφέρον και των δύο, κάνοντας αναφορά σε …πιασάρικα θέματα.

    Δεν φταίει ο ξένος που μας γνωρίζει ως Greeks. Δεν έκανε απολύτως τίποτα το πολιτικό μας σκυλολόι για να το αλλάξει αυτό.

    Δεν έχει άδικο όταν λέει ότι στην Ελλάδα πολλοί άνθρωποι μιλούν ξένες γλώσσες. Αν θες όχι από επιλογή αλλά επειδή επιβάλλεται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Στις περισσότερες χώρες δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Σε άλλες καλλιεργούνται σε μεγάλο βαθμό οι σοβινιστικές-ρατσιστικές πρακτικές, πχ στη Γερμανία, όπου Έλληνας και Τούρκος θεωρούνται κατώτερη φυλή. Ή στη Γαλλία όπου με νόμο πριν από λίγα χρόνια απαγορεύτηκαν ακόμη και οι πινακίδες των επιχειρήσεων να αναγράφονται σε άλλη γλώσσα εκτός της γαλλικής. Αν πας στη Γαλλία, ακόμη κι αυτοί που γνωρίζουν αγγλικά δεν θα σου μιλήσουν, παριστάνουν τον άσχετο.

    Για τον ίδιο λόγο που θα πρέπει να αισθάνομαι άσχημα που πίνω ούζο, θα πρέπει να αισθάνεται άσχημα και ο εγγλέζος και ο αμερικάνος για το ουίσκι τους, ο γερμανός και ο αυστριακός για τη μπύρα τους, ο γάλλος για το κονιάκ του, ο μεξικάνος για την τεκίλα του και πάει λέγοντας.

    Τελοσπάντων, πιστεύω ότι το βίντεο δημιουργήθηκε για να γίνει αυτό που γίνεται τώρα: να δημιουργήσει σύγχυση και κουβέντα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητοί φίλοι, χαίρομαι που γίνεται ένας καλόπιστος και δημιουργικός διάλογος.
    Όπως έγραψα στο σχόλιό μου δεν είμαι ούτε θιασώτης της κοπελιάς του video ούτε απολογητής της εταιρίας που δουλεύει ούτε πιστεύω στην επαναστατικότητα της κίνησης, απλά στιγμάτισα τη σύγχυση που προκάλεσε το κείμενο του φίλου Μαζεστίξ.
    Φίλε Πέτρο, όταν αντιμετωπίζουμε μία λέξη εννοιολογικά οφείλουμε να την αποδόσουμε στην κυριολεκτική της έννοια. Η λέξη γρεκ έχει απαξιωτική έννοια στα Τούρκικα.
    Πρόσεξε πως διαχωρίζεται η έννοια Έλληνας από το γραικός στο τραγούδι, "σταθείτε αντρειά σαν Έλληνες και σα Γραικοί σταθείτε". Εδώ φαίνεται καθαρά η διαφορετικότητα των δύο εννοιών. Σαν Έλληνες, όπως αυτοαποκαλούμαστε και σαν γραικοί όπως μας αποκαλούν.
    Στο τραγούδι ζητούν απ' τον Αθανάσιο Διάκο να γίνει Τούρκος και ανταπαντά "εγώ γραικός γεννήθηκα, γραικός θε να 'ποθάνω". Απαντά στον Τούρκο που τον προτρέπει να αλλαξοπιστήσει ότι γεννήθηκε γραικός δλδ όπως τον αποκαλεί ο Τούρκος όχι ότι αποδέχεται την έννοια του γραικού δλδ του υποδεέστερου, του κατώτερου.
    Εδώ πρέπει να σημειώσουμε και το τι γίνεται όταν Ελληνοποιείται μία ξένη λέξη. Πολλές φορές αλλάζει τόσο το νόημά της που δεν έχει καμία σχέση με την αρχική της έννοια.
    Αν παρακολουθήσουμε την στρέβλωση απ' την αρχική της έννοια είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί η λέξη γραικός δεν σημαίνει στο τραγούδι υποδεέστερος, κατώτερος αλλά σημαίνει την ονομασία με την οποία μας αποκαλούσαν οι Τούρκοι. Ας προσέξουμε και την λέξη Ρωμιός ή τη λέξη Γιουνάνι.
    Τρανό παράδειγμα η λέξη γύφτος που κυριολεκτικά σημαίνει Αιγύπτιος. Έχουν εννοιολογική σχέση οι δύο λέξεις;
    Άλλο παράδειγμα, αράπης, το συνδέουμε με το Μαύρος, Νέγρος ενώ σημαίνει Άραβας κτλ.
    Η στρέβλωση των εννοιών γίνεται ακόμη και σε Ελληνικές λέξεις πχ λέμε δημοκράτης και εννοούμε κάποιον δημοκρατικό άνθρωπο, στην πραγματικότητα η λέξη δημοκράτης σημαίνει το ακριβώς αντίθετο. Στο ουσιαστικό δημοκρατία το συνθετικό "-κρατία" δίνει εννοιακά εξουσία στον δήμο (λαό) ενώ στο δημοκράτης το συνθετικό "-κράτης" δίνει εννοιακά την εξουσία σε κάποιον πάνω στον δήμο (λαό). Ακολουθεί τα δίδυμα τεχνοκρατία-τεχνοκράτης, τρομοκρατία-τρομοκράτης κτλ.
    Η αλλαγή του ονόματος Greece με Hellas δεν είναι σωβινιστική ούτε αρχαιοελληνολατρική, είναι εναρμόνιση της Ελληνικής λέξης Ελλάς στις άλλες γλώσσες.
    Συμφωνώ ότι το πολιτικό μας σκυλολόι δεν έκανε τίποτε αλλά και 'μεις όταν μιλάμε Αγγλικά χρησιμοποιούμε το Greece και Greek.
    Αυτό πάντως που δεν μπορούν να αντιληφθούν οι βορρειοευρωπαίοι είναι ο Ελληνικός τρόπος ζωής. Μην ξεχνάμε ότι εδώ είναι ανατολή και όχι δύση όπως προσπαθούν να μας επιβάλουν. Δεν θα κόψουμε το ούζο επειδή θέλουν οι βορρειοευρωπαίοι ούτε επειδή μας το συνιστούν οι ευρωλιγούρηδες.

    Ο Μαζεστίξ όπως και 'γω είμαστε λάτρεις του φραπέ, "γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλεισθένη, δεν είδες την εξήγησή μου για τη λέξη γραικός που αναφέρεις ως τουρκική στο πρώτο σου σχόλιο.
      Στα δημοτικά τραγούδια συνηθίζεται η επανάληψη της ίδιας έννοιας με διαφορετικές λέξεις, για λόγους έμφασης ή μέτρου. Γι' αυτό και είναι έργα τέχνης, που μελετώνται 2 αιώνες τώρα από Έλληνες και ξένους. Στη σχολή είχα κάνει ερευνητική εργασία πάνω στο θέμα.

      Διαγραφή
  14. Φίλε Κλεισθένη, χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει... "Γραικός" είναι η περηφάνεια του Διάκου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν τους ζητήσει κανένα εκατομμύριο ο Νταλάρας με τον Τζίμη Θα το φυσάνε και δεν θα κρυώνει

    Έκλεψαν τις ιδέες τους … ,,,με λένε Πόπη …
    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή