Κυριακή, 1 Απριλίου 2012

"Αποδιδρασκίδα"


Από αρχαιοτάτων χρόνων θεσπίστηκε η ετήσια μέρα του ψέματος.
"Αποδιδρασκίδα" την ονόμαζαν. (εκ του ρήματος "αποδιδράσκω"= κάνω απόδραση)
Το νόημα ήταν να αποδράσουν μια μέρα από την αγχόνη της αλήθειας και να απελευθερωθούν λέγοντας ψέματα ο ένας στον άλλον.

Γιατί η πουτάνα η αλήθεια είναι αγχόνη που σε σφίγγει.
Δύσκολη υπόθεση στις μέρες μας.
Λες ένα ψέμα και καθάρισες.
Ούτε ερωτήσεις, ούτε απολογίες, ούτε "σου 'πα-μού 'πες" ούτε τίποτα.

Σας λέω ότι είμαι 1.97εκ. ύψος με σμιλεμένο σώμα, κοιλιακούς Ρουβά, πλάτες Γεωργούλη και γωνίες Μπραντ Πητ και καθάρισα!
Μπορώ αντίστοιχα να σας πω ότι είναι 1.64εκ. ύψος, με κρασοκοιλιά ταβερνιάρη, πλάτες μπαλαρίνας, κρεμασμένα μπράτσα και θεόστραβη μύτη "Παναγιώτη Γιαννάκη" και πάλι καθάρισα!

Είναι εύκολο όμως να περιγράψω την αλήθεια;
Είναι εύκολο να προστατεύσω την πραγματική περιγραφή από τις ακραίες εντυπώσεις;
Είναι εύκολο να θέσω όρια προς τα πάνω και προς τα κάτω;
Δεν είναι πιο βολικό να πω κάτι ακραίο, να μοιάζει σαφέστατο και να καθαρίσω;

Αυτό περίπου ισχύει στα πάντα.
Από τα απαραίτητα "κατά συνθήκην ψεύδη" περάσαμε στα καταστροφικά "καθ' έξιν ψεύδη".
Ψέματα στη δουλειά, στο σπίτι, στη γυναίκα, στους γονείς, στα παιδιά, στους συγγενείς.
Πόσα και πόσα ψέματα αραδιάζουμε κάθε μέρα για να αποδράσουμε από κάθε δύσκολη περίσταση;

Τι διάολο τη θέλουμε την Πρωταπριλιά για να λέμε ψέματα αφού κάθε μέρα μας είναι μια μιρκή Πρωταπριλιά και μάλιστα χωρίς το εθιμικό άλλοθι;

Μάλλον χρειάζεται να φτιάξουμε τη δική μας, τη σύγχρονη "Αποδιδρασκίδα" και να είναι η μέρα της αλήθειας, η μέρα που θα λέμε ο ένας στον άλλον μόνο αλήθειες.
Φανταστείτε μια μέρα που θα λέμε ο ένας στον άλλον τι αισθανόμαστε, τι σκεφτόμαστε, τι ονειρευόμαστε, τι βλέπουμε, τι ακούμε, τι κάναμε πριν, τα θα κάνουμε μετά....

"Όνειρο!" θα αναφωνάξουν μερικοί!
"Τραγωδία!" θα σκούξουν κάποιοι άλλοι!

Αποδιδρασκίδα είναι αυτή!
Κάθε απόδραση εξάλλου καταλήγει ή στην ελευθερία ή στη σύλληψη ή στην εκτέλεση.
Ή στο όνειρο ή στην τραγωδία.
Ρίσκο μεγάλο!

Βέβαια, με τόσα ψέματα που ντύθηκαν οι λέξεις...
τι να σου πω να το πιστέψεις;



Με τόσα ψέματα

(Αλκίνοος Ιωαννίδης)

Μ'έντυσαν οι Μοίρες μου
με τραγούδια και μ'ευχές
και την πόρτα μου άνοιξαν
να φύγω, να 'ρθω, να σε βρω.
Κι ήρθαν πέντε ποταμοί
να μου πλύνουν το κορμί
κι ήρθανε και δυο πουλιά
να μου μάθουν το φιλί.

Κάτω στους πέντε ποταμούς,
κάτω στους πέντε δρόμους,
είδα τους φεγγαρόλουστους
τους μικρούς σου ώμους.

Μα τ'αγγιγμά μου αρνήθηκες,
μαύρη σιωπή εντύθηκες
κι άπλωσα τα χέρια μου
κι έμεινα στην ερημιά.

Με τόσα ψέματα που ντύθηκαν
οι λέξεις
πώς να σου πω το Σ'Αγαπώ
να το πιστέψεις...!

Πήγα κι ήπια το νερό
απ' την πηγή της λήθης
που σβήνει τα θυμίσματα
κι όλους τους πόνους σβήνει.

Μα πιο βαθιά μου χάραξε
τη θύμηση στον πόνο
κι έμεινα πάντα να ζητώ
ένα φιλί σου μόνο.

Με τόσα ψέματα που ντύθηκαν
οι λέξεις
πώς να σου πω το Σ'Αγαπώ
να το πιστέψεις...!

Με τόσα ψέματα που ντύθηκαν
οι λέξεις
πώς να σου πω το Σ'Αγαπώ,
Πώς να πιστέψεις!!!

10 σχόλια:

  1. Τελικά είσαι 1.97 ή 1.64; Όχι γιατί αυτό πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε! :-)

    Καλό μήνα

    υ.γ. εγώ ψηφίζω αλήθεια κάθε μέρα

    Αλλά έλα που κάθε μέρα μας φλομώνουν στο ψέμα πανταχόθεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προχθές είπα ψέματα, όταν με ρώτησε ο πατέρας μου πώς είμαι από λεφτά κι αν χρειάζομαι, παρόλο που για δεύτερη φορα το αφεντικο μου με άφησε απλήρωτο.

    Πριν τρεις μήνες είπα ψέματα ότι θα αντέξω το χωρισμο.

    Είπα ψέματα στη Μαρία για το χτύπημα στη μύτη μου ότι κάπου κουτούλησα, ενώ το προηγούμενο βράδυ είχα παίξει μπουνιές μ' ένα τύπο.

    Είπα ψέματα στην αγαπημένη μου ανηψιά ότι είμαι μια χαρούλα, όταν με ρώτησε "τι κάνεις θειούλη μου;" ενώ είμαι σκατά.

    Είπα ψέματα στους φίλους μου ότι είμαι πτώμα όταν μου είπαν να πάμε για μπύρες γιατί το μόνο που ήθελα ήταν να κλειστω σπίτι μόνος και να κοιτάζω το ταβάνι.

    Είπα ψέματα ότι ξέχασα το κινητό τη μέρα της γιορτής μου γιατί δεν άντεχα να ακούω τις ευχές.

    Ίσως ακόμα λέω ψέματα και στο ευατό μου όταν πιστεύω ότι δεν αργει ο καιρός που θα γίνει η ανατροπή και θα αλλάξουνε τα πράγματα...

    ΚΙ ΟΜΩΣ, ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ ΦΙΛΕ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΨΕΥΤΗΣ Ο ΜΑΛΑΚΑΣ... ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΜΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κ.κ. είμαι ταυτόχρονα και 1.64 και 1.97, ΄πως το ποτήρι είναι και μισοάδειο και μισογεμάτο.
    Για όσες προτιμούν κοντούς είμαι 1.64 (θα λυγίσω τα γόνατά μου).
    Για όσες προτιμούν ψηλούς είμαι 1.97 (θα ανασηκωθώ στις μύτες των ποδιών μου).
    Για όσες προτιμούν εμένα, τις προκαλώ να 'ρθουν να με μετρήσουν!


    Άνθρωπε, τα ψέματα που λες κάθε μέρα, είναι τα ψέματα που λέμε όλοι μας κάθε μέρα.
    Ψέματα για να αποφύγουμε μια δυσάρεστη κατάσταση.
    Για να μη στενοχωρήσουμε κάποιον.
    Για να νιώσουμε κι εμείς καλύτερα.
    Ανακουφισμένοι.

    Τα ψέματα είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας.
    Αρκεί αυτά να μη ζημιώνουν τους άλλους.
    Άλλο να μου προτείνεις να πάμε για ποτό και να σου πω ψέματα ότι έχω δουλειά, ενώ στην πραγματικότητα βαριέμαι, κι άλλο να μου πεις ότι έχεις ανάγκη από λεφτά και να σου πω ψέματα ότι θα σου δώσω εγώ για να σου το παίξω καλός φίλος, ενώ δεν πρόκειται να δεις φράγκο από μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Την ημέρα που γιορτάζουν οι πωλητικοί να καταργήσουμε;
    Δεν έχεις δίκιο.
    Άντε καλό μήνα σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενα παρόμοιο ποστ είχα γράψει πέρυσι...
    Αντί για ψέματα που ακούμε/λέμε κάθε μέρα, την Πρωταπριλιά να λέμε μόνο αλήθειες!!
    Καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω ότι ειναι καλό για μας τα κορόϊδα που όλο το χρόνο λέμε την αλήθεια και πολύ περισσότερο πασχίζουμε να την αναζητούμε, να έχουμε κι εμείς μια μέρα να λέμε ψέματα με την ψυχή μας...
    Το οτι η ψευτιά εχει γινει σημείο αναφοράς της κοινωνικής, πολιτικής και εσχάτως εντονότερα, της οικονομικής ζωής, θεωρώ ότι είναι τόσο... επικίνδυνα δεδομένο, που εχει αρχίσει να θεωρειται φυσιολογικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μην αγχώνεστε καλοί μου φίλοι, με τον καινούργιο ανιχνευτή ψεύδους θα λυθούν όλα τα προβλήματά μας.
    Στο βρήκα με υπότιτλους...http://www.videoman.gr/17437.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πέτρο αυτοί κάθε μέρα γιορτάζουν!
    Ας γιορτάσουμε μια μέρα και οι υπόλοιποι!


    Σερενάτα, τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται!


    Κωνσταντίνε, είσαι μάλλον απ τους γενναίους που αντέχουν να λένε συνήθως την αλήθεια.
    Εγώ δυστυχώς αναγκάζομαι να λέω συχνά ψέματα σε διάφορα πράγματα για να διευκολύνω τη ζωή μου...
    Αμάρτησα για την ησυχία μου!


    Μαρία, ευχαριστώ πολύ για τον κόπο σου να το βρεις!
    Ήταν πολύ καλό! Και επιτέλους κατάλαβα γιατί γελάγατε όλοι.
    Και ειδικά η τελευταία σκηνή του βίντεο ήταν όλα τα λεφτά!
    Μα πού πας και τα βρίσκεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή