Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

Μια Κυριακή σαν όλες τις άλλες



Μια Κυριακή σαν όλες τις άλλες.
Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Μια Κυριακή που ξυπνά όμορφα με ένα κρύο καφέ χαζεύοντας το άπειρο.
Τα κρύα σπίτια του λόφου απέναντι.
Τα αμάξια που περνούν πέρα-δώθε σα λυσσασμένα.

Μετά θα ρθει το μεσημέρι και το τραπέζι με το κρέας.
Μηχανικά θα ανοίξω την τηλεόραση και, τρώγοντας, θα πέσουμε σε ειδήσεις.
Και άλλο ένα Κυριακάτικο όνειρο θα θαφτεί κάτω από PSI, χαράτσια, μνημόνια και περικοπές.

Μετά πώς να ξεχαστείς για να ξανακοιτάξεις το άπειρο με τα ίδια μάτια;
Το άπειρο θα χει αλλάξει πια.
Θα χει γίνει πιο μουντό, καταθλιπτικό.

Θα μου πείτε "μην ανοίξεις την τηλεόραση".
Ίσως το κάνω αυτό.
Αλλά και ακόμα και κλειστή, αυτή η ρουφιάνα, παίζει δυστυχία...

Και πώς να τα ξεχάσεις όλα αυτά, όταν συνεχώς μαθαίνεις για δικούς σου ανθρώπους ότι χάνουν το μισό τους μισθό, τη μισή τους σύνταξη ή και τη δουλειά τους;
Διαλύεται το όμορφο Κυριακάτικο όνειρο που ξεπροβάλλει απ' το παράθυρο.

Ας ξανακοιτάξω το άπειρο με ένα όμορφο τραγούδι, για να το ξανακοιτάξω με άλλα πιο όμορφα μάτια.
Γιατί τα μάτια δεν είναι όμορφα ανάλογα με το χρώμα τους, αλλά ανάλογα με το τι κοιτάζουν.

Κι έτσι ξεκινά μια Κυριακή σαν όλες τις άλλες.
Ή Κυριακή έτσι κι αλλιώς είναι λέξη, μέρα, γυναίκα καρμική για μένα...
Κάθε Κυριακή που μου λέει να πάω εκεί, που χτίζουνε φωλιά αλλόκοτα πουλιά στου Ήλιου τα σκαλιά.
Αλλά μόνος μάλλον δεν μπορώ.
Θα πάω με τον Μάνο...


Η μπαλάντα του Ουρι

(Χατζηδάκις, Γκάτσος, Λέκκας)

Ουρανέ, όχι δε θα πω το ναι
ουρανέ, φίλε μακρινέ
πώς να δεχτώ άλλης αγκαλιάς τη στοργή
πώς να δεχτώ, μάνα μου είναι η γη
πώς ν' αρνηθώ της ζωής το φως το ξανθό
αχ ουρανέ πόνε μακρινέ

Κάθε δειλινό κοιτώ τον ουρανό,
το γαλανό
κι ακούω μια φωνή,
καμπάνα γιορτινή
να με παρακινεί

Κάθε Κυριακή μου λέει να πάω εκεί,
εκεί, εκεί
που χτίζουνε φωλιά
αλλόκοτα πουλιά
στου ήλιου τα σκαλιά

Ουρανέ, όχι δε θα πω το ναι
ουρανέ, φίλε μακρινέ
πώς να δεχτώ άλλης αγκαλιάς τη στοργή
πώς να δεχτώ, μάνα μου είναι η γη
πώς ν' αρνηθώ της ζωής το φως το ξανθό
αχ ουρανέ πόνε μακρινέ

Κάθε δειλινό κοιτώ τον ουρανό,
το γαλανό
και μια φωνή τρελή
σαν χάδι κι απειλή
κοντά της με καλεί

Κάθε Κυριακή μου λέει να πάω εκεί,
εκεί, εκεί
μου τάζει ωκεανούς
κομήτες φωτεινούς
και ό,τι βάζει ο νους

Ουρανέ, όχι δε θα πω το ναι
ουρανέ, φίλε μακρινέ
πώς να δεχτώ άλλης αγκαλιάς τη στοργή
πώς να δεχτώ, μάνα μου είναι η γη
πώς ν' αρνηθώ της ζωής το φως το ξανθό
αχ ουρανέ πόνε μακρινέ

6 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφο. Κάπως έτσι είναι οι Κυριακές μας!

    Σου αφιερώνω αυτό μια και μου το θύμισες και μου έφτιαξες το κέφι. Εξάλλου ακόμα είναι Κυριακή!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=0EZ_SKVqoTw

    (το video κάνει διακοπές, τουλάχιστον σε μένα. Δοκίμασε ;ίσως αυτό:
    http://www.youtube.com/watch?v=oEsDCrFb4aQ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ αυτά τα Τσίλικα έχουν κάψει καρδιές!

    Ειδικά το "Ας μην ξημέρωνε ποτέ"...


    ΥΓ.: Το τραγούδι στο youtube έπαιζε μια χαρά.
    Πρώτα το άκουσα και μετά το ανέβασα, αλλά δεν το δοκίμασα στη σελίδα εδώ.
    Μόνο εδώ κόλλαγε. Δεν ξέρω γιατί.
    Το άλλαξα, αλλά έβαλα άλλη εκδοχή, διότι ήθελα να και εικαστικά ονειρικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mην μελαγχολείς αγαπητέ μου Μαζεστίξ, τίποτα δεν είναι μόνιμο σε αυτό τον κόσμο, ούτε καν τα προβλήματά μας(Τσάρλι). Γι΄ αυτό λοιπόν μην κάνεις άσχημες σκέψεις, οι Κυριακές δεν ξαναγυρνούν πίσω.
    Να σου αφιερώσω και γω κάτι...χαμογέλα!
    http://www.youtube.com/watch?v=JjoDZ-g3Ugo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι δεύτερήμου φύση η μελαγχολία, Μαρία, και αν την αποχωριστώ δεν ξέρω τι θα κάνω!

    Στο βίντεο του Τσάπλιν, κράτησα μια φράση από τις καρτέλες που περνούν
    "what's the use of trying"?

    Αλλά μετά φύγαν μαζί...
    "That's the use" λέω κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι ωραία πράγματα λέτε εσείς εδώ; :-)

    Σας αφιερώνω και των δυο αυτό το κορυφαίο και αγαπημένο μου

    http://www.youtube.com/watch?v=-Jhxbo5I8q4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πράγματι, το κορυφαίο κομμάτι με Τσάπλιν είναι αυτό.
    Το άκουγα μόλις τώρα...
    τι ωραίο!

    Έχουμε ανεβάσει πολύ το επίπεδο εδώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή