Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2011

Για ό,τι κακό κάνει τ' αφεντικό, εγώ είμαι ο φταίχτης!



Ανθρωπάκος
Στίχοι : Παπαδόπουλος Λευτέρης
Μουσική : Χατζηνάσιος Γιώργος
Ερμηνεία : Τσανακλίδου Τάνια

Είμαι φτωχός κουρασμένος σκυφτός ανθρωπάκος,
των ταπεινών και των άλλων πουλιών φιλαράκος.

Για δε μ' αφήνετε ήσυχο;
Άστε με ήσυχο όλοι.
Θέλω να ζήσω ελεύθερος,
δίχως ταυτότητα πια.

Μία ζωή με κρατάν, με κουνάν μ ένα σπάγγο.
Λόγια, σχολειά, μέρα νύχτα δουλειά και στον πάγκο.

Για δε μ' αφήνετε ήσυχο;
Άστε με ήσυχο όλοι.
Θέλω να ζήσω ελεύθερος,
δίχως ταυτότητα πια.

Όπου χαρά πρώτη-πρώτη σειρά κάποιος κλέφτης.
Κι όποιο κακό κάνει τ' αφεντικό, εγώ είμ' ο φταίχτης.

Για δε μ' αφήνετε ήσυχο;
Άστε με ήσυχο όλοι.
Θέλω να ζήσω ελεύθερος,
δίχως ταυτότητα πια.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Ένας στίχος του παραπάνω τραγουδιού μου έκανε μεγάλη εντύπωση από την πρώτη φορά που άκουσα αυτό το τραγούδι.
Όπου χαρά πρώτη-πρώτη σειρά κάποιος κλέφτης.
Κι όποιο κακό κάνει τ' αφεντικό, εγώ είμ' ο φταίχτης.


Νομίζω πως ανταποκρίνεται πλήρως στην ελληνική πραγματικότητα.
Και αντικατοπτρίζει την προ Χρεωκοπίας κατάσταση αλλά ακι τη Μετά Χρεωκοπίαν.

Πριν λοιπόν, όπου γάμος και χαρά, η Βασίλω (η οικονομικο-πολιτική ελίτ) ήταν πρώτη!
Παντού!
Στα φαντασμαγορικά πάρτυ της ψευδο-ευμάρειας, καμαρώνανε σαν τα γύφτικα σκεπάρνια.
Και όλη η εργατουπαλληλική τάξη, που παρήγαγε τον όποιο πλούτο, απλώς χάζευε αυτό το σταριλίκι, χάσκοντας και ονειρευόμενη να μπει κι αυτή (κατά μόνας) στο κάδρο του σταριλικού και της γκλαμουριάς.
Αυτοικανοποιείτο σαν τον έφηβο που βλέπει τσόντες με πορνοστάρ που όμοιές τους δε θα βρει, και ονειρεύεται να ήταν κι αυτός στη θέση του πορνοστάρ.
Όταν ικανοποιηθεί, χαρούμενος σκέφτεται "γαμήσαμε και σήμερα"...
Έτσι λοιπόν, ο κακομοίρης μικρομεσαίος θαύμαζε τους "πετυχημένους" της εποχής εκείνης.

Τώρα που ήρθε η μπόρα, έτρεξε η πολιτικο-οικονομική ελίτ να αποποιηθεί τις ευθύνες της και την ευμάρειά της, ρίχνοντάς τα όλα τα κρίματα στην τάξη των μικρών και των μεσαίων.
Οι πιο μετριοπαθείς μάλιστα, επιμερίζουν τις ευθύνες "δίκαια". "Φταίμε κι εμείς, φταίτε κι εσείς, φταίει κι ο Χατζηπετρής", όπως τραγουδούσε κάποτε κι ο Κηλαηδόνης...
Στο φαγοπότι χώρια, στο λογαριασμό στην καλύτερη περίπτωση μαζί. Στη χειρότερη, πληρώνουμε μόνοι μας τα σπασμένα άλλων.

Το "Μαζί τα φάγαμε" το ξεστόμισε ένα μόνο απ' τα σκουλήκια, αλλά με άλλα λόγια -πιο διακριτικά- το υποστηρίζουν με όελς τις πράξεις και τις κινήσεις τους και όλα τα υπόλοιπα σκουλήκια, που απλώς δεν έουν τα κότσια να το ξεστομίσουν. Έχουν όμως το θράσος να το εφαρμόσουν.

Κι η εργατουπαλληλική τάξη ως επί το πλείστον αποχαυνωμένη αυτομαστιγώνεται και δίνει στα σκουλήκια το μαστίγιο για να την μαστιγώσουν για το φαγοπότι όπου άλλοι έτρωγαν με χρυσά κουτάλια και της πέταγαν κι αυτηνής τα αποφάγια, όπως τα πετάμε στα συμπαθή σκυλάκια.

Και τώρα που δε βγαίνει ο λογαριασμός του πάρτυ, καλείται ο σκύλος να πληρώσει το λογαριασμό...

Γιατί, πάντα:
Όπου χαρά πρώτη-πρώτη σειρά κάποιος κλέφτης.
Κι όποιο κακό κάνει τ' αφεντικό, εγώ είμ' ο φταίχτης.

7 σχόλια:

  1. Ώστε το παραδέχεσαι ε; Σκουλήκι, θα σε λιώσουμε.
    Α, να χαθείς από κει παλιοερπετό Μαζεστίξ. Κι εγώ που νόμιζα ότι έλεγε παπαριές ο Πάγκαλος!
    Μαζί τα φάγατε ε;
    Θα σου κάνω μύνηση ρε!
    Φέρε πίσω τα κλεμμένα. Τώρα που σε βρήκα δε σ' αφήνω.
    ΝΑ ΚΑΕΙ ΝΑ ΚΑΕΙ ΤΟ ΜΠΟΥ***ΛΟ ΓΑΛΑΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ !!!

    Υ.Γ. Ήδη κόλλησα χαρτάκι στο ψυγείο να πεταχτώ να ζητήσω συγγνώμη από τον Πάγκαλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαζί τα φάγαμεεεε!!!

    Ουφ! Επιτέλους ξέσπασα! Μετά από 2 χρόνια το παραδέχομαι!
    Φέρε μου το αμστίγιο να αυτομαστιγωθώ!

    Όταν τελειώνω το φαί μου, δίνω τα υπόλοιπα σε κάτι γάτες αδέσποτες.
    Αν καμιά μέρα χρωστάω στο σούπερ-μάρκετ, θα υποδείξω στο Σκλαβενίτη να ζητήσει τα χρωστούμενα από τις γάτες.

    Άντε πια με τα χαραμοφάικα...

    ΥΓ.:Όχι πράξεις βίας ακτά του γαλατικου χωριού!
    Δε ξέρουμε τι κάνετε εσείς οι Έλληνες, αλά εμείς οι Γαλάτες έχουμε μαγικό ζωμό εδώ... και δεν περνούν αυτά!

    ΥΓ2.: Για μηνύσεις έχω εξουσιοδοτήσει το Μαντούβαλο και τον Κεχαγιόγλου να με υπερασπιστούν.
    Οι παπάδες μαλάκες ήταν και τους είχαν πρώτη μούρη;

    ΥΓ.3: Ζητά όσο είναι καιρός συγνώμη από τον Πάγκαλο. Γιατί σε λίγο δε θα χρειάζεται να 'χεις ψυγείο να βάλεις χαρτάκι...
    Ψυγείο χωρίς τρόφιμα δεν προβλέπεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ακούς εκεί να ταΐζεις και γάτες !!!!!
    Μπουρζουαζία φίλε μου!

    ΥΓ: Μη μου πουλάς εμένα τσαμπουκά. Θα σε πλακώσω στις μενιριές (ανακάλυψα που τα κρύβει ο Οβελίξ και θα πάω να του κλέψω).

    ΥΓ2: Μμμμμ... Σοβαρούς νομικούς έβαλες! Εγώ θα βάλω τον Κούγια και όλη τη Παναχαΐκή παρέα του.

    ΥΓ3: Το ψυγείο το 'χουμε για WC. Αν έχει κόσμο το άλλο, για κανα ψιλό βολεύεσαι. :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελευθερία, το πιο πολύτιμο και δύσκολο πράγμα!

    Πολύ ωραίο το τραγούδι και με το video που βρήκες!

    Μαζεστίξ, έκανα κι εγώ blog, χαχα, και ξέρεις, από το δικό σου μου ήρθε η ιδέα. Είμαι όμως ο πιο πανάσχετος άνθρωπος επί αυτού, οπότε θα δούμε πώς θα πάει. Όταν μάθω πώς γίνεται, θα σε βάλω στα αγαπημένα μου blogs. Εσύ μη με βάλεις όμως - δεν το λέω γι αυτό εξάλλου - γιατί ακόμα είμαι υπό δοκιμή. Είδα και το δικό σου πρότυπο και μου άρεσε αλλά δεν ήθελα πράσινο, δεν κόλλαγε με το όνομα και κατέληξα σε ένα άλλο, συμπαθητικό μάλλον.

    Και μια και ο λόγος για ελευθερία, ωραία είναι να είσαι σχολιαστής από δω κι από κει- κι εγώ το έχω κάνει πολύ καιρό - αλλά άλλο να έχεις και το δικό σου χώρο να αναρτάς ότι σου έρχεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πέτρο, μένει μόνο να ανακαλύψεις και τη χρησιμότητα του "μενίρ", την οποία αναζητούν οι Γαλάτες ήδη από εκείνη την εποχή.


    Κ.Κ., καλή η ιδέα σου να φτιάξεις κι εσύ blog.
    Η διαφορά με το να σχολιάζεις απλώς είναι ότι ορίζεις εσύ το θέμα που θα σχολιαστεί.
    Αν και καμιά φορά, στοσ χολιασμό αλλάζει και το θέμα συζήτησης. Ακόμη καλύτερα είναι τότε.
    Κι ακόμη κι όταν δε σχολιαστεί κάτι, θα ξέρεις ότι διαβάστηκε η άποψή σου από πολλούς ανθρώπους και όλο και κάποιον προβληματισμό θα φέρεις σε κάποιον που σε διαβάζει.

    Όσο για το λόγο που δεν το έκανες πράσινο, έχω να πω ότι τώρα φανερώνεσαι! Μου την έλεγες προ ημερών ότι τα έβαψα πράσινα λόγω... Παναθηναικού!
    Οπότε είσαι κρυφο-Γαύρος και απλώς ντρέπεσαι να το πεις και δηλώνεις αντιποδοσφαιρικός, όπως οι δεξιοί δηλώνουν... απολιτίκ!
    Φοβερή ψυχανάλυση, ε;;; :-)))

    Πέρα απ' την πλάκα, έριξα μια ματιά (λόγω μεγάλης έλλειψης χρόνου εσχάτως) και έχω να πω πως καλά ξεκίνησες και... δυναμικά!

    Το Κ.Κ. εξαρχής "Κεράσια και Κρίνοι" σήμαινε ή προέκυψε κατόπιν εορτής;
    Και τι θέλει να πει ο ποιητής;
    Διότι το... σεξουαλικό υπονοούμενο περί "κρίνων" το έπιασα, τα "κεράσια" όμως τι σημαίνουν;

    ΥΓ.:Ωραία λοιπόν αφού το ζητάς, θα σε... μποικοτάρω -προς το παρόν- και δε θα βάλω link!
    Για το μέλλον δεν υπόσχομαι όμως!

    ΥΓ.2: Οποιαδήποτε απορία έχεις ως προς τη χρήση του μαραφετιού (blogger), μη διστάσεις να ρωτήσεις! Εδώ είμαστε!
    Κι εγώ είχα ζαλίσει στην αρχή 2-3 bloggers με τις απορίες μου!
    Οπότε, κρίνοντας και από μένα, που ήμουν επίσης άσχετος με το θέμα, έχω κατανόηση σ' αυτό το ζήτημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαζεστίξ μου, δεν είμαι Γαύρος, τ' ορκίζομαι! :)

    Καλή η ερώτηση για το τι θέλει να πει ο ποιητής... Μάλλον πρόκειται για σουρρεαλισμό, μια και τα αρχικά μου προυπήρχαν... οπότε σημαίνει οτι θέλει ο καθένας... open!

    Ευχαριστώ για τη διαθεσιμότητα. Έχω πολλές απορίες, αλλά δεν θέλω να σε κουράσω προς το παρόν. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εντάξει, για το πρώτο πλάκα κάνω!

    Όσο για το τελευταίο, δνε κουράζομαι, ειλικρινά όποτε έχεις θέμα, πες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή